dlink połączenie drugiego komputera

Wszystko na temat pozostałych metod dostępu do internetu, czyli łącza przewodowe (TPSA, Dialog, Netia).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
pokoj10
Początkujący użytkownik forum

dlink połączenie drugiego komputera

Post autor: pokoj10 »

Cześć
Od razu przepraszam za mój prosty język, ale jestem zielona i mam nadzieję, że podzielicie się swoją wiedzą ze mną.
Mam problem z podłączeniem przez wifi drugiego komputera, w nowym mieszkaniu.
Do tej pory miałam internet przez kablówkę. Podawałam adres fizyczny mojego komputera. Potem skonfigurowałam sobie rotuer dlink i działało mi bezprzewodowo na dwa komputery.
Teraz się przeprowadziłam. Musiałam zmienić dostawcę. Również przez kablówkę. Przyszedł montażysta i podłączył mi modem. Spytałam się czy będę mogła przez router odbierać, powiedział, że nie i że muszę przynieść router i oni mi zdalnie podłączą sygnał do routera (pierwszego urządzenia za modemem).
Połączyłam się bezprzewodowo z mojego komputera (nie podawałam im adresu fizycznego) bez problemu. Potem chciałam podłączyć drugi komputer ni niestety. Wyskakuje komunikat: sieć jest poza zasięgiem (po angielsku coś tam pisało o jakimś acces point).
Moje pytanie jest takie: czy dobrze zrobiłam, że podłączyli mi sygnał do routera - czy to jest możliwe, że teraz blokują mi dostęp przez wifi do innych komputerów? Przez kabel działa na dwa kompy, wifi tylko na mój. Dzwoniłam do działu technicznego i mi powiedzieli, że oni nie blokują dostępu do większej ilości komputerów, ale z drugiej strony w cenniku mają podaną opłatę za każdy dodatkowy komputer.
Moglibyście wyjaśnić mi tą sytuację i pomóc rozwiązać kwestię
Dziękuję
Awatar użytkownika
oliva
Specjalista bezprzewodowy-junior

Re: dlink połączenie drugiego komputera

Post autor: oliva »

W kablówkach jest tak, że każdy dodatkowy komputer trzeba rozumieć dodatkowy adres IP. Modem kablowy podłącz do portu WAN i skonfiguruj odpowiednie sekcje tzn.