co jest ważniejsze modem czy antena w kwesti zasięgu?

Dyskusje na temat wyboru sprzętu. Jaki modem, telefon do GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA/HSUPA, jaką przejściówkę, kabel do telefonu... itp. mam wybrać?

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
antiope9
Początkujący użytkownik forum

Post autor: antiope9 »

Witam wszystkich
Potrzebuje pomocy w następujacym temacie:
Korzystam z internetu (blue connect)w miejsowości Piecki(Prądocin) koło Bydgoszczy, niestety bardzo często albo nie mam zasięgu, albo jest to GPRS, bardzo rzadko EDGE i to tylko w wybranych punktach domu lub tarasu. Działka położona jest nad jeziorem otoczona lasem w odległości 20km od Bydgoszczy, chciałabym spróbować uzyskać lepsze połączenie, ale nie wiem co powinnam zrobić... czy szukać anteny zenętrznej do obecnego modemu HUAWEI E620 i to by wystarczyło..czy może należy zmienić modem na jakiś nowszy, a może należy zmienić modem i kupić do niego odpowiednia antenę?
Proszę o pomoc i jasne odpowiedzi zaznaczam iż jestem kompletnym laikiem w tym temacie, ja tylko użytkuję internet:)
adamos22
Specjalista bezprzewodowy-senior

Re: co jest ważniejsze modem czy antena w kwesti zasięgu?

Post autor: adamos22 »

Moim zdaniem musisz zainwestować w antenę zewnętrzną (panelową, kierunkową 2100 MHz) i zamontować ją jak najwyżej na dachu budynku. Najprawdopodobniej masz taki słaby sygnał przez ten las i antena powinna dużo pomoc.

A co do modemu, to zawsze możesz go wymienić na nowszy i szybszy (do 7,2 Mb/s przy pobieraniu), np. super promocji play (kończy się) i od razu przetestować zasięg tego operatora, ich zasięg UMTS 900 MHz powinien być dużo lepszy w tym przypadku (nawet bez anteny).

Jeśli jednak masz umowę i musisz/chcesz zostać z T-mobile, to najlepszym rozwiązaniem będzie antena, możesz też spróbować odpowiednio wysoko umieścić modem skierowany w stronę "nadajnika", ich wykaz znajdziesz na stronie http://mapa.btsearch.pl/.
antiope9

Bardzo dziękuję za odpowiedz