Czy ktoś jest mi wstanie odpowiedzieć, czy szybkość internetu po stronie klienta zwiększa szanse na połączenie się z serwerem sklepu, który jest przeciążony przez dużą ilość użytkowników chcących się połączyć ze sklepem?
Przykładowo:
Klienta A - internet 10 Mb/s download i upload prędkość identyczna
Klient B - internet 20 Mb/s -||-
Klient C - internet 40 Mb/s -||-
Klient D - internet 1 Gb/s -||-
Klient D będzie miał przewagę nad resztą klientów, czy szanse są wyrównane?
Niestety, ale wujek Google nie jest mi wstanie na to pytanie odpowiedzieć, nie widzę żadnych przeprowadzonych testów na ten temat.
Przeciążony serwer (duża ilość połączeń), a szybkość internetu po stronie klienta.
Moderator: Moderatorzy
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 2021-11-01, 13:53
-
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 683
- Rejestracja: 2019-03-11, 20:48
Re: Przeciążony serwer (duża ilość połączeń), a szybkość internetu po stronie klienta.
Na ten temat można przeprowadzić całkiem duże badanie i napisać wiele prac magisterskich, a może i doktorskich. Bo z jednej strony, sama prędkość na styku klient-router brzegowy operatora ma jakiś niezerowy wpływ na to o czym piszesz, ale dalsza część trasy pakietu, ze względu na budowę sieci IP, jest mocno nieprzewidywalna i zmienna w czasie. Więc nie istnieje jednoznaczna odpowiedź na tak zadane pytanie, zbyt wiele zmiennych i niewiadomych w równaniu.
-
- Stały użytkownik forum
- Posty: 82
- Rejestracja: 2020-01-22, 23:14
Re: Przeciążony serwer (duża ilość połączeń), a szybkość internetu po stronie klienta.
Nie wiem, ale coś tam napiszę 
Teoretycznie ma większe szanse, teoretycznie powinien być szybciej obsłużony. Ale tak jak tomekwwa napisał zależy to od wielu czynników. Soft strony (aplikacja sklepu) i software serwera na którym jest postawiony też ma wiele do rzeczy. Najprościej odpowiedzieć na to pytanie ...robiąc samodzielnie testy
Jak serwer jest przeciążony, to najwyższa pora przeskoczyć na coś większego, mocniejszego z lepszym transferem. Nie ma nic gorszego dla klientów sklepu jak długi czas oczekiwania, "zwiechy" strony i różne błędy z tym związane. Trzeba przeskoczyć na lepszy VPS / hosting czy jakieś rozwiązanie chmurowe. W ten sposób tracicie klientów!
Kolejna sprawa, zadania administracyjno-konserwacyjne wiele dużych sklepów przeprowadza w nocy kiedy obciążenie sklepu jest niemal zerowe! Nawet dodanie produktów, edycje stanu magazynowego, itp. można przeprowadzić w nocy. Zwykle takie rzeczy robi się hurtem za pomocą skryptów, więc można poczekać do godzin nocnych. Oczywiście to rozwiązanie prowizoryczne, czeka Was po prostu wymiana "serwera".

Teoretycznie ma większe szanse, teoretycznie powinien być szybciej obsłużony. Ale tak jak tomekwwa napisał zależy to od wielu czynników. Soft strony (aplikacja sklepu) i software serwera na którym jest postawiony też ma wiele do rzeczy. Najprościej odpowiedzieć na to pytanie ...robiąc samodzielnie testy

Jak serwer jest przeciążony, to najwyższa pora przeskoczyć na coś większego, mocniejszego z lepszym transferem. Nie ma nic gorszego dla klientów sklepu jak długi czas oczekiwania, "zwiechy" strony i różne błędy z tym związane. Trzeba przeskoczyć na lepszy VPS / hosting czy jakieś rozwiązanie chmurowe. W ten sposób tracicie klientów!
Kolejna sprawa, zadania administracyjno-konserwacyjne wiele dużych sklepów przeprowadza w nocy kiedy obciążenie sklepu jest niemal zerowe! Nawet dodanie produktów, edycje stanu magazynowego, itp. można przeprowadzić w nocy. Zwykle takie rzeczy robi się hurtem za pomocą skryptów, więc można poczekać do godzin nocnych. Oczywiście to rozwiązanie prowizoryczne, czeka Was po prostu wymiana "serwera".