TP-Link WR340G v5
Moderator: Moderatorzy
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 2008-12-26, 18:45
- Lokalizacja: Polska
TP-Link WR340G v5
Witam.
Ostatnio kupiłem ruter TP-Link WR340G v5. Skonfigurowałem, wszystko działało. Ale po jakimś czasie ruter zaczął rwać połączenie bezprzewodowe z laptopem. Połączenie ginęło na jakiś czas, potem laptop znów się podłączał, po chwili odłączał itd. Zaktualizowałem firmware i na pierwszy rzut oka problem zniknął, ale po kilku godzinach nastąpiła ta sama sytuacja. Musiałem zrestartować ruter, potem restarty nie pomagały. Teraz siedzę na tym połączeniu i działa w miarę stabilnie, ale również są chwilowe przerwy. Na innym laptopie jest to samo. Czy to ewidentna wina sprzętu? Jutro pewnie pójdę go wymienić, ale chcę wiedzieć, czy może być też jakaś inna przyczyna.
Pozdrawiam.
EDIT: Po kablu połączenie działa pięknie.
Ostatnio kupiłem ruter TP-Link WR340G v5. Skonfigurowałem, wszystko działało. Ale po jakimś czasie ruter zaczął rwać połączenie bezprzewodowe z laptopem. Połączenie ginęło na jakiś czas, potem laptop znów się podłączał, po chwili odłączał itd. Zaktualizowałem firmware i na pierwszy rzut oka problem zniknął, ale po kilku godzinach nastąpiła ta sama sytuacja. Musiałem zrestartować ruter, potem restarty nie pomagały. Teraz siedzę na tym połączeniu i działa w miarę stabilnie, ale również są chwilowe przerwy. Na innym laptopie jest to samo. Czy to ewidentna wina sprzętu? Jutro pewnie pójdę go wymienić, ale chcę wiedzieć, czy może być też jakaś inna przyczyna.
Pozdrawiam.
EDIT: Po kablu połączenie działa pięknie.
- wojteks
- *** Administrator ***
- Posty: 26542
- Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
- Lokalizacja: PL
Re: TP-Link WR340G v5
Czy jest jakaś inna sieć WiFi w pobliżu, np. u sąsiada albo nadajnik jakiejś sieci radiowej 300-500m od Ciebie?Rad pisze:czy może być też jakaś inna przyczyna.
Jeżeli okolica jest czysta to może być problem przegrzewania się routera. Jak masz możliwość to wymień na inny.
Nie pomagam na PW!
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 2008-12-26, 18:45
- Lokalizacja: Polska
Re: TP-Link WR340G v5
Tak, są jakieś sieci w bloku (komputer informuje o słabej sile sygnału). Hm, nie pomyślałem o tym - może zmienić kanał w opcjach rutera?wojteks pisze:[...]
Czy jest jakaś inna sieć WiFi w pobliżu, np. u sąsiada albo nadajnik jakiejś sieci radiowej 300-500m od Ciebie?
[ Komentarz dodany przez: BliSki: 2008-12-26, 20:17 ]
Wycinam zbędny cytat.
Ostatnio zmieniony 2008-12-26, 20:17 przez Rad, łącznie zmieniany 1 raz.
- wojteks
- *** Administrator ***
- Posty: 26542
- Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
- Lokalizacja: PL
Re: TP-Link WR340G v5
Zdecydowanie tak, najlepiej jak najdalej od tych sieci co wykrywa komputer.Rad pisze:może zmienić kanał w opcjach rutera?
Nie pomagam na PW!
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 2008-12-26, 18:45
- Lokalizacja: Polska
Re: TP-Link WR340G v5
Jeszcze się spytam - jak sprawdzić kanały, na których pracują inne sieci?
EDIT: Ok, widzę w FAQ
EDIT: Ok, widzę w FAQ

Ostatnio zmieniony 2008-12-26, 19:36 przez Rad, łącznie zmieniany 1 raz.
- wojteks
- *** Administrator ***
- Posty: 26542
- Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
- Lokalizacja: PL
Re: TP-Link WR340G v5
Najlepszy by był program NetStumbler ale nie wiem czy działa pod Vistą.Rad pisze:jak sprawdzić kanały, na których pracują inne sieci?
Nie pomagam na PW!
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 2008-12-26, 18:45
- Lokalizacja: Polska
Re: TP-Link WR340G v5
Ok, były zajęte kanały 10, 11 i 6, przestawiłem na drugi. Potestuję trochę, a potem napiszę, czy zadziałało
.

- Jo_gurt
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 16330
- Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
- Lokalizacja: Lublin
Re: TP-Link WR340G v5
Drugi zachodzi na szósty.
- wojteks
- *** Administrator ***
- Posty: 26542
- Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
- Lokalizacja: PL
Re: TP-Link WR340G v5
I dobrze zrobiłeś. Napisz czy zadziałało.Rad pisze:były zajęte kanały 10, 11 i 6, przestawiłem na drugi.
Nie pomagam na PW!
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 2008-12-26, 18:45
- Lokalizacja: Polska
Re: TP-Link WR340G v5
Chyba działa, dzisiaj nie zauważyłem żadnych problemów. Bardzo dziękuję.wojteks pisze:I dobrze zrobiłeś. Napisz czy zadziałało.