Nokia CS-15 + Play = brak połączenia

Kwestie techniczne, konfiguracja i rozwiązywanie problemów z modemami GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
BlackSwing
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2010-02-24, 23:19
Lokalizacja: Oława

Nokia CS-15 + Play = brak połączenia

Post autor: BlackSwing »

Witam.

Kupiłem sobie ostatnio modem Nokia CS-15. Wcześniej był Huawei E1750C, oba z kartą Playa. Huawei działał dobrze, z Nokią zaczęły się schody...

Po włożeniu SIMki do Nokii i połączeniu z siecią Play 3G (lub jak kto woli 4G, abonament PlayOnline), prędkość pokazuje mi około 2 Kbit/s. Po włożeniu SIM Orange (prepaid) wszystko działa super, prędkości lecą po 500, 600 Kbit/s. Odpada simlock, bo tak by się nie połączyło - sieć P4 Poland pokazuje i się łączy. Modem też jest dobry, bo łączy się z Orange. Wina karty też nie, bo została wymieniona wczoraj. Nie mam blokady połączeń ani limitu (nowy okres rozliczeniowy). APNy program Nokii pobiera z automatu, i są one zgodne z tym, co jest w wątku w FAQ. Co to w takim razie może być?

Pozdrawiam,
BlackSwing.
marens
Guru bezprzewodowy
Posty: 3607
Rejestracja: 2007-04-14, 10:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nokia CS-15 + Play = brak połączenia

Post autor: marens »

BlackSwing pisze:prędkość pokazuje mi około 2 Kbit/s
Nie masz przypadkiem przekroczonego limitu danych?
Akurat do tej prędkości Play limituje prędkość (2kB - 16kbps) po przekroczeniu limitu.
BlackSwing pisze:Nie mam blokady połączeń ani limitu (nowy okres rozliczeniowy).
Na Huaweiu jest dobra prędkość?
Czasami zdarza się, że mimo iż jest nowy okres rozliczeniowy to nadal jest limit prędkości. Pomaga telefon do BOK z prośbą o zweryfikowanie i "zrestartowanie konta abonenckiego" (nie wiem jak to się nazywa dokladnie).

Miałem dwukrotnie taki przypadek (Aktywacja pakietu non-stop 50MB, oraz pakietu 500MB efaktura). Problemu szukałbym w PLAYu nie natomiast w modemie.
BlackSwing
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2010-02-24, 23:19
Lokalizacja: Oława

Re: Nokia CS-15 + Play = brak połączenia

Post autor: BlackSwing »

marens pisze:Nie masz przypadkiem przekroczonego limitu danych?
Nie ma szans, okres rozliczeniowy od 1 XI.
marens pisze:Na Huaweiu jest dobra prędkość?
Tak, podobnie na U800 użytym jako modem. Widocznie oprogramowanie od Nokii jest za mądre. Połączenie do U800 zrobiłem przez PC Studio, działało. Ech...

EDIT: Przy standardowym łączeniu kreatorem Windowsowym leci przez ten modem Orange. Play już nie... Nieustannie trwa rejestrowanie komputera w sieci. Z kolei jak mówiłem - z U800 i Samsungowego PCStudio wszystko OK :zdziwko: Głupieję już.
marens
Guru bezprzewodowy
Posty: 3607
Rejestracja: 2007-04-14, 10:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Nokia CS-15 + Play = brak połączenia

Post autor: marens »

BlackSwing pisze:Widocznie oprogramowanie od Nokii jest za mądre.
Jakoś na początku września konfigurowałem CS15 u znajomej i z kartą POnK działało poprawnie (na automatycznych ustawieniach), teraz działa z BC.

Może spróbuj ręcznie ustawić profil (APN na internet hasło/user pozostawiając puste).
Niestety nie pamiętam jak tam wyglądały ustawienia zaawansowane w ustawieniach.
BlackSwing
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2010-02-24, 23:19
Lokalizacja: Oława

Re: Nokia CS-15 + Play = brak połączenia

Post autor: BlackSwing »

marens pisze:Może spróbuj ręcznie ustawić profil (APN na internet hasło/user pozostawiając puste).
Niestety nie pamiętam jak tam wyglądały ustawienia zaawansowane w ustawieniach.
Ni ma szans. Tak samo.

W wypadku polaczenia z P4 jest tak:

Obrazek

W wypadku Orange wartosci i w 1-szej i w 2-giej kolumnie przekraczają po 1000 Kbit/s.
Po wybraniu operatora w Nokia Internet Modem połączyłem się z Orange przez Windowsa. Spróbuję tak z P4, ale pewnie nie da rady. Wywaliłem Mobile Partner i brandowane od Play Online, restart Win7 - nic. Edytę dam zaraz co do Windowsowego połączenia z P4.

[ Dodano: 2011-11-05, 21:13 ]
Koniec, zaktualizowałem Nokia Internet Modem, i zaczęło działać. Temat do zamknięcia.
ODPOWIEDZ