Częste braki połączenia, spowodowane przez router

Sieci bezprzewodowe w technologii 2.4 GHz i 5 GHz oraz usługi polskich operatorów WiFi / Wi-Max / HiperLAN, dyskusje o routerach.
Reklama: Szukasz dostawcy internetu? Sprawdź https://isp.today/pl/ ogólnoświatowy katalog dostawców internetu.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Stanislaw
Początkujący użytkownik forum
Posty: 3
Rejestracja: 2013-10-25, 07:49
Lokalizacja: Dębica

Częste braki połączenia, spowodowane przez router

Post autor: Stanislaw »

Witam, mam następujący problem. Mam internet radiowy i jeśli ciągnę internet z routera (kabel z anteny podłączony jest do niego) to w cdm jak sprawdzam ping srednio co 5 sek pokazuje mi "upłynął limit czasu żądania" jednak jeśli bezpośrednio podepnę kabel z anteny do kompa wtedy wszystko jest ok. Mój router to "8level wrt 150". I tu pytanie do was co moge popróbować robić żeby to naprawić...czy raczej od razu muszę kupić nowy router?
Awatar użytkownika
Jo_gurt
Guru bezprzewodowy
Posty: 16330
Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
Lokalizacja: Lublin

Re: Częste braki połączenia, spowodowane przez router

Post autor: Jo_gurt »

Stanislaw pisze:kabel z anteny podłączony jest do niego
Jaki kabel?
Stanislaw pisze:co moge popróbować robić żeby to naprawić...czy raczej od razu muszę kupić nowy router?
Tylko ping rwie czy widać utraty pakietów przy faktycznym użytkowaniu?

Ja bym zaczął od resetu ustawień routera i podstawowej konfiguracji od nowa.
Stanislaw
Początkujący użytkownik forum
Posty: 3
Rejestracja: 2013-10-25, 07:49
Lokalizacja: Dębica

Re: Częste braki połączenia, spowodowane przez router

Post autor: Stanislaw »

Jaki kabel to do końca nie wiem bo Się nie znam...(taki normalny jak do karty sieciowej..:P) a przy faktycznym użytkowaniu widać to i bardzo to przeszkadza:P. A w routerze wgrywałem nowy (aktualny) soft i resetowałem nic nie pomogło.. w inne ustawienia Się nie bawiłem bo nie mam pojęcia co mógłbym zmienić.;/
Awatar użytkownika
Jo_gurt
Guru bezprzewodowy
Posty: 16330
Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
Lokalizacja: Lublin

Re: Częste braki połączenia, spowodowane przez router

Post autor: Jo_gurt »

Stanislaw pisze:taki normalny jak do karty sieciowej..:P
Zapewne skrętka, więc masz nie antenę a AP z anteną.

Ja bym zaczął od testu na innym routerze.
Stanislaw
Początkujący użytkownik forum
Posty: 3
Rejestracja: 2013-10-25, 07:49
Lokalizacja: Dębica

Re: Częste braki połączenia, spowodowane przez router

Post autor: Stanislaw »

Aha..tylko że u mnie to wiąże się z kupnem nowego routera, jeszcze była taka sytuacja wczoraj że wgrałem jakaś wersje softu..i działało wszystko ok (naprawiło się) dopóki nie wyłączyłem i włączyłem, potem kiedy wgrywałem ten soft nic to nie pomagało..:p
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19870
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Częste braki połączenia, spowodowane przez router

Post autor: matek451 »

Zacznijmy od tego jaki kabel od anteny czy koncentryczny czy zwykła skrętka zakończona RJ45? To najistotniejsze, od tego zależy wybór pracy routera. Jaką masz antenę?
Awatar użytkownika
krystianb
Guru bezprzewodowy
Posty: 10352
Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
Lokalizacja: wa

Re: Częste braki połączenia, spowodowane przez router

Post autor: krystianb »

matek451 pisze:Zacznijmy od tego jaki kabel od anteny czy koncentryczny czy zwykła skrętka zakończona RJ45?
Patrząc po routerze, do domu wchodzi ethernet.

Pytanie do którego gniazda w routerze jest wpięty kabel od operatora?
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19870
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Częste braki połączenia, spowodowane przez router

Post autor: matek451 »

Konkretów tak dużo ;) , że pomóc to pikuś. :) Może korzystać z 8level WRT-150A a on ma odkręcana antenę i WISP a wtedy kolejna zagadka :(
ODPOWIEDZ