Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?
Moderator: Moderatorzy
-
- Użytkownik forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 2008-01-25, 23:09
- Lokalizacja: Podkarpacie
Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?
Witam.
Mam następującą sprawę. Chciałbym się pozbyć modemu Huawei z sieci Orange, zakupionego w sklepie internetowym. Jak wiadomo faktura wystawiana jest imiennie. Mam związku z tym pytanie, czy muszę ją (i kartę gwarancyjną)podpisać, żeby osoba, która zakupi ode mnie modem, miała gwarancję. Podpis musi się zgadzać z imieniem i nazwiskiem na fakturze? Za odpowiedź z góry dziękuję.
Mam następującą sprawę. Chciałbym się pozbyć modemu Huawei z sieci Orange, zakupionego w sklepie internetowym. Jak wiadomo faktura wystawiana jest imiennie. Mam związku z tym pytanie, czy muszę ją (i kartę gwarancyjną)podpisać, żeby osoba, która zakupi ode mnie modem, miała gwarancję. Podpis musi się zgadzać z imieniem i nazwiskiem na fakturze? Za odpowiedź z góry dziękuję.
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22036
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?
Musisz mieć dowód zakupu wpięty go gwarancji. Najlepiej jak gwarancja jest oczywiście wypełniona.
-
- Użytkownik forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 2008-01-25, 23:09
- Lokalizacja: Podkarpacie
Re: Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?
Wypełnieona przeze mnie? Nie będzie to sprawiało problemu, jeśli później ktoś inny reklamowałby produkt z kartą gwarancyjną nie wystawioną na jego nazwisko?ja.michal pisze:Musisz mieć dowód zakupu wpięty go gwarancji. Najlepiej jak gwarancja jest oczywiście wypełniona.
- DJ1910
- Specjalista bezprzewodowy-senior
- Posty: 486
- Rejestracja: 2007-07-01, 21:23
- Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Re: Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?
Nie ma żadnego problemu, urządzenie nie jest przypisane tylko do jednej osoby, każdy kto posiada fakturę zakupu i kartę gwarancyjną może skorzystać z reklamacji. Bez względu na to kto jest na papierach wpisany...perla pisze:[...]
Wypełnieona przeze mnie? Nie będzie to sprawiało problemu, jeśli później ktoś inny reklamowałby produkt z kartą gwarancyjną nie wystawioną na jego nazwisko?
Ostatnio zmieniony 2009-11-23, 21:49 przez DJ1910, łącznie zmieniany 1 raz.
- Blido
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 2969
- Rejestracja: 2008-02-21, 23:30
- Lokalizacja: WL
Re: Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?
Tak naprawdę to zgodnie z obowiązującym w UE prawem wystarczy już sam dowód zakupu.DJ1910 pisze:każdy kto posiada fakturę zakupu i kartę gwarancyjną może skorzystać z reklamacji.
- DJ1910
- Specjalista bezprzewodowy-senior
- Posty: 486
- Rejestracja: 2007-07-01, 21:23
- Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Re: Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?
DokładnieBlido pisze:Tak naprawdę to zgodnie z obowiązującym w UE prawem wystarczy już sam dowód zakupu.

Mam nadzieje że z czasem ta bzdura (karta gwarancyjna) przestanie być stosowana

Ostatnio zmieniony 2009-11-24, 22:02 przez DJ1910, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jo_gurt
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 16330
- Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
- Lokalizacja: Lublin
Re: Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?
Też mam taką nadzieję. To po prostu kolejny papierek, który sprzedawcy/producent liczą, że nabywca zgubi.DJ1910 pisze:Mam nadzieje że z czasem ta bzdura (karta gwarancyjna) przestanie być stosowana
- Blido
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 2969
- Rejestracja: 2008-02-21, 23:30
- Lokalizacja: WL
Re: Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?
Tak czy inaczej sprzedawca już teraz ma obowiązek przyjąć sprzęt tylko na podstawie dowodu zakupu. Jeśli nie przyjmie, to po prostu donos do UOKiK. Na szczęście w wielu sklepach sprzedawcy już się do tego stosują. Musiałem ostatnio zwrócić w lokalnym sklepie komputerowym szwankujący napęd DVD. Gość poprosił tylko o dowód zakupu, mimo że przy zakupie razem z nim dostałem również kartę gwarancyjną od LG.Jo_gurt pisze:Też mam taką nadzieję. To po prostu kolejny papierek, który sprzedawcy/producent liczą, że nabywca zgubi.
- Jo_gurt
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 16330
- Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
- Lokalizacja: Lublin
Re: Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?
Blido, co innego zwrot do sklepu a co innego realizacja gwarancji 

- Blido
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 2969
- Rejestracja: 2008-02-21, 23:30
- Lokalizacja: WL
Re: Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?
To nie był zwrot tylko właśnie realizacja gwarancji, bo napęd zepsuł się po dwóch miesiącach. Po kilku dniach dostałem inny napęd, ale nie nowy - ponaprawowy (zgodnie z warunkami gwarancji)
- Jo_gurt
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 16330
- Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
- Lokalizacja: Lublin
Re: Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?
No to faktycznie gwarancja.
- Blido
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 2969
- Rejestracja: 2008-02-21, 23:30
- Lokalizacja: WL
Re: Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?
Najbardziej podoba mi się realizacja gwarancji w firmie Seagate. Gwarancja jest realizowana tylko i wyłącznie na podstawie numeru seryjnego dysku, nic więcej prócz dysku nie wysyła się w paczce do serwisu
Szkoda tylko że ta "przyjemność" przetestowania jakości ich gwarancji kosztowała mnie 30 zł (kurier) i utratę danych. Miałem dysk ze słynnej czarnej serii ST3500320AS z firmware SD15.

- Jo_gurt
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 16330
- Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
- Lokalizacja: Lublin
Re: Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?
W Dellu też jest ok - chcą Service Tag przyklejony do kompa i info o właścicielu (imię+nazwisko lub nazwa firmy). Żadnych bzdurnych papierków.
- DJ1910
- Specjalista bezprzewodowy-senior
- Posty: 486
- Rejestracja: 2007-07-01, 21:23
- Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Re: Trzeba podpisywać fakturę/kartę gwarancyjną?
W Lexmarku, w którym mam przyjemność teraz pracować gwarancja jest również realizowana na podstawie numeru seryjnego urządzenia, po zakupie nalezy się zarejestrować on-line i od tego dnia jest liczona gwarancja. Do tego serwis'u jako takiego nie ma, zawsze jest wymiana na nówkę. Ale nie chce mi sie dokladnie opisywać jak to działaBlido pisze:Najbardziej podoba mi się realizacja gwarancji w firmie Seagate. Gwarancja jest realizowana tylko i wyłącznie na podstawie numeru seryjnego dysku, nic więcej prócz dysku nie wysyła się w paczce do serwisuSzkoda tylko że ta "przyjemność" przetestowania jakości ich gwarancji kosztowała mnie 30 zł (kurier) i utratę danych. Miałem dysk ze słynnej czarnej serii ST3500320AS z firmware SD15.

