Witam wszystkich,
To mój pierwszy post na forum. Mam nadzieję, że nie okaże się niezgodny z regulaminem. Przeczytałem FAQ, przeczytałem wiele postów, jestem duuużo mądrzejszy, ale mimo tego nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie.
Jestem zupełnym amatorem, temat anten muszę zgłębiać niejako z konieczności, bo wyprowadziłem się na wieś.
Ale do rzeczy. Nie znając faktycznego zasięgu i częstotliwości oferowanych przez operatorów, nabyłem antenę ATK-LOG ( >taką ATK-LOG < ), żeby rozpoznać temat faktycznego zasięgu w okolicy. No i się okazało, że nadajnik plusa odległy o jakieś 3-4km ode mnie, oferuje HSDPA.
Na w/w antenie jestem na granicy UMTS/HSDPA z marną jedną kreską zasięgu. Modem przełącza mi się co chwila (pomiędzy UMTS i HSDPA - całe szczęście nie spada na EDGE), co powoduje duży dyskomfort pracy. Daje się na roboczo osiągnąć transfery w porywach do 1Mbit'a, ale przełączanie jest uciążliwe, bo często transmisje są zrywane. No ale przynajmniej jestem mądrzejszy i wiem, że muszę kupić antenę 1900-2100 MHz. I teraz pytanie...
Co wybrać, żeby nie utopić kasy i osiągnąć jakiś konkretny efekt? ATK-16? A może PANEL MAX z BestPartner? A może nie wystarczy i trzeba będzie się rzucić na PANEL XP z 20dBi zyskiem?
Czy jest na rynku jeszcze coś sensownego za sensowne pieniądze?
[ Komentarz dodany przez: BliSki: 2007-12-07, 12:53 ]
Zmieniłem linka na "klikalny".
Co zamiast ATK-LOG?
Moderator: Moderatorzy
-
- Początkujący użytkownik forum
Co zamiast ATK-LOG?
Ostatnio zmieniony 2007-12-07, 12:53 przez Fido__, łącznie zmieniany 1 raz.
- wikara
- Specjalista bezprzewodowy-senior
Re: Co zamiast ATK-LOG?
Im większy zysk dBi tym lepiej więc jak masz kase to kupuj jak najlepszą bo na takie odległości to niestety ale musisz już jak chcesz mieś stabilny link to kupic coś wydajniejszego żeby ci nie zrywało połączeń i było wszystko stabilne!
Myśle że wydanie takiej sumki na tą antenke było by bardzo dobrym rozwiązaniem:
http://www.bestpartner.pl/index.php?art ... ategorie=9