Problem z modemami PLAY
Moderator: Moderatorzy
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2012-05-26, 19:07
- Lokalizacja: Warszawa
Problem z modemami PLAY
Przeszukałem forum, ale niestety nie znalazłem rozwiązania mojego problemu.
Używam laptopa Samsung RV520 i modemu PLAY E353 (choć on nie jest tu istotny).
Na chwilę obecną, niezależnie od używanej karty SIM, używanego modemu (testowane na trzech, nie mam teraz jak sprawdzić ich nazw) czy miejsca zawsze występuje identyczna sytuacja: po połączeniu prze ok 2-3 sekundy mam normalny tranfer po czym spada on do poziomu 0 i nie mogę przesyłać ani obierać danych, jednak modem pokazuje, że wciąż jest utrzymywane połączenie. Po zrestarowaniu owego połączenia ("Rozłącz" - "Połącz") znowu mam 2-3 sekundy normalnego transferu i deja vu. Natomiast jeśli w trakcie owej chwili rozpocznę pobieranie czegoś (dużego pliku, wyświetlania strony internetowej) lub wysyłanie (np. danych podczas rejestracji czy pisania postu) operacja zostanie wykonana a wykres statystyk spadnie do zera dopiero po jej zakończeniu (choć poza owym pobieraniem/wysyłaniem danych nie będę miał możliwości, przeglądania stron, ani wykonywania żadnych innych operacji, dokładnie tak jak we wcześniej opisanym przypadku).
Jeśli mam być szczery to jestem dość zrozpaczony... zarejestrowanie na tym forum udało się po 4 próbach (po kliknięciu "Wyślij" jeśli nie zrobię tego w kilkusekundowej bramce czasowej wyskoczy komunikat "błąd połączenia"), wszystkie inne niż Opera przeglądarki zawieszają się po każdym zamknięciu owej "bramki czasowej". Obsługa klienta PLAY nie wie co z tym zrobić, a z ich działem technicznym nie da się skontaktować.
Używam laptopa Samsung RV520 i modemu PLAY E353 (choć on nie jest tu istotny).
Na chwilę obecną, niezależnie od używanej karty SIM, używanego modemu (testowane na trzech, nie mam teraz jak sprawdzić ich nazw) czy miejsca zawsze występuje identyczna sytuacja: po połączeniu prze ok 2-3 sekundy mam normalny tranfer po czym spada on do poziomu 0 i nie mogę przesyłać ani obierać danych, jednak modem pokazuje, że wciąż jest utrzymywane połączenie. Po zrestarowaniu owego połączenia ("Rozłącz" - "Połącz") znowu mam 2-3 sekundy normalnego transferu i deja vu. Natomiast jeśli w trakcie owej chwili rozpocznę pobieranie czegoś (dużego pliku, wyświetlania strony internetowej) lub wysyłanie (np. danych podczas rejestracji czy pisania postu) operacja zostanie wykonana a wykres statystyk spadnie do zera dopiero po jej zakończeniu (choć poza owym pobieraniem/wysyłaniem danych nie będę miał możliwości, przeglądania stron, ani wykonywania żadnych innych operacji, dokładnie tak jak we wcześniej opisanym przypadku).
Jeśli mam być szczery to jestem dość zrozpaczony... zarejestrowanie na tym forum udało się po 4 próbach (po kliknięciu "Wyślij" jeśli nie zrobię tego w kilkusekundowej bramce czasowej wyskoczy komunikat "błąd połączenia"), wszystkie inne niż Opera przeglądarki zawieszają się po każdym zamknięciu owej "bramki czasowej". Obsługa klienta PLAY nie wie co z tym zrobić, a z ich działem technicznym nie da się skontaktować.
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22036
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Problem z modemami PLAY
Czy tylko w danej lokalizacji ten problem występuje? Zobacz w innych miejscach (inna stacja bazowa).
Próbowałeś wgrać nowe oprogramowanie?
Modem jest z Playa? Problem zamrażania połączenia występował właśnie u Playa. Problem udawało się rozwiązać aktualizując firmware modemu.
Jak modem nie ma simlocka (nie powinien) to możesz sprawdzić jak to działa na kartach innych operatorów (teraz jest promocja na Euro i za 5zł w Orange jest pakiet 2GB na 5 dni; możesz kupić starter Orange Go za 5zł i na 5 dni pakiet włączyć w celu sprawdzenia czy to wina modemu/sieci).
Próbowałeś wgrać nowe oprogramowanie?
Modem jest z Playa? Problem zamrażania połączenia występował właśnie u Playa. Problem udawało się rozwiązać aktualizując firmware modemu.
Jak modem nie ma simlocka (nie powinien) to możesz sprawdzić jak to działa na kartach innych operatorów (teraz jest promocja na Euro i za 5zł w Orange jest pakiet 2GB na 5 dni; możesz kupić starter Orange Go za 5zł i na 5 dni pakiet włączyć w celu sprawdzenia czy to wina modemu/sieci).
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2012-05-26, 19:07
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z modemami PLAY
Niezależnie od miejsca, zarówno w moim domu, jak i w centrum miasta, szpitalu, na uczelni etc.
Nie, nic nie wgrywałem
Nie znalazłem informacji o update'owaniu firmware'u, zaraz to sprawdzę
Jeśli aktualizacja nic nie da, to zweryfikuję problem na Orange. Dzięki wielkie za szybką odpowiedź
Edit: na drugim komputerze (stacjonarny) wszystko działa bez zarzutu.
Nie, nic nie wgrywałem
Nie znalazłem informacji o update'owaniu firmware'u, zaraz to sprawdzę
Jeśli aktualizacja nic nie da, to zweryfikuję problem na Orange. Dzięki wielkie za szybką odpowiedź

Edit: na drugim komputerze (stacjonarny) wszystko działa bez zarzutu.
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22036
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Problem z modemami PLAY
Wygląda na problem z aplikacją lub jakiś problem z wydajnością prądową portu USB.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2012-05-26, 19:07
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z modemami PLAY
Rozwiń obie myśli jeśli mógłbym Cię o to prosić. Czy w kwestii aplikacji mogą to być jakieś ustawienia komputera (wykluczyłem już oszczędzanie energii)? Jesli chodzi o wydajność porty to czy możnaby to ew. jakoś sprawdzić? Pendrivy działają jak należy i nie przy nich problemu z przesyłaniem plików na dyski.
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22036
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Problem z modemami PLAY
Spróbuj odinstalować aplikację zarządzającą modemem i sterowniki. Potem reset i jeszcze raz instalacja. Może pomoże. Oczywiście wszystko z wyjętym modemem.
Pendrive nie potrzebuje tyle energii ile modem.
Jest kilka opcji, które mogą pomóc. Pierwsza to używanie innego portu USB. Najlepiej gdzieś z drugiej strony laptopa, ale to i tak nie da gwarancji, że zasilanie wszystkich portów nie jest z jednego kontrolera. Druga opcja (jeśli laptop jest w taki port wyposażony) to podpięcie modemu do USB, które ma większą wydajność prądową. Nie pamiętam jak się to nazywało, część laptopów miało takie porty do ładowania np. telefonów. Trzecia opcja to aktywny HUB USB. Ma on swoje zasilanie (dodatkowy zasilacza 1-2A). Nie używa energii z USB.
Pendrive nie potrzebuje tyle energii ile modem.
Jest kilka opcji, które mogą pomóc. Pierwsza to używanie innego portu USB. Najlepiej gdzieś z drugiej strony laptopa, ale to i tak nie da gwarancji, że zasilanie wszystkich portów nie jest z jednego kontrolera. Druga opcja (jeśli laptop jest w taki port wyposażony) to podpięcie modemu do USB, które ma większą wydajność prądową. Nie pamiętam jak się to nazywało, część laptopów miało takie porty do ładowania np. telefonów. Trzecia opcja to aktywny HUB USB. Ma on swoje zasilanie (dodatkowy zasilacza 1-2A). Nie używa energii z USB.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2012-05-26, 19:07
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problem z modemami PLAY
Wygląda na to (jeszcze nie potwierdzone, za 24h się ponownie odezwę) że problem został zażegnany. Po pierwsze reinstalacja modemu, po drugie: ustawienie w opcjach połączenia "preferowane WCDMA" które nie jest opcją defaultową.
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22036
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Problem z modemami PLAY
To dobrze. Jak coś to pisz. Będziemy myśleć co dalej.