
Do tej pory korzystałem z forum w trybie "read-only" jednak pojawił się problem z którym nie jestem w stanie dać sobie rady, ani nie znalazłem w miarę podobnego wątku.
Mój znajomy posiada od mniej więcej roku internet radiowy wykupiony u providera MGK z Góry Kalwarii. (link ).
Na samym początku korzystania z internetu przez około miesiąc modem dostarczony przez wyżej wymienioną firmę podłączony był do laptopa poprzez kabel sieciowy. Internet pracował stabilnie i szybko. Po miesiącu zakupiliśmy do domu router TP-LINK TL-WR543G. Po sklonowaniu MAC adresu laptopa do routera podłączyliśmy wszystko i internet był udostępniony w całym domu na 3 komputery, dwa telefony i Ipoda.
Jednakże od zeszłego miesiąca internet zaczął bardzo zamulać. strony internetowe nie otwierały się. Polecenia ping zgłaszały: upłynął limit czasu żądania.
Zadzwoniliśmy do providera ze zgłoszeniem awarii i ku naszemu zdziwieniu dowiedzieliśmy się cyt. "podłączony mamy nielegalny router i dlatego internet nie działa".
Rzeczywiście po przełączeniu na kabel sieciowy podłączony bezpośrednio do laptopa internet działał dobrze. W rozmowie z obsługą techniczną dowiedzieliśmy się, że jeśli chcemy to za 120 złotych oni mogą zrobić tak aby internet chodził na tym routerze. W okolicy nie ma żadnych innych routerów które by zakłócały pracę tego routera TP-LINK.
Co ciekawe po całym weekendzie na kablu sieciowym znajomy podłączył znowu router i internet chodził tak szybko jak na kablu.
Moje pytania są następujące:
1. Czy provider jest w stanie namierzyć, że urządzenie które jest połączone z internetem to router a nie komputer pomimo że MAC adres jest z komputera?
2. Dlaczego są momenty kiedy internet udostępniany przez router praktycznie nie działa a innym czasie działa normalnie? (Czytałem na forum, że provider jest w stanie poprzez parametr TTL uniemożliwić korzystanie z internetu, ale jak mówie raz działa a raz nie działa). Jak nie działa to po przepięciu kabla sieciowego z routera do komputera normalnie działa.
3. Co takiego provider mógłby zrobić w tym routerze za te 120 złotych, że ma on podobno poprawnie współpracować z tą siecią radiową? Czy tego nie można zrobić samemu? Czy po stronie providera mogą być dokonywane jakieś zmiany w związku z tym?
Dziękuje jeśli ktoś dobrnął do końca i przepraszam, że tak się rozpisałem, ale zależało mi żeby dokładnie przedstawić problem.
Jeśli ktoś ma jakieś przydatne rady to bardzo proszę o pomoc
Pozdrawiam
Boniek