T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Kwestie techniczne, konfiguracja i rozwiązywanie problemów z modemami GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
ArturW
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2024-10-17, 09:40

T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: ArturW »

Cześć,

Na wstępie chciałem się przywitać ze wszystkimi i poprosić o pomoc w kwestii zrywania połączenia w usłudze Internetu domowego w T_Mobile. To jest opcja z anteną a więc 5G HOME OFFICE BOX ODU IDU.
Przepraszam jeśli nie podaję realnie ważnych dla tego tematu danych. Proszę Was o podpowiedź co powinienem podać.

Problem mam taki, że podczas pracy zdalnej na Teams, co chwilę zrywa mi połączenie. W streamingu nie ma problemu bo tam są dane buforowane ale tutaj co kilkanaście sekund tracę połączenie na ok 5s.
Pingi na poziomie 40-50ms.
Zmieniłem sam router podpięty do anteny i problem jest ten sam.
Rozmawiałem z infolinią i cos zmienili na nadajniku (pytając o adres lokalizacji) ale problem pozostał - czas rozłączenia się zmniejszył.
Wymieniłem router i antenę (taka była dyspozycja na infolinii) ale problem jest ten sam.

Włożyłem kartę SIM do innego routera (mam TP_linka MR400) i połączenie było stabilne, wolniejsze, na poziomie 0,5Mbps ale nie zrywało.

Najbliższy BTS: Krasne, Podkarpackie
Krasne 956A - wieża Cellnex / Play

Czy moglibyście mi pomóc rozwiązać ten problem?
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26429
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: wojteks »

Pokaż testy że smartfona z kartą TM, speedtest i zakładkę live z programu netmonster na androida.
Nie pomagam na PW!
alarmymazury
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2024-10-15, 21:19

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: alarmymazury »

Według mnie rozłącza w momencie włączania lub utraty agregacji, któreś pasmo wtedy rozłącza i efekt jest taki, że realnie zanika łącze na ułamek sekundy - na teams jest to widoczne.

Musiał byś zalogować się na antenie i ustawić tylko jedno pasmo transmisyjne - na początek 1800 lub 2100 mhz i sprawdzić czy rozłącza.
Następnie kombinować takie kombinacje dwóch, trzech pasm, żeby problem nie powrócił.

Po co kombinować ? bo na pojedynczym paśmie zapewne będzie słaba prędkość.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26429
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: wojteks »

Testy konkurencji też by nie zaszkodziły. Podkarpackie więc Play tu ma całkiem dobrą infrastrukturę.
Nie pomagam na PW!
ArturW
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2024-10-17, 09:40

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: ArturW »

alarmymazury pisze: 2024-10-17, 18:10 Musiał byś zalogować się na antenie i ustawić tylko jedno pasmo transmisyjne.
Nie wiedziałem, że można do tej anteny się zalogować. Jak się połączyć?
ArturW
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2024-10-17, 09:40

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: ArturW »

wojteks pisze: 2024-10-17, 18:56 Testy konkurencji też by nie zaszkodziły. Podkarpackie więc Play tu ma całkiem dobrą infrastrukturę.
Testowałem kilku dostawców. Play, który wyszedł najlepiej mam ciągle jako 4G na kartę jako alternatywę do tego.
Dzisiaj, wg konsultantów było przeciążenie na BTS i nie miałem więcej niż od Play'a 4G.
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19866
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: matek451 »

Twoje testy niewiele warte, podaj lokalizacjęale swojanie BTS-a.
ArturW
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2024-10-17, 09:40

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: ArturW »

wojteks pisze: 2024-10-17, 15:26 Pokaż testy że smartfona z kartą TM, speedtest i zakładkę live z programu netmonster na androida.
Obrazek
https://zapodaj.net/plik-yyUAhwOKI9
Obrazek
https://zapodaj.net/plik-d6pbihFL7l
Obrazek
https://zapodaj.net/plik-LEDyebpNhV
Obrazek
https://zapodaj.net/plik-iM630ucdMi
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19866
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: matek451 »

A to cudo z T-mobile ustawione na BTS przy Spichlerzowej? No i nie rób sobie jaj z pokazywaniem speedtestów z telefonu na karcie pochodzacej z WNC 5G bo i tak niczemu nie służą z wiadomych powodów. Tak samo zresztą jak przy przekladaniu karty do MR400, nikt rozsadny nie weźmie umowy z T-mobile na tych ich regulaminowych warunkach z abuzywnymi zapisami.
Warto czytać co się podpisuje.
ArturW
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2024-10-17, 09:40

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: ArturW »

matek451 pisze: 2024-10-17, 21:54 Warto czytać co się podpisuje.
Dzięki za radę.
iHAR
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2024-11-25, 14:51

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: iHAR »

Cześć,

Mam ten sam problem z tą anteną T-mobile 5G Home Office. Oglądanie filmów i prędkość pobierania są dobre. A w pracy, a konkretnie spotkaniach za pośrednictwem Teams, przeszkadzają przerwy od sekundy do 5 - jest to bardzo zauważalne.

W kilku zgłoszeń odpisano mi, że w mojej lokalizacji (Gdynia, Grabówek) są jakieś prace. Prace zgodnie z planem zostały zakończone, ale jakość Internetu nie uległa zmianie. Antena jest skierowana bezpośrednio na najbliższą antenę dystrybucyjną odległą o 250 metrów.

Jednocześnie hotspot ze smartfona korzystającego z karty SIM T-Mobile działa bez ani jednej przerwy.

Czy panu udało się rozwiązać ten problem? Może coś w ustawieniach ODU?
Pollos
Początkujący użytkownik forum
Posty: 1
Rejestracja: 2024-11-27, 15:02

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: Pollos »

Cześć,
wygląda na to, że temat dotyczy wszystkich osób posiadający felerny sprzęt od T-Mobile(na forum elektrody temat również poruszony, https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4081647.html).
Sam zastanawiam się czy poza wymianą sprzętu da się jakoś rozwiązać problem. Z konfiguracją sprzętu ciężko cokolwiek zdziałać, bo co chwile się zwiesza i trzeba przywracać ustawienia fabryczne...
iHAR
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2024-11-25, 14:51

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: iHAR »

Cześć!
Problem z przerwami w połączeniu rozwiązałem zmieniając typ połączenia z 5G na 4G.
Teraz mogę normalnie pracować z MS Teams, żadnych więcej przerw.

Jestem bardzo rozczarowany jakością 5G. W salonie T-mobile doradzili mi zakup dodatkowy modem do połączenia stacjonarnego :klnie:
Zeusek
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 890
Rejestracja: 2020-03-25, 10:40
Lokalizacja: Chojnice

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: Zeusek »

Możliwe ktoś zakłóca T-Mobile w Twoim regionie. Przez pewien czas miałem tak samo na 5G, na czat Orange mi odpisali że ktoś zakłóca ich sieć i zgłosili to do UKE, na samym 4G przerw nie miałem...czy to prawda to nie wiem, w każdym razie teraz jest dobrze na 5G.
MC888 -> Orange
rmc47
Początkujący użytkownik forum
Posty: 2
Rejestracja: 2024-12-27, 10:50

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: rmc47 »

Witam wszystkich.
Cieszę się, że jednak nie mam urojeń z moim T-Mobile... Mam identyczny problem jak autor tego posta, a piszę z zupełnie innego obszaru Polski.

Mam zestaw WNC T-Mobile Internet 5G Home Office w taryfie XL z 300MB/s, od listopada 2024 po tym jak odświeżyłem swoją starą umowę na internet domowy.

Mieszkam zaraz za Poznaniem, we wsi Czapury. ODU mam wystawiony po amatorsku za oknem i skierowany na najbliższy BTS znajdujący się około kilometra ode mnie obok Ronda Wielka Starołęka. Zasięg mam na poziomie średnim-dobrym, ale prędkość internetu bez jakiegokolwiek problemu trzyma się stabilnie na poziomie umownym - 300MB/s cały dzień. Jestem bardzo zadowolony, bo sąsiedzi straszyli, że w naszej okolicy nic nie działa, a kilkoro z nich ma nawet Starlinki...

Jednak praca zdalna oraz rozmowy przez MS Teams to udręka. Pełno 5-10 sekundowych zwiech podczas rozmów audio / video, co każde kilkanaście lub kilkadziesiąt sekund. W taki sam sposób zawiesza mi się też dostęp do internetu na komputerze służbowym. Od pewnego czasu zauważyłem także takie same ścinki podczas prywatnych rozmów przez wspomniany WA lub Messenger, które zacząłem używać często w domu. Kilkadzieścia sekund jest ok, następnie jest 5 sekundowa zawiecha, po czym się odtyka, przez chwilę jakość obrazu jest słaba, ale za chwilę wszystko wraca do normy, by znowu się zawiesić. Nie widzę za to zwiech w dostępie do internetu podczas standardowego przeglądania tak, jak ma to miejsce na sprzęcie służbowym.

Wszystkie problemy ze stabilnością znikają, gdy odłączę się od problematycznej WiFi i przełączę na dane mobilne (również T-Mobile) lub na ten sam telefon podłączę inne urządzenia przez hotspot...

Nie pomagał jakikolwiek reset urządzeń od T-Mobile, przestawki ODU oraz IDU w inne miejsca, podłączenie bezpośrednio do gniazdka zamiast do przedłużacza, nic.

Poszperałem i znalazłem poradę, by nie zmieniać nic innego, jak to, by ODU przestawić w trub mostu oraz jednocześnie APN ustawić na "data" zamiast "internet". Osobiście nie rozumiem, co miałoby to zmienić, jednak bezpośrednio po tej zmianie połączyłem się ponownie do wideorozmowy i nie zauważyłem absolutnie żadnej zwiechy przez kilka minut. Niestety nie potwierdzę na ten moment stabilności Teams i pracy zdalnej, bo mam urlop i nie zamierzam się z nikim łączyć :) Jednak gdy będę miał okazję popracować zdalnie, dam znać o rezultatach.

Czy ktoś inny zagłębiał się w temat i próbował jakichś innych rozwiązań?
Mig25
Guru bezprzewodowy
Posty: 2653
Rejestracja: 2015-08-25, 18:45
Lokalizacja: z Nienacka

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: Mig25 »

APN data jest dla tych co mają staly zewnętrzny adres IP( router na tym apn dostaje to IP ,ktore Ci TMobile przydzielilo , a na standardowym APN dostajesz losowy z przydzialu do ktorego z zewnatrz sie nie dostaniesz)..

Gdy wyszło 5G to zauważyłem, że na nim nie da się przekroczyć prędkości 350Mbps , a na zwykłym internet bez problemu ponad 850Mbps...(ale ja miałem zewnętrzne IP na karcie).
Ty masz zewnętrzne IP ?
blady2000
Początkujący użytkownik forum
Posty: 2
Rejestracja: 2025-01-02, 14:22

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: blady2000 »

Witam wszystkich

Niestety należę do grona "szczęśliwych" posiadaczy T-Mobile Home Office z routermem 5G BOX ODU.
Generalnie u mnie tak to wygląda:
prędkość super zadowalająca 700mbit/s , pełny zasięg 5 kresek, antena w obszarze nie dalszym niż 700m, żadnych przeszkód po drodze, a mimo to internet niesamowicie niestabilny.
Najbardziej uwidacznia się podczas gier - Fortnite ogóle się nie załadowuje (międzyczasie dwa razy postawiłem na nowo windowsa),
Valorant - wyrzuca całkowicie w trakcie przy przycięciu internetu,
CS - płynnie przez 10-20sec i potężny lag,

Dodam tylko, że już raz sprzęt zareklamowałem i dali mi nowy - niestety dalej to samo.
Jakaś masakra - nie mam już pomysłów.
Na starym routerze 4G internet wolny ale stabilny.
Mig25
Guru bezprzewodowy
Posty: 2653
Rejestracja: 2015-08-25, 18:45
Lokalizacja: z Nienacka

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: Mig25 »

I co zamierzasz z tym zrobić ?
Potwierdzić na jakimś innym routerze 5G na przykład ?
blady2000
Początkujący użytkownik forum
Posty: 2
Rejestracja: 2025-01-02, 14:22

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: blady2000 »

Tak, już to zrobiłem. Wziąłem dziś od kolegi router 5G ZTE MC889 też z T-mobile - włączam gram przez ponad godzinę no i żadnych problemów, ani jednego przycięcia.
Nie dość, że ten router jest bezproblemowy, to jeszcze lepiej wygląda, szybciej się łączy i jest zgrabniejszy.

Szkoda, że tego wcześniej nie wiedziałem.
Liczę, że uda mi się go zwrócić.
rmc47
Początkujący użytkownik forum
Posty: 2
Rejestracja: 2024-12-27, 10:50

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: rmc47 »

@Mig25
W odpowiedzi do tego, co pisałeś po moim pierwszym poście - nie miałem zewnętrznego IP, ale APN data działał.
Obecnie krótko po moim poście i Twojej odpowiedzi zrobiłem tak: IDU i ODU zresetowane do defaulta. ODU ustawione w bridge i nic więcej nie grzebane. IDU totalnie nic nie grzebany poza resetem.
Przez pierwsze 48h była tragedia, chociażby z bramki xiaomi dostawałem średnio co 5 minut komunikaty, że jest offline... dzwoniłem również na infolinię T-Mobile... klasycznie jakaś awaria, coś robią, niedługo będzie naprawione... dodali mnie do jakiejś grupy odbiorców SMSów, dostałem jednego, że jest awaria, ale do dziś brak info, że naprawiona. Temat rzeka.
Przeczekałem i obecnie prędkości są OK, żona nie ma problemów z pracą zdalną, ja jeszcze nie miałem okazji popracować, by potwierdzić, że po zmianie na bridge jest poprawa chociażby na Teamsie. Nie miałem też czasu, by sprawdzić stabilność. Nie gram online, ale nadal mam wrażenie, że trafiam na moment, gdzie internet szlag trafia na kilkanaście sekund, bo co jakiś czas na moment strony ładują się wolniej, YT buforuje. A "testmy.net" praktycznie nigdy nie pokazuje, że coś jest nie tak. Przydałoby mi się coś, co na wykresie pokaże stabilność PINGu / DL / UL w czasie np. 1h.

@blady2000
Sam myślę nad reklamacją, jednak też nie wierzę w to, że nowe sprzęty cokolwiek zmienią. Nie mam możliwości sprawdzenia innego sprzętu, bo nikt z mojego otoczenia nie posiada takowego. Czy wymieniali Ci Twój zestaw na miejscu w salonie, czy musiałeś czekać?
Mig25
Guru bezprzewodowy
Posty: 2653
Rejestracja: 2015-08-25, 18:45
Lokalizacja: z Nienacka

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: Mig25 »

Jak masz czas i pieniądze to kup sobie na testy MC889A Pro z oficialnego sklepu , albo nawet H352-381 ze sklepu plusa , masz czas 2 tygodni ,żeby oddać ( ja tak zrobiłem z Plusowym H352-381) , bo problem jest taki , że na tego WNC T-Mobile Internet 5G Home Office wiele osób narzeka ( a to ,że się nie da grać , a to że się właśnie zacina internet).
iHAR
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2024-11-25, 14:51

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: iHAR »

iHAR pisze: 2024-12-12, 15:38 Problem z przerwami w połączeniu rozwiązałem zmieniając typ połączenia z 5G na 4G.
Teraz mogę normalnie pracować z MS Teams, żadnych więcej przerw.
Niestety to rozwiązanie również nie jest stabilne :glare:
rmc47 pisze: 2024-12-27, 11:27 Wszystkie problemy ze stabilnością znikają, gdy odłączę się od problematycznej WiFi i przełączę na dane mobilne (również T-Mobile) lub na ten sam telefon podłączę inne urządzenia przez hotspot...
Stosuję to samo podejście, gdy potrzebuję rozmowy online (MS Teams, WhatsApp etc.). Zadzwoniłem do sprzedawcy i opisałem sytuację, że antena nie jest stabilna, ale poprzez hotspot jest stabilna, odpowiedź brzmiała mniej więcej tak: „To niemożliwe, no cóż, pomyśl nad tym sam!:szok:

:czyta:

Antenę kupiłem razem z telefonem i słuchawkami na raty. Sprzedawca powiedział, że jeśli chcę zwrócić antenę, będę musiał zwrócić wszystko. A zgodnie z umową będę też zobowiązany do opłacania abonamentu za cały okres pozostałego planu ratalnego :czytaj:

Czy panowie mogliby zaproponować testy ping i jitter, które mogłyby mi pomóc w ustaleniu przyczyny problemu?
Czy istnieje jakaś instytucja, z którą można się skontaktować w celu ochrony praw konsumenta?
iHAR
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2024-11-25, 14:51

Re: T-Mobile Internet domowy - zrywanie połączenia

Post autor: iHAR »

Otrzymałem odpowiedź od Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) w sprawie problemów z T-Mobile Internet 5G Home Office. Kluczowe informacje:
  • Mogę anulować tylko abonament, ale tylko jeśli podpiszę nową umowę na światłowód;
  • Nie mogę zwrócić anteny 5G Home Office i jestem zmuszony do dalszej spłaty rat za urządzenie;
  • T-Mobile twierdzi, że sieć radiowa jest z natury niestabilna, a jakość sygnału zależy od ukształtowania terenu, budynków, odległości od nadajnika i obciążenia sieci;
  • W tych samych warunkach mój smartfon ma stabilne i szybkie połączenie.
Z mojego doświadczenia nie polecam zakupu tego urządzenia – jakość połączenia nie jest wystarczająca do pracy zdalnej, a w razie problemów nie można się łatwo wycofać z umowy.
ODPOWIEDZ