Zasięg Play Pomocy.

Informacje na temat podłączania i doboru anten GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA), lokalizacji nadajników, zasięgów, wymuszania EDGE/3G, funkcjonowania sieci i awarii BTS-ów.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Kr8g
Początkujący użytkownik forum

Zasięg Play Pomocy.

Post autor: Kr8g »

Witam, mam taki problem iż mieszkam na wsi teren jest w miarę czysty(mało drzew).
Do nadajnika mam jakieś 2-4km
Sieć Play
Taryfa: Play internet na kartę
Mieszkam na 1piętrze gdy wziąłem stary telefon przymocowałem do rynny wysoko na dachu była 1 kreska zasięgu lecz internet chodził na 3g tak jak na 2g więc bez sensu.
Zamówiłem antenę 11dBi dookólną magnetyczną 5m kabla
Mój modem to huawei e3131
Moje pytanie to czy ta antena cokolwiek mi da? chodzi mi o prędkość internetu minimum 300kb/s MINIMUM nie znam się na oznaczeniach kb/kB/Kb ale na pewno wiecie o co mi chodzi prędkość pobierana musi wynosić minimum 300kb/s Gdzie tą antenę wystawić na dach?
Z góry dziękuję za odpowiedź :) :/ :/ :/ :super:
dzejk
Guru bezprzewodowy

Re: Zasięg Play Pomocy.

Post autor: dzejk »

"antenę" oddaj, jeśli nie minęło 14 dni od kupna lub wyrzuć do kosza.
Druga sprawa, że najbliższy nadajnik play masz ponad 12 km od domu i nawet z dobrą anteną kierunkową może być ciężko złapać sygnał 3g, a jeśli już to będzie to zapchane UMTS 900 MHz, chociaż pewnie te 300 kB/s będzie.
Zmień operatora albo choć starter na play z taryfą głosową, na której będzie dostępny roaming plusa, czy orange.
Najlepiej kup starter na kartę nju mobile (wirtualny operaotr orange'a), zarejestruj, a dostaniesz 10 GB transferu na 30 dni - potestuj.
Link do mapy pozwoleń nadajników.
matek451
Guru bezprzewodowy

Post autor: matek451 »