Jak to serwisy orange postępują z naprawami gwarancyjnymi

Kwestie techniczne, konfiguracja i rozwiązywanie problemów z modemami GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Tramp
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2006-06-25, 10:22

Jak to serwisy orange postępują z naprawami gwarancyjnymi

Post autor: Tramp »

Stary temat:
Czemu przez phone łapie edge, a przez GT 3G+ jest zero ?

Treść posta:

Hey

Ostatnio mam problem z moją kartą Option Globetrotter 3G+/Edge
W czasie jazdy samochodem jak wyjedzie się za byle jakie miasto od zaraz traci zasięg, zero kresek itp.

Siedzę teraz pod Mikołajkami w miejscowości Wierzbia nie mogę przez tą kartę z niczym się polączyć w ogóle sieci nie znajduję w programie

'bisnes everywhere' ;)

jest napisane Internet - Nieznany.



A ostatnio kupiłem sobie palmtopa z windows mobile 5, samsunga i600 - wlozyłem tam karte z BE, włączyłem internet sharing,podłączyłem do laptopa i co ?

Mam zasięg, edge 4 kreski w telefonie transfery 18-26 kB/s !!!
A option ? Nie znajduje mi nic, migają strasznie szybko dwie diody i <cenzura>, zero internetu.

W wawie kiedyś to 3G i hsdpa to miałem po pare kresek, a terazz tego co pamiętam ledwo modem łapie mi 1 no może 2 kreski - ursynów na zewnątrz.


Zainstalowalem najnowsze sterowniki z be.orange.pl, kiedyś zaktualizowałem sobie modem do hsdpa.
Używamzwykłego XP Home.

Nie wiem co mam robić :/

Może mi ktoś pomorze
Z góry dzięki
Ostatnio zmieniony 2007-09-18, 21:40 przez Tramp, łącznie zmieniany 2 razy.
zDaleKi
Stary bywalec bezprzewodowy
Posty: 11508
Rejestracja: 2005-10-12, 11:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Czemu przez phone łapie edge, a przez GT 3G+ jest zero ?

Post autor: zDaleKi »

Może Option Globetrotter ma gorszą antenę? A może pada Ci w nim końcówka odpowiedzialna za odbiór sygnału. Czy on jest na gwarancji czy już po? Bo jeżeli na gwarancji, to może warto go oddać do sprawdzenia?
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
Ufo atakuje
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1471
Rejestracja: 2006-07-19, 22:59
Lokalizacja: Żyrardów-okolice

Re: Jak to serwisy orange postępują z naprawami gwarancyjnymi

Post autor: Ufo atakuje »

Może masz włączony sam tryb 3G i dlatego poza miastem nie działa. Poszukaj w opcjach. Spróbuj wgrać jakiś dobry firmware albo oddaj do serwisu, bo chyba ten modem szwankuje.

PS. Temat przeniosę do działu "Modemy", gdyż wygląda to na awarię sprzętu.
Tramp
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2006-06-25, 10:22

hmm

Post autor: Tramp »

Nie mam papierow ze soba, ale chyba co najmniej ma 2 lata gwarancji ?
Kupowałem z rok temu.

Najwidoczniej coś antena siada :/
Jak wroce to go oddam na gware.
zDaleKi
Stary bywalec bezprzewodowy
Posty: 11508
Rejestracja: 2005-10-12, 11:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: hmm

Post autor: zDaleKi »

@Tramp - sprawdź jeszcze to co Ufo powyżej zasugerował.
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
Tramp
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2006-06-25, 10:22

Re: Jak to serwisy orange postępują z naprawami gwarancyjnymi

Post autor: Tramp »

Nie no w sofcie od BE mam ustawione 3G/edge/gprs
sprawdzalem sam gprs, tyż nie znajduje nic tylko migaja dwie diody szybko
Awatar użytkownika
mar_kow
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1261
Rejestracja: 2007-04-06, 17:05
Lokalizacja: Mazury

Re: Czemu przez phone łapie edge, a przez GT 3G+ jest zero ?

Post autor: mar_kow »

BliSki pisze:Może Option Globetrotter ma gorszą antenę? A może pada Ci w nim końcówka odpowiedzialna za odbiór sygnału.
...Odnośnie różnych czułości anten to całkiem się zgadzam - kiedyś robiłem porównanie: telefon Nokia 5140, modem GT Combo EDGE i obecny swój modem. Nieznacznie wygrał AirCard, później był telefon a na końcu GT...
...Może to być również usterka na co głównie się skłaniam - raczej niemożliwe aby sprawny modem nie "łapał" GPRS'u...
Tramp
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2006-06-25, 10:22

Re: Jak to serwisy orange postępują z naprawami gwarancyjnymi

Post autor: Tramp »

O to co napisał serwis ORANGE !!!
Banda ****. Karta normalnie łapie edge, praktycznie zero HSDPA i 3G
I to moja wina, bo to ja uszkodziłem modem.



http://winogrono.net/_up/5/5/8/2/a/7/6/ ... 102422.jpg
http://winogrono.net/_up/5/b/c/6/6/d/c/ ... 87a2c9.jpg


Ma ktoś pomysł co teraz ?

Ao to karta

http://i158.photobucket.com/albums/t91/ ... C_0261.jpg

Widać jak ją wyginałem, skakałem po niej i wkładałem załączoną do laptopa w torbę.

Orange schodzi na psy :/

--
Zmieniam obrazki IMG na linki, gdyż wiele osób tu ma limity danych a razem
obydwa te obrazki ważą 300KB :( Kto będzie chciał, to sobie je otworzy.
BliSki
cysio
Stały użytkownik forum
Posty: 137
Rejestracja: 2007-01-04, 23:17
Lokalizacja: Łódź

Re: Jak to serwisy orange postępują z naprawami gwarancyjnymi

Post autor: cysio »

Orange jak orange zasieg ma tragiczny (szczegolnie 3g). Co do karty to proponowal bym ja rozebrac bo i tak juz nie ma nic do stracenia i zobaczyc styki anteny ewentualnie przeczyscic je lub poprawic luty.
Awatar użytkownika
mar_kow
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1261
Rejestracja: 2007-04-06, 17:05
Lokalizacja: Mazury

Re: Jak to serwisy orange postępują z naprawami gwarancyjnymi

Post autor: mar_kow »

...Nie radziłbym za bardzo rozbierać modemu - to nie jest wina przekrzywienia. Jeżeli faktycznie modem jest "padnięty" to rozbiórka raczej go nie naprawi a może jeszcze bardziej zepsuć. Jeżeli "chodzi" EDGE to nie najgorzej (czyli połączenia lutowane są sprawne bo końcówka anteny jest jedna dla GPRS i HSDPA) a można sprawdzić w innym punkcie gdzie HSDPA na pewno jest. I wtedy decydować co dalej... Moim skromnym zdaniem winę ponosi układ przełączający między technologiami lub faktycznie brakzasięgu...
Tramp
Użytkownik forum
Posty: 22
Rejestracja: 2006-06-25, 10:22

Re: Jak to serwisy orange postępują z naprawami gwarancyjnymi

Post autor: Tramp »

Tylko w tym miejscu którym ja jestem powinienem miec HSDPA/3G
Zawsze miałem i mam, tylko już nie na tym modemie :)

Na obojetnie czym innym, inna karta lub użycie samsunga i600 jako modem (ma hsdp 1.8)
Wszystko działa perfekt ;)

Nie wiem co już mam robić z tym :/

Nie uśmiecha mi się kupować nową kartę za ~ 500zł
Awatar użytkownika
wlodus
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 440
Rejestracja: 2007-06-16, 16:52
Lokalizacja: Łódź

Re: Jak to serwisy orange postępują z naprawami gwarancyjnymi

Post autor: wlodus »

O to co napisał serwis ORANGE !!!
Banda ****. Karta normalnie łapie edge, praktycznie zero HSDPA i 3G
I to moja wina, bo to ja uszkodziłem modem.
hej

jakiś czas temu rozmawiałem z facetem z rrserwis właśnie w sprawie uszkodzeń modemów i to co on stwierdził, to że większość uszkodzeń jest spowodowana tym, że modem jak jest w gnieżdzie pcmcia zostaje np uszkodzony przez uderzenie w niego czymnś i to podobno jest nagminne...ale z ddrugiej strony nie ma się co dziwić jeżeli modem wystaje na 2-3 cm to nie ma bata żeby czasem w niego nie uderzyć zahaczyć czy coś innego...
no głupia sytuacja...
ale no cóż ciężko coś będziez tymn zrobić...

pzdr
nie wszystko złoto co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon...
hanek
Stały użytkownik forum
Posty: 50
Rejestracja: 2007-02-21, 13:31

Re: Jak to serwisy orange postępują z naprawami gwarancyjnymi

Post autor: hanek »

cysio pisze:Orange jak orange zasieg ma tragiczny (szczegolnie 3g).
moze to zależy od miejscowosci?bo z tego co zauważyłem ich 3g jest całkiem niezły, nie wiem jak jest z 3g u innych operatorów ale w orange jest dosyć dobry
Ufo atakuje
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1471
Rejestracja: 2006-07-19, 22:59
Lokalizacja: Żyrardów-okolice

Re: Jak to serwisy orange postępują z naprawami gwarancyjnymi

Post autor: Ufo atakuje »

Ja wam powiem, że uszkodzenie mechaniczne to najlepsza wymówka wszystkich serwisów (na drugim miejscu zalanie cieczą :)). Miałem jakiś czas temu przeprawę z kosiarką. Wysłałem do centralnego serwisu, żeby naprawili pękniętą linkę, a oni wymienili też silnik. Poprzedni silnik był 100% sprawny, a oni go wymienili na mocno używany i od razu się psuł. Jako powód podali uszkodzenie mechaniczne korpusu. Tak się starali, że podesłali nawet zdjęcia tego uszkodzenia, tylko większość szczegółów nie pasowało do tamtego mojego silnika. Wystąpiłem z reklamacją naprawy dołączając pismo z wyjaśnieniem tego przekrętu ze zdięciami innego silnika. Zagroziłem im sądem i że o sprawie dowie się producent. Miałem szczęście, że oddałem do serwisu tam gdzie kupiłem, bo w sprawę zaangażował się jeszcze ktoś z hipermarketu. Efekt- następnego dnia dostałem telefon, że zwrócą mi pieniądze i zwrócili.

Nieco wcześniej dodzwoniłem się bezpośrednio do tego serwisu. Wyjaśniłem sprawę, a gość z którym rozmawiałem zaczął mnie przekonywać, że to oczywiście moja wina, że oddałem uszkodzony silnik i że jeszcze obciąży mnie jakimiś kosztami. JAk się dowiedział, że towar pakował hipermarket to zaczął zwalać na kuriera i żebym od nich żądał odszkodowania itd. itd. Twierdził, że serwis na pewno mi nic już nie pomoże. :)

Ja bym na twoim miejcsu nie rezygnował, trzeba walczyć z tym draństwem. Powinieneś pojść do innego autoryzowanego serwisu, żeby zrobili ekspertyzę (koszt ~40zł). Potem zareklamować naprawę i rządać nowego modemu. Każdemu mogą powiedzieć, że modem jest uszkodzony mechanicznie lub zalany, a potem liczą że klient da sobie spokój. To jest jedna z metod naprawy w serwisach. :!:
:twisted: :twisted:
Awatar użytkownika
wlodus
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 440
Rejestracja: 2007-06-16, 16:52
Lokalizacja: Łódź

Re: Jak to serwisy orange postępują z naprawami gwarancyjnymi

Post autor: wlodus »

ufo atakuje ma racje...
sprobuj do serwisu crc
nie wszystko złoto co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon...
ODPOWIEDZ