Sieć nie łączy się z internetem

Sieci bezprzewodowe w technologii 2.4 GHz i 5 GHz oraz usługi polskich operatorów WiFi / Wi-Max / HiperLAN, dyskusje o routerach.
Reklama: Szukasz dostawcy internetu? Sprawdź https://isp.today/pl/ ogólnoświatowy katalog dostawców internetu.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Witold Leicht
Początkujący użytkownik forum

Sieć nie łączy się z internetem

Post autor: Witold Leicht »

Witam. Mam internet przez radiówkę od małego, miejscowego dostawcy (małego w porównaniu do netii czy tpsa). No i niestety, ten mały dostawca nie ma w ogóle pomocy technicznej. Jeśli coś się popsuje, to trzeba wołać kolesia, on naprawi i przy okazji skasuje 50zł czy ileś tam. Problem polega na tym, że ja studiuję i jestem raczej zajęty, a ojciec, który woła tego człowieka nie zna się na tym kompletnie i nie może podpatrzeć, co ten technik robi. Więc, żeby nie wywalać kasy za każdym razem, gdy coś się rozkrzaczy, postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce. Internet mam dzielony na dwoje wraz z sąsiadami (mieszkam w bliźniaku). Z tego co się orientuję, to jest to tak zrobionę, że oni mają na balkonie antenę odbierającą sygnał z wieży. Następnie, sygnał ten idzię na strych (to jest chyba Access Point, mamy oddzielne), a potem przez kabel do routera obok mojego komputera. I tenże router powinien udostępniać internet wszystkim urządzeniom (prócz mojego pieca, który jest podłączony kablem). Internet przestał działać po tym, jak zresetowałem router (zrobiłem to, jak chciałem podłączyć tableta przez wifi do internetu, nie pytajcie, dlaczego). Jednak po zresetowaniu urządzenie chyba powinno się normalnie połączyć z internetem? Przynajmniej tak miałem w przypadku liveboxa. Jakiś problem, pyk reset i wszystko ok. AP na strychu, o ile dobrze pamiętam to TP-Link, a router przy moim kompie to Tenda W311R+. Mam przed sobą umowę, i do tej umowy jest taka karteczka załączona z taką tabeleczką, a w tej tabeleczce są następujące kolumienki: "zakres adresów IP/maska", "brama", "max.