Błąd dial-up nr 720.

Kwestie techniczne, konfiguracja i rozwiązywanie problemów z modemami GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Ja-Bo

Błąd dial-up nr 720.

Post autor: Ja-Bo »

Odkąd kupiłem w Play modem E3131 mam pewien problem, otoż kiedy połączenie się zerwie - najczęściej dzieje się to, gdy nie siedzę akurat przy komputerze - nie mogę się ponownie połączyć.

Mobile Partner wywala coś takiego jak w załączniku.

A TNI pokazuje błąd dial-up nr 720.

Pomaga restart, ew. wylogowanie.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26139
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Błąd dial-up nr 720.

Post autor: wojteks »

Ja-Bo pisze:najczęściej dzieje się to, gdy nie siedzę akurat przy komputerze
Wyłącz oszczędzanie energii dla modemu.
Nie pomagam na PW!
Ja-Bo

Re: Błąd dial-up nr 720.

Post autor: Ja-Bo »

W opcjach zasilania?

Nie mogę coś tego odszukać.

Chyba, że mam WYŁĄCZYĆ: "Wsztrzymanie selektywne USB" ?
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26139
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Błąd dial-up nr 720.

Post autor: wojteks »

Ja-Bo pisze:W opcjach zasilania?
Może być że to jest we właściwościach modemu, może też być to o czym wspomniałeś.
Nie pomagam na PW!
Ja-Bo

Re: Błąd dial-up nr 720.

Post autor: Ja-Bo »

Wyłącznie "Wstrzymania selektywnego USB" nie pomogło.

Czy macie jakiś inny pomysł?
Awatar użytkownika
lesiolo
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 351
Rejestracja: 2010-09-28, 19:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Błąd dial-up nr 720.

Post autor: lesiolo »

Ja-Bo pisze:Czy macie jakiś inny pomysł?
Taki błąd może pojawić się wtedy, gdy protokół TCP/IP jest uszkodzony lub nie jest powiązany z używaną kartą dial-up,
uszkodzenie kluczy rejestru, które przechowują konfigurację Winsock.
zmiana ustawień RAS>NDIS - NDIS>RAS lub nowszy Mobile Partner
Ja-Bo

Re: Błąd dial-up nr 720.

Post autor: Ja-Bo »

To co proponujesz?

Mój Mobile Partner: 21.005.20.00.55
Awatar użytkownika
lesiolo
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 351
Rejestracja: 2010-09-28, 19:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Błąd dial-up nr 720.

Post autor: lesiolo »

Ja-Bo pisze:Mój Mobile Partner: 21.005.20.00.55
Jest to beta nawet nie pamiętam dlaczego zawiesiłem prace nad nim.
sterowniki ma 4.22.19.00, a E3131 ma nowe 4.23.13.00 .
Czy system to linux :D (nie podałeś) i nie wchodzi ci w hibernacje lub stan wstrzymania (czarny ekran), a wtedy zdycha TCP/IP
Ja-Bo

Re: Błąd dial-up nr 720.

Post autor: Ja-Bo »

Windows 7

Po hibernacji też zdechnięty, za każdym razem. Ale i bez tego jak się rozłączy sam, to już się nie połączy.

To którego MP mam zainstalować? Mogę prosić jakiś link?

W ogóle jest jakiś nowy, "czysty" dashboard do tego E3131? Jest coraz więcej użytkowników tego modemu, może możnaby nad tym pomyśleć? <prosi>

:)

No i czy zmiana MP rozwiąże problem?

[ Dodano: 2012-04-15, 22:43 ]

Wgrałem ten DB - Win 23.002.08.03.50 lesiolo.exe

I zainstalowałem MP od niego, zobaczymy jakie będą efekty.

PS. Czym się różni RAS od NDIS i z czym to się je?
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26139
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Błąd dial-up nr 720.

Post autor: wojteks »

Ja-Bo pisze: Czym się różni RAS od NDIS i z czym to się je?
RAS to połączenie modemowe, NDIS to emulacja karty sieciowej przez modem. Przełączyć można z poziomu MP.
Nie pomagam na PW!
Ja-Bo

Re: Błąd dial-up nr 720.

Post autor: Ja-Bo »

wojteks pisze:RAS to połączenie modemowe, NDIS to emulacja karty sieciowej przez modem. Przełączyć można z poziomu MP.
Ale jakie to ma przełożenie na pracę/używanie?

[ Komentarz dodany przez: YaHooo: 2012-04-16, 17:44 ]
<a href="http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?p=59341#59341">Panie i Panowie tniemy cytaty!</a>
Ostatnio zmieniony 2012-04-16, 16:44 przez Ja-Bo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26139
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Błąd dial-up nr 720.

Post autor: wojteks »

Ja-Bo pisze:Ale jakie to ma przełożenie na pracę/używanie?
Prędkości powinny być takie same, kwestia potrzeby. Osobiście wolę NDIS ale mam Optiona który to fajnie obsługuje. Huawei wolę RAS.
Nie pomagam na PW!
Ja-Bo

Re: Błąd dial-up nr 720.

Post autor: Ja-Bo »

Instalacja MP z w/w dashboardu nie przyniosła niestety rezultatu, jeżeli chodzi o tytułowy problem :(
Awatar użytkownika
lesiolo
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 351
Rejestracja: 2010-09-28, 19:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Błąd dial-up nr 720.

Post autor: lesiolo »

Ja-Bo pisze:Instalacja MP z w/w dashboardu nie przyniosła niestety rezultatu
Wyłącz w komputerze hibernacje i stan wstrzymania systemu bo po wybudzeniu
realizowane jest nowe połączenie i nowe IP a system tego nie ogarnia .
Awatar użytkownika
KrissTofferr
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1271
Rejestracja: 2008-03-11, 14:15
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Błąd dial-up nr 720.

Post autor: KrissTofferr »

Ja-Bo pisze:A TNI pokazuje błąd dial-up nr 720.
1. Po takim rozłączeniu, wejdź w TNI -> Ustawienia -> Komunikacja AT i PIN, Komendy AT,
wpisz polecenie AT+CEER
Pokaż nam odpowiedź uzyskaną z modemu.

2. Gdyby w odpowiedzi było: "No cause information available" wtedy uruchom skrypt
DeleteReset.js z załącznika, uruchom ponownie system i wróć do punktu nr 1.
ODPOWIEDZ