który router do zestawienia połączenia z modemem LTE

Kwestie techniczne, konfiguracja i rozwiązywanie problemów z modemami GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
chalice
Początkujący użytkownik forum

który router do zestawienia połączenia z modemem LTE

Post autor: chalice »

Witam
Nie mam doświadczenia w temacie, jestem trochę zielony a tego co się doczytałem mogą być z taką konfiguracją niemałe problemy, ze spadkiem transferu włącznie.
Mam zamiar nabyć e3272 albo e3372 do korzystania przez router.
Moje pytanie, jaka jest różnica w zestawieniu ww modemu z TP-Link TL-MR3420 oraz z TP-Link TL-WDR3600
Z tego co widzę to są zupełnie inne urządzenia. MR3420 rozumiem. Tam jest usb pod modem LTE/3g. Zakładam że jest na Linuxie albo czymś innym i modem tam się jakoś instaluje. WDR3600 natomiast ma usb uniwersalne i w specyfikacji nie ma mowy o funkcji obsługi modemu 3g. Jednak z tego co się doczytałem na WDR3600 też można jakoś to konfigurować a połączenie jest bardziej stabilne.
Zauważyłem też ze ten e3372 sprawia mniej problemów w konfiguracji i ma lepsze osiągi.
Co więc polecacie?
zurdar

Re: który router do zestawienia połączenia z modemem LTE

Post autor: zurdar »

Skoro jesteś trochę zielony to WDR3600 sobie odpuść chyba że chcesz bardzo szybko dojrzeć. Chodzi o to że ten router wprost z pudełka nie będzie współpracował z żadnym w tych modemów i będziesz musiał mu wgrać nowy soft - OpenWRT - i go skonfigurować. Przyda się ogólna znajomość linuxa (konsoli). Nie wiem jak z MR3420 więc doczytaj.

Jeżeli jednak godzisz się na zgłębienie trochę tego tematu to WDR3600/4300 to fajne routery. :)
Pozdrufka,
Żurek
Huawei E3272 Mod1.4 + TP-Link WDR4300 (OpenWRT BB)
chalice