Internet PLUS - problemy

Informacje na temat podłączania i doboru anten GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA), lokalizacji nadajników, zasięgów, wymuszania EDGE/3G, funkcjonowania sieci i awarii BTS-ów.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Obcykany
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2013-02-11, 01:57
Lokalizacja: Mszczonów

Internet PLUS - problemy

Post autor: Obcykany »

Witam serdecznie. Mieszkam w centrum miejscowości Mszczonów.
Dotychczas mogłem sobie pozwolić na korzystanie z internetu w tech 3g (HSDPA/HSUPA)[ponad rok]. Średnio dl: 3-5 mb/s upl: 0,7-1,4 mb/s PING:80

Obrazek

Przez ostatnie 2 miesiące coś się "zepsuło" i nadal mogłem się cieszyć internetem 3g lecz z samym HSDPA: Średnio dl: 3-5 mb/s upl: 0,3 mb/s PING:160


Od 7 lutego tego roku znów odzyskałem swoje HSDPA/HSUPA, lecz nie da się korzystać z internetu(wydaję mi się, że PLUS przeprowadza modernizację nadajników, ale mogę się mylić):
dl: 0.22 Mb/s up: 0.06 Mb/s PING: 234 ms

1. Zobaczyłem na mapie mapa.btsearch.pl, iż w mojej miejscowości znajdują się BTSy
mobyland (czy one współpracują z PLUSem czy tylko cyfrowym polsatem?)

2. Jak sprawdzić iż modem z plusa (e398) posiada simlocka?

3. Zauważyłem, że niedaleko mnie znajduję się nadajnik AERO2, czy da się uzyskać karte sim drogą 'pocztową' i czy działałaby mi w modemie e398?

4. Jest możliwość takiego spadku w wysyłaniu i odbieraniu danych przez modem?(popsucie wbudowanych anten?).

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26532
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: wojteks »

Ad1. To Stacje LTE1800, działają w Plusie i CP
Ad2. Raczej nie ma ale dc-unlocker powinien to sprawdzić
Ad3. Tak, tak
Ad4. Raczej nie
Nie pomagam na PW!
Obcykany
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2013-02-11, 01:57
Lokalizacja: Mszczonów

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: Obcykany »

Dziękuję za odpowiedź.
Dziwne, że "mobyland" to stację LTE, ponieważ posiadam zasięg w 3G (-65-70dBm), a nigdy nie mogę złapać LTE. (może są udoskonalane/wyłączone, ale przez kilka msc?) Co o tym myślicie? (nie znam się za bardzo na tych technologiach BTS'ach, więc dlatego przybyłem na to forum).

W tej chwili sytuacja z owym PLUSem jest irytująca, dzwoniłem kilka miesięcy temu do BOK'u w celu złożenia problemu (słabo działający internet), po kilku dniach zostało unieważnione z powodu iż wszystko jest u nich 'ok".

Kilka dni temu wysłałem maila z powodu: ("dl: 0.22 Mb/s up: 0.06 Mb/s PING: 234 ms"), dostałem odpowiedź, że owe problemy zostały wysłane do techników i żebym czekał na odpowiedź.

Sam nie wiem co robić, pozostaje tylko czekać :)
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19996
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: matek451 »

Wygląda mi to na prace przy BTS-ie. To LTE to na razie tylko pozwolenie ale możliwe, że na tym maszcie montowane są anteny do LTE lub AERO2. Spotkałem się z podobną sytuacją u kuzyna gdzie podczas modernizacji sieci przez dwa tygodnie miał ten sam problem . Plus potwierdził modernizację BTS-a. Tutaj na forum również w kilku wątkach był ten sam problem. Plus, CP , Aero2 i Mobyland maja praktycznie jednego właściciela tzw. Grupa Solorza i korzystają na wzajem ze swych masztów.
Obcykany
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2013-02-11, 01:57
Lokalizacja: Mszczonów

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: Obcykany »

matek451, dzięki za odpowiedź. Ciekawi mnie dlaczego modernizacja trwa, aż dwa tygodnie. Działa mi HSPA+ lecz ze śmieszną prędkością (napisałem w 1 poście).
Dręczy mnie to, że może problemy są po mojej stronie.
Postaram się to sprawdzić w nast. tyg. pojadę do większego miasta.

Obrazek
Po prostu kpina. Czekam na maila od nich.

Mam jeszcze parę pytań dotyczących darmowego internetu:
1. Czy w mojej miejscowości jest działający BTS aero2?
2. Do kiedy można odebrać w Warszawie osobiście kartę sim Aero?
3. Czy ta karta będzie funkcjonować w telefonie?
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19996
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: matek451 »

Ten nadajnik Aero2 w Mszczonowie jest w wykazie pozwoleń, trzeba by sprawdzić czy działa. Możesz to zrobić za pomocą TNI poprzez wymuszenie na modemie częstotliwość UMTS900( W900 w ustawieniach TNI) , oczywiście na tej karcie Plusa. Jeśli się zaloguje to znaczy, że to AERO2 nadaje. W telefonie musisz mieć UMTS900 aby skorzystać z AERO2, mogą być problemy ze zgodnością z regulaminem( modem musi obsługiwać prędkość minimum 14Mbps ). Z BDI od AERO2 zapoznasz sie na stronie http://www.aero2.pl/bdi.html
Gasol
Stały użytkownik forum
Posty: 140
Rejestracja: 2010-04-15, 15:31
Lokalizacja: nowodworski

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: Gasol »

Obcykany pisze:Działa mi HSPA+ lecz ze śmieszną prędkością
Wg mnie to raczej jest 2G a nie 3G, czy przypadkiem modem nie jest przestawiony na 2G? Dzisiaj rano sprawdzałem coś na ZTE MF821 i ustawiłem 2G z aplikacji Plusa. Nie mogłem w żaden sposób tego zmienić, dopiero TNI i kilka różnych prób zresetowało jakoś modem, a potem już w aplikacji Plusa zmieniłem na 3G. Miałem podobne "prędkości".
Obcykany
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2013-02-11, 01:57
Lokalizacja: Mszczonów

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: Obcykany »

Gasol pisze:Wg mnie to raczej jest 2G a nie 3G, czy przypadkiem modem nie jest przestawiony na 2G?
Ja mam tech. 3G od nowości (tylko raz ustawiłem 3g, czyli 'wymusza'). Nawet w tej chwili w menedżerze plusa wyświetla mi się 3G HSDPA/HSUPA.
W top_netInfo jest podobnie.

[ Komentarz dodany przez: YaHooo: 2013-02-11, 17:52 ]
<a href="http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?p=59341#59341">Panie i Panowie tniemy cytaty!</a>
Ostatnio zmieniony 2013-02-11, 17:52 przez Obcykany, łącznie zmieniany 1 raz.
Gasol
Stały użytkownik forum
Posty: 140
Rejestracja: 2010-04-15, 15:31
Lokalizacja: nowodworski

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: Gasol »

Zapytam dla pewności jeszcze, czy te "prędkości" uzyskujesz przy modemie podłączonym bezpośrednio do komputera? Spróbuj jeszcze zreinstalować sterowniki. A jeśli to nie pomoże, to pewnie będzie wina stacji bazowej.
Obcykany
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2013-02-11, 01:57
Lokalizacja: Mszczonów

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: Obcykany »

Tak, od ponad 1 roku mam modem podłączony bezpośrednio do komputera.

Przeinstaluje menedżer plusa i dam znać (z edytuje post).

ED.

Sprawa wygląda tak:
Zabrałem modem i poszedłem do kolegi oddalonego ode mnie ok. 1 km. Zainstalowałem u niego aplikacje i internet ruszył! Ku mojemu zaskoczeniu dl. 4.5mb/s upl.2mb/sping 90.
Później kolega zabrał notebooka i przyszedł do mnie (zrobiliśmy tą samą akcje, czyli uruchomiliśmy internet na jego notebooku, a efekt? taki sam jak u mnie (dl:0.02mb/s upl:01mb/s).

Jakie jest wytłumaczenie tego zjawiska?
Myślę, że z mojego domu PLUS łapie jakiś wadliwy nadajnik, który "nawalił". Prawda?
Nigdy nie miałem problemów z PLUS'em. Od ostatniego czasu coś się sypie.
rafal13
Stały użytkownik forum
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-08, 23:45
Lokalizacja: Kroczewo

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: rafal13 »

Podaj pozycje gps swoją i kolegi.
Rafał
Obcykany
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2013-02-11, 01:57
Lokalizacja: Mszczonów

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: Obcykany »

Moja: GPS: 51.96900535916371,20.526151657104492
Kolegi: GPS: 51.972812501861554,20.512804985046387
rafal13
Stały użytkownik forum
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-08, 23:45
Lokalizacja: Kroczewo

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: rafal13 »

Patrząc na mapę potwierdzonych bts-ów to kolega pracuje na nadajniku oddalonym od siebie o około 200m na północ,
Ty zaś kolego masz około 400m do innego oddalonego na południowy - wschód.
Obydwa nadajniki umts 2100.
W takiej sytuacji, jeżeli masz dobrą widoczność optyczną na nadajnik kolegi, możesz spróbować z anteną kierunkową o wąskiej charakterystyce kierunkowej, skierowanej na kolegi nadajnik i jednocześnie zasłoniętej od Twojego bts-a.
Z tym, że takie rozwiązanie też może nie przyniść oczekiwanego efektu, ponieważ Twój prawdopdobnie uszkodzony lub przeciążony bts może być w dalszym ciągu mocniejszy z fali odbitej (zależy jaki jest układ dużych pionowych powierzchni w otoczeniu, od których sygnał może się odbijać)
Rafał
Obcykany
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2013-02-11, 01:57
Lokalizacja: Mszczonów

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: Obcykany »

rafal13, rozumiem.
Internet działał poprawnie przez ponad 1 rok. Nie będę wydawać pieniędzy, jeśli jest małe prawdopodobieństwo efektu. Nic mi nie zostało, jak czekać na odpowiedź BOK'u.
rafal13
Stały użytkownik forum
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-08, 23:45
Lokalizacja: Kroczewo

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: rafal13 »

ok
ale jak Ci odpiszą że jest u nich ok, to będzie oznaczało przeciążenie Twojego bts-a, a wtedy zawsze warto spróbować z dobrą anteną, jeżeli nie pomoże to zawsze możesz odsprzedać.
Rafał
Obcykany
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2013-02-11, 01:57
Lokalizacja: Mszczonów

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: Obcykany »

Witam po krótkiej przerwie.

Otóż dręczy mnie jedna rzecz. Około 2 dni temu moje zgłoszenie w BOK'u posiadało stan: rozwiązane, więc wysłałem wiadomość, że chcę poznać przyczynę zamknięcia mojego odwołania (od techników). Dostałem kolejną wiadomość:
Chciałbym poinformować, że przesłane zgłoszenie jest jeszcze w trakcie analizy przez nasz dział techniczny. Niestety nie jestem w stanie określić daty rozwiązania problemu. Proszę o cierpliwość w oczekiwaniu na odpowiedź.
I znów zgłoszenie ma stan: Oczekujące.

Czekam już blisko tygodnia, a efektów w działania internetu nie mam. Dzwoniłem do BOK'u działu technicznego, ale oni mi nie pomogą (bo jest już moje zgłoszenie, a konkretów mi nie powiedzą, bo od tego są technicy...), w takim razie ile "Ci technicy" będą doszukiwać się problemu? Nawet nie chcą kiwnąć palcem.
rafal13 pisze:ok
ale jak Ci odpiszą że jest u nich ok, to będzie oznaczało przeciążenie Twojego bts-a
tzn. wątpię przeciążenie nadajnika/BTS, ponieważ jednakowo działa mi internet nawet w nocy.
Awatar użytkownika
KuKiKaZMaN
Użytkownik forum
Posty: 31
Rejestracja: 2012-01-28, 19:30
Lokalizacja: Bochnia

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: KuKiKaZMaN »

Witam.
Miałem to samo przez 15 dni - tyle zajęła im naprawa BTS Plusa.

Ja miałem zasięg, ale nie mogłem przeglądać internetu (pobrane dane 0kb i nic się nie zmieniało), kiedy po !!! trzecim !!! zgłoszeniu dostałem informację że problem rozwiązano. przy mocy -78 dBa w godzinach nocnych mam pobieranie około 1,5Mbps (wcześniej nocami śmigało po blisko 7Mbps)

Wniosek jest jeden - po skończeniu umowy, uciekam w Plusa jak najdalej!

Pozdrawiam i życzę zdrowia do tych "Techników"
TamGdzieBukmacherMówiDobranoc
Obcykany
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2013-02-11, 01:57
Lokalizacja: Mszczonów

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: Obcykany »

Witam. W tej chwili czekam około 8 dni od zgłoszenia.
Także w nocy posiadałem transfer do 7 Mb/s. A w tej chwili? Szkoda gadać.

Wydaje mi się, że także nie będę z nimi przedłużać umowy, ale to się okaże.

Pozdrawiam i także życzę powodzenia w "czekaniu" na naprawienie usterek.
Obcykany
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2013-02-11, 01:57
Lokalizacja: Mszczonów

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: Obcykany »

Dziwna sytuacja, nie dostałem konkretnej odpowiedzi na moje zgłoszenie, a zamknęli je:
Przesłano: 09/02/2013 12:10
Ostatnia aktualizacja: 17/02/2013 03:19
Stan: Rozwiązane
Ostatnią odpowiedź od nich dostałem 2 dni temu:
Witam,

Chciałbym poinformować, że przesłane zgłoszenie jest jeszcze w trakcie analizy przez nasz dział techniczny. Niestety nie jestem w stanie określić daty rozwiązania problemu. Proszę o cierpliwość w oczekiwaniu na odpowiedź.

W przypadku pytań, zapraszam do ponownego kontaktu.

z poważaniem
M. T.
Internetowa Obsługa Klienta
http://www.plus.pl
Za 2 dni jadę do salonu plusa, mam dość 'wymigiwania' się.

Bez żadnej odpowiedzi zamknęli moje zgłoszenie... a internet dalej tak samo funkcjonuje, czyli tragicznie.

Czy ktoś został podobnie potraktowany przez Sieć PLUS'a? (bez żadnych wyjaśnień zamknęli zgłoszenie?)
rafal13
Stały użytkownik forum
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-08, 23:45
Lokalizacja: Kroczewo

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: rafal13 »

Jak wizyta w salonie?
Rafał
Obcykany
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2013-02-11, 01:57
Lokalizacja: Mszczonów

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: Obcykany »

rafal13 pisze:Jak wizyta w salonie?
To samo co w BOk'u, oni nie są od spraw technicznych.
Napisali maila do działu technicznego. Zostałem poproszony o nr. kontaktowy, przekazałem im i powiedzieli, że zadzwonią do mnie. Niestety nie doczekałem się :)

Co radzicie? Może zgłoszenie do UKE, by pomogło? Chociaż bym pożegnał się z tym internetem, bo nie można z niego korzystać od 2 tyg.
rafal13
Stały użytkownik forum
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-08, 23:45
Lokalizacja: Kroczewo

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: rafal13 »

Kwestia szczegółowych zapisów w umowie i regulaminie.
Może być tak, że od strony prawnej zabezpieczyli się tak, że nic nie uzyskasz.
Musisz dokładnie przeczytać umowę i regulaminy.
Rafał
Obcykany
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2013-02-11, 01:57
Lokalizacja: Mszczonów

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: Obcykany »

Pobawiłem się programem Top_netinfo i udało mi się podłączyć do nadajnika W900 Aero 2 (około 1.5km obok mnie).

Obrazek
+ pakiety gubi

zasięg -109dBm , 6-15%. Z anteną kierunkową ładnie by chodził, ale nie bedę inwestować. Poczekam na aż kiedyś naprawią.

A nadajników W2100 nadal nie naprawili :( (63-65dBm) 80% siła sygnału i nadal problemy.
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19996
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: matek451 »

W jakiej lokalizacji znajduje się ten BTS AERO2, o którym piszesz. Ten zasięg za słaby jak na tę odległość. Z jakiego BTS korzystałeś na 2100MHz( z anteną czy bez)?
Obcykany
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2013-02-11, 01:57
Lokalizacja: Mszczonów

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: Obcykany »

W jakiej lokalizacji znajduje się ten BTS AERO2
CID: 55194 -Aero 2
Wydaje mi się, że jest to, lecz nie jestem pewien: GPS: 51.973889,20.512778
Z jakiego BTS korzystałeś na 2100MHz
W2100 GPS: 51.965278,20.527500
( z anteną czy bez)?
Bez anteny.

Obrazek

Obrazek
Technologia HSPA++
Najwyraźniej BTS jest 'prawie' pusty.

Słaby Up, ale lepsze to niż dl. 0.02 Mb/s a up 0.01 Mb/s .
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19996
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: matek451 »

W tej lokalizacji co Aero2 (Piłsudskiego) jest też UMTS2100Plusa. Ty korzystałeś z tego na Towarowej. Na każdym są dwie nośne, może wymuszenie coś by pomogło. Do którego masz bliżej, nigdy modem nie logował się do tego z Piłsudskiego?
Obcykany
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2013-02-11, 01:57
Lokalizacja: Mszczonów

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: Obcykany »

nigdy modem nie logował się do tego z Piłsudskiego?
Nigdy z mojego domu. Te słabe wyniki są z Towerowej (siła sygnału 80%, 63-65dBm). Na 100% coś z nadajnikiem.
Ostatnio zmieniony 2013-02-23, 21:50 przez Obcykany, łącznie zmieniany 2 razy.
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19996
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: matek451 »

Podejrzewam, że na tym z Towarowej montują LTE , pozwolenie jest więc może chcą objąć zasięgiem LTE twoje miasto.Stąd problemy, znane mi są takie przypadki, że prace przy BTS-ie powodowały takie zakłócenia w działaniu UMTS. Taka jest cena postępu wg. Plusa ;)
Obcykany
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2013-02-11, 01:57
Lokalizacja: Mszczonów

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: Obcykany »

Podejrzewam, że na tym z Towarowej montują LTE

Tylko ciekawe czemu BOK nic nie wie.
prace przy BTS-ie powodowały takie zakłócenia w działaniu UMTS
Możliwe, ale na tą chwile dalej są tzw. zakłócenia od przeszło 2 tyg.
Przez to łączę się z nadajnikiem aero2.

Mam pytanie, karty USIM LTE zaczynają się od numerów 94? (konsultant z BOK wmawiał mi, że problemy mogą być spowodowane starą kartą) Dziwne bo u kolegi logowaliśmy się do nadajnika Piłsudskiego i było ok. (pisałem wcześniej w temacie).
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19996
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Internet PLUS - problemy

Post autor: matek451 »

Konsultanci często proponują wymianę karty jako panaceum na wszelkie problemy z siecią. Kilka osób pisało na ten temat na forum-jeszcze kazali im płacić za nową.. Cudów nie ma , jeśli karta logowała się do BTS na Piłsudskiego i AERO2 to jest w porządku. Wymiana na USIM LTE gdybyś chciał korzystać z tej usługi. W znanym mi przypadku prac przy BTS problemy trwały 3 tygodnie(montaż AERO2 na maszcie Plusa). Konsultanci w BOK to naganiacze nowych klientów i techniczni dyletanci, nie żądaj od nich za wiele :D to przekracza ich inteligencję.
ODPOWIEDZ