Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?

[Reklama] Telefony satelitarne wszystkich sieci Thuraya, Iridium, Inmarsat https://ts2.shop/pl/3-telefony-satelitarne

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
perla
Użytkownik forum
Posty: 24
Rejestracja: 2008-01-25, 23:09
Lokalizacja: Podkarpacie

Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?

Post autor: perla »

Witam.
Mam następującą sprawę. Chciałbym się pozbyć modemu Huawei z sieci Orange, zakupionego w sklepie internetowym. Jak wiadomo faktura wystawiana jest imiennie. Mam związku z tym pytanie, czy muszę ją (i kartę gwarancyjną)podpisać, żeby osoba, która zakupi ode mnie modem, miała gwarancję. Podpis musi się zgadzać z imieniem i nazwiskiem na fakturze? Za odpowiedź z góry dziękuję.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?

Post autor: ja.michal »

Musisz mieć dowód zakupu wpięty go gwarancji. Najlepiej jak gwarancja jest oczywiście wypełniona.
perla
Użytkownik forum
Posty: 24
Rejestracja: 2008-01-25, 23:09
Lokalizacja: Podkarpacie

Re: Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?

Post autor: perla »

ja.michal pisze:Musisz mieć dowód zakupu wpięty go gwarancji. Najlepiej jak gwarancja jest oczywiście wypełniona.
Wypełnieona przeze mnie? Nie będzie to sprawiało problemu, jeśli później ktoś inny reklamowałby produkt z kartą gwarancyjną nie wystawioną na jego nazwisko?
Awatar użytkownika
DJ1910
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 486
Rejestracja: 2007-07-01, 21:23
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy

Re: Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?

Post autor: DJ1910 »

perla pisze:[...]
Wypełnieona przeze mnie? Nie będzie to sprawiało problemu, jeśli później ktoś inny reklamowałby produkt z kartą gwarancyjną nie wystawioną na jego nazwisko?
Nie ma żadnego problemu, urządzenie nie jest przypisane tylko do jednej osoby, każdy kto posiada fakturę zakupu i kartę gwarancyjną może skorzystać z reklamacji. Bez względu na to kto jest na papierach wpisany...
Ostatnio zmieniony 2009-11-23, 21:49 przez DJ1910, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Blido
Guru bezprzewodowy
Posty: 2969
Rejestracja: 2008-02-21, 23:30
Lokalizacja: WL

Re: Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?

Post autor: Blido »

DJ1910 pisze:każdy kto posiada fakturę zakupu i kartę gwarancyjną może skorzystać z reklamacji.
Tak naprawdę to zgodnie z obowiązującym w UE prawem wystarczy już sam dowód zakupu.
Awatar użytkownika
DJ1910
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 486
Rejestracja: 2007-07-01, 21:23
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy

Re: Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?

Post autor: DJ1910 »

Blido pisze:Tak naprawdę to zgodnie z obowiązującym w UE prawem wystarczy już sam dowód zakupu.
Dokładnie :)

Mam nadzieje że z czasem ta bzdura (karta gwarancyjna) przestanie być stosowana ;)
Ostatnio zmieniony 2009-11-24, 22:02 przez DJ1910, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jo_gurt
Guru bezprzewodowy
Posty: 16330
Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
Lokalizacja: Lublin

Re: Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?

Post autor: Jo_gurt »

DJ1910 pisze:Mam nadzieje że z czasem ta bzdura (karta gwarancyjna) przestanie być stosowana ;)
Też mam taką nadzieję. To po prostu kolejny papierek, który sprzedawcy/producent liczą, że nabywca zgubi.
Awatar użytkownika
Blido
Guru bezprzewodowy
Posty: 2969
Rejestracja: 2008-02-21, 23:30
Lokalizacja: WL

Re: Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?

Post autor: Blido »

Jo_gurt pisze:Też mam taką nadzieję. To po prostu kolejny papierek, który sprzedawcy/producent liczą, że nabywca zgubi.
Tak czy inaczej sprzedawca już teraz ma obowiązek przyjąć sprzęt tylko na podstawie dowodu zakupu. Jeśli nie przyjmie, to po prostu donos do UOKiK. Na szczęście w wielu sklepach sprzedawcy już się do tego stosują. Musiałem ostatnio zwrócić w lokalnym sklepie komputerowym szwankujący napęd DVD. Gość poprosił tylko o dowód zakupu, mimo że przy zakupie razem z nim dostałem również kartę gwarancyjną od LG.
Awatar użytkownika
Jo_gurt
Guru bezprzewodowy
Posty: 16330
Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
Lokalizacja: Lublin

Re: Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?

Post autor: Jo_gurt »

Blido, co innego zwrot do sklepu a co innego realizacja gwarancji :)
Awatar użytkownika
Blido
Guru bezprzewodowy
Posty: 2969
Rejestracja: 2008-02-21, 23:30
Lokalizacja: WL

Re: Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?

Post autor: Blido »

To nie był zwrot tylko właśnie realizacja gwarancji, bo napęd zepsuł się po dwóch miesiącach. Po kilku dniach dostałem inny napęd, ale nie nowy - ponaprawowy (zgodnie z warunkami gwarancji)
Awatar użytkownika
Jo_gurt
Guru bezprzewodowy
Posty: 16330
Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
Lokalizacja: Lublin

Re: Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?

Post autor: Jo_gurt »

No to faktycznie gwarancja.
Awatar użytkownika
Blido
Guru bezprzewodowy
Posty: 2969
Rejestracja: 2008-02-21, 23:30
Lokalizacja: WL

Re: Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?

Post autor: Blido »

Najbardziej podoba mi się realizacja gwarancji w firmie Seagate. Gwarancja jest realizowana tylko i wyłącznie na podstawie numeru seryjnego dysku, nic więcej prócz dysku nie wysyła się w paczce do serwisu :ok: Szkoda tylko że ta "przyjemność" przetestowania jakości ich gwarancji kosztowała mnie 30 zł (kurier) i utratę danych. Miałem dysk ze słynnej czarnej serii ST3500320AS z firmware SD15.
Awatar użytkownika
Jo_gurt
Guru bezprzewodowy
Posty: 16330
Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
Lokalizacja: Lublin

Re: Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?

Post autor: Jo_gurt »

W Dellu też jest ok - chcą Service Tag przyklejony do kompa i info o właścicielu (imię+nazwisko lub nazwa firmy). Żadnych bzdurnych papierków.
Awatar użytkownika
DJ1910
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 486
Rejestracja: 2007-07-01, 21:23
Lokalizacja: Miasto Włókniarzy

Re: Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?

Post autor: DJ1910 »

Blido pisze:Najbardziej podoba mi się realizacja gwarancji w firmie Seagate. Gwarancja jest realizowana tylko i wyłącznie na podstawie numeru seryjnego dysku, nic więcej prócz dysku nie wysyła się w paczce do serwisu :ok: Szkoda tylko że ta "przyjemność" przetestowania jakości ich gwarancji kosztowała mnie 30 zł (kurier) i utratę danych. Miałem dysk ze słynnej czarnej serii ST3500320AS z firmware SD15.
W Lexmarku, w którym mam przyjemność teraz pracować gwarancja jest również realizowana na podstawie numeru seryjnego urządzenia, po zakupie nalezy się zarejestrować on-line i od tego dnia jest liczona gwarancja. Do tego serwis'u jako takiego nie ma, zawsze jest wymiana na nówkę. Ale nie chce mi sie dokladnie opisywać jak to działa ;) Ważne że tak jest i to jest sprawdzone ;)
ODPOWIEDZ