Napisałem nowy topik ponieważ od kilkunastu dni nikt nic nie odpisał w temacie o iplusie .
Posiadam iplusa cdma od 2 miesięcy wszystko było piekne na początku ,a teraz upload szaleje co za tym idzie ping wzrasta
poziom sygnału mam 85/95-100 , kiedyś był praktycznie taki sam tzn 85/87
Posiadam antenę zewnętrzną (dipola) , próbowałem przestawiać ją na 2 bts i nic nie pomaga . (5 zielonych kresek się pali , czasem spada do 4 popołudniu)
Skanowałem komputer , sprawdzałem na orange w godzinach gdy nie ma przeciążonego bts-a i upload jest dużo lepszy ,a w i-plusie praktycznie od 10 dni mam max 200kb/s i to o 7 rano ,a popołudniu i wieczorem 10-50kb/s , czasami nawet o 7 rano jest taki słaby upload .
Download leci cały czas 1,2-0,7mb/s
Jedyne co przychodzi mi do głowy w związku z utratą 10dbi to gęstość powietrza , jak zima trzymała to sygnał był lepszy ale jeżeli to prawda to latem będzie 1kb/s
Jakieś rady co z tym zrobić , ewentualnie zgłaszać problem i żądać reklamacji w bok?? lub rozwiązania umowy??
W bok dowiedziłem się , że to może być wina routera ale według mnie to poprostu chcieli mnie zbyć bo niby czemu czasami mam 500kb/s ,a po 4 godzinach 10kbs?? teoretycznie powinien sygnał być cały czas taki słaby.
Tu wkleję informacje które podałem w innym temacie :
Wysłany: 2012-02-26, 08:59
--------------------------------------------------------------------------------
Wczoraj dodzwoniłem się do BOK-a iplusa po 45 minutach , dowiedziałem się ,że oni sami na swoich "test" modemach zaobserwowali skaczące pingi , niby zgłoszenie przyjete , mają na miejscu sprawdzić ( co będą sprawdzać nie mam pojęcia - czy masz dalej stoi??)
Na teamspeaku jak tylko zaczynam coś mówić ping rośnie od 120 do 2000 w 5s
Uploadu praktycznie nie ma więc to raczej nie wina obciążonego bts-a - wnioskuje to z doświadczenia w orange gdzie obie wartości były niskie przy obciążonym bts ,a tu dowload 1-1,5MB leci :S
Pozostaje czekać na sms-a , nie wiem tylko co w przypadku gdy oni nie stwierdzą usterki ,a upload nie wzrośnie , jakoś nie widzi mi się płacić 22 miesiące za coś co nie działa , czytałem umowę i nie ma tam wzmianki w razie rozwiązania umowy z ich winy , z drugiej strony to mogą iść w zaparte ,że u nich jest wszystko dobrze ,a wina leży po mojej stronie - byłem mile zaskoczony bo po 45 minutach czekania Pani konsultant bez zbędnego wciskania kitu jak to ma miejsce w orange przyjęła zgłoszenie ( jakoś specialnie nie była nim zaskoczona), nie było tekstów typu zresetuj router , wyłącz i włącz komputer itd.
Dla porównania zrobiłem test na orange CDMA z tą samą antena zewnetrzną , na tym samym komputerze i upload leci 0,5MB/s , dowload słaby z racji obciązonego nadajnika .
Czyli wina nie leży po stronie kabla/komuptera
Edit:
Wczoraj sie dowiedziałem z bok iplusa ,że nie wykryto żadnej usterki , chwile internet działał normalnie ,a teraz znowu upload jest 10-50kb/s , dodam ,że sygnał mam 87(góra) 97(dół) DB , ,a było w obu po 85-87 ..... czy to możliwe ,że router się zepsuł i przez to PING (upload) tak skacze???? tylko czemu raz jest normalnie przez 5godzin ,a raz wariuje ??? komputer na bank dobry .... chyba ,że BTS przeciążony ale to aż tak sam upload by spadł?? niby download też spada ale do 0,5 MB max
Wymiekam mam iplusa 1,5 miesiąca i już się coś ..........................