Witam
W jednej z podkarpackich miejscowości od 3 lat z powodzeniem korzystałem z blueconnect i nagle od ok 3 - 4 tygodni jakość połączenia dramatycznie się popsuła.
Poziom sygnału ok 50-70% (używam anteny zewnętrznej), model Option Globetrotter 3G, korzystam z dostępnego w tym miejscu GPRS/EDGE, transfery max ok 20KB/s, odległość od BTS ok 3km.
Od około 3 tygodni nawiązanie połączenia udaje się tylko w 30% przypadków, w pozostałych network manager (linux) loguje "No carrier". Gdy włożę kartę do telefonu komórkowego jest to samo - problem z połączeniem, najczęściej zakończony komunikatem w stylu "Packet data connection not available". Gdy już uda mi się połączyć używając modemu w laptopie widzę bardzo duże straty w warstwie sieciowej na poziomie 80-90%. Dodam że jeśli włożę do modemu bądź telefonu kartę Plusa (który korzysta z tego samego BTSa) wszystko jest ok.
Dodam również że pojeździłem trochę po okolicy z laptopem i telefonem i testowałem połączenie na otwartej przestrzeni i jest dokładnie ten sam problem, nawet 100m od nadajnika. Najlepsze jest to że problem występuje tylko po południowej stronie nadajnika, testowałem po zachodniej i północnej i problem znika jak ręką odjął.
Zgłaszałem problem do T-mobile, dostałem oczywiście odpowiedź że po ich stronie jest wszystko ok.
Jak mogę zdiagnozować problem? Czy możliwe jest by istniał problem z BTSem o którym tzw "dział techniczny" może nie wiedzieć? Czy możliwe jest poproszenie operatora o przysłanie technika w celu zbadania problemu?
Dobry zasięg, straty pakietów w warstwie 3
Moderator: Moderatorzy
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 2012-03-22, 19:32
- Lokalizacja: podkarpacie
-
- Mistrz bezprzewodowy
- Posty: 1887
- Rejestracja: 2007-12-27, 19:19
- Lokalizacja: Kraków
Re: Dobry zasięg, straty pakietów w warstwie 3
W tej sytuacji chyba nie ma wątpliwości, że jeden z sektorów stacji bazowej ma jakiś problem.user_83246 pisze:Dodam również że pojeździłem trochę po okolicy z laptopem i telefonem i testowałem połączenie na otwartej przestrzeni i jest dokładnie ten sam problem, nawet 100m od nadajnika. Najlepsze jest to że problem występuje tylko po południowej stronie nadajnika, testowałem po zachodniej i północnej i problem znika jak ręką odjął.
A Ty chyba nie masz innego wyjścia, jak tylko to samo co nam tu napisałeś, napisać do operatora.
Na infolinii mogą Cię spławić, ale z pismem już nie jest tak łatwo, bo odpowiedź ktoś podpisać musi, a nikt nie chce wyjść na ignoranta.
Krzysztof