Sieć nie łączy się z internetem

Sieci bezprzewodowe w technologii 2.4 GHz i 5 GHz oraz usługi polskich operatorów WiFi / Wi-Max / HiperLAN, dyskusje o routerach.
Reklama: Szukasz dostawcy internetu? Sprawdź https://isp.today/pl/ ogólnoświatowy katalog dostawców internetu.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Witold Leicht
Początkujący użytkownik forum
Posty: 1
Rejestracja: 2012-10-03, 20:29
Lokalizacja: Sulejówek

Sieć nie łączy się z internetem

Post autor: Witold Leicht »

Witam. Mam internet przez radiówkę od małego, miejscowego dostawcy (małego w porównaniu do netii czy tpsa). No i niestety, ten mały dostawca nie ma w ogóle pomocy technicznej. Jeśli coś się popsuje, to trzeba wołać kolesia, on naprawi i przy okazji skasuje 50zł czy ileś tam. Problem polega na tym, że ja studiuję i jestem raczej zajęty, a ojciec, który woła tego człowieka nie zna się na tym kompletnie i nie może podpatrzeć, co ten technik robi. Więc, żeby nie wywalać kasy za każdym razem, gdy coś się rozkrzaczy, postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce. Internet mam dzielony na dwoje wraz z sąsiadami (mieszkam w bliźniaku). Z tego co się orientuję, to jest to tak zrobionę, że oni mają na balkonie antenę odbierającą sygnał z wieży. Następnie, sygnał ten idzię na strych (to jest chyba Access Point, mamy oddzielne), a potem przez kabel do routera obok mojego komputera. I tenże router powinien udostępniać internet wszystkim urządzeniom (prócz mojego pieca, który jest podłączony kablem). Internet przestał działać po tym, jak zresetowałem router (zrobiłem to, jak chciałem podłączyć tableta przez wifi do internetu, nie pytajcie, dlaczego). Jednak po zresetowaniu urządzenie chyba powinno się normalnie połączyć z internetem? Przynajmniej tak miałem w przypadku liveboxa. Jakiś problem, pyk reset i wszystko ok. AP na strychu, o ile dobrze pamiętam to TP-Link, a router przy moim kompie to Tenda W311R+. Mam przed sobą umowę, i do tej umowy jest taka karteczka załączona z taką tabeleczką, a w tej tabeleczce są następujące kolumienki: "zakres adresów IP/maska", "brama", "max. ilość przył.", "uwagi"; a oprócz tego jest jeszcze jeden wierszyk na samym dole: "preferowane serwery DNS". Nie podawałem odpowiednich kolumnom czy wierszom danych, bo mogą to być jakieś poufne informacje czy coś, a ja nie chcę ich wypuścić w eter. No i się nie znam. Będę ogromnie wdzięczny, jeśli pomożecie mi połączyć się z internetem, bo jak na razie korzystam z gieesemowego Playa i to jest horror w mojej mieścinie (w Warszawie działa ok). Pozdrawiam

Witek
ptasiek
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2012-11-21, 13:28
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sieć nie łączy się z internetem

Post autor: ptasiek »

Witku, robiąc reset przywróciłeś router do ustawień fabrycznych, czyli zerowych. Dostawca netu (woskuję z cytowanej przez Ciebie karteczki) udostępnia stałe "parametry", które ręcznie należy wklepać do routera. Skoro do routera podłączony jesteś "piecem" po kablu, możesz przez przeglądarkę po IP wywołać stronę konfiguracyjną. Potrzebne będzie jeszcze login i hasło ale to znajdziesz pod routerem lub w instrukcji do niego. Pamiętaj o skonfigurowaniu WiFi i hasła do WiFi, to już robisz według własnego pomysłu na nazwę sieci (SSID) i własnego hasła i z wyborem poziomu szyfrowania.
Pozdrawiam i Dziękuję.
Piotr Ptasiński (ptasiek)
ODPOWIEDZ