PENTAGRAM Cerberus P 6341 + YAGi 2.4GHZ

Sieci bezprzewodowe w technologii 2.4 GHz i 5 GHz oraz usługi polskich operatorów WiFi / Wi-Max / HiperLAN, dyskusje o routerach.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
clone
Początkujący użytkownik forum

PENTAGRAM Cerberus P 6341 + YAGi 2.4GHZ

Post autor: clone »

Witam,

Znajomy kupił PENTAGRAM Cerberus P 6341 i Yagi 2.4GHZ.
Cel był taki żeby w domu oddalonym o 100 metrów jego rodzina mogła mieć dostęp do sieci.
Chociaż nie ma żadnych zakłoceń w okolicy, niestety sygnał jest za słaby w domu.
Nie znam się za bardzo na sieci ale wydaje mi się że jeżeli kupił router 'N" i podłącza YAGi do jedej z 3 wyjść antenowych to nic mu to nie daje i stąd nie ma zasięgu.
Co można z tym fantem zrobić

Proszę o jakąs podpowiedź, pozdrawiam

PS dodam jeszcze że są to dwa domki jednorodzinne, oddalone o 100 metrów przez ulicę.
Antena YAGI była z tego co mówił umieszczona na wysokości 2,5 metra i skierowana oczywiście na dom rodziny.
Awatar użytkownika
Jo_gurt
Guru bezprzewodowy

Re: PENTAGRAM Cerberus P 6341 + YAGi 2.4GHZ

Post autor: Jo_gurt »

clone pisze:Nie znam się za bardzo na sieci ale wydaje mi się że jeżeli kupił router 'N" i podłącza YAGi do jedej z 3 wyjść antenowych to nic mu to nie daje i stąd nie ma zasięgu.
Tak, zdecydowanie takie rozwiązania się do niczego nie nadają.
Co można z tym fantem zrobić
Trzeba sklecić porządne połączenie punkt-punkt, co niestety kosztuje. Widoczność optyczna jest?
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***

Post autor: wojteks »

clone pisze:PS dodam jeszcze że są to dwa domki jednorodzinne, oddalone o 100 metrów przez ulicę.
W jednym i drugim domu należy założyć AP z anteną panelową 8dBi (np Tp-Link WA501G) i jeżeli w drugim domu ma być internet po WiFi to jeszcze jeden taki AP. Oczywiście anteny muszą się widzieć.
Nie pomagam na PW!
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*

Post autor: ja.michal »