Antena do 3g złe pasmo?
Moderator: Moderatorzy
-
- Początkujący użytkownik forum
Antena do 3g złe pasmo?
Witam,
Zaznaczam, że jestem nowy w temacie i się nie znam. Posiadam modem Alcatel OT w sieci T-mobile i zasięg w miejscu użytkowania jest niewystarczający. Udałem się do sklepu z antenami GSM, gdzie polecono mi antenę ATK-8 900mhz. Wydaje mi się, że sprzedawca popełnił błąd bo na mapie bts najwięcej nadajników jest UMTS 1900-2100. Jednak zamocowanie anteny na dachu po wielkich trudach z ustawianiem przyniosło efekt może nie do końca zadowalający ale przyzwoity - ping 100-200ms, czasem packet losty w godzinach szczytu nieco większa pingi. Moje pytanie jest czy należy oczekiwać takiej wydajności na wsi i to w jakim paśmie jest antena nie ma większego wpływu czy poprostu jest to zdecydowanie wina źle dobranej anteny?
Zadzwoniłem do T-mobile i mi polecili antenę UMTS 1900-2100, chociaż dostałem informacje że trwa modernizacja sieci i wspólnie z Orange przechodzą na 900MHZ. Czyli po modernizacji moja antena będzie jednak dobra?
Zaznaczam, że jestem nowy w temacie i się nie znam. Posiadam modem Alcatel OT w sieci T-mobile i zasięg w miejscu użytkowania jest niewystarczający. Udałem się do sklepu z antenami GSM, gdzie polecono mi antenę ATK-8 900mhz. Wydaje mi się, że sprzedawca popełnił błąd bo na mapie bts najwięcej nadajników jest UMTS 1900-2100. Jednak zamocowanie anteny na dachu po wielkich trudach z ustawianiem przyniosło efekt może nie do końca zadowalający ale przyzwoity - ping 100-200ms, czasem packet losty w godzinach szczytu nieco większa pingi. Moje pytanie jest czy należy oczekiwać takiej wydajności na wsi i to w jakim paśmie jest antena nie ma większego wpływu czy poprostu jest to zdecydowanie wina źle dobranej anteny?
Zadzwoniłem do T-mobile i mi polecili antenę UMTS 1900-2100, chociaż dostałem informacje że trwa modernizacja sieci i wspólnie z Orange przechodzą na 900MHZ. Czyli po modernizacji moja antena będzie jednak dobra?
- krystianb