iPlus na Wsi

Informacje na temat podłączania i doboru anten GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA), lokalizacji nadajników, zasięgów, wymuszania EDGE/3G, funkcjonowania sieci i awarii BTS-ów.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
DanteSparda
Początkujący użytkownik forum

iPlus na Wsi

Post autor: DanteSparda »

Witam
Niedawno przedłużyłem umowę z Plusem.Był to błąd :klnie: .Dostałem modem e1750, a stary e220 poszedł w odstawkę. Ponieważ nie znam się prawie całkowicie w temacie lepszego zasięgu jak i samego podłączania modemów pod antenę proszę o pomoc. Antena 3g/hsdpa jest ode mnie ok 13-14km. Czy mogę jakoś polepszyć sobie zasięg/szybkość transferu?
Średnio mam jakieś 10 kb/s. Teren jest raczej płaski.
Awatar użytkownika
Patryk
Guru bezprzewodowy

Re: iPlus na Wsi

Post autor: Patryk »

Obrazek

Jeśli mieszkasz na obszarze "czerwonym", to pewne szanse są.
Jeśli nie - możesz spokojnie sobie darować, bez widoczności nie podziałasz na taką odległość.
Poza tym pozostaje jeszcze kwestia samej konfiguracji stacji Plusa - bardzo możliwe, że mimo dobrej trasy nie będzie działać.
DanteSparda

Interesuje mnie to ponieważ jeden ze "znajomych" (czyt. Gość którego prawie nie znam),
posiada antenę kierunkową do modemu, z tym że nie wiem jakiego.
Dokładniej ten gość mieszka jakieś 300 metrów ode mnie.
Irek25
### BAN ###

Post autor: Irek25 »

Twój 1750 nie posiada wejścia antenowego proponuje zakup modelu z wejściem E122 E176g E176 to sa modemy z hspa. A co do anteny to kierunkowa umts z dipola lub jakiś panel każda antena jest zakończona odpowiednia długością kabla a na końcu jest przejściówka tak zwany konektor na zlącze do modemu.
Awatar użytkownika
Patryk
Guru bezprzewodowy

DanteSparda pisze:jeden ze "znajomych" (czyt. Gość którego prawie nie znam),
posiada antenę kierunkową do modemu
A w jakiej sieci pracuje ten modem ?
Plus UMTS ?
DanteSparda

No właśnie nie wiem, a dowiem się może za tydzień najszybciej.
szmitz
Stary wyga bezprzewodowy

Post autor: szmitz »