IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

[Reklama] Telefony satelitarne wszystkich sieci Thuraya, Iridium, Inmarsat https://ts2.shop/pl/3-telefony-satelitarne

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
radekhetero
Stały użytkownik forum
Posty: 79
Rejestracja: 2007-03-01, 12:57
Lokalizacja: Mielec k/Tarnowa

IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: radekhetero »

Jak kupowałem iplus'a mówili mi, że jak wyczerpię limit to spadnie mi prędkość do GPRS ale NIE BARDZIEJ.
A teraz mówią, że prędkość może mi spaść nawet tak bardzo, że nie będą mi się otwierały strony www. Ponadto twierdzą, że mogą mi ograniczać prędkość nawet jeśli nie wyczerpię limitu np. dlatego bo ostatnio dużo pobieram danych. Gdy mówię im co zapewniali gdy kupowałem iplus'a to bezczelnie się pytają; "A gdzie ma Pan tak napisane?" Co Wy na to?
Awatar użytkownika
Jaco
Mistrz bezprzewodowy - moderator
Posty: 10946
Rejestracja: 2006-03-27, 18:24
Lokalizacja: Polska

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: Jaco »

Może masz duże przeciążenie BTSa i dlatego te problemy.Jaki modem posiadasz? Może czas pomyśleć o jakiejś antenie zewnętrznej?Być może też być awaria któregoś nadajnika w pobliżu.
Awatar użytkownika
radekhetero
Stały użytkownik forum
Posty: 79
Rejestracja: 2007-03-01, 12:57
Lokalizacja: Mielec k/Tarnowa

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: radekhetero »

Tu nie chodzi o to jaki mam modem ani o awarię tylko o ich oszustwo i skrajną bezczelność!!
Awatar użytkownika
crow6
Stały użytkownik forum
Posty: 113
Rejestracja: 2006-04-26, 22:28
Lokalizacja: Wrocław

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: crow6 »

To proste: panie/panowie w salonie nie maja wiekszego pojecia o tym, co sprzedaja. Oni po prostu maja zdobyc jak najwiecej klientow wiec wciskaja kit aby wszystko ladnie i pieknie wygladalo. Liczy sie to co masz w umowie - wlasnie dlatego nalezy ja DOKLADNIE czytac przed podpisaniem bo to ona okresla co kupujesz. A to co mowia sprzedawcy mozesz wlozyc miedzy bajki i najlepiej <font color="#FF00FF"><b>»»w ogóle««</b></font> sie nie wyklocac bo szkoda nerwow i czasu :/
Jedyne co mozesz zrobic to wpisac sie do ksiegi skarg (jesli takowa istnieje) i miec nadzieje, ze ktos moze dostanie po uszach (bo lepszych szkolen i tak pewnie nie zrobia - szkoda kasy)...
Gott ist ein Popstar ]:->
Awatar użytkownika
Jaco
Mistrz bezprzewodowy - moderator
Posty: 10946
Rejestracja: 2006-03-27, 18:24
Lokalizacja: Polska

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: Jaco »

radekhetero pisze:Tu nie chodzi o to jaki mam modem ani o awarię tylko o ich oszustwo i skrajną bezczelność!!
Chyba zapomniałeś gdzie mieszkasz. :lol:
Awatar użytkownika
sardo nunspa
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 657
Rejestracja: 2006-01-18, 00:41
Lokalizacja: Beskid Mały ale jary

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: sardo nunspa »

Tak jak Ci crow6 napisał - było czytać umowę. Co do umowy, nie mogą Ci ograniczać dopóki nie wyczerpiesz limitu. Jeżeli tak robią to proponuję napisać reklamację. Panowie i panie w BOKach mają sprzedać, po to są, jeżeli nawet wiedzą, że BTS, z którego będziesz miał neta trzeszczy w szwach od przeciążeń, od nich się tego nie dowiesz. Oni mają prowizję od sprzedaży, a nie do informacji. :|

aha :!: ten wątek przenioszę do Internet komórkowy- Usługi operatorów
Latka lecą...
Awatar użytkownika
radekhetero
Stały użytkownik forum
Posty: 79
Rejestracja: 2007-03-01, 12:57
Lokalizacja: Mielec k/Tarnowa

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: radekhetero »

W takim razie co mam odpowiedzieć gdy zapytają;
" A gdzie Panu tak pisze?"
Awatar użytkownika
Jaco
Mistrz bezprzewodowy - moderator
Posty: 10946
Rejestracja: 2006-03-27, 18:24
Lokalizacja: Polska

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: Jaco »

Operator zastrzega sobie prawo do zmiany parametrów technicznych swiadczonej usługi po przekroczeniu transferu w danym Cyklu rozliczeniowym.
To mu pokaż ze tu nie piszą o tym że strony maja się nie otwierac.Parametry technologiczne to nie odciecie całkowite od neta.Dostep musisz mieć najwyżej wolniejsze pobieranie plików.
NewWalk
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 296
Rejestracja: 2007-02-27, 11:17

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: NewWalk »

Po pierwsze to przeczytaj umowę + regulamin + załączniki + ogólne warunki świadczenia usług telekomunikacyjnych. Będzie tego z kilka ładnych kartek.

Jak już z wszystkim się zapoznasz to zam znajdziesz odpowiedź na własne pytanie "jak ich mogę zagiąć". Regulaminy promocji i ofert zmieniają się u operatorów bardzo często i ciężko powiedzieć dokładnie podpisałeś.

Jeżeli powiedzieli Tobie, że spowolnią Ci neta tak, że strony nie będą się nawet otwierały to pisz reklamację i tyle.
marucha79
Początkujący użytkownik forum
Posty: 8
Rejestracja: 2007-01-24, 07:55
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: marucha79 »

Nie wiem co masz napisane w swojej umowie, w mojej z lutego w pkt 8 jest zapis "W celu eliminowania nadużyć - dla zapewnienia powszechnej dostępności oraz wysokiej jakości działania sieci Polkomtel zastrzega sobie możliwość zmiany parametrów technicznych transmisji danych po przekroczeniu w jednym okresie rozliczeniowym 1GB przesłanych i odebranych danych". Ani słowa więcej o jakości transmisji. W ogólnym regulaminie masz napisane, że reklamacja może dotyczyć "niewykonania lub nienależytego wykonania usług przez Polkomtel". Fakt że prędkość po przycięciu ograniczona jest do 32kb/s i tu zaczynają grać już rolę uwarunkowania techniczne - http://www.iplus.pl/pomoc_transmisja.html . Wniosek jest taki że przyciąć samowolnie przed przekroczeniem limitu ci nie mogą. A jeśli katastrofalna prędkość wiąże sięz zapchanie BTSa, to w takiej sytuacj i tak szedłbym w reklamację, bo w końcu nie świadczą ci usługi za którą płacisz z powodu nienadążającej infrastruktury.
Fakt faktem że obsługa jest wyjątkowa niekumata jeśli chodzi o iPlusa i przekłamania mogą wynikać nie tyle z ich złej woli co z niewiedzy. Kiedy przed zakupem anteny chciałem sie dowiedzieć na jakiej częstotliwości postawili u mnie EDGE to po telefonie do techników panienka potrafiła mi powiedzieć tylko tyle, że nadajnik obsługuje EDGE klasy 10-tej, żenada.
Ale rozumiem że na razie nie masz problemów z prędkością, tylko wkurza cię ich podejście?
Awatar użytkownika
radekhetero
Stały użytkownik forum
Posty: 79
Rejestracja: 2007-03-01, 12:57
Lokalizacja: Mielec k/Tarnowa

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: radekhetero »

Miałem bardzo duże problemy z prędkością ale teraz ich nie mam.
marucha79
Początkujący użytkownik forum
Posty: 8
Rejestracja: 2007-01-24, 07:55
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: marucha79 »

No cóż, teraz sam sie czuję oszukany. Wyglada na to że 2 dni przed końcem okresu rozliczeniowego przycieli mi predkość. Ciekawa sytuacja, bo NetMeter naliczył mi wszystkiego ledwie 700MB. Rozumiem że mogą być rozbieżności między miernikami softowymi a Plusem, ale żeby aż tak?
Próbował ktoś może wykłócać się z nimi o to? A może to wina NetMetera, więc może jest coś dokładniejszego?
Awatar użytkownika
sardo nunspa
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 657
Rejestracja: 2006-01-18, 00:41
Lokalizacja: Beskid Mały ale jary

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: sardo nunspa »

marucha79 pisze: A może to wina NetMetera, więc może jest coś dokładniejszego?
A może BTS jest przeciążony i nie wyrabia. Kiedy miałem jeszcze Ilusa, w jednej z okolicznych wiosek był jakiś festyn przez dwa dni i dwa dni internet chodził 1,4kB/s max. BTS Plusa w Andrychowie, sieje na miasto i z 10 wiosek.
Latka lecą...
marucha79
Początkujący użytkownik forum
Posty: 8
Rejestracja: 2007-01-24, 07:55
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: marucha79 »

nie sądzę, normalnie mam 90-100 kb/s a wczoraj naliczyłem całe 25 kb/s z grubsza równo przez cały dzień. Czyli rozumiem że takie różnice nie są normalne?
Choć z tym 1,4 na maxie to mnie pocieszyłeś...
Awatar użytkownika
radekhetero
Stały użytkownik forum
Posty: 79
Rejestracja: 2007-03-01, 12:57
Lokalizacja: Mielec k/Tarnowa

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: radekhetero »

marucha79 pisze:Próbował ktoś może wykłócać się z nimi o to? A może to wina NetMetera, więc może jest coś dokładniejszego?
Co Ci da wykłócanie się z nimi? Jak nie czują bata to mają to gdzieś. Ja opisałem jaki jest efekt tych kłótni. Nie sądzę aby winny był NetMeter. Po prostu myślą, że Ty nie wiesz kiedy kończy się limit i Cię oszukują. Mi obniżyli transfer dużo szybciej niż Tobie.
marucha79
Początkujący użytkownik forum
Posty: 8
Rejestracja: 2007-01-24, 07:55
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: marucha79 »

Mam już pełną prędkość, wróciła w środku dnia, ale to chyba tylko zasługa tego że już nowy okres rozliczeniowy (umowę podpisywałem 8 lutego).
Hmm, lecą sobie w kulki panowie z Plusa.
Awatar użytkownika
sardo nunspa
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 657
Rejestracja: 2006-01-18, 00:41
Lokalizacja: Beskid Mały ale jary

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: sardo nunspa »

A tam narzekacie :!: ja miałem umowę na rok i przez ten czas były sporadyczne problemy. Gprs to straszna kaszana ale co było robić. Jeżeli o mnie chodzi to powiem śmiało - jestem z Iplusa zadowolony, a jeszcze bardziej z radiówki, którą cieszę się od grudnia.
Porównajcie te żale do Iplusa z Tą Historyjką o TPsa i powiedzcie czy Wam naprawdę tak źle :?:

Iplus wprowadza właśnie jakiś optimizer i skarżą się ludzie na problemy w Tym wątku
Latka lecą...
robin7
Użytkownik forum
Posty: 27
Rejestracja: 2006-09-05, 18:36

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: robin7 »

Niestety, nie wiem dokładnie jaki jest powód, ale ja mam to samo z iPlusem. Limitów nie przekraczam, bo przy prędkości, którą mam obecnie, 1 gb ściągałbym pół roku :( Jeszcze parę miesięcy temu miałem prędkość ściągania około 100kb. Dodam, że mam modem i zasięg EDGE. Od dobrych 3 miesięcy prędkość wynosi w porywach 30 kb/s, co trwa czasem kilkanaście minut, a przez pozostały czas, czyli jakieś 90 proc. prędkość wynosi 1 do 5 kb/s!!! Nie wiem, co z tym zrobić, bo jeśli to jest wina Iplusa może warto napisać do Urzędu Ochrony Konsumentów, tylko nie wiem, czy to coś da, jeśli operator nie gwarantuje prędkości w umowie. Od pewnego czasu mam dosyć płacenia za internet, w którym przeciętna strona otwiera sie 3-5 min. Myślę, że to nie wina moich ustawień, bo jak wspomniałem zdarzają się chwilowe przebłyski z prędkością wyższą, po czym od razu spada i tak może "mulić" parę godzin. Czy ktoś, kto korzysta z iPlusa i ma podobne problemy albo wie, co z tym zrobić? W każdym razie czuję się oszukany. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
sardo nunspa
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 657
Rejestracja: 2006-01-18, 00:41
Lokalizacja: Beskid Mały ale jary

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: sardo nunspa »

A jak tam kolego z zasięgiem :?: Masz jakąś antenę :?: Ile jest BTSów w Twojej okolicy :?: . Może być tak że wisisz na jakimś obciążonym BTSie a te przebłyski to chwilowy przeskok na inny BTS. Jeżeli masz jeden BTS, to spróbuj wstać o 4 w nocy i spróbować się połączyć, nie powinno być wtedy obciążeń. Oczywiście aby spróbować, a nie na stałe :wink:
Latka lecą...
Awatar użytkownika
asiek120
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 177
Rejestracja: 2006-11-05, 10:49
Lokalizacja: Polska

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: asiek120 »

hmm
Tak czytam ten wątek i stwierdzam, że nikt z was nie pomyślał o tym, aby zadzwonić do BOA i zadać proste pytanie (jako przyszły klient) "jakie będą prędkości po przekroczeniu limitu" i oczywiście całą rozmowę nagrać. Będzie to dowodem dla sądu, że Plus oszukuje. Inna sprawa, że podczas podpisywania umowy sprzedawca ma obowiązek wszystko wyjaśnić i odpowiedzieć na każde pytanie i rozwiać wszelkie nieścisłości. A można też zażądać dopisania do umowy tego co powiedział, no chyba ze jest menda i oszust.
Ja na początku maja będę zawierał umowę Iplus 60 prywatnie i oczywiście szykuje się na nagranie zawierania umowy dyktafonem :) Jak będą mnie robić tak jak niektórych, który swoje perypetie opisali w tym poście to nie zatacham się podać ich do sadu!

Do radekhetero proponuje ci wejść na www.advokat.com.pl i tam zadać na forum pytanie (w dziale prawo cywilne) opisz dokładnie swoje kłopoty z Plusem i czekaj na odpowiedź. Tam pomagają prawnicy więc bedziesz wiedział, co możesz a co powinieneś z tym zrobić.
Ufo atakuje
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1471
Rejestracja: 2006-07-19, 22:59
Lokalizacja: Żyrardów-okolice

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: Ufo atakuje »

asiek120 pisze: Ja na początku maja będę zawierał umowę Iplus 60 prywatnie i oczywiście szykuje się na nagranie zawierania umowy dyktafonem :) Jak będą mnie robić tak jak niektórych, który swoje perypetie opisali w tym poście to nie zatacham się podać ich do sadu!
:lol: :lol: :lol:
Lepiej sprawdź sobie wcześniej na Simdacie i jakimś telefonie lub modemie jak jest z zasięgiem, transferami i nadajnikami, zanim coś podpiszesz na dłużej. A najlepiej kupić modem/telefon oddzielnie i mieć wolną rękę. W umowie masz wyraźnie napisane, że operator gwarantuje usługę internetu w ramach dostępnej technologii na danym terenie. Nie ma prędkości gwarantowanych i podpisując umowę godzisz się na te warunki.

Jeśli będziesz miał stabilny transfer na poziomie 4KB/s na jakimś zapchanym BTS-ie (a to bywa coraz częściej) to według prawa wszystko jest w porządku. Chyba, że udowodnisz stałe ograniczenie np.testując transfer w nocy, kiedy sieć nie jest obciążona. Co do limitów to w umowie masz wyraźnie napisane, że dopiero po przekroczeniu określonej ilości danych mają prawo obniżyć transfer. Nie potrzeba dyktafonu, żeby to udowadniać. :)
W celu eliminowania nadużyć - dla zapewnienia powszechnej dostępności oraz wysokiej jakości działania sieci, Polkomtel zastrzega
sobie możliwość zmiany parametrów technicznych transmisji danych po przekroczeniu w jednym okresie rozliczeniowym:
a. 1 GB przesłanych i odebranych danych przy wyborze planu cenowego iPlus prywatny 60
b. 4 GB przesłanych i odebranych danych przy wyborze planu cenowego iPlus prywatny 110.
Od dobrych 3 miesięcy prędkość wynosi w porywach 30 kb/s, co trwa czasem kilkanaście minut, a przez pozostały czas, czyli jakieś 90 proc. prędkość wynosi 1 do 5 kb/s!!!

A zgłaszałeś to do BOK ?. Może coś u nich się pochrzaniło.[/quote]
Awatar użytkownika
asiek120
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 177
Rejestracja: 2006-11-05, 10:49
Lokalizacja: Polska

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: asiek120 »

Ufo atakuje pisze: Lepiej sprawdź sobie wcześniej na Simdacie i jakimś telefonie lub modemie jak jest z zasięgiem, transferami i nadajnikami, zanim coś podpiszesz na dłużej. A najlepiej kupić modem/telefon oddzielnie i mieć wolną rękę. W umowie masz wyraźnie napisane, że operator gwarantuje usługę internetu w ramach dostępnej technologii na danym terenie. Nie ma prędkości gwarantowanych i podpisując umowę godzisz się na te warunki.
Chodzi o to, że w salonie Plusa i na infolinii Plusa na pytanie jakie prędkości będę osiągał po przekroczeniu limitu transferu odpowiedź była jedna: prędkości GPRS.

Problem polega na tym, że oni wabią klienta obietnicami a po podpisaniu umowy klient jest cenzura jak się da.

Transfery sprawdzałem i temat poruszałem tu: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=6640

a nagrywanie dotyczyło tego:
Jak kupowałem iplus'a mówili mi, że jak wyczerpię limit to spadnie mi prędkość do GPRS ale NIE BARDZIEJ.
A teraz mówią, że prędkość może mi spaść nawet tak bardzo, że nie będą mi się otwierały strony www. Ponadto twierdzą, że mogą mi ograniczać prędkość nawet jeśli nie wyczerpię limitu np. dlatego bo ostatnio dużo pobieram danych. Gdy mówię im co zapewniali gdy kupowałem iplus'a to bezczelnie się pytają; "A gdzie ma Pan tak napisane?" Co Wy na to?
Jeżeli nie ma napisane to może mieć nagrane. Jeżeli sprzedawca się przedstawiał rozmowa została poprowadzona w sposób taki, że sprzedający podaje swoje dane podaje datę itd. to nie wyprze się nikt tego. Takie nagranie to dowód na oszukiwanie klienta co nie zmienia faktu, że trzeba żądać tego co obiecują! tym bardziej, że na stronach iPlus w FAQ wyraźnie jest napisane, że: Plus zastrzega sobie możliwość zmniejszenia prędkości transferu po przekroczeniu określonej ilości danych w jednym okresie rozliczeniowym (1 lub 3,33 GB w zależności od planu cenowego) do 32 kb/s. Pełna prędkość transferu jest przywracana z początkiem nowego okresu rozliczeniowego. Dla Klientów, których miesięczne potrzeby przekraczają 1 lub 3,33 GB, i którym szczególnie zależy na pełnej prędkości przesyłania danych nawet po przekroczeniu wspomnianych ilości, Plus przygotował specjalne pakiety pod nazwą iPlus extra, których wykupienie umożliwia utrzymanie pełnej prędkości transferu.
Awatar użytkownika
sardo nunspa
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 657
Rejestracja: 2006-01-18, 00:41
Lokalizacja: Beskid Mały ale jary

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: sardo nunspa »

W ostateczności Plus zwolni nieszczcęsnego sprzedawcę i zasłoni się "możliwościami technicznymi". I tyle wskórasz procesując się :|
Latka lecą...
Awatar użytkownika
asiek120
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 177
Rejestracja: 2006-11-05, 10:49
Lokalizacja: Polska

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: asiek120 »

Procesować się zawsze jest sens i jak się ma mocne argumenty to można dużo wskórać. Problem polega na tym, że ludzie się boją sadów i czesto odpuszczają sobie.
Doskonałym przykładem jest abonent plusa, który ściągnął sim-locja z telefonu i nie uznano mu reklamacji, która nie miała nic wspólnego z usunięciem locka.
Innym doskonałym przykładem, że warto się procesować jest naliczanie akcyzy za sprowadzone z unii auta.
Wystarczy tylko chcieć.

Ponieważ temat jest ciekawy i mnie po części dotyczy, ponieważ właśnie wypowiedziałem umowę w ERA, która obcina jak chce i do ilu jej pasuje mam zamiar podpisać umowę w Plusie.

Oto pytanie dotyczące regulaminu i zapewnień w FAQ na stronach iPlus wysłane do jednej z delegatury UOKiK:

Witam.
Chcę zawrzeć umowę na świadczenie usług telekomunikacyjnych z siecią Plus GSM. Dokładnie chodzi o usługę iPlus.
Mam jednak wątpliwości co do jednego zapisu w regulaminie i wyjaśnień w salonie Plusa dotyczących tego punktu regulaminu.
Mianowicie pkt 8. W celu eliminowania nadużyć - dla zapewnienia powszechnej dostępności oraz wysokiej jakości działania sieci, Polkomtel zastrzega
sobie możliwość zmiany parametrów technicznych transmisji danych po przekroczeniu w jednym okresie rozliczeniowym:
a. 1 GB przesłanych i odebranych danych przy wyborze planu cenowego iPlus prywatny 60
b. 4 GB przesłanych i odebranych danych przy wyborze planu cenowego iPlus prywatny 110.
W salonie plusa na pytanie jakie prędkości będę osiągał po przekroczeniu limitu transferu danych odpowiedziano mi, że prędkości jakie zapewnia standard GPRS czyli około 56kb/s. Taką samą odpowiedź dostałem dzwoniąc na infolinię Plusa.

Niestety na forum użytkowników Internetu komórkowego wyczytałem, że niektórzy mają po przekroczeniu limitu transferu danych założone o wiele większe ograniczenie (do 10kb/s lub jeszcze wolniej co nie pozwala na otwieranie i przeglądanie stron WWW, jedynie można popisać ze znajomymi na gad-gadu) co świadczy, że ograniczenie jest bardziej rygorystyczne niż zapewniają mnie teraz pracownicy Plusa.

Czy przy podpisaniu umowy sprzedawca na moje pytanie dotyczące prędkości osiąganych po przekroczeniu limitu transferu danych powie mi, że będą w granicach GPRS mogę zażądać, aby dopisał to do umowy ?
Chodzi o to, abym nie został oszukany jak niektóry abonenci usługi iPlus, oraz o to, abym miał podstawę do wcześniejszego wypowiedzenia umowy, która jest na okres 2ch lat.



Jednocześnie na stronie operatora w "często zadawanych pytaniach" napisane jest: Plus zastrzega sobie możliwość zmniejszenia prędkości transferu po przekroczeniu określonej ilości danych w jednym okresie rozliczeniowym (1 lub 3,33 GB w zależności od planu cenowego) do 32 kb/s. Pełna prędkość transferu jest przywracana z początkiem nowego okresu rozliczeniowego. Dla Klientów, których miesięczne potrzeby przekraczają 1 lub 3,33 GB, i którym szczególnie zależy na pełnej prędkości przesyłania danych nawet po przekroczeniu wspomnianych ilości, Plus przygotował specjalne pakiety pod nazwą iPlus extra, których wykupienie umożliwia utrzymanie pełnej prędkości transferu.
Czy można to traktować jako zobowiązanie operatora ?

Czy można zażądać, aby przy zawieraniu umowy taki zapis został dopisany ?

Dziękuję

Oraz odpowiedź delegatury UOKiK:

Szanowny Panie,

W odpowiedzi na Pana zapytanie z dnia 8.4.2007 r. w sprawie ograniczania
przesyłu prędkości danych w usłudze iPlus, Urząd Ochrony Konkurencji i
Konsumentów, Delegatura we Wrocławiu, informuje, iż rozstrzygające znaczenie
dla omawianej kwestii ma zapis umowny tzn. jest podstawą do tego, by
egzekwować od operatora taką prędkości, do jakiej się on zobowiązał w
umowie. Wprowadzenie bardziej restrykcyjnych ograniczeń, niż te, które
przewidziane są w umowie może, w zależności od okoliczności, oznaczać
niedotrzymanie warunków umowy i skutkować po stronie konsumentów roszczeniem
odszkodowawczym.

Możliwym jest wprowadzenie do umowy dodatkowych zapisów, jednak wymagają one
zgody obu stron kontraktów, czyli w tym przypadku również przedsiębiorcy
Polkomtel. Należałoby zatem zwrócić się z zapytaniem do przedstawicieli
firmy odnośnie takiej możliwości.

z poważaniem

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Oczywiście na infolinii odpowiedź była: Nie można dopisać, ale proszę być spokojnym ograniczenie nie będzie mniejsze niż 32kb/s. Oraz proszę pamiętać, że operator może ograniczyć, co nie znaczy, że takie ograniczenie będzie nałożone.


A tutaj link, który może zainteresować osoby chcące podpisać umowę na iPlus:http://www.advokat.com.pl/topics5/3947.htm
Awatar użytkownika
Jojo
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 500
Rejestracja: 2006-03-31, 16:31
Lokalizacja: Płońsk

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: Jojo »

Tak czy siak umowa jest najważniejsza a nie jakieś słowo sprzedawcy czy konsultanta.
Elektroniczna rewolucja
Awatar użytkownika
asiek120
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 177
Rejestracja: 2006-11-05, 10:49
Lokalizacja: Polska

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: asiek120 »

Jojo pisze:Tak czy siak umowa jest najważniejsza a nie jakieś słowo sprzedawcy czy konsultanta.
Słowo pisane ma moc. Więc jeżeli napiszesz mejla do BOK z zapytaniem do ilu ograniczają po przekroczeniu limitu i odpiszą, to co jest w faq to już jest zobowiązanie operatora.

Kłopot jedynie pozostanie z udowodnieniem, że nakłada niższe ograniczenia, ale to też można udowodnić.

Dziwi mnie, że doradzacie komukolwiek nie znając się na tym. Fakt nie jest to forum prawne, ale po co mieszać człowiekowi oszukanemu w głowie.
Awatar użytkownika
Jojo
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 500
Rejestracja: 2006-03-31, 16:31
Lokalizacja: Płońsk

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: Jojo »

asiek120 pisze:Słowo pisane ma moc. Więc jeżeli napiszesz mejla do BOK z zapytaniem do ilu ograniczają po przekroczeniu limitu i odpiszą, to co jest w faq to już jest zobowiązanie operatora.

Kłopot jedynie pozostanie z udowodnieniem, że nakłada niższe ograniczenia, ale to też można udowodnić.
Ale jeszcze potrzeba mieć pod tym swój podpis to jest dopiero słowo wiązane. Nawet umowa bez twojego podpisu nie jest ważna.
A co do limitu, dużą wadą jest to, że nie ma nigdzie napisane, do jakiej prędkości jest to ograniczenie, w regulaminie jest tylko napisane, że operator sobie zastrzega zmianę prędkości po przekroczeniu limitu danych w miesiącu. Można spróbować wymusić na operatorze informację, do jakiej ogranicza prędkość i zastrzec to sobie w umowie, ciekawe czy tylko się zgodzi na to, a tak w świetle regulaminu może sobie ograniczyć do dowolnej prędkości. W Polsce jak na razie nie ma przepisu, który nakazywałby operatorom gwarantowanie określonej przepustowości po przekroczeniu limitu i zarazem komfortowe korzystanie z zasobów sieci.
W mojej sytuacji, w której podpisywałem umowę w regulaminie nie było wspomniane, jaka będzie prędkość po przekroczeniu limitu, gdy się pytałem sprzedawcy także nie był mi wstanie odpowiedzieć na to pytanie, ale wtedy nikt nie podejrzewał, że transfer będzie aż tak drastyczny, raczej były myśli, że prędkość będzie ograniczana tak jak to jest w usłudze neostrada w tamtym okresie
Elektroniczna rewolucja
Awatar użytkownika
asiek120
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 177
Rejestracja: 2006-11-05, 10:49
Lokalizacja: Polska

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: asiek120 »

Jojo: wystarczy odpowiedź mejlem. Ale zawsze można zwrócić się z pytaniem o prędkościI po ograniczeniu z oficjalnym pismem. Plus informuje o ograniczeniu do 36kb/s. Ja mam odpowiedź mejlem, że właśnie do takiej prędkości ograniczają, czekam jeszcze na odpowiedź pocztą tradycyjną.

Sprawa wygląda inaczej w ERA. Te dziady nie informują do jakich prędkości obetną. U mnie raz jest to 14 kb/s a wcześniej miałem 56 kb/s. W chwili obecnej jestem na wypowiedzeniu i mam przekroczone limit o 200 MB i na razie mnie nie obcięli.

Zwróć uwagę jak było z gwarancją na tel a zdjęciem sim locka. Gościu wygrał sprawę w sadzie konsumenckim i operatorzy całkiem inaczej zaczęli podchodzić do gwarancji i usuwania sim locka.

Podobnie może być z ograniczeniami w internecie komórkowym.

p.s. mam nadzieje, że nie na bede im udowadniał ;) bo od maja rozpoczynam przygode z iPlus 60
Awatar użytkownika
Jojo
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 500
Rejestracja: 2006-03-31, 16:31
Lokalizacja: Płońsk

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: Jojo »

asiek120: to teraz korzystasz z Ery? Zawsze ci tak tną te transfery? I o ile przekroczysz jak ci utnął? i z której taryfy korzystasz?
Elektroniczna rewolucja
Awatar użytkownika
asiek120
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 177
Rejestracja: 2006-11-05, 10:49
Lokalizacja: Polska

Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!

Post autor: asiek120 »

Mam BC 39 bezterminowe. Zawsze obcinają mnie ja mam ściągnięte 650 MB (obcinają różnie max 56 kb/s min 14 kb/s). Teraz mam naciągnięte 720 MB i jeszcze nie obcięli.
ODPOWIEDZ