IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
Moderator: Moderatorzy
- radekhetero
- Stały użytkownik forum
- Posty: 79
- Rejestracja: 2007-03-01, 12:57
- Lokalizacja: Mielec k/Tarnowa
IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
Jak kupowałem iplus'a mówili mi, że jak wyczerpię limit to spadnie mi prędkość do GPRS ale NIE BARDZIEJ.
A teraz mówią, że prędkość może mi spaść nawet tak bardzo, że nie będą mi się otwierały strony www. Ponadto twierdzą, że mogą mi ograniczać prędkość nawet jeśli nie wyczerpię limitu np. dlatego bo ostatnio dużo pobieram danych. Gdy mówię im co zapewniali gdy kupowałem iplus'a to bezczelnie się pytają; "A gdzie ma Pan tak napisane?" Co Wy na to?
A teraz mówią, że prędkość może mi spaść nawet tak bardzo, że nie będą mi się otwierały strony www. Ponadto twierdzą, że mogą mi ograniczać prędkość nawet jeśli nie wyczerpię limitu np. dlatego bo ostatnio dużo pobieram danych. Gdy mówię im co zapewniali gdy kupowałem iplus'a to bezczelnie się pytają; "A gdzie ma Pan tak napisane?" Co Wy na to?
- Jaco
- Mistrz bezprzewodowy - moderator
- Posty: 10946
- Rejestracja: 2006-03-27, 18:24
- Lokalizacja: Polska
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
Może masz duże przeciążenie BTSa i dlatego te problemy.Jaki modem posiadasz? Może czas pomyśleć o jakiejś antenie zewnętrznej?Być może też być awaria któregoś nadajnika w pobliżu.
- radekhetero
- Stały użytkownik forum
- Posty: 79
- Rejestracja: 2007-03-01, 12:57
- Lokalizacja: Mielec k/Tarnowa
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
Tu nie chodzi o to jaki mam modem ani o awarię tylko o ich oszustwo i skrajną bezczelność!!
- crow6
- Stały użytkownik forum
- Posty: 113
- Rejestracja: 2006-04-26, 22:28
- Lokalizacja: Wrocław
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
To proste: panie/panowie w salonie nie maja wiekszego pojecia o tym, co sprzedaja. Oni po prostu maja zdobyc jak najwiecej klientow wiec wciskaja kit aby wszystko ladnie i pieknie wygladalo. Liczy sie to co masz w umowie - wlasnie dlatego nalezy ja DOKLADNIE czytac przed podpisaniem bo to ona okresla co kupujesz. A to co mowia sprzedawcy mozesz wlozyc miedzy bajki i najlepiej <font color="#FF00FF"><b>»»w ogóle««</b></font> sie nie wyklocac bo szkoda nerwow i czasu 
Jedyne co mozesz zrobic to wpisac sie do ksiegi skarg (jesli takowa istnieje) i miec nadzieje, ze ktos moze dostanie po uszach (bo lepszych szkolen i tak pewnie nie zrobia - szkoda kasy)...

Jedyne co mozesz zrobic to wpisac sie do ksiegi skarg (jesli takowa istnieje) i miec nadzieje, ze ktos moze dostanie po uszach (bo lepszych szkolen i tak pewnie nie zrobia - szkoda kasy)...
Gott ist ein Popstar ]:->
- Jaco
- Mistrz bezprzewodowy - moderator
- Posty: 10946
- Rejestracja: 2006-03-27, 18:24
- Lokalizacja: Polska
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
Chyba zapomniałeś gdzie mieszkasz.radekhetero pisze:Tu nie chodzi o to jaki mam modem ani o awarię tylko o ich oszustwo i skrajną bezczelność!!

- sardo nunspa
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 657
- Rejestracja: 2006-01-18, 00:41
- Lokalizacja: Beskid Mały ale jary
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
Tak jak Ci crow6 napisał - było czytać umowę. Co do umowy, nie mogą Ci ograniczać dopóki nie wyczerpiesz limitu. Jeżeli tak robią to proponuję napisać reklamację. Panowie i panie w BOKach mają sprzedać, po to są, jeżeli nawet wiedzą, że BTS, z którego będziesz miał neta trzeszczy w szwach od przeciążeń, od nich się tego nie dowiesz. Oni mają prowizję od sprzedaży, a nie do informacji. 
aha
ten wątek przenioszę do Internet komórkowy- Usługi operatorów

aha

Latka lecą...
- radekhetero
- Stały użytkownik forum
- Posty: 79
- Rejestracja: 2007-03-01, 12:57
- Lokalizacja: Mielec k/Tarnowa
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
W takim razie co mam odpowiedzieć gdy zapytają;
" A gdzie Panu tak pisze?"
" A gdzie Panu tak pisze?"
- Jaco
- Mistrz bezprzewodowy - moderator
- Posty: 10946
- Rejestracja: 2006-03-27, 18:24
- Lokalizacja: Polska
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
To mu pokaż ze tu nie piszą o tym że strony maja się nie otwierac.Parametry technologiczne to nie odciecie całkowite od neta.Dostep musisz mieć najwyżej wolniejsze pobieranie plików.Operator zastrzega sobie prawo do zmiany parametrów technicznych swiadczonej usługi po przekroczeniu transferu w danym Cyklu rozliczeniowym.
-
- Specjalista bezprzewodowy-junior
- Posty: 296
- Rejestracja: 2007-02-27, 11:17
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
Po pierwsze to przeczytaj umowę + regulamin + załączniki + ogólne warunki świadczenia usług telekomunikacyjnych. Będzie tego z kilka ładnych kartek.
Jak już z wszystkim się zapoznasz to zam znajdziesz odpowiedź na własne pytanie "jak ich mogę zagiąć". Regulaminy promocji i ofert zmieniają się u operatorów bardzo często i ciężko powiedzieć dokładnie podpisałeś.
Jeżeli powiedzieli Tobie, że spowolnią Ci neta tak, że strony nie będą się nawet otwierały to pisz reklamację i tyle.
Jak już z wszystkim się zapoznasz to zam znajdziesz odpowiedź na własne pytanie "jak ich mogę zagiąć". Regulaminy promocji i ofert zmieniają się u operatorów bardzo często i ciężko powiedzieć dokładnie podpisałeś.
Jeżeli powiedzieli Tobie, że spowolnią Ci neta tak, że strony nie będą się nawet otwierały to pisz reklamację i tyle.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2007-01-24, 07:55
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
Nie wiem co masz napisane w swojej umowie, w mojej z lutego w pkt 8 jest zapis "W celu eliminowania nadużyć - dla zapewnienia powszechnej dostępności oraz wysokiej jakości działania sieci Polkomtel zastrzega sobie możliwość zmiany parametrów technicznych transmisji danych po przekroczeniu w jednym okresie rozliczeniowym 1GB przesłanych i odebranych danych". Ani słowa więcej o jakości transmisji. W ogólnym regulaminie masz napisane, że reklamacja może dotyczyć "niewykonania lub nienależytego wykonania usług przez Polkomtel". Fakt że prędkość po przycięciu ograniczona jest do 32kb/s i tu zaczynają grać już rolę uwarunkowania techniczne - http://www.iplus.pl/pomoc_transmisja.html . Wniosek jest taki że przyciąć samowolnie przed przekroczeniem limitu ci nie mogą. A jeśli katastrofalna prędkość wiąże sięz zapchanie BTSa, to w takiej sytuacj i tak szedłbym w reklamację, bo w końcu nie świadczą ci usługi za którą płacisz z powodu nienadążającej infrastruktury.
Fakt faktem że obsługa jest wyjątkowa niekumata jeśli chodzi o iPlusa i przekłamania mogą wynikać nie tyle z ich złej woli co z niewiedzy. Kiedy przed zakupem anteny chciałem sie dowiedzieć na jakiej częstotliwości postawili u mnie EDGE to po telefonie do techników panienka potrafiła mi powiedzieć tylko tyle, że nadajnik obsługuje EDGE klasy 10-tej, żenada.
Ale rozumiem że na razie nie masz problemów z prędkością, tylko wkurza cię ich podejście?
Fakt faktem że obsługa jest wyjątkowa niekumata jeśli chodzi o iPlusa i przekłamania mogą wynikać nie tyle z ich złej woli co z niewiedzy. Kiedy przed zakupem anteny chciałem sie dowiedzieć na jakiej częstotliwości postawili u mnie EDGE to po telefonie do techników panienka potrafiła mi powiedzieć tylko tyle, że nadajnik obsługuje EDGE klasy 10-tej, żenada.
Ale rozumiem że na razie nie masz problemów z prędkością, tylko wkurza cię ich podejście?
- radekhetero
- Stały użytkownik forum
- Posty: 79
- Rejestracja: 2007-03-01, 12:57
- Lokalizacja: Mielec k/Tarnowa
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
Miałem bardzo duże problemy z prędkością ale teraz ich nie mam.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2007-01-24, 07:55
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
No cóż, teraz sam sie czuję oszukany. Wyglada na to że 2 dni przed końcem okresu rozliczeniowego przycieli mi predkość. Ciekawa sytuacja, bo NetMeter naliczył mi wszystkiego ledwie 700MB. Rozumiem że mogą być rozbieżności między miernikami softowymi a Plusem, ale żeby aż tak?
Próbował ktoś może wykłócać się z nimi o to? A może to wina NetMetera, więc może jest coś dokładniejszego?
Próbował ktoś może wykłócać się z nimi o to? A może to wina NetMetera, więc może jest coś dokładniejszego?
- sardo nunspa
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 657
- Rejestracja: 2006-01-18, 00:41
- Lokalizacja: Beskid Mały ale jary
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
A może BTS jest przeciążony i nie wyrabia. Kiedy miałem jeszcze Ilusa, w jednej z okolicznych wiosek był jakiś festyn przez dwa dni i dwa dni internet chodził 1,4kB/s max. BTS Plusa w Andrychowie, sieje na miasto i z 10 wiosek.marucha79 pisze: A może to wina NetMetera, więc może jest coś dokładniejszego?
Latka lecą...
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2007-01-24, 07:55
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
nie sądzę, normalnie mam 90-100 kb/s a wczoraj naliczyłem całe 25 kb/s z grubsza równo przez cały dzień. Czyli rozumiem że takie różnice nie są normalne?
Choć z tym 1,4 na maxie to mnie pocieszyłeś...
Choć z tym 1,4 na maxie to mnie pocieszyłeś...
- radekhetero
- Stały użytkownik forum
- Posty: 79
- Rejestracja: 2007-03-01, 12:57
- Lokalizacja: Mielec k/Tarnowa
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
Co Ci da wykłócanie się z nimi? Jak nie czują bata to mają to gdzieś. Ja opisałem jaki jest efekt tych kłótni. Nie sądzę aby winny był NetMeter. Po prostu myślą, że Ty nie wiesz kiedy kończy się limit i Cię oszukują. Mi obniżyli transfer dużo szybciej niż Tobie.marucha79 pisze:Próbował ktoś może wykłócać się z nimi o to? A może to wina NetMetera, więc może jest coś dokładniejszego?
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 2007-01-24, 07:55
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
Mam już pełną prędkość, wróciła w środku dnia, ale to chyba tylko zasługa tego że już nowy okres rozliczeniowy (umowę podpisywałem 8 lutego).
Hmm, lecą sobie w kulki panowie z Plusa.
Hmm, lecą sobie w kulki panowie z Plusa.
- sardo nunspa
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 657
- Rejestracja: 2006-01-18, 00:41
- Lokalizacja: Beskid Mały ale jary
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
A tam narzekacie
ja miałem umowę na rok i przez ten czas były sporadyczne problemy. Gprs to straszna kaszana ale co było robić. Jeżeli o mnie chodzi to powiem śmiało - jestem z Iplusa zadowolony, a jeszcze bardziej z radiówki, którą cieszę się od grudnia.
Porównajcie te żale do Iplusa z Tą Historyjką o TPsa i powiedzcie czy Wam naprawdę tak źle
Iplus wprowadza właśnie jakiś optimizer i skarżą się ludzie na problemy w Tym wątku

Porównajcie te żale do Iplusa z Tą Historyjką o TPsa i powiedzcie czy Wam naprawdę tak źle

Iplus wprowadza właśnie jakiś optimizer i skarżą się ludzie na problemy w Tym wątku
Latka lecą...
-
- Użytkownik forum
- Posty: 27
- Rejestracja: 2006-09-05, 18:36
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
Niestety, nie wiem dokładnie jaki jest powód, ale ja mam to samo z iPlusem. Limitów nie przekraczam, bo przy prędkości, którą mam obecnie, 1 gb ściągałbym pół roku
Jeszcze parę miesięcy temu miałem prędkość ściągania około 100kb. Dodam, że mam modem i zasięg EDGE. Od dobrych 3 miesięcy prędkość wynosi w porywach 30 kb/s, co trwa czasem kilkanaście minut, a przez pozostały czas, czyli jakieś 90 proc. prędkość wynosi 1 do 5 kb/s!!! Nie wiem, co z tym zrobić, bo jeśli to jest wina Iplusa może warto napisać do Urzędu Ochrony Konsumentów, tylko nie wiem, czy to coś da, jeśli operator nie gwarantuje prędkości w umowie. Od pewnego czasu mam dosyć płacenia za internet, w którym przeciętna strona otwiera sie 3-5 min. Myślę, że to nie wina moich ustawień, bo jak wspomniałem zdarzają się chwilowe przebłyski z prędkością wyższą, po czym od razu spada i tak może "mulić" parę godzin. Czy ktoś, kto korzysta z iPlusa i ma podobne problemy albo wie, co z tym zrobić? W każdym razie czuję się oszukany. Pozdrawiam

- sardo nunspa
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 657
- Rejestracja: 2006-01-18, 00:41
- Lokalizacja: Beskid Mały ale jary
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
A jak tam kolego z zasięgiem
Masz jakąś antenę
Ile jest BTSów w Twojej okolicy
. Może być tak że wisisz na jakimś obciążonym BTSie a te przebłyski to chwilowy przeskok na inny BTS. Jeżeli masz jeden BTS, to spróbuj wstać o 4 w nocy i spróbować się połączyć, nie powinno być wtedy obciążeń. Oczywiście aby spróbować, a nie na stałe 




Latka lecą...
- asiek120
- Specjalista bezprzewodowy-junior
- Posty: 177
- Rejestracja: 2006-11-05, 10:49
- Lokalizacja: Polska
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
hmm
Tak czytam ten wątek i stwierdzam, że nikt z was nie pomyślał o tym, aby zadzwonić do BOA i zadać proste pytanie (jako przyszły klient) "jakie będą prędkości po przekroczeniu limitu" i oczywiście całą rozmowę nagrać. Będzie to dowodem dla sądu, że Plus oszukuje. Inna sprawa, że podczas podpisywania umowy sprzedawca ma obowiązek wszystko wyjaśnić i odpowiedzieć na każde pytanie i rozwiać wszelkie nieścisłości. A można też zażądać dopisania do umowy tego co powiedział, no chyba ze jest menda i oszust.
Ja na początku maja będę zawierał umowę Iplus 60 prywatnie i oczywiście szykuje się na nagranie zawierania umowy dyktafonem
Jak będą mnie robić tak jak niektórych, który swoje perypetie opisali w tym poście to nie zatacham się podać ich do sadu!
Do radekhetero proponuje ci wejść na www.advokat.com.pl i tam zadać na forum pytanie (w dziale prawo cywilne) opisz dokładnie swoje kłopoty z Plusem i czekaj na odpowiedź. Tam pomagają prawnicy więc bedziesz wiedział, co możesz a co powinieneś z tym zrobić.
Tak czytam ten wątek i stwierdzam, że nikt z was nie pomyślał o tym, aby zadzwonić do BOA i zadać proste pytanie (jako przyszły klient) "jakie będą prędkości po przekroczeniu limitu" i oczywiście całą rozmowę nagrać. Będzie to dowodem dla sądu, że Plus oszukuje. Inna sprawa, że podczas podpisywania umowy sprzedawca ma obowiązek wszystko wyjaśnić i odpowiedzieć na każde pytanie i rozwiać wszelkie nieścisłości. A można też zażądać dopisania do umowy tego co powiedział, no chyba ze jest menda i oszust.
Ja na początku maja będę zawierał umowę Iplus 60 prywatnie i oczywiście szykuje się na nagranie zawierania umowy dyktafonem

Do radekhetero proponuje ci wejść na www.advokat.com.pl i tam zadać na forum pytanie (w dziale prawo cywilne) opisz dokładnie swoje kłopoty z Plusem i czekaj na odpowiedź. Tam pomagają prawnicy więc bedziesz wiedział, co możesz a co powinieneś z tym zrobić.
-
- Mistrz bezprzewodowy
- Posty: 1471
- Rejestracja: 2006-07-19, 22:59
- Lokalizacja: Żyrardów-okolice
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
asiek120 pisze: Ja na początku maja będę zawierał umowę Iplus 60 prywatnie i oczywiście szykuje się na nagranie zawierania umowy dyktafonemJak będą mnie robić tak jak niektórych, który swoje perypetie opisali w tym poście to nie zatacham się podać ich do sadu!



Lepiej sprawdź sobie wcześniej na Simdacie i jakimś telefonie lub modemie jak jest z zasięgiem, transferami i nadajnikami, zanim coś podpiszesz na dłużej. A najlepiej kupić modem/telefon oddzielnie i mieć wolną rękę. W umowie masz wyraźnie napisane, że operator gwarantuje usługę internetu w ramach dostępnej technologii na danym terenie. Nie ma prędkości gwarantowanych i podpisując umowę godzisz się na te warunki.
Jeśli będziesz miał stabilny transfer na poziomie 4KB/s na jakimś zapchanym BTS-ie (a to bywa coraz częściej) to według prawa wszystko jest w porządku. Chyba, że udowodnisz stałe ograniczenie np.testując transfer w nocy, kiedy sieć nie jest obciążona. Co do limitów to w umowie masz wyraźnie napisane, że dopiero po przekroczeniu określonej ilości danych mają prawo obniżyć transfer. Nie potrzeba dyktafonu, żeby to udowadniać.

W celu eliminowania nadużyć - dla zapewnienia powszechnej dostępności oraz wysokiej jakości działania sieci, Polkomtel zastrzega
sobie możliwość zmiany parametrów technicznych transmisji danych po przekroczeniu w jednym okresie rozliczeniowym:
a. 1 GB przesłanych i odebranych danych przy wyborze planu cenowego iPlus prywatny 60
b. 4 GB przesłanych i odebranych danych przy wyborze planu cenowego iPlus prywatny 110.
Od dobrych 3 miesięcy prędkość wynosi w porywach 30 kb/s, co trwa czasem kilkanaście minut, a przez pozostały czas, czyli jakieś 90 proc. prędkość wynosi 1 do 5 kb/s!!!
A zgłaszałeś to do BOK ?. Może coś u nich się pochrzaniło.[/quote]
- asiek120
- Specjalista bezprzewodowy-junior
- Posty: 177
- Rejestracja: 2006-11-05, 10:49
- Lokalizacja: Polska
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
Chodzi o to, że w salonie Plusa i na infolinii Plusa na pytanie jakie prędkości będę osiągał po przekroczeniu limitu transferu odpowiedź była jedna: prędkości GPRS.Ufo atakuje pisze: Lepiej sprawdź sobie wcześniej na Simdacie i jakimś telefonie lub modemie jak jest z zasięgiem, transferami i nadajnikami, zanim coś podpiszesz na dłużej. A najlepiej kupić modem/telefon oddzielnie i mieć wolną rękę. W umowie masz wyraźnie napisane, że operator gwarantuje usługę internetu w ramach dostępnej technologii na danym terenie. Nie ma prędkości gwarantowanych i podpisując umowę godzisz się na te warunki.
Problem polega na tym, że oni wabią klienta obietnicami a po podpisaniu umowy klient jest cenzura jak się da.
Transfery sprawdzałem i temat poruszałem tu: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=6640
a nagrywanie dotyczyło tego:
Jeżeli nie ma napisane to może mieć nagrane. Jeżeli sprzedawca się przedstawiał rozmowa została poprowadzona w sposób taki, że sprzedający podaje swoje dane podaje datę itd. to nie wyprze się nikt tego. Takie nagranie to dowód na oszukiwanie klienta co nie zmienia faktu, że trzeba żądać tego co obiecują! tym bardziej, że na stronach iPlus w FAQ wyraźnie jest napisane, że: Plus zastrzega sobie możliwość zmniejszenia prędkości transferu po przekroczeniu określonej ilości danych w jednym okresie rozliczeniowym (1 lub 3,33 GB w zależności od planu cenowego) do 32 kb/s. Pełna prędkość transferu jest przywracana z początkiem nowego okresu rozliczeniowego. Dla Klientów, których miesięczne potrzeby przekraczają 1 lub 3,33 GB, i którym szczególnie zależy na pełnej prędkości przesyłania danych nawet po przekroczeniu wspomnianych ilości, Plus przygotował specjalne pakiety pod nazwą iPlus extra, których wykupienie umożliwia utrzymanie pełnej prędkości transferu.Jak kupowałem iplus'a mówili mi, że jak wyczerpię limit to spadnie mi prędkość do GPRS ale NIE BARDZIEJ.
A teraz mówią, że prędkość może mi spaść nawet tak bardzo, że nie będą mi się otwierały strony www. Ponadto twierdzą, że mogą mi ograniczać prędkość nawet jeśli nie wyczerpię limitu np. dlatego bo ostatnio dużo pobieram danych. Gdy mówię im co zapewniali gdy kupowałem iplus'a to bezczelnie się pytają; "A gdzie ma Pan tak napisane?" Co Wy na to?
- sardo nunspa
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 657
- Rejestracja: 2006-01-18, 00:41
- Lokalizacja: Beskid Mały ale jary
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
W ostateczności Plus zwolni nieszczcęsnego sprzedawcę i zasłoni się "możliwościami technicznymi". I tyle wskórasz procesując się 

Latka lecą...
- asiek120
- Specjalista bezprzewodowy-junior
- Posty: 177
- Rejestracja: 2006-11-05, 10:49
- Lokalizacja: Polska
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
Procesować się zawsze jest sens i jak się ma mocne argumenty to można dużo wskórać. Problem polega na tym, że ludzie się boją sadów i czesto odpuszczają sobie.
Doskonałym przykładem jest abonent plusa, który ściągnął sim-locja z telefonu i nie uznano mu reklamacji, która nie miała nic wspólnego z usunięciem locka.
Innym doskonałym przykładem, że warto się procesować jest naliczanie akcyzy za sprowadzone z unii auta.
Wystarczy tylko chcieć.
Ponieważ temat jest ciekawy i mnie po części dotyczy, ponieważ właśnie wypowiedziałem umowę w ERA, która obcina jak chce i do ilu jej pasuje mam zamiar podpisać umowę w Plusie.
Oto pytanie dotyczące regulaminu i zapewnień w FAQ na stronach iPlus wysłane do jednej z delegatury UOKiK:
Witam.
Chcę zawrzeć umowę na świadczenie usług telekomunikacyjnych z siecią Plus GSM. Dokładnie chodzi o usługę iPlus.
Mam jednak wątpliwości co do jednego zapisu w regulaminie i wyjaśnień w salonie Plusa dotyczących tego punktu regulaminu.
Mianowicie pkt 8. W celu eliminowania nadużyć - dla zapewnienia powszechnej dostępności oraz wysokiej jakości działania sieci, Polkomtel zastrzega
sobie możliwość zmiany parametrów technicznych transmisji danych po przekroczeniu w jednym okresie rozliczeniowym:
a. 1 GB przesłanych i odebranych danych przy wyborze planu cenowego iPlus prywatny 60
b. 4 GB przesłanych i odebranych danych przy wyborze planu cenowego iPlus prywatny 110.
W salonie plusa na pytanie jakie prędkości będę osiągał po przekroczeniu limitu transferu danych odpowiedziano mi, że prędkości jakie zapewnia standard GPRS czyli około 56kb/s. Taką samą odpowiedź dostałem dzwoniąc na infolinię Plusa.
Niestety na forum użytkowników Internetu komórkowego wyczytałem, że niektórzy mają po przekroczeniu limitu transferu danych założone o wiele większe ograniczenie (do 10kb/s lub jeszcze wolniej co nie pozwala na otwieranie i przeglądanie stron WWW, jedynie można popisać ze znajomymi na gad-gadu) co świadczy, że ograniczenie jest bardziej rygorystyczne niż zapewniają mnie teraz pracownicy Plusa.
Czy przy podpisaniu umowy sprzedawca na moje pytanie dotyczące prędkości osiąganych po przekroczeniu limitu transferu danych powie mi, że będą w granicach GPRS mogę zażądać, aby dopisał to do umowy ?
Chodzi o to, abym nie został oszukany jak niektóry abonenci usługi iPlus, oraz o to, abym miał podstawę do wcześniejszego wypowiedzenia umowy, która jest na okres 2ch lat.
Jednocześnie na stronie operatora w "często zadawanych pytaniach" napisane jest: Plus zastrzega sobie możliwość zmniejszenia prędkości transferu po przekroczeniu określonej ilości danych w jednym okresie rozliczeniowym (1 lub 3,33 GB w zależności od planu cenowego) do 32 kb/s. Pełna prędkość transferu jest przywracana z początkiem nowego okresu rozliczeniowego. Dla Klientów, których miesięczne potrzeby przekraczają 1 lub 3,33 GB, i którym szczególnie zależy na pełnej prędkości przesyłania danych nawet po przekroczeniu wspomnianych ilości, Plus przygotował specjalne pakiety pod nazwą iPlus extra, których wykupienie umożliwia utrzymanie pełnej prędkości transferu.
Czy można to traktować jako zobowiązanie operatora ?
Czy można zażądać, aby przy zawieraniu umowy taki zapis został dopisany ?
Dziękuję
Oraz odpowiedź delegatury UOKiK:
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana zapytanie z dnia 8.4.2007 r. w sprawie ograniczania
przesyłu prędkości danych w usłudze iPlus, Urząd Ochrony Konkurencji i
Konsumentów, Delegatura we Wrocławiu, informuje, iż rozstrzygające znaczenie
dla omawianej kwestii ma zapis umowny tzn. jest podstawą do tego, by
egzekwować od operatora taką prędkości, do jakiej się on zobowiązał w
umowie. Wprowadzenie bardziej restrykcyjnych ograniczeń, niż te, które
przewidziane są w umowie może, w zależności od okoliczności, oznaczać
niedotrzymanie warunków umowy i skutkować po stronie konsumentów roszczeniem
odszkodowawczym.
Możliwym jest wprowadzenie do umowy dodatkowych zapisów, jednak wymagają one
zgody obu stron kontraktów, czyli w tym przypadku również przedsiębiorcy
Polkomtel. Należałoby zatem zwrócić się z zapytaniem do przedstawicieli
firmy odnośnie takiej możliwości.
z poważaniem
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Oczywiście na infolinii odpowiedź była: Nie można dopisać, ale proszę być spokojnym ograniczenie nie będzie mniejsze niż 32kb/s. Oraz proszę pamiętać, że operator może ograniczyć, co nie znaczy, że takie ograniczenie będzie nałożone.
A tutaj link, który może zainteresować osoby chcące podpisać umowę na iPlus:http://www.advokat.com.pl/topics5/3947.htm
Doskonałym przykładem jest abonent plusa, który ściągnął sim-locja z telefonu i nie uznano mu reklamacji, która nie miała nic wspólnego z usunięciem locka.
Innym doskonałym przykładem, że warto się procesować jest naliczanie akcyzy za sprowadzone z unii auta.
Wystarczy tylko chcieć.
Ponieważ temat jest ciekawy i mnie po części dotyczy, ponieważ właśnie wypowiedziałem umowę w ERA, która obcina jak chce i do ilu jej pasuje mam zamiar podpisać umowę w Plusie.
Oto pytanie dotyczące regulaminu i zapewnień w FAQ na stronach iPlus wysłane do jednej z delegatury UOKiK:
Witam.
Chcę zawrzeć umowę na świadczenie usług telekomunikacyjnych z siecią Plus GSM. Dokładnie chodzi o usługę iPlus.
Mam jednak wątpliwości co do jednego zapisu w regulaminie i wyjaśnień w salonie Plusa dotyczących tego punktu regulaminu.
Mianowicie pkt 8. W celu eliminowania nadużyć - dla zapewnienia powszechnej dostępności oraz wysokiej jakości działania sieci, Polkomtel zastrzega
sobie możliwość zmiany parametrów technicznych transmisji danych po przekroczeniu w jednym okresie rozliczeniowym:
a. 1 GB przesłanych i odebranych danych przy wyborze planu cenowego iPlus prywatny 60
b. 4 GB przesłanych i odebranych danych przy wyborze planu cenowego iPlus prywatny 110.
W salonie plusa na pytanie jakie prędkości będę osiągał po przekroczeniu limitu transferu danych odpowiedziano mi, że prędkości jakie zapewnia standard GPRS czyli około 56kb/s. Taką samą odpowiedź dostałem dzwoniąc na infolinię Plusa.
Niestety na forum użytkowników Internetu komórkowego wyczytałem, że niektórzy mają po przekroczeniu limitu transferu danych założone o wiele większe ograniczenie (do 10kb/s lub jeszcze wolniej co nie pozwala na otwieranie i przeglądanie stron WWW, jedynie można popisać ze znajomymi na gad-gadu) co świadczy, że ograniczenie jest bardziej rygorystyczne niż zapewniają mnie teraz pracownicy Plusa.
Czy przy podpisaniu umowy sprzedawca na moje pytanie dotyczące prędkości osiąganych po przekroczeniu limitu transferu danych powie mi, że będą w granicach GPRS mogę zażądać, aby dopisał to do umowy ?
Chodzi o to, abym nie został oszukany jak niektóry abonenci usługi iPlus, oraz o to, abym miał podstawę do wcześniejszego wypowiedzenia umowy, która jest na okres 2ch lat.
Jednocześnie na stronie operatora w "często zadawanych pytaniach" napisane jest: Plus zastrzega sobie możliwość zmniejszenia prędkości transferu po przekroczeniu określonej ilości danych w jednym okresie rozliczeniowym (1 lub 3,33 GB w zależności od planu cenowego) do 32 kb/s. Pełna prędkość transferu jest przywracana z początkiem nowego okresu rozliczeniowego. Dla Klientów, których miesięczne potrzeby przekraczają 1 lub 3,33 GB, i którym szczególnie zależy na pełnej prędkości przesyłania danych nawet po przekroczeniu wspomnianych ilości, Plus przygotował specjalne pakiety pod nazwą iPlus extra, których wykupienie umożliwia utrzymanie pełnej prędkości transferu.
Czy można to traktować jako zobowiązanie operatora ?
Czy można zażądać, aby przy zawieraniu umowy taki zapis został dopisany ?
Dziękuję
Oraz odpowiedź delegatury UOKiK:
Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana zapytanie z dnia 8.4.2007 r. w sprawie ograniczania
przesyłu prędkości danych w usłudze iPlus, Urząd Ochrony Konkurencji i
Konsumentów, Delegatura we Wrocławiu, informuje, iż rozstrzygające znaczenie
dla omawianej kwestii ma zapis umowny tzn. jest podstawą do tego, by
egzekwować od operatora taką prędkości, do jakiej się on zobowiązał w
umowie. Wprowadzenie bardziej restrykcyjnych ograniczeń, niż te, które
przewidziane są w umowie może, w zależności od okoliczności, oznaczać
niedotrzymanie warunków umowy i skutkować po stronie konsumentów roszczeniem
odszkodowawczym.
Możliwym jest wprowadzenie do umowy dodatkowych zapisów, jednak wymagają one
zgody obu stron kontraktów, czyli w tym przypadku również przedsiębiorcy
Polkomtel. Należałoby zatem zwrócić się z zapytaniem do przedstawicieli
firmy odnośnie takiej możliwości.
z poważaniem
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Oczywiście na infolinii odpowiedź była: Nie można dopisać, ale proszę być spokojnym ograniczenie nie będzie mniejsze niż 32kb/s. Oraz proszę pamiętać, że operator może ograniczyć, co nie znaczy, że takie ograniczenie będzie nałożone.
A tutaj link, który może zainteresować osoby chcące podpisać umowę na iPlus:http://www.advokat.com.pl/topics5/3947.htm
- Jojo
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 500
- Rejestracja: 2006-03-31, 16:31
- Lokalizacja: Płońsk
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
Tak czy siak umowa jest najważniejsza a nie jakieś słowo sprzedawcy czy konsultanta.
Elektroniczna rewolucja
- asiek120
- Specjalista bezprzewodowy-junior
- Posty: 177
- Rejestracja: 2006-11-05, 10:49
- Lokalizacja: Polska
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
Słowo pisane ma moc. Więc jeżeli napiszesz mejla do BOK z zapytaniem do ilu ograniczają po przekroczeniu limitu i odpiszą, to co jest w faq to już jest zobowiązanie operatora.Jojo pisze:Tak czy siak umowa jest najważniejsza a nie jakieś słowo sprzedawcy czy konsultanta.
Kłopot jedynie pozostanie z udowodnieniem, że nakłada niższe ograniczenia, ale to też można udowodnić.
Dziwi mnie, że doradzacie komukolwiek nie znając się na tym. Fakt nie jest to forum prawne, ale po co mieszać człowiekowi oszukanemu w głowie.
- Jojo
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 500
- Rejestracja: 2006-03-31, 16:31
- Lokalizacja: Płońsk
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
Ale jeszcze potrzeba mieć pod tym swój podpis to jest dopiero słowo wiązane. Nawet umowa bez twojego podpisu nie jest ważna.asiek120 pisze:Słowo pisane ma moc. Więc jeżeli napiszesz mejla do BOK z zapytaniem do ilu ograniczają po przekroczeniu limitu i odpiszą, to co jest w faq to już jest zobowiązanie operatora.
Kłopot jedynie pozostanie z udowodnieniem, że nakłada niższe ograniczenia, ale to też można udowodnić.
A co do limitu, dużą wadą jest to, że nie ma nigdzie napisane, do jakiej prędkości jest to ograniczenie, w regulaminie jest tylko napisane, że operator sobie zastrzega zmianę prędkości po przekroczeniu limitu danych w miesiącu. Można spróbować wymusić na operatorze informację, do jakiej ogranicza prędkość i zastrzec to sobie w umowie, ciekawe czy tylko się zgodzi na to, a tak w świetle regulaminu może sobie ograniczyć do dowolnej prędkości. W Polsce jak na razie nie ma przepisu, który nakazywałby operatorom gwarantowanie określonej przepustowości po przekroczeniu limitu i zarazem komfortowe korzystanie z zasobów sieci.
W mojej sytuacji, w której podpisywałem umowę w regulaminie nie było wspomniane, jaka będzie prędkość po przekroczeniu limitu, gdy się pytałem sprzedawcy także nie był mi wstanie odpowiedzieć na to pytanie, ale wtedy nikt nie podejrzewał, że transfer będzie aż tak drastyczny, raczej były myśli, że prędkość będzie ograniczana tak jak to jest w usłudze neostrada w tamtym okresie
Elektroniczna rewolucja
- asiek120
- Specjalista bezprzewodowy-junior
- Posty: 177
- Rejestracja: 2006-11-05, 10:49
- Lokalizacja: Polska
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
Jojo: wystarczy odpowiedź mejlem. Ale zawsze można zwrócić się z pytaniem o prędkościI po ograniczeniu z oficjalnym pismem. Plus informuje o ograniczeniu do 36kb/s. Ja mam odpowiedź mejlem, że właśnie do takiej prędkości ograniczają, czekam jeszcze na odpowiedź pocztą tradycyjną.
Sprawa wygląda inaczej w ERA. Te dziady nie informują do jakich prędkości obetną. U mnie raz jest to 14 kb/s a wcześniej miałem 56 kb/s. W chwili obecnej jestem na wypowiedzeniu i mam przekroczone limit o 200 MB i na razie mnie nie obcięli.
Zwróć uwagę jak było z gwarancją na tel a zdjęciem sim locka. Gościu wygrał sprawę w sadzie konsumenckim i operatorzy całkiem inaczej zaczęli podchodzić do gwarancji i usuwania sim locka.
Podobnie może być z ograniczeniami w internecie komórkowym.
p.s. mam nadzieje, że nie na bede im udowadniał
bo od maja rozpoczynam przygode z iPlus 60
Sprawa wygląda inaczej w ERA. Te dziady nie informują do jakich prędkości obetną. U mnie raz jest to 14 kb/s a wcześniej miałem 56 kb/s. W chwili obecnej jestem na wypowiedzeniu i mam przekroczone limit o 200 MB i na razie mnie nie obcięli.
Zwróć uwagę jak było z gwarancją na tel a zdjęciem sim locka. Gościu wygrał sprawę w sadzie konsumenckim i operatorzy całkiem inaczej zaczęli podchodzić do gwarancji i usuwania sim locka.
Podobnie może być z ograniczeniami w internecie komórkowym.
p.s. mam nadzieje, że nie na bede im udowadniał

- Jojo
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 500
- Rejestracja: 2006-03-31, 16:31
- Lokalizacja: Płońsk
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
asiek120: to teraz korzystasz z Ery? Zawsze ci tak tną te transfery? I o ile przekroczysz jak ci utnął? i z której taryfy korzystasz?
Elektroniczna rewolucja
- asiek120
- Specjalista bezprzewodowy-junior
- Posty: 177
- Rejestracja: 2006-11-05, 10:49
- Lokalizacja: Polska
Re: IPLUS MNIE OSZUKAŁ !!!
Mam BC 39 bezterminowe. Zawsze obcinają mnie ja mam ściągnięte 650 MB (obcinają różnie max 56 kb/s min 14 kb/s). Teraz mam naciągnięte 720 MB i jeszcze nie obcięli.