Wycofanie się z umowy
Moderator: Moderatorzy
-
- Użytkownik forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 2010-02-14, 16:32
- Lokalizacja: z gór
Wycofanie się z umowy
Witam. Czy jest jakiś czas od chwili podpisania umowy do możliwości z niej rezygnacji bez pnoszenia dodatkowych opłat? Dodam, że nie chodzi tu o " internet na próbę" tylko zwykła umowa w Plusie. Wczoraj podpisałem umowę ale w salonie dostałem modem nie do końca sprawny i czy teraz mogę tą umowę anulować czy tylko mi pozostało roszczenie o wydaniu towaru niezgodnie z umową? Bo przecież w salonie nie do końca sprzęt sprawdzają a jest takie prawo:
"Sprzedaż konsumencka
Art. 3.
3. Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie warunki
techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego
i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz funkcjonowania
głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów."
"Sprzedaż konsumencka
Art. 3.
3. Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie warunki
techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego
i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz funkcjonowania
głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów."
- DoMiNo
- Stały użytkownik forum
- Posty: 141
- Rejestracja: 2009-10-11, 22:02
- Lokalizacja: pomorskie
Re: Wycofanie się z umowy
Jeśli kupiłeś w salonie to pozostają ci tylko roszczenia reklamacyjne.
Czyli co jest nie tak?jerk1 pisze:dostałem modem nie do końca sprawny
-
- Użytkownik forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 2010-02-14, 16:32
- Lokalizacja: z gór
Re: Wycofanie się z umowy
Nie reaguję na podłączenie anteny, a dzień wcześniej miałem do testu E 156 i po podłączeniu anteny była widoczna poprawa i sygnału i mocy a przy nowym E 1820 brak jakiej kolwiek widocznej poprawy i zakres ledwo 1-2 kreski w HDSP a nawet traci sygnał i przechodzi do EDGE
- SQ08
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 694
- Rejestracja: 2007-08-21, 21:20
- Lokalizacja: Germany
Re: Wycofanie się z umowy
Ustaw w opcjach tylko 3G i nie bedzie przechodzil na EDGE.
“The only problem with Microsoft is they just have no taste..and they don't bring much culture into their products.”
Steve Jobs.
Steve Jobs.
-
- Stały użytkownik forum
- Posty: 57
- Rejestracja: 2010-01-18, 23:31
- Lokalizacja: Polska
Re: Wycofanie się z umowy
Tu masz opis jak przełączyć na 3g - http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0
Żart = BAN
-
- Użytkownik forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 2010-02-14, 16:32
- Lokalizacja: z gór
Re: Wycofanie się z umowy
OK dzięki za zainteresowanie i pomoc, ustawiłem 3G i na_razie śmiga. A do salonu wysłałem pismo, że chcę nowy modem albo anulowanie umowy, przekazali je do swojego prawnika twierdząc, że taka jest procedura - ale jak złamali prawo konsumenckie przy sprzedaży nie stosując wymaganych prawem procedur to - jest w porządku? Może nawet wcisneli mi uszkodzony, a teraz chcą zwalić winę na mnie, ale im nie odpuszczę, żeby nie wymienić po paru godzinach od podpisania umowy - to jest przykład jak traktują klienta, ciekawe czy tak samo postępują w zachodnich krajach.
[ Komentarz dodany przez: grzechu: 2010-02-20, 19:29 ]
Poprawa pisowni.
[ Komentarz dodany przez: grzechu: 2010-02-20, 19:29 ]
Poprawa pisowni.
Ostatnio zmieniony 2010-02-20, 19:28 przez jerk1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 2009-12-27, 12:42
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wycofanie się z umowy
Nie do końca rozumiem na czym polegało złamanie prawa konsumenckiego w twoim przypadku. Możesz opisać dokładniej o co chodzi? Kupiłeś uszkodzony to prawo gwarantuje Ci możliwość reklamacji. Zwrotu polskie prawo nie przewiduje.jerk1 pisze:...ale jak złamali prawo konsumenckie przy sprzedaży nie stosując wymaganych prawem procedur to - jest w porządku?
-
- Użytkownik forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 2010-02-14, 16:32
- Lokalizacja: z gór
Re: Wycofanie się z umowy
A na tym co już pisałem, modem nie został przy mnie przymnie sprawdzony przy wydaniu a ustawa - spójrz na pierwszy post- i teraz chcą działać zgodnie z procedurami a przy sprzedaży ich nie przestrzegali, to co z jednej strony z której jest dla sprzedawcy lepiej mogą czy muszą przestrzegać tych procedur a tych które chronią klijenta nie muszą. A to niby dlaczego? A może wiedzieli, że sprzedają mi wadliwy towar i dlatego celowo omineli ustawowe procedury ":
Ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
Rozdział 1
Sprzedaż konsumencka
Art. 3.
3. Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie warunki
techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego
i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów.
Ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
Rozdział 1
Sprzedaż konsumencka
Art. 3.
3. Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie warunki
techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego
i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów.
- DoMiNo
- Stały użytkownik forum
- Posty: 141
- Rejestracja: 2009-10-11, 22:02
- Lokalizacja: pomorskie
Re: Wycofanie się z umowy
Oj nie lubię jak ktoś się powołuje na Ustawę bez jej zrozumienia
Przeczytaj dokładnie
jerk1 dodam, że opisywany przez ciebie błąd działania mógł nie wystąpić nawet przy sprawdzaniu modemu na miejscu.

ma ci zapewnić warunki a takowe gwarantuję ci, że zapewnił. Ale nie musi cię zmuszać do korzystania z tych warunków, czyt. nie poprosiłeś o sprawdzenie to nie sprawdzili.3. Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie warunki
techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego
i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz funkcjonowania
głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów.
jerk1 dodam, że opisywany przez ciebie błąd działania mógł nie wystąpić nawet przy sprawdzaniu modemu na miejscu.
No a skoro śmiga to po co reklamujesz?jerk1 pisze:ustawiłem 3G i na_razie śmiga.
-
- Użytkownik forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 2010-02-14, 16:32
- Lokalizacja: z gór
Re: Wycofanie się z umowy
Nie gwarantuj bo - jednak nie spełnił, chciałem od razu kupić konektor antenowy - i nie mieli, anteny też nie mieli- to niby jak mogli "zpewnić odpowiednie warunki
techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego
i sprawdzenie jego jakości". Teraz śmiga ale mam moc sygnału na 1-2 kreski, od nadajnika dzieli mnie las i po to chciałem mieć modem z gniazdem na antenę aby poprawić sygnał. I dalej uważam, że powinni w salonie sprawdzać przy transakcji tak jak jest to opisane w ustawie to nie było by problemu, a gdy tego nie zrobili to w/g mnie powinni zaraz wymienić na inny wolny od wad.
techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego
i sprawdzenie jego jakości". Teraz śmiga ale mam moc sygnału na 1-2 kreski, od nadajnika dzieli mnie las i po to chciałem mieć modem z gniazdem na antenę aby poprawić sygnał. I dalej uważam, że powinni w salonie sprawdzać przy transakcji tak jak jest to opisane w ustawie to nie było by problemu, a gdy tego nie zrobili to w/g mnie powinni zaraz wymienić na inny wolny od wad.
- baxxxio
- Specjalista bezprzewodowy-junior
- Posty: 246
- Rejestracja: 2010-01-25, 23:07
- Lokalizacja: kelakefu
Re: Wycofanie się z umowy
Koledzy ci zwracali uwage zebys jeszcze raz przeczytal zapis na ktory sie powolujesz 
Sprzedawca ma zapewnic warunki, a nie sprawdzic i wybrac za ciebie.
Modem mozesz reklamowac.Widocznie miales pecha i nabyles niewpelni sprawny.
Zle to rozegrales, zamiast poprosic o wymiane modemu, zaatakowales ich odstapieniem od umowy

Sprzedawca ma zapewnic warunki, a nie sprawdzic i wybrac za ciebie.
Modem mozesz reklamowac.Widocznie miales pecha i nabyles niewpelni sprawny.
Zle to rozegrales, zamiast poprosic o wymiane modemu, zaatakowales ich odstapieniem od umowy

-
- Użytkownik forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 2010-02-14, 16:32
- Lokalizacja: z gór
Re: Wycofanie się z umowy
Przecież już pisałem- w salonie nie mieli konektora , anteny - to niby jak zapewnili warunki?, a o wymiaę to wpierw prośiłem ale w odpowiedzi uszłyszałem- takie są procedury- i stąd moje pretensje o stosowanie tych procedur tylko z jednej strony.
- DoMiNo
- Stały użytkownik forum
- Posty: 141
- Rejestracja: 2009-10-11, 22:02
- Lokalizacja: pomorskie
Re: Wycofanie się z umowy
No to jeszcze raz, może teraz prościej. Ty na prawdę myślisz, że w centrum miasta, gdzie jest pełny zasięg, dołączenie anteny jeszcze by ten zasięg poprawiło? Ta usterka, jeśli występuje, nie jest do wykrycia w miejscu sprzedaży, nawet gdybym sprzedawca miał dobre chęci.DoMiNo pisze:jerk1 dodam, że opisywany przez ciebie błąd działania mógł nie wystąpić nawet przy sprawdzaniu modemu na miejscu.
- baxxxio
- Specjalista bezprzewodowy-junior
- Posty: 246
- Rejestracja: 2010-01-25, 23:07
- Lokalizacja: kelakefu
Re: Wycofanie się z umowy
Pozatym co napisal kolega wyzej, to mozesz miec pretensje do siebie ze nie wziales iplusa na probe(po to wlasnie jest ta opcja zeby sobie zycia nie komplikowac).
Antena to akcesorium pomocnicze, bez ktorego usluga dziala poprawne.To ze chcesz miec lepszy zasieg i szybszy transfer to jest juz twoja sprawa.
Usluga z tego co piszesz dziala prawidlowo.
Antena to akcesorium pomocnicze, bez ktorego usluga dziala poprawne.To ze chcesz miec lepszy zasieg i szybszy transfer to jest juz twoja sprawa.
Usluga z tego co piszesz dziala prawidlowo.
- DoMiNo
- Stały użytkownik forum
- Posty: 141
- Rejestracja: 2009-10-11, 22:02
- Lokalizacja: pomorskie
Re: Wycofanie się z umowy
jerk1, podpowiem ci coś jeśli już tak koniecznie chcesz się powoływać na przepisy. Tego co cytowałeś nie przeforsujesz. Powołaj się lepiej na
Roz. 1, art. 4, us. 1
Tak więc pilnuj tego terminu. Nie oznacza to oczywiście, że w ciągu 14dni muszą ci naprawić sprzęt. Może to trwać znacznie dłużej. I obowiązkowo składaj wszystkie roszczenia na piśmie, żądaj podpisu na kopii, co by się potem nie wykręcali.
Roz. 1, art. 4, us. 1
Kod: Zaznacz cały
Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili
jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała
ona w chwili wydania.
To tylko twoja opinia. Wg ustawy jest takjerk1 pisze:w/g mnie powinni zaraz wymienić na inny wolny od wad
Kod: Zaznacz cały
Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie
ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za
uzasadnione.
Tak więc pilnuj tego terminu. Nie oznacza to oczywiście, że w ciągu 14dni muszą ci naprawić sprzęt. Może to trwać znacznie dłużej. I obowiązkowo składaj wszystkie roszczenia na piśmie, żądaj podpisu na kopii, co by się potem nie wykręcali.
-
- Użytkownik forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 2010-02-14, 16:32
- Lokalizacja: z gór
Re: Wycofanie się z umowy
Czyli w/g Ciebie DoMiNo mam być zadowolony, że mam nie w pełni sprawny modem a co do zasięęgu to - tak myślę, że nawet w centrum po podpięciu anteny moc sygnału by się znieniła.
baxxxio - sprubój wziąść modem E1820 na próbę- nie można
baxxxio - sprubój wziąść modem E1820 na próbę- nie można
- DoMiNo
- Stały użytkownik forum
- Posty: 141
- Rejestracja: 2009-10-11, 22:02
- Lokalizacja: pomorskie
Re: Wycofanie się z umowy
Nie. Ja tylko twierdzę, że żyjemy w państwie z chorymi przepisami, a ustawę na którą się obaj powołujemy można sobie głęboko wsadzić bo tych przepisów nie da się egzekwować - po prostu nie są jednoznaczne. Prosty przykład. Niby sprzedawca musi w ciągu 14dni ustosunkować się do reklamacji, ale nigdzie nie ma terminu wywiązania się z niej.
Z drugiej strony to rozumiem, że nie wymienili ci od ręki. Wolą najpierw sprawdzić czy sam tego nie zepsułeś.
Z drugiej strony to rozumiem, że nie wymienili ci od ręki. Wolą najpierw sprawdzić czy sam tego nie zepsułeś.
Ostatnio zmieniony 2010-02-25, 21:02 przez DoMiNo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 2010-02-14, 16:32
- Lokalizacja: z gór
Re: Wycofanie się z umowy
Wracając do tematu, pragnę powiadomić, że mój modem od dnia 8.03 jest jeszcze w serwisie i nie reagują na żadne ponaglenia. To są już szczyty bezczelności w stosunku do klienta, ściągają comiesięczny abonament od samego początku umowy a sprzęt jest od pierwszego dnia niesprawny a teraz u nich w serwisie już 1,5 miesiąca. Poradźcie co dalej robić aby uzyskać wywiązanie się z umowy przez operatora tj. otrzymać dobry sprzęt i jakąś rekompensatę.
jerk1
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22036
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Wycofanie się z umowy
jerk1 tylko, że sprzęt i usługa to są dwie różne rzeczy. Z racji zakupu usługi masz zniżkę na sprzęt.
Ile czasu mają na naprawę określają warunki gwarancji, ale jeśli nie określają to wg przepisów czas naprawy ma być "odpowiedni". Bardo nieostre niestety określenie.
Ile czasu mają na naprawę określają warunki gwarancji, ale jeśli nie określają to wg przepisów czas naprawy ma być "odpowiedni". Bardo nieostre niestety określenie.
-
- Użytkownik forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 2010-02-14, 16:32
- Lokalizacja: z gór
Re: Wycofanie się z umowy
Zareklamowałem jako niezgodny z umową, mają na to 14 dni , czyli gdy jest po tym terminie- zgadzają się ze mną , ale co z tego, jeszcze nie odesłali do salonu a w salonie- bez papierka nic nie mogą zrobić. Uważam, że są bezczelni w swym działaniu, ale to jest Polska a nie zachodnie kraje.
jerk1