janek222 pisze:Ustawienie to jest aktualizowane w modemie dopiero przy następnej próbie ustanowienia połączenia.
Dobrze, że poruszyłeś ten temat, bo już od kilku dni zbierałem się żeby właśnie o tym napisać.
Śledząc dyskusję w wątku
"Jak poznać czy to E176 czy E176G?" poeksperymentowałem trochę z wymuszaniem technologii i doszedłem do wniosku, że lepiej by było, gdyby wymuszenie technologii lub częstotliwości było wysyłane odrębnym poleceniem z okna
Ustawienia->GPRS/UMTS, a nie dopiero podczas próby ustanowienia połączenia.
Zauważyłem, że przy zmianie technologii często przy pierwszej próbie nie udaje się połączenia nawiązać, a TNI wyświetla komunikat błędu, lub ewentualnie połączenie uda się nawiązać, ale błędnie jest wyświetlana jego technologia oraz maksymalna prędkość.
Druga próba połączenia zazwyczaj jest już udana, co wskazuje na problemy z timingiem.
Dalsze zwiększanie czasów oczekiwania na odpowiedź modemu wydają mi się niecelowe, chyba znacznie lepszym rozwiązaniem byłby przycisk "Wyślij" w Ustawieniach.
Tak właśnie jest zrobione w programie Mobile Partner i jest to znacznie wygodniejsze rozwiązanie, gdyż umożliwia przełączanie ustawień modemu "na sucho", bez próby ustanawiania połączenia.