TMobile - ograniczenia dla starych użytkowników Blueconnect?

Pozostałe zagadnienia (sprzętowe i programowe), które nie pasują do powyższych kategorii np. optymalizacja łącza, liczniki danych, bezpieczeństwo w sieci, informacje podstawowe.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
g3000
Stały użytkownik forum
Posty: 68
Rejestracja: 2006-05-30, 08:02
Lokalizacja: Warszawa/Busko Zdrój

TMobile - ograniczenia dla starych użytkowników Blueconnect?

Post autor: g3000 »

Posiada starą kartę SIM z czasów, kiedy T-Mobile było jeszcze Erą. I od około tygodnia zaobserwowałem niepokojący problem - jakby zastosowali ograniczenie transferu do max. około 300kB/s (~2,4Mbps)

Wykluczyłem wieloma testami problem z siecią i problemy sprzętowe. Choć początkowo brałem to za problem z siecią, bo u mnie T-Mobile ma problemy po silnych burzach i mniej więcej po przejściu tej burzy prędkość znacząco spadła.
Ale w telefonie ma nową kartę U-SIM i ją też wkładałem do tych samych modemów. I było zupełnie inaczej. Na nowej karcie prędkość rzadko spada poniżej 2MB/s (najczęściej jest w przedziale 14-20Mbps)
W starszych modemach (Huawei E156G i E173-2) prędkość pobierania to praktycznie maksimum możliwości tych modemów.

Stara karta, gdziekolwiek bym jej nie wsadził i do jakiego komputera nie podłączyłbym sprzętu ledwo daje więcej niż te 300kB/s.

A przecież sporo czasu temu jeszcze działało normalnie - prędkość ograniczona była albo przez możliwości urządzenia, albo obciążenie sieci (rekord na tej karcie to 32Mbps na DC-HSPA+)

Akurat kilka dni po tym, jak zaczęły się problemy z prędkością zadzwonił konsultant i zaproponował wymianę karty na U-SIM i modem z LTE. Przypadek?

Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Interesuje mnie, czy przypadkiem sieć nie wpadła na jakiś pomysł, bo nie znalazłem niczego, co by wskazywało że problem jest po mojej stronie czy najbliższego BTS-a

I tak w najbliższej przyszłości zamierzam wymienić tą kartę na nową i kupić modem z LTE we własnym zakresie.
Janek_T
Początkujący użytkownik forum
Posty: 2
Rejestracja: 2014-10-21, 20:54
Lokalizacja: Polska

Mam ten sam problem

Post autor: Janek_T »

Wygląda na to, że mam podobny problem w T-Mobile, również zauważyłem go w lipcu/sierpniu tego roku.
Używam routera ZTE MF63, próbowałem innych routerów i nic to nie pomogło.
Wymieniłem kartę SIM na nową, ale problem nadal pozostał.
Serwis T-Mobile przysłał sms, że wszystko jest w porządku i nie widzi żadnego błędu.
Co robić dalej?
AniaVipster
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2014-10-27, 19:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: TMobile - ograniczenia dla starych użytkowników Blueconnect?

Post autor: AniaVipster »

mialam to samo i wkurzylam sie i poszlam do konkurencji do tego modem lte z routerem i mam spokój.
Ja nie wiem co sie stało z tym t-mobile z nia na dzien coraz gorzej
vipster
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: TMobile - ograniczenia dla starych użytkowników Blueconnect?

Post autor: ja.michal »

AniaVipster, ta sieć zawsze była specyficzna. ;)
Janek_T
Początkujący użytkownik forum
Posty: 2
Rejestracja: 2014-10-21, 20:54
Lokalizacja: Polska

Re: TMobile - ograniczenia dla starych użytkowników Blueconnect?

Post autor: Janek_T »

Mój problem z internetem w T-Mobile nadal nie został rozwiązany.
Ponownie muszę iść do salonu i złożyć reklamację.
ODPOWIEDZ