TP-Link WR340G v5

Sieci bezprzewodowe w technologii 2.4 GHz i 5 GHz oraz usługi polskich operatorów WiFi / Wi-Max / HiperLAN, dyskusje o routerach.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Rad
Początkujący użytkownik forum
Posty: 10
Rejestracja: 2008-12-26, 18:45
Lokalizacja: Polska

TP-Link WR340G v5

Post autor: Rad »

Witam.

Ostatnio kupiłem ruter TP-Link WR340G v5. Skonfigurowałem, wszystko działało. Ale po jakimś czasie ruter zaczął rwać połączenie bezprzewodowe z laptopem. Połączenie ginęło na jakiś czas, potem laptop znów się podłączał, po chwili odłączał itd. Zaktualizowałem firmware i na pierwszy rzut oka problem zniknął, ale po kilku godzinach nastąpiła ta sama sytuacja. Musiałem zrestartować ruter, potem restarty nie pomagały. Teraz siedzę na tym połączeniu i działa w miarę stabilnie, ale również są chwilowe przerwy. Na innym laptopie jest to samo. Czy to ewidentna wina sprzętu? Jutro pewnie pójdę go wymienić, ale chcę wiedzieć, czy może być też jakaś inna przyczyna.

Pozdrawiam.

EDIT: Po kablu połączenie działa pięknie.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26543
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: TP-Link WR340G v5

Post autor: wojteks »

Rad pisze:czy może być też jakaś inna przyczyna.
Czy jest jakaś inna sieć WiFi w pobliżu, np. u sąsiada albo nadajnik jakiejś sieci radiowej 300-500m od Ciebie?

Jeżeli okolica jest czysta to może być problem przegrzewania się routera. Jak masz możliwość to wymień na inny.
Nie pomagam na PW!
Rad
Początkujący użytkownik forum
Posty: 10
Rejestracja: 2008-12-26, 18:45
Lokalizacja: Polska

Re: TP-Link WR340G v5

Post autor: Rad »

wojteks pisze:[...]
Czy jest jakaś inna sieć WiFi w pobliżu, np. u sąsiada albo nadajnik jakiejś sieci radiowej 300-500m od Ciebie?
Tak, są jakieś sieci w bloku (komputer informuje o słabej sile sygnału). Hm, nie pomyślałem o tym - może zmienić kanał w opcjach rutera?

[ Komentarz dodany przez: BliSki: 2008-12-26, 20:17 ]
Wycinam zbędny cytat.
Ostatnio zmieniony 2008-12-26, 20:17 przez Rad, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26543
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: TP-Link WR340G v5

Post autor: wojteks »

Rad pisze:może zmienić kanał w opcjach rutera?
Zdecydowanie tak, najlepiej jak najdalej od tych sieci co wykrywa komputer.
Nie pomagam na PW!
Rad
Początkujący użytkownik forum
Posty: 10
Rejestracja: 2008-12-26, 18:45
Lokalizacja: Polska

Re: TP-Link WR340G v5

Post autor: Rad »

Jeszcze się spytam - jak sprawdzić kanały, na których pracują inne sieci?

EDIT: Ok, widzę w FAQ :)
Ostatnio zmieniony 2008-12-26, 19:36 przez Rad, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26543
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: TP-Link WR340G v5

Post autor: wojteks »

Rad pisze:jak sprawdzić kanały, na których pracują inne sieci?
Najlepszy by był program NetStumbler ale nie wiem czy działa pod Vistą.
Nie pomagam na PW!
Rad
Początkujący użytkownik forum
Posty: 10
Rejestracja: 2008-12-26, 18:45
Lokalizacja: Polska

Re: TP-Link WR340G v5

Post autor: Rad »

Ok, były zajęte kanały 10, 11 i 6, przestawiłem na drugi. Potestuję trochę, a potem napiszę, czy zadziałało :).
Awatar użytkownika
Jo_gurt
Guru bezprzewodowy
Posty: 16330
Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
Lokalizacja: Lublin

Re: TP-Link WR340G v5

Post autor: Jo_gurt »

Drugi zachodzi na szósty.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26543
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: TP-Link WR340G v5

Post autor: wojteks »

Rad pisze:były zajęte kanały 10, 11 i 6, przestawiłem na drugi.
I dobrze zrobiłeś. Napisz czy zadziałało.
Nie pomagam na PW!
Rad
Początkujący użytkownik forum
Posty: 10
Rejestracja: 2008-12-26, 18:45
Lokalizacja: Polska

Re: TP-Link WR340G v5

Post autor: Rad »

wojteks pisze:I dobrze zrobiłeś. Napisz czy zadziałało.
Chyba działa, dzisiaj nie zauważyłem żadnych problemów. Bardzo dziękuję.
ODPOWIEDZ