Witam.
Na wstępnie powiem, że jestem prawie kompletnym laikiem w sprawach internetu radiowego.
Dla uświadomienia przedstawię w skrócie mój poziom wiedzy na ten temat aby kazdy, kto zechce mi coś doradzić wiedział,
na jakim poziomie ma to robić.
Wiem że:
- istnieje internet radiowy (w paśmie 2,4 i 5 Ghz).
- wiem co to modem oraz router.
- wiem że każde urządzenie wpięte do własnej sieci ma swoje IP (np smartphone, drukarka itd).
- wiem że jest coś takiego jak brama dostępu, DHCP? i to też ma swój numer.
- aktualnie działam na AERO gdzie routerem jest smartphone z tetheringiem (potrafię to zrobić), dla żony jestem cudotwórcą!!!.
Ot tak ogólnie tak to wygląda, czyli dla tutejszych wyjadaczy jestem laik.
Ale do rzeczy.
Dzisiaj ściągnąłem antenę "Nano Station lOCO m5" do internetu radiowego.
Przeprowadziłem się w inne miejsce, a antena została na dachu "starego bloku", jednak na nowym miejscu zrezygnowałem z usług kablówki.
Aktualnie kontakt ze światem zapewnia mi Aero2.
Operator który swego czasu udostępniał mi sygnał radiowy, nie jest w stanie mi zagwarantować że jego sygnał będzie odbierać moja antena :nano M5" ze względu na odległość i przeszkody. Doradził mi abym ściągnął antenę ze starego bloku i podłączył w nowym miejscu.
Powiedział wprost że aby był sygnał anteny muszą się widzieć - tutaj jest mały problem i moje pytanie.
Mieszkam na ostatnim 5 piętrze bloku który jest najwyższy w okolicy, antena którą muszę widzieć jest oddalona o dokładnie 3 km, przez 2 km jest puste pole a później są budynki (1 lub 2) które być może przesłaniają antenę nadawczą w jakiejś części. Jakie są szanse na złapanie sygnału?.
Pytanie drugie, czy instalując antenę wewnątrz mieszkania, tuż przy ścianie oddzielającej od wolnej przestrzeni mocno ograniczę siłę sygnału?, mogę też zainstalować antenę na poddaszu gdzie jest blacha dachu, wata ocieplająca i karton gips (chodzi tutaj o problem z podłączeniem zasilania na zewnątrz budynku.