Pytanko odnośnie podziału radiówki..

Sieci bezprzewodowe w technologii 2.4 GHz i 5 GHz oraz usługi polskich operatorów WiFi / Wi-Max / HiperLAN, dyskusje o routerach.
Reklama: Szukasz dostawcy internetu? Sprawdź https://isp.today/pl/ ogólnoświatowy katalog dostawców internetu.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
adamus

Pytanko odnośnie podziału radiówki..

Post autor: adamus »

Witam!! Mam pytanie odnośnie podziału neta którego odbieram drogą radiową... Jestem kompletnie zielony w te klocki więc jeśli coś głupiego napisze to się nie śmiejcie :lol: ...

Więc do rzeczy..
Czy mogę swoją antene, która jest na dachu domu podpiąć do rutera D-Link DI-524, a z niego LANEM na 2 kompy??
Pytanie 2:

Jeśli w ruterze jest port WAN(RJ-45) to oznacza to że tylko do niego ma być dostarczony sygnał z netem czy moge zrobić tak jak napisałem powyżej?

Jeżeli obydwie opcje są bez sensu to prosze napisać mi jakieś fajne i nie drogie urządzonko, które mógłbym zastosować do takiego podziału?

Z góry dzięki za pomoc :)
Awatar użytkownika
MaxFM
Stary wyga bezprzewodowy

Re: Pytanko odnośnie podziału radiówki..

Post autor: MaxFM »

adamus pisze:Czy mogę swoją antene, która jest na dachu domu podpiąć do rutera D-Link DI-524, a z niego LANEM na 2 kompy??
nie, poniewaz ten router nie posiada trybu klienta
adamus pisze:Jeśli w ruterze jest port WAN(RJ-45) to oznacza to że tylko do niego ma być dostarczony sygnał z netem
do tego potry podłaczasz kabel z netem (wtyk rj-45) od modemu lub od innego AP ale o tym w dlaszej czesci.
adamus pisze:prosze napisać mi jakieś fajne i nie drogie urządzonko, które mógłbym zastosować do takiego podziału?
kupujesz najprostrzy AP posiadajacy tryb apc (klient) np jednym z tanszych a bardzo ładnie działajacych jest sparklan wapr-141. Ustawiasz go w tryb apc, podpinasz skretka w port WAN routera, konfigurujesz odpowiednio router i ma smigac ;)
adamus