PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
Moderator: Moderatorzy
-
- Pracownik operatora
- Posty: 59
- Rejestracja: 2009-10-19, 21:37
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
Witam,
dzisiaj z kilkoma użytkownikami PO przeprowadziliśmy testy w czasie rzeczywistym. Trwają prace nad analizą zebranych danych, dostarczonym m.in. dzięki Wam. Serdecznie za to dziękuję.
Jak tylko zostaną wyciągnięte ostatecznie wnioski zostaniecie poinformowani jako jedni z pierwszych.
Pozdrawiam
dzisiaj z kilkoma użytkownikami PO przeprowadziliśmy testy w czasie rzeczywistym. Trwają prace nad analizą zebranych danych, dostarczonym m.in. dzięki Wam. Serdecznie za to dziękuję.
Jak tylko zostaną wyciągnięte ostatecznie wnioski zostaniecie poinformowani jako jedni z pierwszych.
Pozdrawiam
Forum "Bez Kabli" nie jest oficjalnym kanałem zgłoszeniowym sieci P4 Sp. z o.o., tym samym sieć Play nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wykorzystanie przez osoby postronne wszelakich danych, znajdujących się w przesłanej wiadomości.
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
Jak się dowiedziałem od pana redaktora Chip'u rzecznik Play nie wie nic o zaistniałej awarii - nic takiego nie miało miejsca. Oskarżenia typu - że siejemy propagandę i jesteśmy z Plusa ukazują zaawansowanie Play w rozwiązaniu problemu.
Wg rzecznika do Obsługi Klienta wpłynęło 10 zgłoszeń z w/w problemem (w tym moich 8 ).
Proszę moderatorów o stworzenie ankiety (buttonu) po kliknięciu którego będzie zliczana liczba osób dotkniętych (wcześniej lub aktualnie) awarią w Play Online. Wiem, że teraz trochę za późno ale może w ten sposób ocenimy skalę problemu.
Wg rzecznika do Obsługi Klienta wpłynęło 10 zgłoszeń z w/w problemem (w tym moich 8 ).
Proszę moderatorów o stworzenie ankiety (buttonu) po kliknięciu którego będzie zliczana liczba osób dotkniętych (wcześniej lub aktualnie) awarią w Play Online. Wiem, że teraz trochę za późno ale może w ten sposób ocenimy skalę problemu.
-
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 3607
- Rejestracja: 2007-04-14, 10:01
- Lokalizacja: Wrocław
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
Wiesz co już nie przesadzaj, pobrałem od środy 4gb z serwerów uważanych za problematyczne. Największy plik miał 400mega, co ciekawe średni transfer nawet w godzinach szczytu oscylował w granicy 1Mbit.
- marcin7911
- Stały użytkownik forum
- Posty: 98
- Rejestracja: 2009-09-30, 12:24
- Lokalizacja: Konin
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
O ile mi wiadomo marens u Ciebie problem z pobieraniem nigdy nie występował więc nie wiem co chcesz udowodnic tymi ciaglymi wpisami ile to Ty nie pobrałeś i to w jak krótkim czasie.
Modem Huawei E156g
Moc sygnału:-83dBm, 48%, CSQ 15
Playonline 69
Moc sygnału:-83dBm, 48%, CSQ 15
Playonline 69
-
- Użytkownik forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2009-10-22, 20:10
- Lokalizacja: lublin
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
Fakt jest faktem że mi osobiście problem powrócił (przez tydzień było ok) i byłem jednym z użytkowników na którym prowadzone były testy (wczoraj) w czasie rzeczywistym więc teraz tylko czekać na rezultaty.
-
- Stary bywalec bezprzewodowy
- Posty: 11508
- Rejestracja: 2005-10-12, 11:18
- Lokalizacja: Wrocław
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
OK, dołączę ankietę do tego wątku.djdavemix pisze:Proszę moderatorów o stworzenie ankiety (buttonu) po kliknięciu którego będzie zliczana liczba osób dotkniętych (wcześniej lub aktualnie) awarią w Play Online.
Abstrahując już od tego, czy pokaże ona jakieś sensowne wyniki.
[ Dodano: 2009-12-18, 22:22 ]
Upssss, ten wątek ma już inną ankietę. Zatem tu się nie uda.
[ Dodano: 2009-12-18, 22:27 ]
Ankieta dodana jest tu: >KLIK<
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
- marcin7911
- Stały użytkownik forum
- Posty: 98
- Rejestracja: 2009-09-30, 12:24
- Lokalizacja: Konin
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
Ciekawe moje zgłoszenia todjdavemix pisze:Wg rzecznika do Obsługi Klienta wpłynęło 10 zgłoszeń z w/w problemem (w tym moich 8 ).
2 zgłoszenia z 24.11.09 odrzucone bo nie podałem godziny awarii
1 z 25.11.09 odpowiedź prace modernizacyjne
1 z 27.11.09 odrzucone tak jak te z 24..1 nie wiadomo dlaczego bo podałem godzinę datę itd.
1 z 28.11.09 odpowiedź prace modernizacyjne
1 z 29.11.09 odpowiedź prace modernizacyjne
1 z 30.11.09 reklamacja uznana
Więcej nic nie zgłaszałem bo darowałem sobie pobieranie jakiś większych plików z reszta Play mi nie płaci za prowadzenie testów i zgłaszanie czy już wszystko działa czy nie.Reklamacje uznajemy za zasadną. Informujemy, iż okolicy Pana zamieszkania zarejestrowaliśmy niedogodności związane z pobieraniem danych za co przepraszamy. Obecnie powyższa niedogodność jest w trakcie analizy i pracujemy na jej usunięciem.
Edit
Próbowałem pobrać "testowy" plik http://ndoors-atlantica.p...1306_000001.nzp którego dotyczył problem zamrażania pobierania. Pobrało mi się 3.9 z 5.1MB zatrzymało się przy 117kb/s czyli u mnie problem nadal jest
Modem Huawei E156g
Moc sygnału:-83dBm, 48%, CSQ 15
Playonline 69
Moc sygnału:-83dBm, 48%, CSQ 15
Playonline 69
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
BliSki, dziękuję za ankietę.
Po rozmowach telefonicznych z redaktorem gazety - i odpowiedziach na konkretne pytania - nie potrafiłem wskazać ilu użytkowników Play zostało dotkniętych awarią.
Na obecnym forum (i z mojplay) doliczyłem się 73 użytkowników z problemem pobierania za pośrednictwem Play Online. Nie są to jednak dane, które wskazywałyby rzeczywistą skalę problemu - większość ludzi zapewne nie szukała nigdzie pomocy w tej sprawie.
Informację taką przesłałem ponownie do redaktora Chip'u jak i do rzecznika Play - ukazując, że problem nie dotyczy "tylko" 10-ciu zgłoszeń.
wiad. do rzecznika:
Po rozmowach telefonicznych z redaktorem gazety - i odpowiedziach na konkretne pytania - nie potrafiłem wskazać ilu użytkowników Play zostało dotkniętych awarią.
Na obecnym forum (i z mojplay) doliczyłem się 73 użytkowników z problemem pobierania za pośrednictwem Play Online. Nie są to jednak dane, które wskazywałyby rzeczywistą skalę problemu - większość ludzi zapewne nie szukała nigdzie pomocy w tej sprawie.
Informację taką przesłałem ponownie do redaktora Chip'u jak i do rzecznika Play - ukazując, że problem nie dotyczy "tylko" 10-ciu zgłoszeń.
wiad. do rzecznika:
Witam.
Pisałem do pana wcześniej i niestety nie dostałem odpowiedzi.
Po rozmowie z redaktorem Chipu dowiedziałem się, że Pan "zlokalizował" tylko 10 zgłoszeń dotyczących awarii Play Online powodujące niemożność pobierania różnorodnych danych z sieci z powodu nieoczekiwanego zamrażania połączenia.
Chcę poinformować, że takich zgłoszeń wysłałem 8 a łącznie z użytkownikami z mojego domu 9.
Kpiną jest mówienie, że jesteśmy z Plusa. Zapewne po bezczynności Play, ignorowaniu zgłoszeń, braku informacji i ogólnym zakłamaniu większość powróci lub przeniesie się do innych operatorów.
Piszę również, że jeśli Play nie jest w stanie uporać się z problemem niech wystosuje pismo z możliwością zerwania umowy za porozumieniem stron.
W załączniku lista użytkowników, którzy trafili na forum www.bez-kabli.pl mających znany już zapewne Panu ów problem.
Myślę, że w tej kwestii sprawa jest jednoznaczna i jasna.
Pozdrawiam -
użytkownik Play Online.
-
- Użytkownik forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 2009-11-13, 02:51
- Lokalizacja: z netu
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
U mnie było dobrze parę dni, dzisiaj google sketchup o wielkości 37 MB zamroziło znowu przy 99%.... problem więc u mnie wrócił.
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
Oto otrzymana odpowiedź od rzecznika Play:
Moja odpowiedź:Dnia 21 grudnia 2009 13:45
Witam,
Tak ma Pan rację. Popełniłem błąd, że nie odpisałem na Pańskiego maila.
Odszukałem go w piątek po rozmowie z redaktorem z Chip.
Nie lubię odpisywać na maila anonimowe. Nie mam w ten sposób nawet szansy
sprawdzić, czy ktoś już Panu/Pani pomógł. Jaka była reakcja na reklamację.
Jak się skontaktować.
Dział Obsługi Klienta przekazał mi informację o 11 reklamacjach (w naszym
systemie wszystkie zgłoszenie skierowane od jednego użytkownika traktowane są
w takiej analizie problemu - jako jeden problem - innymi słowy do 15 grudnia
problem zgłosiło nam 11 użytkowników PLAY ONLINE)
Tak, ma Pan rację kpiną jest mówienie, że reprezentujecie Państwo innego
operatora. Ja tego nigdy nie powiedziałem. Nie wiem kto umieszcza te
komentarze. Nie wiem kim jest djdavemix. Dla mnie najważniejsze jest pomoc i
rozwiązanie problemu - do tego jednak potrzebne jest konkretne zgłoszenie.
Poniżej moja odpowiedź, jaką wysłałem w piątek Panu redaktorowi:
Witam,
Poprosiłem dział reklamacji o przeanalizowanie zgłoszeń pod kątem Pańskiego
pytania. Od początku listopada do 15 grudnia, czyli przez 45 dni, wpłynęło do
nas 11, słownie jedenaście, reklamacji w tej sprawie. Nadmienię, że z usługi
PLAY ONLINE korzysta obecnie kilkaset tysięcy użytkowników. Wszystkie 11
zgłoszeń rozpatrzyliśmy, lub rozpatrzymy pozytywnie. Zgodnie z wynikami
analizy zwracamy utracone paczki danych. Każdy przypadek jest sprawdzany
indywidualnie i klient otrzymuje rekompensatę adekwatnie do danej sytuacji,
jeżeli stracił 1 GB, dostaje 1GB. Oczywiście obowiązują nas przepisy prawa
telekomunikacyjnego i korekta abonamentu również jest stosowana. Na tak małej
liczbie zgłoszeń trudno pokusić się o wyciąganie wniosków co do
terytorialności występowania problemu.
Naszym zdaniem problem został już wyeliminowany. Z Pańskich informacji
wynika, że jest ryzyko, że nastąpiła replikacja błędu. Sprawdzimy to
oczywiście. Chociaż byłoby łatwiej i szybciej gdybyśmy mogli przyjrzeć się
konkretnym przypadkom. Szkoda, że nie możemy sprawnie pomóc klientom, o
których Pan pisze. Do tego niezbędne są jakiekolwiek informacje na temat
konkretnych przypadków. Bardzo dziwne, że osoby te chcąc dochodzić swoich
praw chcą pozostać anonimowe.
Pozdrawiam,
M G
Proszę mi podać numer choćby jednej reklamacji - trudno mi bez tego odnieść
się do zarzutu bierności i bezczynności.
Proszę doprecyzować określenie - zakłamanie. To bardzo poważne określenie,
szczególnie w sytuacji kiedy druga strona jest naprawdę otwarta na
rozwiązanie problemu.
Nikt nie twierdził i nie twierdzi, ze nie ma problemu. Jak przeczyta Pan/Pani
w mailu wydawało nam się, ze problem został wyeliminowany. Jak się okazuje
nie do końca. My potrafimy się przyznać do błędu - bo nam zależy na jego
rozwiązaniu.
Każdego dnia pomagam kilku Klientom, którzy mają problemy a to z
zablokowaniem karty, ze zdobyciem telefonu, z niesłusznie naliczona karą itd.
Ale zawsze te osoby nie mają żadnego problemu z przedstawieniem swoich nawet
podstawowych danych - imie i numer reklamacji. Bez tego trudno jest zrobić
cokolwiek. Nie rozumiem dlatego to aż taki problem. Jedyną konsekwencją
będzie pomoc. Nikt nie straci - obie strony zyskują.
Wklejając tego maila w dyskusji będą wdzięczny za wklejenie całości,
Wesołych Świąt,
M. G.
Myślę, że dalsza korespondencja jest zbędna mając nadzieję, że Play zacznie od tej pory dbać o abonentów niezależnie od ilości zgłoszeń.Wydaje mi się, że obsługa klienta ma być równie kompetentna i tak samo "wiarygodna" jak sam pan rzecznik.To samo tyczy się obsługi w salonie, gdzie byłem niejednokrotnie w kilku różnych miejscach i zawsze z zaskoczenia informowałem o problemie - bo nikt o niczym nie wiedział.
Podawałem różnorodne dane i prócz "zapoznania" się operatora z problemem nie dostałem konkretnych odpowiedzi - modernizacja niewiele mówi (i znaczy). Na zadane konkretne pytanie - czy (i) w jaki sposób mogę zerwać umowę z winy operatora - ewentualnie za porozumieniem stron dostałem mailową odpowiedź "z podziękowaniem za zgłoszenie".
Pan musi być kompetentny bo wymaga tego stanowisko. Niestety nikt w tej sprawie nie raczył pomóc wcześniej, a Play w tym czasie potajemnie usunął awarię. W tej chwili internet działa tak jak powinien, jak w chwili podpisania umowy i mam nadzieję, że taki stan utrzyma się dość długo. W razie kolejnych "modernizacji" jesteśmy ponownie narażeni na straty (finansowe - byłem zmuszony wykupić dodatkową ilość danych po usunięciu awarii) bez ponoszenia jakichkolwiek konsekwencji przez Play.
Myślę, że w przyszłości kontakt Operatora z abonentami ulegnie zaskakującej poprawie i nie zostaniemy ponownie zepchnięci przez Play na samo dno bezradności.
z poważaniem
użytkownik Play Online
Ostatnio zmieniony 2009-12-21, 14:20 przez djdavemix, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Stary bywalec bezprzewodowy
- Posty: 11508
- Rejestracja: 2005-10-12, 11:18
- Lokalizacja: Wrocław
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
Z racji przedstawionych tu danych, nie wiem czy możemy już zakończyć ankietę z tego wątku: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=20982 i sprawdzić wyniki czy czekamy jeszcze 7 dni do zakończenia ankiety?
Dodam, że na chwilę obecną ankieta wydaje się być obiektywna. Czyli głosują ludzie z IP Play (poza dwiema osobą), za zdyscyplinowanie Wam dziękuję.
Przy okazji szkoda, że nie dopisałem do ankiety opcji czy zgłosiło się awarię do operatora czy nie.
Dodam, że na chwilę obecną ankieta wydaje się być obiektywna. Czyli głosują ludzie z IP Play (poza dwiema osobą), za zdyscyplinowanie Wam dziękuję.
Przy okazji szkoda, że nie dopisałem do ankiety opcji czy zgłosiło się awarię do operatora czy nie.
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
-
- Użytkownik forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 2009-11-13, 02:51
- Lokalizacja: z netu
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
Myślę, że kto miał zagłosować to już zagłosował.
-
- Stary bywalec bezprzewodowy
- Posty: 11508
- Rejestracja: 2005-10-12, 11:18
- Lokalizacja: Wrocław
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
Też tak myślę, zatem zakończymy ankietę aby już teraz poznać wyniki.Morti pisze:Myślę, że kto miał zagłosować to już zagłosował.
[ Dodano: 2009-12-22, 10:20 ]
Jak widać 9 osób deklaruje, że miało i ma nadal problem. Natomiast 4 osobom problem ustąpił. Zatem łączna ilość głosujących u których wystąpił problem, to 13 osób.
Oczywiście nie mamy pewności, czy wszystkie głosy są prawdziwe, bo jak wspominałem, nie wszyscy głosujący mają IP z Play. Ponadto są osoby, które w wątkach o Play nie zabrały głosu. Ale myślę, że Wasze oczekiwanie co do ankiety zostały spełnione.
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
-
- Pracownik operatora
- Posty: 59
- Rejestracja: 2009-10-19, 21:37
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
Otrzymałem pierwsze wyniki analizy na podstawie zebranych danych.
Problem jest złożony, ze względu na wiele czynników które go wywołują.
Do tej pory stwierdzono przyczynę występowania zamrażania transferu użytkownikom z modemem E156G. Oprogramowanie dołączone do modemu miało błąd, który został zlokalizowany. Na tej podstawie producent dostarczył nam aktualizację, którą możecie pobrać ze strony:
http://web.playmobile.pl/pl/internet/pr ... index.html
Będę wdzięczny za informacje zwrotną od użytkowników tego modelu, również w przypadku gdy aktualizacja rozwiąże problem.
Dodatkowo nadal trwa weryfikacja oprogramowania do modelu E220. Inne modele modemów wydają się być odporne. Jeżeli ktoś ma inne obserwacje na ten temat proszę o informację na priv.
Mam nadzieję, że kolejne pozytywne informacje będę mógł Wam przekazać wkrótce.
Pozdrawiam
Problem jest złożony, ze względu na wiele czynników które go wywołują.
Do tej pory stwierdzono przyczynę występowania zamrażania transferu użytkownikom z modemem E156G. Oprogramowanie dołączone do modemu miało błąd, który został zlokalizowany. Na tej podstawie producent dostarczył nam aktualizację, którą możecie pobrać ze strony:
http://web.playmobile.pl/pl/internet/pr ... index.html
Będę wdzięczny za informacje zwrotną od użytkowników tego modelu, również w przypadku gdy aktualizacja rozwiąże problem.
Dodatkowo nadal trwa weryfikacja oprogramowania do modelu E220. Inne modele modemów wydają się być odporne. Jeżeli ktoś ma inne obserwacje na ten temat proszę o informację na priv.
Mam nadzieję, że kolejne pozytywne informacje będę mógł Wam przekazać wkrótce.
Pozdrawiam
Forum "Bez Kabli" nie jest oficjalnym kanałem zgłoszeniowym sieci P4 Sp. z o.o., tym samym sieć Play nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wykorzystanie przez osoby postronne wszelakich danych, znajdujących się w przesłanej wiadomości.
-
- Stary bywalec bezprzewodowy
- Posty: 11508
- Rejestracja: 2005-10-12, 11:18
- Lokalizacja: Wrocław
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
A jednak miałem rację że też tu może być problemplay4you2 pisze:Do tej pory stwierdzono przyczynę występowania zamrażania transferu użytkownikom z modemem E156G. Oprogramowanie dołączone do modemu miało błąd, który został zlokalizowany. Na tej podstawie producent dostarczył nam aktualizację

Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
- YaHooo
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 17761
- Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
- Lokalizacja: Białystok
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
Ja też o tym pisałem, ale zostałem przez niektórych użytkowników zakrzyczany...BliSki pisze:A jednak miałem rację że też tu może być problem![]()
![:]](./images/smilies/splash.gif)
Pozdrawiam YaHooo 
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)

> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
- marcin7911
- Stały użytkownik forum
- Posty: 98
- Rejestracja: 2009-09-30, 12:24
- Lokalizacja: Konin
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
Po raz chyba trzeci powtórzę że wgrałem do swojego 156g firmware nie od playa i jakoś mi to nie pomogło. Po za tym włożyłem kartę playonline do sony ericssona c702 i tez zawieszało więc możne szanowny moderator wytłumaczy związek firmware 156g z C702 bo ja jakoś takiego nie widzę. ![:]](./images/smilies/splash.gif)
![:]](./images/smilies/splash.gif)
Modem Huawei E156g
Moc sygnału:-83dBm, 48%, CSQ 15
Playonline 69
Moc sygnału:-83dBm, 48%, CSQ 15
Playonline 69
- YaHooo
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 17761
- Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
- Lokalizacja: Białystok
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
A czy problem musi być wywołany wszędzie przez tą samą przyczynę?marcin7911 pisze:więc możne szanowny moderator wytłumaczy związek firmware 156g z C702 bo ja jakoś takiego nie widzę.
Pozdrawiam YaHooo 
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)

> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
- paweliplus
- Specjalista bezprzewodowy-senior
- Posty: 389
- Rejestracja: 2009-05-10, 12:53
- Lokalizacja: Bełżyce/Lublin
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
to wgraj od play tak jak pisze pracownik play na poprzedniej stronie :wgrałem do swojego 156g firmware nie od playa
http://web.playmobile.pl/pl/internet/pr ... index.html
Radiówka 5 Mb/s
ping ~ 20ms
ping ~ 20ms
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
A moje firmware jest od huawei - i moze tu zaczynac sie problem.
Menadzer Play Online to tylko niejako nakładka na bazowego Mobile Partnera więc błąd może dotyczyć kilku milionów modemów huawei.
Jednak przypadek z Motorolą może choć nie musi zaważyć nad ostateczną przyczyną, chyba że Motorola ta jest dosć nowym sprzętem.
Na Huawei E3715 problem ustąpił.
Menadzer Play Online to tylko niejako nakładka na bazowego Mobile Partnera więc błąd może dotyczyć kilku milionów modemów huawei.
Jednak przypadek z Motorolą może choć nie musi zaważyć nad ostateczną przyczyną, chyba że Motorola ta jest dosć nowym sprzętem.
Na Huawei E3715 problem ustąpił.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2009-12-27, 00:46
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
lol
Czy usunięto awarię na stałe to nie wiem, ale mam już pierwsze pozytywne efekty aktualizacji oprogramowania E156G, po kilku reklamacjach zarówno telefonicznych jak i poprzez PLAY 24 doczekałem się jedynie korekty na 22,50 zł za listopad i dziś około północy trafiłem na ten temat, poczytałem poszperałem zaktualizowałem i niespodzianka, METIN II zawieszał mi się przy około 17-20 % ściągniętego patcha o wielkości 14MB a o 01:19 METIN zaktualizował się do 100 %. Czuję że to koniec moich problemów trwających od 26 XII , jutro dam więcej info, zapodam na noc kilka plików z RS i NL, rano zobaczymy efekty. Pozdrawiam.
[ Dodano: 2009-12-27, 16:46 ]
Tak, aktualizacja oprogramowania modemu według przepisu kolegi play4you2 pomogła rozwiązać problem, jednak ogólnie w mojej miejscowości jest chyba znaczne przeciążenie sieci ponieważ ściągam pliki z średnią prędkością około 25-30 KB/s co daje ledwo 25%, ale ściągam i jest pozytywny efekt nocnej przesiadówki do 3 rano. Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-12-27, 16:46 ]
Tak, aktualizacja oprogramowania modemu według przepisu kolegi play4you2 pomogła rozwiązać problem, jednak ogólnie w mojej miejscowości jest chyba znaczne przeciążenie sieci ponieważ ściągam pliki z średnią prędkością około 25-30 KB/s co daje ledwo 25%, ale ściągam i jest pozytywny efekt nocnej przesiadówki do 3 rano. Pozdrawiam

-
- Użytkownik forum
- Posty: 47
- Rejestracja: 2009-08-30, 11:56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
Witam,
Moim zdaniem to wina przeciążenia łącza a Play tak sobie dla jaj podsuwa różne pomysły...
Ja napisalem do nich 2 zgloszenia, ale kazali mi je uzupełnić podając jakieś dziwne dane.
W lutym kończy mi się limit 60 GB kupiony na rok (zostało jakies 20 GB).
Zamówiłem jednak Netię 8 Mbit/sek.
Usługi operatorów typu Plus, Era, Orange są zbyt drogie a playonline jest do niczego Internetu bezprzewodowego będę więc używał sporadycznie i tyle.
To fragment odpowiedzi, jakie udzieliłem na kolejne "przesłuchaniowe" zapytanie playonline dotyczące mojego korzystania z internetu:
"Pani pytania uderzają w moją prywatność. To moja sprawa jakiego systemu i oprogramowania używam. Odpowiem ogólnie i to powinno Pani wystarczyć:
W ciągu ostatnich tygodni przesył danych systematycznie spada i nie pomagają żadne zabiegi (z drugiej strony po co mam coś robić, skoro wcześniej działało???)
Wyniki połączeń HSDPA czy też UMTS innych operatorów przy użyciu tego samego
modemu, komputera, systemu operacyjnego i w tym samym miejscu są o niebo lepsze-różnica jest tak znacząca, że przy badaniu prędkości połączenia wynosi nawet 10-krotność prędkości połączenia w Playonline!
Od 2004 roku korzystam z połączeń internetowych "komórkowych"
Najpierw był to iPLUS, potem Playonline.
Przyznam szczerze, że sposób potraktowania mnie ostatnio przez pracownika infolinii Play utwierdził mnie w przekonaniu, że nie warto sobie więcej głowy zawracać i poszukać alternatywnego dostawcy usług.
Również Pani odpowiedź pytaniem na pytanie rozśmieszyła mnie.
Mimo wszystko życzę sukcesów w pozyskiwaniu dalszych klientów.
Ciągłe obniżanie ceny połączeń internetowych w playonline nie nadąża jednak za obniżaniem prędkości w playonline.:-))"
Tak oto zakończyłem współpracę z playonline.
Współczuję osobom, które podpisały umowę na 18 lub 24 m-ce....
[ Komentarz dodany przez: YaHooo: 2009-12-28, 22:25 ]
Nie piszemy na forum takich słów, nawet pod kropeczkami.
Moim zdaniem to wina przeciążenia łącza a Play tak sobie dla jaj podsuwa różne pomysły...
Ja napisalem do nich 2 zgloszenia, ale kazali mi je uzupełnić podając jakieś dziwne dane.
W lutym kończy mi się limit 60 GB kupiony na rok (zostało jakies 20 GB).
Zamówiłem jednak Netię 8 Mbit/sek.
Usługi operatorów typu Plus, Era, Orange są zbyt drogie a playonline jest do niczego Internetu bezprzewodowego będę więc używał sporadycznie i tyle.
To fragment odpowiedzi, jakie udzieliłem na kolejne "przesłuchaniowe" zapytanie playonline dotyczące mojego korzystania z internetu:
"Pani pytania uderzają w moją prywatność. To moja sprawa jakiego systemu i oprogramowania używam. Odpowiem ogólnie i to powinno Pani wystarczyć:
W ciągu ostatnich tygodni przesył danych systematycznie spada i nie pomagają żadne zabiegi (z drugiej strony po co mam coś robić, skoro wcześniej działało???)
Wyniki połączeń HSDPA czy też UMTS innych operatorów przy użyciu tego samego
modemu, komputera, systemu operacyjnego i w tym samym miejscu są o niebo lepsze-różnica jest tak znacząca, że przy badaniu prędkości połączenia wynosi nawet 10-krotność prędkości połączenia w Playonline!
Od 2004 roku korzystam z połączeń internetowych "komórkowych"
Najpierw był to iPLUS, potem Playonline.
Przyznam szczerze, że sposób potraktowania mnie ostatnio przez pracownika infolinii Play utwierdził mnie w przekonaniu, że nie warto sobie więcej głowy zawracać i poszukać alternatywnego dostawcy usług.
Również Pani odpowiedź pytaniem na pytanie rozśmieszyła mnie.
Mimo wszystko życzę sukcesów w pozyskiwaniu dalszych klientów.
Ciągłe obniżanie ceny połączeń internetowych w playonline nie nadąża jednak za obniżaniem prędkości w playonline.:-))"
Tak oto zakończyłem współpracę z playonline.
Współczuję osobom, które podpisały umowę na 18 lub 24 m-ce....
[ Komentarz dodany przez: YaHooo: 2009-12-28, 22:25 ]
Nie piszemy na forum takich słów, nawet pod kropeczkami.
Ostatnio zmieniony 2009-12-28, 22:24 przez Marriu, łącznie zmieniany 1 raz.
Internet to nie tylko śmieci, to także duży pozytek dla ludzkości...
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2009-12-27, 00:46
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
heh niestety ja się jeszcze blisko rok muszę użerać z PLAYEM, chyba że zaskoczą wszystkich i nagle nastąpi poprawa (łudzę się , wiem wiem). 

-
- Użytkownik forum
- Posty: 44
- Rejestracja: 2006-12-23, 16:38
- Lokalizacja: W-wa
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
Widzę w opisie że masz E156G - czy zrobiłeś upgrade firmware ze strony Play, tak jak prosił tutaj ich pracownik ?szalewa pisze:heh niestety ja się jeszcze blisko rok muszę użerać z PLAYEM, chyba że zaskoczą wszystkich i nagle nastąpi poprawa (łudzę się , wiem wiem).
A sorka, właśnie doczytałem że już Ci się nie zacina a narzekasz na transfer ... no cóż, u mnie też z transferem w szczycie nie najlepiej jest, ale ogólnie działa znośnie.
- paweliplus
- Specjalista bezprzewodowy-senior
- Posty: 389
- Rejestracja: 2009-05-10, 12:53
- Lokalizacja: Bełżyce/Lublin
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
Jedynie co może nastąpić , to chyba cud , bo według mnie sytuacja się szybko nie poprawi a play będzie się nadal "urynił"...szalewa pisze:heh niestety ja się jeszcze blisko rok muszę użerać z PLAYEM, chyba że zaskoczą wszystkich i nagle nastąpi poprawa (łudzę się , wiem wiem).
Radiówka 5 Mb/s
ping ~ 20ms
ping ~ 20ms
-
- Pracownik operatora
- Posty: 59
- Rejestracja: 2009-10-19, 21:37
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
Panowie (i Panie, jeżeli są). Rozumiem Wasze zdenerwowanie, jednak chcę zapewnić, że nie ma w tym naszego żadnego celowego działania (ograniczanie szybkości, kłopoty z pobieraniem plików itp.), jak przeczytałem w niektórych postach. Powtórzę jeszcze raz, jezeli jest problem, robimy wszystko, aby go usunąć. Co do szybkości, niestety, jest to internet mobilny i w przeciwieństwie do stałego łącza, szybkość ta jest w dużej mierze zależna od nadajnika i odległości od niego, a także o przepustowości o której doskonale wiecie. Niestety, kazdy internet mobilny (niezależnie od Operatora) ma to do siebie, że w jednym miejscu działa lepiej (czyt. szybciej) a w drugim wolniej. Póki co, nie ma jeszcze takich rozwiązań, żeby każdy otrzymał deklarowaną prędkość. Zaznaczam raz jeszcze, jest ona zależna od bardzo wielu czynników. Robimy co możemy, aby wszędzie była ona co najmniej zadawalająca. Wiem, że używacie sieci do różnych celów i czasami prędkość wysyłania i pobierania jest istotna, jednak zrozumcie, że nie da rady zrobić tak, aby każdy miał super szybkość. Jest to na chwilę obecną technologicznie niemozliwe, gdyż każdy z Was by musiał miec chyba własny nadajnik u siebie, co oczywiście jest niewykonalne. Mam nadzieję, że nie odbierzecie tego jako "marne tłumaczenie" ale jako chęć udzielenia rzetelnej informacji.
Pozdrawiam wszystkich.
Pozdrawiam wszystkich.
Forum "Bez Kabli" nie jest oficjalnym kanałem zgłoszeniowym sieci P4 Sp. z o.o., tym samym sieć Play nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wykorzystanie przez osoby postronne wszelakich danych, znajdujących się w przesłanej wiadomości.
-
- Użytkownik forum
- Posty: 47
- Rejestracja: 2009-08-30, 11:56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
Tak, jak w przypadku leków w aptece i innych środków powinno być ostrzeżenie:
"W przypadku chęci korzystania z pełnego pasma prędkości należy zasięgnąć informacji o sprzedawcy technologii, którą wykorzystuje operator. Wszelkie dane podawane w przez operatora należy uznać za mało prawdopodobne lub mijające się z prawdą. Rzetelne informacje na temat działania usługi użytkownik uzyska po dłuższym okresie korzystania z niej"
Swoją drogą pamiętając złośliwą reklamę o przenoszalności numerów, można by rzec:
"Przypominamy, że pełna prędkość HSDPA - 7,2 Mbit/sek. lub 21 Mbit/sek. owszem - jest możliwa do osiągnięcia przy odpowiednim wykorzystaniu infrastruktury. Jeśli nie jesteś zadowolony ze swojego operatora, przenieś się do operatora, u którego rzeczywiste prędkości połączeń rozpoczynają się od 1 Mbit a nie stanowią jego górną acz nieosiągalną raczej granicę"
:-)
"W przypadku chęci korzystania z pełnego pasma prędkości należy zasięgnąć informacji o sprzedawcy technologii, którą wykorzystuje operator. Wszelkie dane podawane w przez operatora należy uznać za mało prawdopodobne lub mijające się z prawdą. Rzetelne informacje na temat działania usługi użytkownik uzyska po dłuższym okresie korzystania z niej"
Swoją drogą pamiętając złośliwą reklamę o przenoszalności numerów, można by rzec:
"Przypominamy, że pełna prędkość HSDPA - 7,2 Mbit/sek. lub 21 Mbit/sek. owszem - jest możliwa do osiągnięcia przy odpowiednim wykorzystaniu infrastruktury. Jeśli nie jesteś zadowolony ze swojego operatora, przenieś się do operatora, u którego rzeczywiste prędkości połączeń rozpoczynają się od 1 Mbit a nie stanowią jego górną acz nieosiągalną raczej granicę"
:-)
Internet to nie tylko śmieci, to także duży pozytek dla ludzkości...
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
Marriu, czytałem gdzieś - być może i na tym forum a jeśli nie to w google
- że w Play mogą być osiągalne prędkości ponad 1 Mbit/s, niektórym utrzymuje się 3Mbit'y, więc te ograniczenia prędkości może są wprowadzane tylko po to by dostarczyć internet w porównywalnym standardzie dla każdego - tak aby zostało jeszcze "łącza" dla innych użytkowników 
Nie mniej do prędkości nie mogę się przyczepić, jednak po zakończeniu umowy z Play ponownie odświeżę znajomość z Erą lub dam szansę Polsatowi. 21 Mbit/s, routerek - rodzinka byłaby happy


Nie mniej do prędkości nie mogę się przyczepić, jednak po zakończeniu umowy z Play ponownie odświeżę znajomość z Erą lub dam szansę Polsatowi. 21 Mbit/s, routerek - rodzinka byłaby happy

-
- Użytkownik forum
- Posty: 47
- Rejestracja: 2009-08-30, 11:56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
Nie pisałem nic o konkretnej sieci :-)
Apropos play:
Od ponad roku używam playonline w Warszawie.
Latem byłem w Lubartowie, gdzie podłączono playonline kilka dni wcześniej i prędkość była super.
Potem podłączono Nowy Sącz, gdzie też byłem jakiś czas po podłączeniu, potem Kętrzyn na Mazurach - również chwilę po podłączeniu.
Tam gdzie jest niewielu użytkowników (niedawno włączono nadajnik), sieć jest szybka. Byłem jednak we wszystkich tych miejsach po jakimś czasie i prędkość zdecydowanie spadła.
Nigdzie natomiat nie osiągnąłem prędkości powyżej 1 Mbit (mimo, iż modem na to zezwala).
Co do CP i innych operatorów bym sie tak nie "napalał".
Technologia ta moim zdaniem moze byc do doraźnego korzystania z internetu a nie stałego.
Dlatego zamierzam "wrócić" na kablówkę a przenośnego internetu używać doraźnie.
Dodam, że mój zawód zezwala na pracę w dowolnym miejscu (byle był laptop, prąd i internet) więc playonline wydawał się rozwiązaniem idealnym... do czasu
Apropos play:
Od ponad roku używam playonline w Warszawie.
Latem byłem w Lubartowie, gdzie podłączono playonline kilka dni wcześniej i prędkość była super.
Potem podłączono Nowy Sącz, gdzie też byłem jakiś czas po podłączeniu, potem Kętrzyn na Mazurach - również chwilę po podłączeniu.
Tam gdzie jest niewielu użytkowników (niedawno włączono nadajnik), sieć jest szybka. Byłem jednak we wszystkich tych miejsach po jakimś czasie i prędkość zdecydowanie spadła.
Nigdzie natomiat nie osiągnąłem prędkości powyżej 1 Mbit (mimo, iż modem na to zezwala).
Co do CP i innych operatorów bym sie tak nie "napalał".
Technologia ta moim zdaniem moze byc do doraźnego korzystania z internetu a nie stałego.
Dlatego zamierzam "wrócić" na kablówkę a przenośnego internetu używać doraźnie.
Dodam, że mój zawód zezwala na pracę w dowolnym miejscu (byle był laptop, prąd i internet) więc playonline wydawał się rozwiązaniem idealnym... do czasu
Internet to nie tylko śmieci, to także duży pozytek dla ludzkości...
Re: PLAY ONLINE - czyżby usunięto awarię?!
No niestety nie mogę liczyć na stale łącze. Internet jest tam gdzie ja 
Po dwóch latach w Erze - limit 4 Gb/ miesięcznie za 122 zł... no ale osiągalne 4 Mbit/s pomijając EDGE działające głównie poza miastem wystarczało na krótko. Oferty są teraz korzystniejsze, większa konkurencja, i zapewne lepsza obsługa klienta.

Po dwóch latach w Erze - limit 4 Gb/ miesięcznie za 122 zł... no ale osiągalne 4 Mbit/s pomijając EDGE działające głównie poza miastem wystarczało na krótko. Oferty są teraz korzystniejsze, większa konkurencja, i zapewne lepsza obsługa klienta.