Posiada starą kartę SIM z czasów, kiedy T-Mobile było jeszcze Erą. I od około tygodnia zaobserwowałem niepokojący problem - jakby zastosowali ograniczenie transferu do max. około 300kB/s (~2,4Mbps)
Wykluczyłem wieloma testami problem z siecią i problemy sprzętowe. Choć początkowo brałem to za problem z siecią, bo u mnie T-Mobile ma problemy po silnych burzach i mniej więcej po przejściu tej burzy prędkość znacząco spadła.
Ale w telefonie ma nową kartę U-SIM i ją też wkładałem do tych samych modemów. I było zupełnie inaczej. Na nowej karcie prędkość rzadko spada poniżej 2MB/s (najczęściej jest w przedziale 14-20Mbps)
W starszych modemach (Huawei E156G i E173-2) prędkość pobierania to praktycznie maksimum możliwości tych modemów.
Stara karta, gdziekolwiek bym jej nie wsadził i do jakiego komputera nie podłączyłbym sprzętu ledwo daje więcej niż te 300kB/s.
A przecież sporo czasu temu jeszcze działało normalnie - prędkość ograniczona była albo przez możliwości urządzenia, albo obciążenie sieci (rekord na tej karcie to 32Mbps na DC-HSPA+)
Akurat kilka dni po tym, jak zaczęły się problemy z prędkością zadzwonił konsultant i zaproponował wymianę karty na U-SIM i modem z LTE. Przypadek?
Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Interesuje mnie, czy przypadkiem sieć nie wpadła na jakiś pomysł, bo nie znalazłem niczego, co by wskazywało że problem jest po mojej stronie czy najbliższego BTS-a
I tak w najbliższej przyszłości zamierzam wymienić tą kartę na nową i kupić modem z LTE we własnym zakresie.
TMobile - ograniczenia dla starych użytkowników Blueconnect?
Moderator: Moderatorzy
-
- Stały użytkownik forum
- Posty: 68
- Rejestracja: 2006-05-30, 08:02
- Lokalizacja: Warszawa/Busko Zdrój
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 2014-10-21, 20:54
- Lokalizacja: Polska
Mam ten sam problem
Wygląda na to, że mam podobny problem w T-Mobile, również zauważyłem go w lipcu/sierpniu tego roku.
Używam routera ZTE MF63, próbowałem innych routerów i nic to nie pomogło.
Wymieniłem kartę SIM na nową, ale problem nadal pozostał.
Serwis T-Mobile przysłał sms, że wszystko jest w porządku i nie widzi żadnego błędu.
Co robić dalej?
Używam routera ZTE MF63, próbowałem innych routerów i nic to nie pomogło.
Wymieniłem kartę SIM na nową, ale problem nadal pozostał.
Serwis T-Mobile przysłał sms, że wszystko jest w porządku i nie widzi żadnego błędu.
Co robić dalej?
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2014-10-27, 19:00
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TMobile - ograniczenia dla starych użytkowników Blueconnect?
mialam to samo i wkurzylam sie i poszlam do konkurencji do tego modem lte z routerem i mam spokój.
Ja nie wiem co sie stało z tym t-mobile z nia na dzien coraz gorzej
Ja nie wiem co sie stało z tym t-mobile z nia na dzien coraz gorzej
vipster
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22036
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: TMobile - ograniczenia dla starych użytkowników Blueconnect?
AniaVipster, ta sieć zawsze była specyficzna. 

-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 2014-10-21, 20:54
- Lokalizacja: Polska
Re: TMobile - ograniczenia dla starych użytkowników Blueconnect?
Mój problem z internetem w T-Mobile nadal nie został rozwiązany.
Ponownie muszę iść do salonu i złożyć reklamację.
Ponownie muszę iść do salonu i złożyć reklamację.