Problem z konfiguracją wifi na PPPoE

Sieci bezprzewodowe w technologii 2.4 GHz i 5 GHz oraz usługi polskich operatorów WiFi / Wi-Max / HiperLAN, dyskusje o routerach.
Reklama: Szukasz dostawcy internetu? Sprawdź https://isp.today/pl/ ogólnoświatowy katalog dostawców internetu.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Target1920
Początkujący użytkownik forum

Problem z konfiguracją wifi na PPPoE

Post autor: Target1920 »

Witam. Jestem trochę zielony w internecie bezprzewodowym, więc opiszę po kolei co zrobiłem. Mam od lokalnego dostawcy internet, przez PPPoE. Chcę utworzyć domową sieć. Dostałem od kolegi router Technic Lan war-54gs. Ok, zaczynam robotę. Kabel z neta do portu wan, i normalny do lanu>komputer. Łączy się od razu z routerem, uruchamiam setup wizarda. Ustawiam router w tryb wisp. Następnie przydzielam mu ip 192.168.1.2 (sąsiad ma końcówkę .1 i w połowie przypadków przeglądarka próbowała się logować na jego router). W ustawieniach wan zaznaczam opcję PPPoE, podaję login i hasło, klonuję MAC-a. Ustawiam DHCP, wszystko idzie gładko. Ok, wizard zrobiony, pisze success. W ustawieniach wan zaznaczona jest opcja automatycznego łączenia z PPPoE. Próbuję połączyć się z telefonu z nowo powstałą siecią, wykrywa, łączy, ale nie przydziela adresu IP. Wchodzę w ustawieniachroutera w status połączenia, i pisze disconected. Próbuję zatem zalogować się do połączenia ręcznie. Jednak wyskakuje server error. Próbowałem zmieniać IP, resetować, nic nie pomaga. Dlaczego nie łączy mi z PPPoE? Dodam, że w tym samym czasie mogłem połączyć się poprzez połączenie utworzone w windowsie, i internet na kompie działał, jednak router dalej pokazywał brak połączenia. Usunięcie połączenia w windowsie także nic nie daje.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***

Re: Problem z konfiguracją wifi na PPPoE

Post autor: wojteks »

Target1920 pisze:Kabel z neta do portu wan
Jeżeli to kabel ethernet to tryb WISP nie jest potrzebny, normalnie jako router go ustaw.