Witam wszystkich forumowiczów.
Mam w domu sieć, składającą się z dwóch komputerów i routera. Do tej pory połączony byłem z routerem za pomocą kabla, ale kupiłem laptopa z wifi i chciałbym się połączyć bezprzewodowo. Laptop wykrywa sieć bezprzewodową i po wprowadzeniu hasła łączy się z nią. Następnie pojawia się komunikat, że jakość połączenia jest znakomita. Mimo to nie mogę połączyć się z internetem, ani z drugim komputerem w sieci.
Gdzie może być pies pogrzebany? Podejrzewam że to kwestia konfiguracji, ale nie wiem jak to ustawić, jestem raczej początkujący.
Za wszystkie odpowiedzi dziękuję i pozdrawiam.
Problem z połączeniem
Moderator: Moderatorzy
-
- Początkujący użytkownik forum
- sardo nunspa
- Stary wyga bezprzewodowy
Re: Problem z połączeniem
Latka lecą...
-
Niestety nie. Wydaje mi się, że adresy są uzyskiwane automatycznie. Kiedy nadaję samodzielnie adres, nawet połączenie kablowe przestaje działać. Działa tylko przy zaznaczonej opcji "uzyskaj adres automatycznie". Dostawca internetu w pakiecie załączył program konfigurujący router. Wydaje mi się, że ten program ustalił adresy. Kiedy zaznaczona jest opcja "uzyskaj adres automatycznie", połączenie kablowe działa bez zarzutu. Tylko świeci się pomarańczowa kontrolka od WLAN. Pozostałe kontrolki świecą na zielono. Router jest marki SPEEDTOUCH. Oto zrzuty z ekranu. Może coś pomogą.

Widać, że jakieś adresy są nadane i połączenie jest, ale nie nie widzę drugiego kompa, ani nie ma internetu. Co to może być??
HELP!!!!!!!

Widać, że jakieś adresy są nadane i połączenie jest, ale nie nie widzę drugiego kompa, ani nie ma internetu. Co to może być??
HELP!!!!!!!
-
Udało mi się rozwiązać problem. Po prostu przeinstalowałem program konfigurujący router. Zamiast hasła sieci które nadałem wpisałem hasło wygenerowane przez program, składające się z 26 znaków. Teraz wszystko pięknie chodzi
.
Tak czy inaczej bardzo dziękuję wszystkim za fatygę i pozdrawiam.
Damian