Problem ze sprzętem, czy BTSem?
Moderator: Moderatorzy
-
- Stały użytkownik forum
- Posty: 89
- Rejestracja: 2013-04-06, 17:12
- Lokalizacja: Olszewnica Stara
Problem ze sprzętem, czy BTSem?
Modem: B715 + panel Cybertech
SIM: T-Mobile z oferta dla firm bez limitu prędkości i ściągniętych danych
BTS StationID: 24783
Od kilku dni zauważyłem drastyczny spadek prędkości Internetu. Z normalnych 100+Mbps maksimum jakie osiągam to 30-40Mbps. Normalnie w HManagerze mam zaznaczoną agregację B1, B3 i B7.
Zacząłem się Hmanagerem dziś bawić i patrzyłem jakie mam prędkości w każdym z pasm. I że wyszło że (wszystko to najniższa osiągnięta prędkość z 5 testów w każdym z pasm) :
B1 - 35Mbps
B3 - 58Mbps
B7 - 38Mbps
Czyli w sumie ok 130Mbps. Zrestartowałem router, włączyłem automatyczną agregację ze wszystkich pasm - i dalej, mimo ze router pokazuje LTE+, osiągam prędkości jak na wstępie. Z tego co widzę w Hmanagerze, zawsze podstawowym pasmem jest B7. Jeżeli włączę tylko B1 i B3, osiągam prędkość jak w B3 (czyli ok 60Mbps).
Teraz się zastanawiam - czy nawala router, czy jest jakiś problem z BTSem i nie działa na nim agregacja ( mimo że router takową pokazuje). Spotkał się ktoś z podobnym problemem?
Pozdrawiam!
SIM: T-Mobile z oferta dla firm bez limitu prędkości i ściągniętych danych
BTS StationID: 24783
Od kilku dni zauważyłem drastyczny spadek prędkości Internetu. Z normalnych 100+Mbps maksimum jakie osiągam to 30-40Mbps. Normalnie w HManagerze mam zaznaczoną agregację B1, B3 i B7.
Zacząłem się Hmanagerem dziś bawić i patrzyłem jakie mam prędkości w każdym z pasm. I że wyszło że (wszystko to najniższa osiągnięta prędkość z 5 testów w każdym z pasm) :
B1 - 35Mbps
B3 - 58Mbps
B7 - 38Mbps
Czyli w sumie ok 130Mbps. Zrestartowałem router, włączyłem automatyczną agregację ze wszystkich pasm - i dalej, mimo ze router pokazuje LTE+, osiągam prędkości jak na wstępie. Z tego co widzę w Hmanagerze, zawsze podstawowym pasmem jest B7. Jeżeli włączę tylko B1 i B3, osiągam prędkość jak w B3 (czyli ok 60Mbps).
Teraz się zastanawiam - czy nawala router, czy jest jakiś problem z BTSem i nie działa na nim agregacja ( mimo że router takową pokazuje). Spotkał się ktoś z podobnym problemem?
Pozdrawiam!
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 2021-06-24, 12:28
Re: Problem ze sprzętem, czy BTSem?
Myk6414
Mam podobnie, tylko z B525.
speed test robisz na wifi?
Zrób speed test na wifi 2.4, i na 5 GHz.
Jak masz możliwość to po kablu też
U mnie na wifi 2.4 prędkość około 20 MB max 35 a na wifi 5 Ghz 80 max 120 i to z agregacją tylko 1800 i 2600
Mam podobnie, tylko z B525.
speed test robisz na wifi?
Zrób speed test na wifi 2.4, i na 5 GHz.
Jak masz możliwość to po kablu też
U mnie na wifi 2.4 prędkość około 20 MB max 35 a na wifi 5 Ghz 80 max 120 i to z agregacją tylko 1800 i 2600
-
- Stały użytkownik forum
- Posty: 89
- Rejestracja: 2013-04-06, 17:12
- Lokalizacja: Olszewnica Stara
Re: Problem ze sprzętem, czy BTSem?
Mój problem jest inny od Twojego. Na kablu też mam takie prędkości.
-
- Stały użytkownik forum
- Posty: 89
- Rejestracja: 2013-04-06, 17:12
- Lokalizacja: Olszewnica Stara
Re: Problem ze sprzętem, czy BTSem?
To już wiem że to problem routera... mimo że pokazuje LTE+, rozłącza agregację. na karcie Flex`a dokładnie to samo. Pomaga tylko restart do ustawień fabrycznych, ale po 1-2 minutach znów przestaje agregować.
Akurat miesiąc temu skończyła mi się gwarancja.... spotkał się ktoś z podobnym problemem?
Akurat miesiąc temu skończyła mi się gwarancja.... spotkał się ktoś z podobnym problemem?
- radius
- ** Moderator **
- Posty: 4023
- Rejestracja: 2014-09-15, 11:13
Re: Problem ze sprzętem, czy BTSem?
Ja bym zaczął od wgrania zmodyfikowanego FW:
https://4pda.to/forum/index.php?showtopic=875561
https://4pda.to/forum/index.php?showtopic=875561
Wyszukiwarka usług szerokopasmowych: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=30&t=55724
Identyfikacja stacji bazowych: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=14&t=46043
Identyfikacja stacji bazowych: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=14&t=46043
-
- Stały użytkownik forum
- Posty: 89
- Rejestracja: 2013-04-06, 17:12
- Lokalizacja: Olszewnica Stara
Re: Problem ze sprzętem, czy BTSem?
jest gdzies instrukcja po polsku?
-
- Mistrz bezprzewodowy
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2015-09-12, 14:33
Re: Problem ze sprzętem, czy BTSem?
https://rosyjski.crib.pl/translator-ros ... yjski.html
Pozdrawiam Hermogenes
Pozdrawiam Hermogenes
-
- Stały użytkownik forum
- Posty: 89
- Rejestracja: 2013-04-06, 17:12
- Lokalizacja: Olszewnica Stara
Re: Problem ze sprzętem, czy BTSem?
Soft od kolegów z ru zainstalowany. Poszło gładziutko, dokładnie jak w instrukcji. Prędkości wróciły do akceptowalnych wartości (>150Mbps)
Software version: 11.195.03.01.965
Web UI version: 21.100.52.01.03
Jest jakiś nowszy soft? Jeżeli tak, można go wgrywać normalnie, czy znów trzeba magię odprawiać?
Mam też subiektywne wrażenie, że dysk podłączony po USB działa szybciej niż na Play`owym sofcie...
Software version: 11.195.03.01.965
Web UI version: 21.100.52.01.03
Jest jakiś nowszy soft? Jeżeli tak, można go wgrywać normalnie, czy znów trzeba magię odprawiać?
Mam też subiektywne wrażenie, że dysk podłączony po USB działa szybciej niż na Play`owym sofcie...
-
- Użytkownik forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 2014-06-20, 06:56
- Lokalizacja: Lublin
Re: Problem ze sprzętem, czy BTSem?
Coś ewidentnie grzebią przy agregacji na TM, ja pogrywałem nowe softy na B818, w weekend już szczęśliwy ze wróciły prędkości a dziś od rana znowu. LTE+ wskakuje a prędkość jedynie z pasma 2600 w którym siedzi jako podstawowym 
