GPRS w pociągu

Pozostałe zagadnienia (sprzętowe i programowe), które nie pasują do powyższych kategorii np. optymalizacja łącza, liczniki danych, bezpieczeństwo w sieci, informacje podstawowe.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
:0
Stały użytkownik forum
Posty: 63
Rejestracja: 2005-09-26, 22:10
Lokalizacja: Warszawa

GPRS w pociągu

Post autor: :0 »

Czy ktoś już korzystał z GPRS w pociągu? Bardzo często podróżuję IC z notebookiem i tak się zastanawiam czy to pójdzie.
Luka

Re: GPRS w pociągu

Post autor: Luka »

gadu-gadu chodzi bez zarzutu,ale stronek nie ogladalem nigdy ani nie sciagalem poczty..
[email protected]

Re: GPRS w pociągu

Post autor: [email protected] »

Wszystko zależy jaki masz terminal (modem). W pociągu jest tak, że często "wychodzimy" z zasięgu a od jakości terminala (możliwości) zależy przede wszystkim czy się da wznowić transmisję. Testowałem kila telefonów i przyznaję że najlepiej sobie radzą nokie (choć ja jestem śmiertelnie obrażony na firmę Nokia) po wyjściu z zasięgu i ponownym wejściu wznawiają (kontynuują) transmiję, a inne telefony często zrywały połączenie albo jeszcze gorzej - wisiały. Musisz pamiętać że będąc w szybkim ruchu prędkość transmisji jest mniejsza, im szybciej tym mniejsza. Ale spoko u nas nie ma TGV :-). Ja przeglądam www, wczytują się nieco wolniej, ale czaty i gg działają bez zarzutu :-)
krzysztof.wojcik
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 165
Rejestracja: 2005-10-30, 09:54
Lokalizacja: Ełk

Re: GPRS w pociągu

Post autor: krzysztof.wojcik »

w niektórych składach intercity spotkałem wzmacniacze sygnału (repeater), np. trasie Warszawa-Katowice, minimalny sygnał jaki miałem na skali Nokii to 3 kreski, niebawem przestesuje z kartą GC89
[email protected]

Re: GPRS w pociągu

Post autor: [email protected] »

Jakoś nie chce mi się w to wierzyć ,no ale może Kolej idzie z czasem, z postępem, z osiągnęciami......Eeeee, za piękne aby było prawdziwe ;-)
krzysztof.wojcik
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 165
Rejestracja: 2005-10-30, 09:54
Lokalizacja: Ełk

Re: GPRS w pociągu

Post autor: krzysztof.wojcik »

polecam wątek z pl.misc.kolej z 2003 roku
KLIK
Jerzyk

Re: GPRS w pociągu

Post autor: Jerzyk »

To fakt. Dodam tylko, że w IC będzie też możliwość korzystania z NETu od PKP. Oczywiście w najprostszej postaci, czyli GPRS z repeatera, ale do podpięcia się zwykłym kablem sieciowym RJ45 za dodatkową opłatą.
[email protected]

Re: GPRS w pociągu

Post autor: [email protected] »

Wygląda na to, że koledzy mają rację. Widać nie doceniałem naszego krajowego przewoźnika.... ;-)
TJE
Użytkownik forum
Posty: 31
Rejestracja: 2006-06-02, 21:09

Re: GPRS w pociągu

Post autor: TJE »

Jerzyk pisze:To fakt. Dodam tylko, że w IC będzie też możliwość korzystania z NETu od PKP. Oczywiście w najprostszej postaci, czyli GPRS z repeatera, ale do podpięcia się zwykłym kablem sieciowym RJ45 za dodatkową opłatą.
Myśle że jeśli już to przez wifi a nie zwykły lan
Awatar użytkownika
canidy
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 682
Rejestracja: 2005-12-30, 20:01
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Maz.

Re: GPRS w pociągu

Post autor: canidy »

krzysztof.wojcik pisze:w niektórych składach intercity spotkałem wzmacniacze sygnału (repeater), np. trasie Warszawa-Katowice, minimalny sygnał jaki miałem na skali Nokii to 3 kreski, niebawem przestesuje z kartą GC89
Potwierdzam, że jest ok na trasie W-wa - Kraków i W-wa Katowice. Używałem GC85 w Orange.
Awatar użytkownika
pluskwa_skarzysko
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 326
Rejestracja: 2006-05-11, 00:37
Lokalizacja: Pogorzałe

Re: GPRS w pociągu

Post autor: pluskwa_skarzysko »

polskie pociagi jezdza z taka predkoscia ze raczej ciezko zgubic zasieg :D raczej chodzi o konstrukcje wagonu,to taka blaszana rurka i dosyc mocno tlumi fale.Brawo dla IC za instalowanie repeater-ów ,no ale w koncu jestesmy w Unii
Awatar użytkownika
canidy
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 682
Rejestracja: 2005-12-30, 20:01
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Maz.

Re: GPRS w pociągu

Post autor: canidy »

pluskwa_skarzysko pisze:polskie pociagi jezdza z taka predkoscia ze raczej ciezko zgubic zasieg
No nie jest tak źle, bo w końcu pociąg W-wa -> Kraków IC leci 2-2:30 h, a W-wa -> Katowice o ile pamiętam też coś koło tego, a przecież autem pewno nie jest szybciej...
pluskwa_skarzysko pisze:... raczej ciezko zgubic zasieg :D raczej chodzi o konstrukcje wagonu,to taka blaszana rurka i dosyc mocno tlumi fale
chyba sam sobie przeczysz... :)
ODPOWIEDZ