[Era] Jest ping - nie ma stron
Moderator: Moderatorzy
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2010-04-23, 06:55
- Lokalizacja: trójmiasto
[Era] Jest ping - nie ma stron
Witam,
Od kilku miesięcy użytkuje WiMax'a Ery.
Konfiguracja następująca:
- modem WiMax
- Linksys WRT160N (wgrany OpenWRT)
- poprzez WiFi rozdzielenie łącza
Przez cały ten okres - wszystko było OK. Działa szybko, poziomy sygnału w WiMax mam duży (teraz jestem w pracy - nie podam na 100% - ale chyba QAM3/4), pingi względnie małe: 50-60ms.
Jakiś czas temu (około 3-4 tyg.) była przerwa - około 1 dzień - w działaniu. Działał ping, ale nie chodziły strony. W routerze NIC nie było ruszane. Wtedy nie zdążyłem do tego usiąść i problem ustąpił... ale do wczoraj. Wczoraj - identycznie jest ping, stron nie ma.
Próbnie uruchomiłem (konsola na routerze) ping z różnymi wartościami MTU. Domyślna wartość przechodzi, przechodzi również 454 (albo 456), ale już o jeden wyżej i dalej nie.
Polecenie ifconfig na każdym interfejsie pokazuje MTU albo 1492 albo 1500. Ich zmiana - nic nie daje. Istotne jest to - że nic nie było zmieniane (tuż przed problemem). Wcześniej samo ustąpiło.
Osoba z ERY, do której wczoraj zadzwoniłem (serwis techniczny) - dużo nie powiedziała. Pani uprzejmie powiedziała, że nie mówi się PING tylko PLIK, i że jak jest duży to trzeba dłużej poczekać, skoro mały przechodzi.
Ja również jak ta pani wymiękam. Macie jakąś sugestię ?
Dziękuje z góry za pomoc.
Od kilku miesięcy użytkuje WiMax'a Ery.
Konfiguracja następująca:
- modem WiMax
- Linksys WRT160N (wgrany OpenWRT)
- poprzez WiFi rozdzielenie łącza
Przez cały ten okres - wszystko było OK. Działa szybko, poziomy sygnału w WiMax mam duży (teraz jestem w pracy - nie podam na 100% - ale chyba QAM3/4), pingi względnie małe: 50-60ms.
Jakiś czas temu (około 3-4 tyg.) była przerwa - około 1 dzień - w działaniu. Działał ping, ale nie chodziły strony. W routerze NIC nie było ruszane. Wtedy nie zdążyłem do tego usiąść i problem ustąpił... ale do wczoraj. Wczoraj - identycznie jest ping, stron nie ma.
Próbnie uruchomiłem (konsola na routerze) ping z różnymi wartościami MTU. Domyślna wartość przechodzi, przechodzi również 454 (albo 456), ale już o jeden wyżej i dalej nie.
Polecenie ifconfig na każdym interfejsie pokazuje MTU albo 1492 albo 1500. Ich zmiana - nic nie daje. Istotne jest to - że nic nie było zmieniane (tuż przed problemem). Wcześniej samo ustąpiło.
Osoba z ERY, do której wczoraj zadzwoniłem (serwis techniczny) - dużo nie powiedziała. Pani uprzejmie powiedziała, że nie mówi się PING tylko PLIK, i że jak jest duży to trzeba dłużej poczekać, skoro mały przechodzi.
Ja również jak ta pani wymiękam. Macie jakąś sugestię ?
Dziękuje z góry za pomoc.
Ostatnio zmieniony 2010-04-23, 08:34 przez ijon.tichy, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
IT
IT
- Jo_gurt
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 16330
- Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
- Lokalizacja: Lublin
Re: [Era] Jest ping - nie ma stron
Ping działa, ale na co? Na domenę czy na adres?
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2010-04-23, 06:55
- Lokalizacja: trójmiasto
Re: [Era] Jest ping - nie ma stron
Witam,
Ping zarówno wykonywany z routera jak i komputera pod niego podpiętego.
Potwierdza to również próba wejścia na stronę - przeglądarka pokazuje coś w stylu "adres odnaleziony, trwa wczytywanie...." - czyli IP ustalone, brak przepływu danych.
Przepraszam - faktycznie nie dopisałem. Na domenę i adres - czyli DNS działa poprawnie.Jo_gurt pisze:Ping działa, ale na co? Na domenę czy na adres?
Ping zarówno wykonywany z routera jak i komputera pod niego podpiętego.
Potwierdza to również próba wejścia na stronę - przeglądarka pokazuje coś w stylu "adres odnaleziony, trwa wczytywanie...." - czyli IP ustalone, brak przepływu danych.
Ostatnio zmieniony 2010-04-23, 09:59 przez ijon.tichy, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
IT
IT
- Jo_gurt
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 16330
- Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
- Lokalizacja: Lublin
Re: [Era] Jest ping - nie ma stron
ijon.tichy, ile masz kompów?
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2010-04-23, 06:55
- Lokalizacja: trójmiasto
Re: [Era] Jest ping - nie ma stron
Witam,
Ale ilość komputerów raczej na problem nie wpływa.
Jeden laptop, najczęściej korzystający z łącza. Ew. komórka + drugi (ale to naprawdę rzadko). Łącze nie jest mocno obciążane, mało co ściągam, nie gram on-line.Jo_gurt pisze:ijon.tichy, ile masz kompów?
Ale ilość komputerów raczej na problem nie wpływa.
Ostatnio zmieniony 2010-04-23, 09:59 przez ijon.tichy, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
IT
IT
- Jo_gurt
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 16330
- Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
- Lokalizacja: Lublin
Re: [Era] Jest ping - nie ma stron
Bardziej mi chodziło o sprawdzenie na innych kompach, ale rozumiem, że na każdym urządzeniu to samo?
Spróbuj jeszcze zrobić na kompie ipconfig /flushdns i jeszcze raz sprawdzić przeglądarką czy znajdzie adres czy już nie.
Spróbuj jeszcze zrobić na kompie ipconfig /flushdns i jeszcze raz sprawdzić przeglądarką czy znajdzie adres czy już nie.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2010-04-23, 06:55
- Lokalizacja: trójmiasto
Re: [Era] Jest ping - nie ma stron
Witam,
Dzisiaj rano przed wyjściem do pracy sprawdzałem jeszcze komórką - niestety brak możliwości otwierania stron.
Nie wspomniałem o jednym - jakość sygnału była bardzo dobra jak instalowałem antene. Z drugiej strony antena u mnie jest mocno przytwierdzona - nie rusza się (przeszkody też żadne nie urosły). Teraz sygnału nie sprawdzałem - aczkolwiek wydaje mi się mało prawdopodobne aby siła sygnału wpływała na wielkość pakietów przepuszczanych (zwłaszcza, że jest stała jedna graniczna wartość MTU). I co ważniejsze - WSZYSTKIE pakiety przechodzą - nie ma loss'ów.
Gdzie jeszcze mogę szukać? W instrukcji (są tam zrzuty parametrów) nie widziałem nic z czym można to ugryźć. Zresztą żaden z parametrów nie był ostatnio zmieniany. Router oraz modem oczywiście próbowałem zrestartować - nic nie pomaga.
DNS działa prawidłowo, tzn. znajduje adresy i z pewnością nie z lokalnego cache'a (próby do różnych domen). Ponadto DNS jest odczytywany zarówno na routerze (pingi) jak i na laptopie (ping + strony).Jo_gurt pisze:Bardziej mi chodziło o sprawdzenie na innych kompach, ale rozumiem, że na każdym urządzeniu to samo?
Spróbuj jeszcze zrobić na kompie ipconfig /flushdns i jeszcze raz sprawdzić przeglądarką czy znajdzie adres czy już nie.
Dzisiaj rano przed wyjściem do pracy sprawdzałem jeszcze komórką - niestety brak możliwości otwierania stron.
Nie wspomniałem o jednym - jakość sygnału była bardzo dobra jak instalowałem antene. Z drugiej strony antena u mnie jest mocno przytwierdzona - nie rusza się (przeszkody też żadne nie urosły). Teraz sygnału nie sprawdzałem - aczkolwiek wydaje mi się mało prawdopodobne aby siła sygnału wpływała na wielkość pakietów przepuszczanych (zwłaszcza, że jest stała jedna graniczna wartość MTU). I co ważniejsze - WSZYSTKIE pakiety przechodzą - nie ma loss'ów.
Gdzie jeszcze mogę szukać? W instrukcji (są tam zrzuty parametrów) nie widziałem nic z czym można to ugryźć. Zresztą żaden z parametrów nie był ostatnio zmieniany. Router oraz modem oczywiście próbowałem zrestartować - nic nie pomaga.
Pozdrawiam,
IT
IT
- Jo_gurt
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 16330
- Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
- Lokalizacja: Lublin
Re: [Era] Jest ping - nie ma stron
Spróbuj jeszcze może podłączyć kompa bez routera.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2010-04-23, 06:55
- Lokalizacja: trójmiasto
Re: [Era] Jest ping - nie ma stron
Witam,
Ale dziękuje za sugestię - spróbuję.
Ma może ktoś jeszcze jakiś pomysł co z tym mogę zrobić?
Tak wczoraj sobie myślałem - ale zniechęcało mnie wyjście na strych, a tylko tam mam dostęp do modemu. I wydawało mi się dziwne to, że już pierwsza końcówka (router - w zasadzie zwykły komputer z linuxem) podłączona do modemu nie działa prawidłowo - czyli nie powinien być to problem z przekazywaniem pakietów.Jo_gurt pisze:Spróbuj jeszcze może podłączyć kompa bez routera.
Ale dziękuje za sugestię - spróbuję.
Ma może ktoś jeszcze jakiś pomysł co z tym mogę zrobić?
Pozdrawiam,
IT
IT
- wojteks
- *** Administrator ***
- Posty: 26429
- Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
- Lokalizacja: PL
Re: [Era] Jest ping - nie ma stron
Jeżeli wszystkie testy (komputer) to potwierdzą to jeszcze raz dzwonic do Ery i żądać połączenia z kimś bardziej kompetentnym w sprawie WiMax'a.ijon.tichy pisze:Ma może ktoś jeszcze jakiś pomysł co z tym mogę zrobić?
Nie pomagam na PW!
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2010-04-23, 06:55
- Lokalizacja: trójmiasto
Re: [Era] Jest ping - nie ma stron
Witam,
Może jeszcze w akcie desperacji spróbuję z innymi stacjami Ery - bo tych jak nastawiałem antenę było kilka. Aczkolwiek ten aktualnie ustawiony ma bardzo silny sygnał u mnie.
Niemniej jak ktoś ma jeszcze jakąś sugestię - proszę o pomoc.
Właśnie - wizję tego staram się odrzucać. Nie chciałbym reklamować, bo nie sądze, że cokolwiek naprawią - i tym samym rezygnować z ich usług. To jedyna możliwość na sieć u mnie. Netia niestety odpada (duża odległość z przeszkodami).wojteks pisze: Jeżeli wszystkie testy (komputer) to potwierdzą to jeszcze raz dzwonic do Ery i żądać połączenia z kimś bardziej kompetentnym w sprawie WiMax'a.
Może jeszcze w akcie desperacji spróbuję z innymi stacjami Ery - bo tych jak nastawiałem antenę było kilka. Aczkolwiek ten aktualnie ustawiony ma bardzo silny sygnał u mnie.
Niemniej jak ktoś ma jeszcze jakąś sugestię - proszę o pomoc.
Pozdrawiam,
IT
IT
- Sundance_kid
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 5361
- Rejestracja: 2006-02-20, 22:13
- Lokalizacja: Bratoszewice
Re: [Era] Jest ping - nie ma stron
ijon.tichy miałam swego czasu bardzo podobny problem. Net zamierał na równiótko 20 minut. Pingi szły, gg działało ale strony niet. Wina była po stronie usługodawcy (chociaż ostro się wypierali).
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2010-04-23, 06:55
- Lokalizacja: trójmiasto
Re: [Era] Jest ping - nie ma stron
Witam,
Problemu nie udało mi się rozwiązać - jak wróciłem do domu sieć już działała prawidłowo i działa do teraz. Wysłałem zgłoszenie do usługodawcy, jeżeli wyjdzie coś z tego ciekawego - napiszę.
U mnie trwało to teraz przynajmniej ponad dobę. Wcześniej chyba krócej - albo po prostu później zauważyłem.Sundance_kid pisze:ijon.tichy miałam swego czasu bardzo podobny problem. Net
zamierał na równiótko 20 minut. Pingi szły, gg działało ale strony niet. Wina była po stronie usługodawcy (chociaż ostro się wypierali).
Problemu nie udało mi się rozwiązać - jak wróciłem do domu sieć już działała prawidłowo i działa do teraz. Wysłałem zgłoszenie do usługodawcy, jeżeli wyjdzie coś z tego ciekawego - napiszę.
Pozdrawiam,
IT
IT
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2010-04-23, 06:55
- Lokalizacja: trójmiasto
Re: [Era] Jest ping - nie ma stron
Witam,
Problem, który opisałem wcześniej niestety nie został rozwiązany.
Najbardziej denerwujący jest jednak nie sam problem, ale podejście
BOA Ery do klienta. Na zgłoszone (głównie telefonicznie) reklamacje
odpowiedzi miałem może w 30%. I to odpowiedzi w stylu "damy Panu odpowiedź" czy
"technicy się tym zajmą" - niestety żadnych konkretów i późniejszych obiecanych odpowiedzi/kontaktów.
Ostatnia rozmowa z konsultantem trochę więcej powiedziała. WiMax'em w Erze zajmuje
się osobna firma - stąd wszelkie reklamacje mogą trwać i trwać (często
pewnie z miernym rezultatem). Chcą zrezygnować z tej usługi z uwagi
na niską popularność (zwłaszcza porównując do Netii) - stąd i podejście
do klientów mających WiMax może być takie a nie inne.
Jeżeli ktoś ma ochotę czytać - poniżej korespondencja z Erą (od najnowszych do
najstarszych). Na marginesie - po którymś mailu, BOA wpisała mnie
najprawdopodobniej na "czarną listę" - nawet responder już nie odpowiada.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Witam,
----------------------------
niniejsza wiadomość dotyczy:
nr sprawy 125-H-271/04/2010, 143-H-566/05/2010, 090-H-837/06/2010
Mail z dnia 23.04.2010 r. i późniejsze
----------------------------
Z uwagi na to, że minęło 30 dni od złożenia pisemnej reklamacji do Państwa i
nie otrzymałem do tej pory na nią odpowiedzi, jedynym zasadnym wyjściem
jest rozwiązanie umowy.
Proszę o informację gdzie można przekazać udostępniony mi
sprzęt (modem + zasilacz).
--
Pozdrawiam,
Łukasz G.
----- Original Message -----
From: Łukasz G.
To: [email protected]
Sent: Wednesday, September 01, 2010 3:52 PM
Subject: Fw: Fw: Fw: Problem ze stronami WWW
Witam,
----------------------------
niniejsza wiadomość dotyczy:
nr sprawy 125-H-271/04/2010, 143-H-566/05/2010, 090-H-837/06/2010
Mail z dnia 23.04.2010 r. i późniejsze
----------------------------
Półtora tygodnia temu zgłosiłem Państwu telefonicznie kolejne
powtórzenie problemu, który występuje już od ponad 4 miesięcy.
Konsultant obiecał kontakt w ciągu maksymalnie 60h. Brak reakcji.
Ten sam konsultant miał napisać w moim imieniu reklamację, która z
pewnością będzie rozpatrzona. Brak reakcji.
19.VI pani-konsultant (E. J...) telefonicznie poprosiła o pracę bez routera,
informując, że zwrotnie dostanę informację co może być przyczyną i
czy da się to naprawić. Mimo pewnych utrudnień - wróciłem specjalnie do domu
dostosować się do prośby, z nadzieją na rozwiązanie problemu. Brak reakcji.
Kolejne osoby w czerwcu (i wcześniej) zalecały napisać (mailem - bo Państwo
również przyjmują tę innowacyjną formę komunikacji) zgłoszenie, gdzie
miałem wymienić liczbę dni, które zostaną uwzględnione w przyszłych fakturach.
Brak reakcji - stała i niezmienna kwota do zapłaty przychodzi do mnie co miesiąc.
W kwietniu wypisałem, poproszony przez pana-konsultanta (J. H...), parametry
modemu oraz umowy, ponieważ miałem zapewnienie o tym, że dostanę wyjaśnienie
co się dzieje ("Zapewniam, że po otrzymaniu uzupełnionej korespondencji będę
mógł udzielić stosownych wyjaśnień."). Brak reakcji.
Wczoraj przez minimum 4h (tj. te 4h były "wyłapane") efekt jak wcześniej.
Współpraca (to jedno z ulubionych słów kreatywnych twóców słowa pisanego z Państwa
Firmy) z Erą jest, delikatnie ujmując, kiepska. Cieszące się ostatnimi czasy
zakłady pracy chronionej wydają się już obejmować coraz szersze kręgi, bo jedyna
sprawna komunikacja jest już tylko z Państwa automatem, który potrafi szybko
zareagować standardowym:
"Informujemy, że zarejestrowaliśmy wiadomość email otrzymaną od Państwa . Prosimy o
oczekiwanie na odpowiedź. BOA sieci Era."
Tak na marginesie - wypada usunąć tę spację przed kropką.
--
Pozdrawiam,
Łukasz G...
----- Original Message -----
From: [email protected]
To: [email protected]
Sent: Wednesday, June 16, 2010 10:39 PM
Subject: Re: Fw: Fw: Problem ze stronami WWW
Witam
Dziekuję za nadesłaną korespondencję.
Ponieważ istnieje podejrzenie, że problem tkwi w ustawieniach Pańskiego routera, proszę o
podpięcie naszego urządzenia bezpośrednio do komputera pomijając router i korzystanie z takiej
konfiguracji do soboty, tj. 19.06-2010 do godziny 15:00. Przez ten czas będziemy obserwować Pana
połączenie i pracę usługi. Następnie skontaktuję się z Panem na wskazany w umowie
numer: 508......, w celu przekazania odpowiedzi.
z pozdrowieniami
Edyta J....
Biuro Obsługi Abonenta sieci Era
[email protected]
http://www.era.pl
niniejsza wiadomość dotyczy:
nr sprawy 090-H-837/06/2010
Nr Abonenta
Mail z dnia 16.06.2010 r.
Jeśli zdecydują się Państwo na ponowny kontakt prosimy o niekasowanie historii korespondencji.
Przyspieszy to udzielenie odpowiedzi. Dziękujemy.
?
Nadawca: [email protected]
Odbiorca: [email protected]
Data: 16-06-2010 07:37:06
Temat: Fw: Fw: Problem ze stronami WWW
--------------------------------------------------------------------------------
Witam,
----------------------------
niniejsza wiadomość dotyczy:
nr sprawy 125-H-271/04/2010, 143-H-566/05/2010
Mail z dnia 23.04.2010 r.
----------------------------
Usługa od wczoraj (15.VI) ponownie przestała działać (identyczne objawy).
Czy 2 miesiące to za krótki okres aby zdiagnozować dokładnie opisaną usterkę?
Proszę o reakcję.
Do chwili rozwiązania problemu i podania wiarygodnej przyczyny usterki wstrzymuję
się z kolejnymi płatnościami.
--
Pozdrawiam,
Łukasz G.
----- Original Message -----
From: Łukasz G.
To: [email protected]
Sent: Thursday, May 27, 2010 2:44 PM
Subject: Fw: Fw: Problem ze stronami WWW
Witam,
----------------------------
niniejsza wiadomość dotyczy:
nr sprawy 125-H-271/04/2010, 143-H-566/05/2010
Mail z dnia 23.04.2010 r.
----------------------------
Otrzymałem z Państwa BOK informację, że problem (nieprawidłowe działanie stacji) został
naprawiony dzisiaj o godz. 10-11. Na marginesie, naprawa była nad wyraz sprawna ponieważ
wczoraj wieczorem sieć działała już prawidłowo.
Proszę o uwzględnienie na najbliższej fakturze 11 dni braku świadczenia usługi. Są to:
- 1 dzień na początku kwietnia
- 22-23 kwiecień
- 4-7 maj
- 23-26 maj
--
Pozdrawiam,
Łukasz G.
----- Original Message -----
From: [email protected]
To: [email protected]
Sent: Wednesday, May 26, 2010 11:15 AM
Subject: Re: Fw: Problem ze stronami WWW
Witam
dziękuję za korespondencję.
Uprzejmie informuję, że przekazałam opisany przez Pana problem do działu technicznego.
Średni czas załatwienia takiej sprawy to 60 godz.
Zapewniam, że jak tylko sprawa zostanie załatwiona dział techniczny niezwłocznie Pana poinformuje.
z pozdrowieniami
Agata F...
Biuro Obsługi Abonenta sieci Era
[email protected]
http://www.era.pl
niniejsza wiadomość dotyczy:
nr sprawy 143-H-566/05/2010
Mail z dnia 26.05.2010 r.
Jeśli zdecydują się Państwo na ponowny kontakt prosimy o niekasowanie
historii korespondencji. Przyspieszy to udzielenie odpowiedzi. Dziękujemy.
Nadawca: [email protected]
Odbiorca: [email protected]
Data: 26-05-2010 07:47:54
Temat: Fw: Problem ze stronami WWW
--------------------------------------------------------------------------------
Witam,
----------------------------
niniejsza wiadomość dotyczy:
nr sprawy 125-H-271/04/2010
Mail z dnia 23.04.2010 r.
----------------------------
Usługa w dalszym ciągu nie działa.
Kolejne informacje:
- zmiana częstotliwości (na sektor [7] 3623,750) oraz pozycji anteny (w kierunku Pruszcza
Gdańskiego) nic nie zmienia.
- stacja na jaką skierowana jest antena: GSM900 (30156), UMTS (30156) Straszyn,
ul. Poprzeczna 1.
- oprócz ping'ów małych rozmiarów, częściowo poprawna komunikacja jest również dla
komunikatora Skype (loguje się do sieci, odczytuje listę dostępnych znajomych, samo połączenie
jest często zrywane); komunikator Gadu-Gadu nie działa (nie loguje się do serwera)
- zrzut zakładki Link Quality panelu instalacyjnego modemu w załączniku
- zrzut testowych ping'ów dla windowsa w załączniku
- zrzut testowych ping'ów dla linux w załączniku
Do chwili rozwiązania problemu wstrzymuję się z płatnością wynikającą z umowy.
--
Pozdrawiam,
Łukasz G.
----- Original Message -----
From: Łukasz G.
To: [email protected]
Sent: Monday, May 24, 2010 9:56 AM
Subject: Fw: Problem ze stronami WWW
Witam,
----------------------------
niniejsza wiadomość dotyczy:
nr sprawy 125-H-271/04/2010
Mail z dnia 23.04.2010 r.
----------------------------
Usługa od wczoraj przestała działać (między godziną 12 a 15).
NIC w konfiguracji nie zostało zmienione, poziom sygnału jest wysoki (oba QAM64 3/4).
Poprzednia przerwa trwała do piątku rana (7.V) - później, wieczorem, usługa już działała
prawidłowo.
Od wczoraj efekt identyczny jak wcześniej. Wywołanie ping dla wielkości 454 (wysłanych 462 bajtów )
w 100% przechodzi, ale większe już nie.. Przy próbach wyszła jeszcze inna prawidłowość -
standardowy ping 56 bajtowy (Linux) w pewnym momencie zaczął gubić co 2 pakiet (regularnie, czyli
dla większej ilości prób - ok 60-70 - czyli NIEprzypadkowe gubienie). Wywołanie innej wielkości
ping'a (wyższy niż 454) i ponownie standardowego, przywróciło stan poprzedni - 100% przechodzi (
żaden zgubiony). Router oraz modem Ery był resetowany. Próby wykonywane bezpośrednio na modemie
jak i poprzez router, na niezależnych komputerach i systemach. Żadnego znaczenia nie ma tu poziom
sygnału (wysoki) jak i ew. obciążenie sieci (stabilnie krótki czas ping'a, brak usługi również o wczesnej
godzinie).
Kilka godzin wcześniej przed opisana awarią, otrzymałem z Państwa systemu SMS o
"niewykryciu błędu po stronie sieci". A 2 dni wcześniej (piątek) dzwonił konsultant z
sugestią, żebym informował Erę o kolejnych, o ile wystąpią, problemach. Były to
pierwsze reakcje po mailu z 5.V (16 dni).
Proszę o rzetelne i fachowe zajęcie się sprawą. Staram się dokładnie wszystko Państwu opisywać.
Kilkudniowe awarie co 2-3 tygodnie to rażąco niski poziom usług.
Jest to 4 (zauważona) przerwa w działaniu usługi, na przynajmniej sumaryczną liczbę dni 9.
(1 dzień początek IV, 22-23 IV, 4.V-7.V, 23-24.V).
--
Pozdrawiam,
Łukasz G.
----- Original Message -----
From: Łukasz G.
To: [email protected]
Sent: Wednesday, May 05, 2010 12:07 PM
Subject: Fw: Problem ze stronami WWW
Witam,
----------------------------
niniejsza wiadomość dotyczy:
nr sprawy 125-H-271/04/2010
Mail z dnia 23.04.2010 r.
----------------------------
Wysłałem do Państwa zgłoszenie braku usług, wraz z dodatkowymi (wymienionymi przez konsultanta)
informacjami. Czy mogę liczyć na jakąkolwiek reakcję z Państwa strony? Dodane zdanie "Teraz usługa
działa prawidłowo" bardziej miało być pomocne w identyfikacji problemu, a nie stwierdzeniu, że ów problem
się naprawił.
Od dnia wczorajszego usługa nie działa.
--
Pozdrawiam,
Łukasz G.
----- Original Message -----
From: Łukasz G.
To: [email protected]
Sent: Friday, April 23, 2010 9:50 PM
Subject: Re: Problem ze stronami WWW
Witam,
----------------------------
niniejsza wiadomość dotyczy:
nr sprawy 125-H-271/04/2010
Mail z dnia 23.04.2010 r.
----------------------------
Teraz usługa działa prawidłowo.
Jest to jednak drugi taki problem w tym miesiącu, proszę zatem o właściwą reakcję.
Poniżej parametry o które Pan pytał.
Mac Address: ........
Serial Number: .......
Hasło abonenckie: .......
ID abonenta: .......
Dodatkowo z modemu:
(.....)
--
Pozdrawiam,
Łukasz G.
W dniu 23 kwietnia 2010 20:37 użytkownik <[email protected]> napisał:
Witam
Dziękuję za nadesłaną korespondencję.
Aby sprawdzić, dlaczego ma Pan problem z wyświetlaniem stron internetowych proszę o uzupełnienie korespondencji o następujące dane:
- identyfikator abonenta ( 999 XXX XXX )
- hasło abonenckie,
- MAC Adres
- numer seryjny urządzenia:
Zapewniam, że po otrzymaniu uzupełnionej korespondencji będę mógł udzielić stosownych wyjaśnień.
z pozdrowieniami
Jakub H.
Biuro Obsługi Abonenta sieci Era
[email protected]
http://www.era.pl
niniejsza wiadomość dotyczy:
nr sprawy 125-H-271/04/2010
Mail z dnia 23.04.2010 r.
Jeśli zdecydują się Państwo na ponowny kontakt prosimy o niekasowanie historii
korespondencji. Przyspieszy to udzielenie odpowiedzi. Dziękujemy.
Nadawca: [email protected]
Odbiorca: [email protected]
Data: 23-04-2010 02:28:50
Temat: Problem ze stronami WWW
--------------------------------------------------------------------------------
Kategoria: Usługi internetowe / WiMax
Email: [email protected]
Numer Telefonu: 508 ... ...
Model Telefonu: modem WiMax
Miejscowość: Trójmiasto - nadajnik Straszyn
Pytanie:
Dzień dobry,
Od kilku miesięcy użytkuje WiMax'a.
Konfiguracja następująca:
- modem WiMax
- router Linksys WRT160N (OpenWRT)
- poprzez WiFi rozdzielenie łącza
Przez cały ten okres - wszystko było OK. Działa szybko, poziomy sygnału w WiMax mam duży (teraz jestem w
pracy - nie podam na 100% - ale chyba QAM3/4, w każdym razie parametry były dużo wyższe
od wszystkich wymaganych wg instrukcji), pingi względnie małe: 50-60ms.
Jakiś czas temu (około 3-4 tyg.) była przerwa - około 1 dzień - w działaniu. Działał ping, ale
nie chodziły strony. W routerze NIC nie było ruszane. Wtedy nie zdążyłem do tego usiąść i problem
ustąpił... ale do wczoraj. Wczoraj - identycznie jest ping, stron nie ma.
Próbnie uruchomiłem (konsola na routerze) ping z różnymi wartościami MTU. Domyślna wartość przechodzi,
przechodzi również 454 (albo 456), ale już o jeden wyżej i dalej nie. Istotne jest to, że dla tych wybranych
wartości MTU WSZYSTKIE pingi przechodzą, NIE ma utraconych pakietów - komunikacja ze stacją jest zatem dobra.
Polecenie ifconfig na każdym interfejsie pokazuje MTU albo 1492 albo 1500.. Ich zmiana - nic nie daje. Istotne
jest to - że nic nie było zmieniane (tuż przed problemem). Wcześniej samo ustąpiło. Łącze nie jest mocno
obciążane..
Ping był wykonywany na domenę i adres IP (zarówno z routera jak i komputera pod niego podpiętego) - czyli DNS
działa poprawnie (był m.in. restart routera - nie odczytuje z cache'a a faktycznie z DNS).
Próba wejścia na stronę - przeglądarka pokazuje coś w stylu "adres odnaleziony, trwa
wczytywanie...." - czyli IP ustalone, brak jednak transferu.
Antena skierowana na nadajnik w Straszynie.
Proszę o pomoc techniczną.
Pozdrawiam,
Łukasz G.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Problem, który opisałem wcześniej niestety nie został rozwiązany.
Najbardziej denerwujący jest jednak nie sam problem, ale podejście
BOA Ery do klienta. Na zgłoszone (głównie telefonicznie) reklamacje
odpowiedzi miałem może w 30%. I to odpowiedzi w stylu "damy Panu odpowiedź" czy
"technicy się tym zajmą" - niestety żadnych konkretów i późniejszych obiecanych odpowiedzi/kontaktów.
Ostatnia rozmowa z konsultantem trochę więcej powiedziała. WiMax'em w Erze zajmuje
się osobna firma - stąd wszelkie reklamacje mogą trwać i trwać (często
pewnie z miernym rezultatem). Chcą zrezygnować z tej usługi z uwagi
na niską popularność (zwłaszcza porównując do Netii) - stąd i podejście
do klientów mających WiMax może być takie a nie inne.
Jeżeli ktoś ma ochotę czytać - poniżej korespondencja z Erą (od najnowszych do
najstarszych). Na marginesie - po którymś mailu, BOA wpisała mnie
najprawdopodobniej na "czarną listę" - nawet responder już nie odpowiada.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Witam,
----------------------------
niniejsza wiadomość dotyczy:
nr sprawy 125-H-271/04/2010, 143-H-566/05/2010, 090-H-837/06/2010
Mail z dnia 23.04.2010 r. i późniejsze
----------------------------
Z uwagi na to, że minęło 30 dni od złożenia pisemnej reklamacji do Państwa i
nie otrzymałem do tej pory na nią odpowiedzi, jedynym zasadnym wyjściem
jest rozwiązanie umowy.
Proszę o informację gdzie można przekazać udostępniony mi
sprzęt (modem + zasilacz).
--
Pozdrawiam,
Łukasz G.
----- Original Message -----
From: Łukasz G.
To: [email protected]
Sent: Wednesday, September 01, 2010 3:52 PM
Subject: Fw: Fw: Fw: Problem ze stronami WWW
Witam,
----------------------------
niniejsza wiadomość dotyczy:
nr sprawy 125-H-271/04/2010, 143-H-566/05/2010, 090-H-837/06/2010
Mail z dnia 23.04.2010 r. i późniejsze
----------------------------
Półtora tygodnia temu zgłosiłem Państwu telefonicznie kolejne
powtórzenie problemu, który występuje już od ponad 4 miesięcy.
Konsultant obiecał kontakt w ciągu maksymalnie 60h. Brak reakcji.
Ten sam konsultant miał napisać w moim imieniu reklamację, która z
pewnością będzie rozpatrzona. Brak reakcji.
19.VI pani-konsultant (E. J...) telefonicznie poprosiła o pracę bez routera,
informując, że zwrotnie dostanę informację co może być przyczyną i
czy da się to naprawić. Mimo pewnych utrudnień - wróciłem specjalnie do domu
dostosować się do prośby, z nadzieją na rozwiązanie problemu. Brak reakcji.
Kolejne osoby w czerwcu (i wcześniej) zalecały napisać (mailem - bo Państwo
również przyjmują tę innowacyjną formę komunikacji) zgłoszenie, gdzie
miałem wymienić liczbę dni, które zostaną uwzględnione w przyszłych fakturach.
Brak reakcji - stała i niezmienna kwota do zapłaty przychodzi do mnie co miesiąc.
W kwietniu wypisałem, poproszony przez pana-konsultanta (J. H...), parametry
modemu oraz umowy, ponieważ miałem zapewnienie o tym, że dostanę wyjaśnienie
co się dzieje ("Zapewniam, że po otrzymaniu uzupełnionej korespondencji będę
mógł udzielić stosownych wyjaśnień."). Brak reakcji.
Wczoraj przez minimum 4h (tj. te 4h były "wyłapane") efekt jak wcześniej.
Współpraca (to jedno z ulubionych słów kreatywnych twóców słowa pisanego z Państwa
Firmy) z Erą jest, delikatnie ujmując, kiepska. Cieszące się ostatnimi czasy
zakłady pracy chronionej wydają się już obejmować coraz szersze kręgi, bo jedyna
sprawna komunikacja jest już tylko z Państwa automatem, który potrafi szybko
zareagować standardowym:
"Informujemy, że zarejestrowaliśmy wiadomość email otrzymaną od Państwa . Prosimy o
oczekiwanie na odpowiedź. BOA sieci Era."
Tak na marginesie - wypada usunąć tę spację przed kropką.
--
Pozdrawiam,
Łukasz G...
----- Original Message -----
From: [email protected]
To: [email protected]
Sent: Wednesday, June 16, 2010 10:39 PM
Subject: Re: Fw: Fw: Problem ze stronami WWW
Witam
Dziekuję za nadesłaną korespondencję.
Ponieważ istnieje podejrzenie, że problem tkwi w ustawieniach Pańskiego routera, proszę o
podpięcie naszego urządzenia bezpośrednio do komputera pomijając router i korzystanie z takiej
konfiguracji do soboty, tj. 19.06-2010 do godziny 15:00. Przez ten czas będziemy obserwować Pana
połączenie i pracę usługi. Następnie skontaktuję się z Panem na wskazany w umowie
numer: 508......, w celu przekazania odpowiedzi.
z pozdrowieniami
Edyta J....
Biuro Obsługi Abonenta sieci Era
[email protected]
http://www.era.pl
niniejsza wiadomość dotyczy:
nr sprawy 090-H-837/06/2010
Nr Abonenta
Mail z dnia 16.06.2010 r.
Jeśli zdecydują się Państwo na ponowny kontakt prosimy o niekasowanie historii korespondencji.
Przyspieszy to udzielenie odpowiedzi. Dziękujemy.
?
Nadawca: [email protected]
Odbiorca: [email protected]
Data: 16-06-2010 07:37:06
Temat: Fw: Fw: Problem ze stronami WWW
--------------------------------------------------------------------------------
Witam,
----------------------------
niniejsza wiadomość dotyczy:
nr sprawy 125-H-271/04/2010, 143-H-566/05/2010
Mail z dnia 23.04.2010 r.
----------------------------
Usługa od wczoraj (15.VI) ponownie przestała działać (identyczne objawy).
Czy 2 miesiące to za krótki okres aby zdiagnozować dokładnie opisaną usterkę?
Proszę o reakcję.
Do chwili rozwiązania problemu i podania wiarygodnej przyczyny usterki wstrzymuję
się z kolejnymi płatnościami.
--
Pozdrawiam,
Łukasz G.
----- Original Message -----
From: Łukasz G.
To: [email protected]
Sent: Thursday, May 27, 2010 2:44 PM
Subject: Fw: Fw: Problem ze stronami WWW
Witam,
----------------------------
niniejsza wiadomość dotyczy:
nr sprawy 125-H-271/04/2010, 143-H-566/05/2010
Mail z dnia 23.04.2010 r.
----------------------------
Otrzymałem z Państwa BOK informację, że problem (nieprawidłowe działanie stacji) został
naprawiony dzisiaj o godz. 10-11. Na marginesie, naprawa była nad wyraz sprawna ponieważ
wczoraj wieczorem sieć działała już prawidłowo.
Proszę o uwzględnienie na najbliższej fakturze 11 dni braku świadczenia usługi. Są to:
- 1 dzień na początku kwietnia
- 22-23 kwiecień
- 4-7 maj
- 23-26 maj
--
Pozdrawiam,
Łukasz G.
----- Original Message -----
From: [email protected]
To: [email protected]
Sent: Wednesday, May 26, 2010 11:15 AM
Subject: Re: Fw: Problem ze stronami WWW
Witam
dziękuję za korespondencję.
Uprzejmie informuję, że przekazałam opisany przez Pana problem do działu technicznego.
Średni czas załatwienia takiej sprawy to 60 godz.
Zapewniam, że jak tylko sprawa zostanie załatwiona dział techniczny niezwłocznie Pana poinformuje.
z pozdrowieniami
Agata F...
Biuro Obsługi Abonenta sieci Era
[email protected]
http://www.era.pl
niniejsza wiadomość dotyczy:
nr sprawy 143-H-566/05/2010
Mail z dnia 26.05.2010 r.
Jeśli zdecydują się Państwo na ponowny kontakt prosimy o niekasowanie
historii korespondencji. Przyspieszy to udzielenie odpowiedzi. Dziękujemy.
Nadawca: [email protected]
Odbiorca: [email protected]
Data: 26-05-2010 07:47:54
Temat: Fw: Problem ze stronami WWW
--------------------------------------------------------------------------------
Witam,
----------------------------
niniejsza wiadomość dotyczy:
nr sprawy 125-H-271/04/2010
Mail z dnia 23.04.2010 r.
----------------------------
Usługa w dalszym ciągu nie działa.
Kolejne informacje:
- zmiana częstotliwości (na sektor [7] 3623,750) oraz pozycji anteny (w kierunku Pruszcza
Gdańskiego) nic nie zmienia.
- stacja na jaką skierowana jest antena: GSM900 (30156), UMTS (30156) Straszyn,
ul. Poprzeczna 1.
- oprócz ping'ów małych rozmiarów, częściowo poprawna komunikacja jest również dla
komunikatora Skype (loguje się do sieci, odczytuje listę dostępnych znajomych, samo połączenie
jest często zrywane); komunikator Gadu-Gadu nie działa (nie loguje się do serwera)
- zrzut zakładki Link Quality panelu instalacyjnego modemu w załączniku
- zrzut testowych ping'ów dla windowsa w załączniku
- zrzut testowych ping'ów dla linux w załączniku
Do chwili rozwiązania problemu wstrzymuję się z płatnością wynikającą z umowy.
--
Pozdrawiam,
Łukasz G.
----- Original Message -----
From: Łukasz G.
To: [email protected]
Sent: Monday, May 24, 2010 9:56 AM
Subject: Fw: Problem ze stronami WWW
Witam,
----------------------------
niniejsza wiadomość dotyczy:
nr sprawy 125-H-271/04/2010
Mail z dnia 23.04.2010 r.
----------------------------
Usługa od wczoraj przestała działać (między godziną 12 a 15).
NIC w konfiguracji nie zostało zmienione, poziom sygnału jest wysoki (oba QAM64 3/4).
Poprzednia przerwa trwała do piątku rana (7.V) - później, wieczorem, usługa już działała
prawidłowo.
Od wczoraj efekt identyczny jak wcześniej. Wywołanie ping dla wielkości 454 (wysłanych 462 bajtów )
w 100% przechodzi, ale większe już nie.. Przy próbach wyszła jeszcze inna prawidłowość -
standardowy ping 56 bajtowy (Linux) w pewnym momencie zaczął gubić co 2 pakiet (regularnie, czyli
dla większej ilości prób - ok 60-70 - czyli NIEprzypadkowe gubienie). Wywołanie innej wielkości
ping'a (wyższy niż 454) i ponownie standardowego, przywróciło stan poprzedni - 100% przechodzi (
żaden zgubiony). Router oraz modem Ery był resetowany. Próby wykonywane bezpośrednio na modemie
jak i poprzez router, na niezależnych komputerach i systemach. Żadnego znaczenia nie ma tu poziom
sygnału (wysoki) jak i ew. obciążenie sieci (stabilnie krótki czas ping'a, brak usługi również o wczesnej
godzinie).
Kilka godzin wcześniej przed opisana awarią, otrzymałem z Państwa systemu SMS o
"niewykryciu błędu po stronie sieci". A 2 dni wcześniej (piątek) dzwonił konsultant z
sugestią, żebym informował Erę o kolejnych, o ile wystąpią, problemach. Były to
pierwsze reakcje po mailu z 5.V (16 dni).
Proszę o rzetelne i fachowe zajęcie się sprawą. Staram się dokładnie wszystko Państwu opisywać.
Kilkudniowe awarie co 2-3 tygodnie to rażąco niski poziom usług.
Jest to 4 (zauważona) przerwa w działaniu usługi, na przynajmniej sumaryczną liczbę dni 9.
(1 dzień początek IV, 22-23 IV, 4.V-7.V, 23-24.V).
--
Pozdrawiam,
Łukasz G.
----- Original Message -----
From: Łukasz G.
To: [email protected]
Sent: Wednesday, May 05, 2010 12:07 PM
Subject: Fw: Problem ze stronami WWW
Witam,
----------------------------
niniejsza wiadomość dotyczy:
nr sprawy 125-H-271/04/2010
Mail z dnia 23.04.2010 r.
----------------------------
Wysłałem do Państwa zgłoszenie braku usług, wraz z dodatkowymi (wymienionymi przez konsultanta)
informacjami. Czy mogę liczyć na jakąkolwiek reakcję z Państwa strony? Dodane zdanie "Teraz usługa
działa prawidłowo" bardziej miało być pomocne w identyfikacji problemu, a nie stwierdzeniu, że ów problem
się naprawił.
Od dnia wczorajszego usługa nie działa.
--
Pozdrawiam,
Łukasz G.
----- Original Message -----
From: Łukasz G.
To: [email protected]
Sent: Friday, April 23, 2010 9:50 PM
Subject: Re: Problem ze stronami WWW
Witam,
----------------------------
niniejsza wiadomość dotyczy:
nr sprawy 125-H-271/04/2010
Mail z dnia 23.04.2010 r.
----------------------------
Teraz usługa działa prawidłowo.
Jest to jednak drugi taki problem w tym miesiącu, proszę zatem o właściwą reakcję.
Poniżej parametry o które Pan pytał.
Mac Address: ........
Serial Number: .......
Hasło abonenckie: .......
ID abonenta: .......
Dodatkowo z modemu:
(.....)
--
Pozdrawiam,
Łukasz G.
W dniu 23 kwietnia 2010 20:37 użytkownik <[email protected]> napisał:
Witam
Dziękuję za nadesłaną korespondencję.
Aby sprawdzić, dlaczego ma Pan problem z wyświetlaniem stron internetowych proszę o uzupełnienie korespondencji o następujące dane:
- identyfikator abonenta ( 999 XXX XXX )
- hasło abonenckie,
- MAC Adres
- numer seryjny urządzenia:
Zapewniam, że po otrzymaniu uzupełnionej korespondencji będę mógł udzielić stosownych wyjaśnień.
z pozdrowieniami
Jakub H.
Biuro Obsługi Abonenta sieci Era
[email protected]
http://www.era.pl
niniejsza wiadomość dotyczy:
nr sprawy 125-H-271/04/2010
Mail z dnia 23.04.2010 r.
Jeśli zdecydują się Państwo na ponowny kontakt prosimy o niekasowanie historii
korespondencji. Przyspieszy to udzielenie odpowiedzi. Dziękujemy.
Nadawca: [email protected]
Odbiorca: [email protected]
Data: 23-04-2010 02:28:50
Temat: Problem ze stronami WWW
--------------------------------------------------------------------------------
Kategoria: Usługi internetowe / WiMax
Email: [email protected]
Numer Telefonu: 508 ... ...
Model Telefonu: modem WiMax
Miejscowość: Trójmiasto - nadajnik Straszyn
Pytanie:
Dzień dobry,
Od kilku miesięcy użytkuje WiMax'a.
Konfiguracja następująca:
- modem WiMax
- router Linksys WRT160N (OpenWRT)
- poprzez WiFi rozdzielenie łącza
Przez cały ten okres - wszystko było OK. Działa szybko, poziomy sygnału w WiMax mam duży (teraz jestem w
pracy - nie podam na 100% - ale chyba QAM3/4, w każdym razie parametry były dużo wyższe
od wszystkich wymaganych wg instrukcji), pingi względnie małe: 50-60ms.
Jakiś czas temu (około 3-4 tyg.) była przerwa - około 1 dzień - w działaniu. Działał ping, ale
nie chodziły strony. W routerze NIC nie było ruszane. Wtedy nie zdążyłem do tego usiąść i problem
ustąpił... ale do wczoraj. Wczoraj - identycznie jest ping, stron nie ma.
Próbnie uruchomiłem (konsola na routerze) ping z różnymi wartościami MTU. Domyślna wartość przechodzi,
przechodzi również 454 (albo 456), ale już o jeden wyżej i dalej nie. Istotne jest to, że dla tych wybranych
wartości MTU WSZYSTKIE pingi przechodzą, NIE ma utraconych pakietów - komunikacja ze stacją jest zatem dobra.
Polecenie ifconfig na każdym interfejsie pokazuje MTU albo 1492 albo 1500.. Ich zmiana - nic nie daje. Istotne
jest to - że nic nie było zmieniane (tuż przed problemem). Wcześniej samo ustąpiło. Łącze nie jest mocno
obciążane..
Ping był wykonywany na domenę i adres IP (zarówno z routera jak i komputera pod niego podpiętego) - czyli DNS
działa poprawnie (był m.in. restart routera - nie odczytuje z cache'a a faktycznie z DNS).
Próba wejścia na stronę - przeglądarka pokazuje coś w stylu "adres odnaleziony, trwa
wczytywanie...." - czyli IP ustalone, brak jednak transferu.
Antena skierowana na nadajnik w Straszynie.
Proszę o pomoc techniczną.
Pozdrawiam,
Łukasz G.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Pozdrawiam,
IT
IT