HSDPA - gry online - zrywanie połączenia - pomocy

Pozostałe zagadnienia (sprzętowe i programowe), które nie pasują do powyższych kategorii np. optymalizacja łącza, liczniki danych, bezpieczeństwo w sieci, informacje podstawowe.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
martini
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-01-12, 19:27
Lokalizacja: Południe

HSDPA - gry online - zrywanie połączenia - pomocy

Post autor: martini »

Witam wszystkich forumowiczów.
Postanowiłem utworzyć nowy temat, który nawiązuje do HSDPA - gry online (niestety tam topic o tym temacie zawędrował w zupełnie innym kierunku stąd nowy topic).

Wracając do problemu, zmuszony jestem korzystać z netu mobilnego operatora PLAY, aktualnie jestem w centrum miasta i korzystam z sieci HSDPA, charakterystyka tego połączenia nie jest kiepska wg. speedtest.net średnia prędkość to:
- download: 0,73Mb/s
- upload: 0,32Mb/s
- ping w granicach 190-205 na terenie Polski.

Net ten potrzebny jest mi do młócenia w moją ulubioną grę online Lineage 2, niestety po ok 3-5min aktywnej gry dostaje disconnecta :cry: Problem nie tkwi w kliencie/serwerze gry ponieważ tak samo dzieje się innymi grami MMORPG jakie przetestowałem (6 gier oprócz L2).
Sprawdziłem już szereg optymalizatorów połączenia takich jak: TweakMASTER, cFosSpeed itp wykonałem wszystkie sztuczki jakie znalazłem (stałe DNSy, zwiększenie bufora DNSów itp i nic:( bez zmian.
Sam w sobie internet jest niczego sobie, mogę np oglądać sobie filmiki na youtubie, słuchać radia online, siedzieć na teamspeaku i nie ma żadnego problemu.
Problem jest tylko z grami online :cry:

Dodam jeszcze, że grałem w Lineage 2 na znacznie gorszym necie WiFi 0,40Mbps / 0.15Mbps przy pingu >300ms i nie było problem. Jak nie dostaje disconnecta to też komfort gry jest bardzo przyjemny jak na rozwiązanie mobilne.

Do połączenia używam modemu GlobeTrotter 3G+:

Hardware Test
Card name: GlobeTrotter 3G+
Application port: COM4
Card serial number: GA2C63G08Z
Firmware version: 3.17.0Hd (Date: Apr 11 2006, Time: 13:19:33)
Hardware version: 2.0
Phone number(s)

Operational Test
PIN code status: Ready
Network name: PLAY
Network selection mode: Automatic
Signal strength: 12,0

Network settings
CS network registration: Registered
PS network registration: Registered
PS network attachment: Attached
APN(s): internet

Wydaje mi się, że problem może być w uploadzie (wydaje mi się, że nie lecą do serwera gry pakiety z mojego kompa tak jak powinny) ale to są tylko przypuszczenia.

PROSZE POMOŹCIE, naprawdę już nie wiem co zrobić.
Jeżeli podobny topic gdzieś umknął mi na forum to z góry przepraszam za spam ale nie udało mi się odnaleźć opisu podobnego problemu.
Awatar użytkownika
Sundance_kid
Guru bezprzewodowy
Posty: 5361
Rejestracja: 2006-02-20, 22:13
Lokalizacja: Bratoszewice

Re: HSDPA - gry online - zrywanie połączenia - pomocy

Post autor: Sundance_kid »

martini, tutaj jest o problemie podobnym do Twojego: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?p=244915#244915
martini
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-01-12, 19:27
Lokalizacja: Południe

Re: HSDPA - gry online - zrywanie połączenia - pomocy

Post autor: martini »

Sundance_kid pisze:martini, tutaj jest o problemie podobnym do Twojego: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?p=244915#244915
Sundance_kid dzięki za info, ale u mnie problem jest trochę inny, ja nie mam problemu z pingiem np: podczas disconnecta mam takie pingi:

Odpowied« z 94.23.236.206: bajt˘w=32 czas=129ms TTL=57
Odpowied« z 94.23.236.206: bajt˘w=32 czas=127ms TTL=57
Odpowied« z 94.23.236.206: bajt˘w=32 czas=125ms TTL=57
Odpowied« z 94.23.236.206: bajt˘w=32 czas=123ms TTL=57

Nie gubi także pakietów.

:cry:
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26465
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: HSDPA - gry online - zrywanie połączenia - pomocy

Post autor: wojteks »

martini pisze:np: podczas disconnecta mam takie pingi:
Zaatakuj go pingiem z parametrem czyli ping -l 1400 -t wp.pl i zobacz co dostaniesz (l to małe L)
Nie pomagam na PW!
Awatar użytkownika
Tomekm91
Stały użytkownik forum
Posty: 119
Rejestracja: 2009-03-26, 16:20
Lokalizacja: Kraków

Re: HSDPA - gry online - zrywanie połączenia - pomocy

Post autor: Tomekm91 »

martini pisze:Sundance_kid dzięki za info, ale u mnie problem jest trochę inny, ja nie mam problemu z pingiem
A czy na końcu tego tematu jest mowa o pingach ? Chyba nie.

Poczytaj to się dowiesz wszystkiego.
Fort Minor & LINKIN PARK & Dead By Sunrise
martini
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-01-12, 19:27
Lokalizacja: Południe

Re: HSDPA - gry online - zrywanie połączenia - pomocy

Post autor: martini »

wojteks pisze:[...]
Zaatakuj go pingiem z parametrem czyli ping -l 1400 -t wp.pl i zobacz co dostaniesz (l to małe L)
przy 1,4kb nie mogę, mam info, że upłynął limit czasu żądania.
graniczna wartość dla tego pinga to 1000bajtów:

Odpowied« z 94.23.236.206: bajt¢w=1000 czas=476ms TTL=57
Odpowied« z 94.23.236.206: bajt¢w=1000 czas=445ms TTL=57
Odpowied« z 94.23.236.206: bajt¢w=1000 czas=624ms TTL=57
Odpowied« z 94.23.236.206: bajt¢w=1000 czas=903ms TTL=57
Odpowied« z 94.23.236.206: bajt¢w=1000 czas=1222ms TTL=57
Odpowied« z 94.23.236.206: bajt¢w=1000 czas=914ms TTL=57
Odpowied« z 94.23.236.206: bajt¢w=1000 czas=367ms TTL=57
Odpowied« z 94.23.236.206: bajt¢w=1000 czas=254ms TTL=57
Odpowied« z 94.23.236.206: bajt¢w=1000 czas=232ms TTL=57

czyli wniosek taki, że dla większych pakietów upload nie przechodzi przez sieć?:/
wojteks wielkie dzięki za podpowiedz ale wydaje mi się, że ta bariera nie jest do pokonania :cry:

Tomekm91 ale chcesz powiedzieć, że w PLAY wszystko było ok do czasu kiedy zaczęli modernizację? I robią ją jednocześnie w całej Polce?
Ostatnio zmieniony 2010-01-12, 22:52 przez martini, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krystianb
Guru bezprzewodowy
Posty: 10352
Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
Lokalizacja: wa

Re: HSDPA - gry online - zrywanie połączenia - pomocy

Post autor: krystianb »

martini pisze:przy 1,4kb nie mogę, mam info, że upłynął limit czasu żądania.
graniczna wartość dla tego pinga to 1000bajtów:
Coś chyba w play umajstrowali, bo maksymalny pakiet pinga to 1016B, kiedyś dało się dużo więcej.

[ Dodano: 2010-01-12, 22:49 ]
Tomekm91 ale chcesz powiedzieć, że w PLAY wszystko było ok do czasu kiedy zaczęli modernizację? I robią ją jednocześnie w całej Polce?
Wystarczy że majstrują coś na "serwerach centralnych"
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
ODPOWIEDZ