Wycofanie się z umowy

[Reklama] Telefony satelitarne wszystkich sieci Thuraya, Iridium, Inmarsat https://ts2.shop/pl/3-telefony-satelitarne

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
jerk1
Użytkownik forum
Posty: 26
Rejestracja: 2010-02-14, 16:32
Lokalizacja: z gór

Wycofanie się z umowy

Post autor: jerk1 »

Witam. Czy jest jakiś czas od chwili podpisania umowy do możliwości z niej rezygnacji bez pnoszenia dodatkowych opłat? Dodam, że nie chodzi tu o " internet na próbę" tylko zwykła umowa w Plusie. Wczoraj podpisałem umowę ale w salonie dostałem modem nie do końca sprawny i czy teraz mogę tą umowę anulować czy tylko mi pozostało roszczenie o wydaniu towaru niezgodnie z umową? Bo przecież w salonie nie do końca sprzęt sprawdzają a jest takie prawo:
"Sprzedaż konsumencka
Art. 3.

3. Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie warunki
techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego
i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz funkcjonowania
głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów."
Awatar użytkownika
DoMiNo
Stały użytkownik forum
Posty: 141
Rejestracja: 2009-10-11, 22:02
Lokalizacja: pomorskie

Re: Wycofanie się z umowy

Post autor: DoMiNo »

Jeśli kupiłeś w salonie to pozostają ci tylko roszczenia reklamacyjne.
jerk1 pisze:dostałem modem nie do końca sprawny
Czyli co jest nie tak?
jerk1
Użytkownik forum
Posty: 26
Rejestracja: 2010-02-14, 16:32
Lokalizacja: z gór

Re: Wycofanie się z umowy

Post autor: jerk1 »

Nie reaguję na podłączenie anteny, a dzień wcześniej miałem do testu E 156 i po podłączeniu anteny była widoczna poprawa i sygnału i mocy a przy nowym E 1820 brak jakiej kolwiek widocznej poprawy i zakres ledwo 1-2 kreski w HDSP a nawet traci sygnał i przechodzi do EDGE
Awatar użytkownika
SQ08
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 694
Rejestracja: 2007-08-21, 21:20
Lokalizacja: Germany

Re: Wycofanie się z umowy

Post autor: SQ08 »

Ustaw w opcjach tylko 3G i nie bedzie przechodzil na EDGE.
“The only problem with Microsoft is they just have no taste..and they don't bring much culture into their products.”

Steve Jobs.
Grizzly
Stały użytkownik forum
Posty: 57
Rejestracja: 2010-01-18, 23:31
Lokalizacja: Polska

Re: Wycofanie się z umowy

Post autor: Grizzly »

Tu masz opis jak przełączyć na 3g - http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0
Żart = BAN
jerk1
Użytkownik forum
Posty: 26
Rejestracja: 2010-02-14, 16:32
Lokalizacja: z gór

Re: Wycofanie się z umowy

Post autor: jerk1 »

OK dzięki za zainteresowanie i pomoc, ustawiłem 3G i na_razie śmiga. A do salonu wysłałem pismo, że chcę nowy modem albo anulowanie umowy, przekazali je do swojego prawnika twierdząc, że taka jest procedura - ale jak złamali prawo konsumenckie przy sprzedaży nie stosując wymaganych prawem procedur to - jest w porządku? Może nawet wcisneli mi uszkodzony, a teraz chcą zwalić winę na mnie, ale im nie odpuszczę, żeby nie wymienić po paru godzinach od podpisania umowy - to jest przykład jak traktują klienta, ciekawe czy tak samo postępują w zachodnich krajach.

[ Komentarz dodany przez: grzechu: 2010-02-20, 19:29 ]
Poprawa pisowni.
Ostatnio zmieniony 2010-02-20, 19:28 przez jerk1, łącznie zmieniany 1 raz.
lafar13
Początkujący użytkownik forum
Posty: 3
Rejestracja: 2009-12-27, 12:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Wycofanie się z umowy

Post autor: lafar13 »

jerk1 pisze:...ale jak złamali prawo konsumenckie przy sprzedaży nie stosując wymaganych prawem procedur to - jest w porządku?
Nie do końca rozumiem na czym polegało złamanie prawa konsumenckiego w twoim przypadku. Możesz opisać dokładniej o co chodzi? Kupiłeś uszkodzony to prawo gwarantuje Ci możliwość reklamacji. Zwrotu polskie prawo nie przewiduje.
jerk1
Użytkownik forum
Posty: 26
Rejestracja: 2010-02-14, 16:32
Lokalizacja: z gór

Re: Wycofanie się z umowy

Post autor: jerk1 »

A na tym co już pisałem, modem nie został przy mnie przymnie sprawdzony przy wydaniu a ustawa - spójrz na pierwszy post- i teraz chcą działać zgodnie z procedurami a przy sprzedaży ich nie przestrzegali, to co z jednej strony z której jest dla sprzedawcy lepiej mogą czy muszą przestrzegać tych procedur a tych które chronią klijenta nie muszą. A to niby dlaczego? A może wiedzieli, że sprzedają mi wadliwy towar i dlatego celowo omineli ustawowe procedury ":

Ustawę z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
Rozdział 1
Sprzedaż konsumencka
Art. 3.

3. Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie warunki
techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego
i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów.
Awatar użytkownika
DoMiNo
Stały użytkownik forum
Posty: 141
Rejestracja: 2009-10-11, 22:02
Lokalizacja: pomorskie

Re: Wycofanie się z umowy

Post autor: DoMiNo »

Oj nie lubię jak ktoś się powołuje na Ustawę bez jej zrozumienia :puknijsie: Przeczytaj dokładnie
3. Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie warunki
techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego
i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz funkcjonowania
głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów.
ma ci zapewnić warunki a takowe gwarantuję ci, że zapewnił. Ale nie musi cię zmuszać do korzystania z tych warunków, czyt. nie poprosiłeś o sprawdzenie to nie sprawdzili.

jerk1 dodam, że opisywany przez ciebie błąd działania mógł nie wystąpić nawet przy sprawdzaniu modemu na miejscu.
jerk1 pisze:ustawiłem 3G i na_razie śmiga.
No a skoro śmiga to po co reklamujesz?
jerk1
Użytkownik forum
Posty: 26
Rejestracja: 2010-02-14, 16:32
Lokalizacja: z gór

Re: Wycofanie się z umowy

Post autor: jerk1 »

Nie gwarantuj bo - jednak nie spełnił, chciałem od razu kupić konektor antenowy - i nie mieli, anteny też nie mieli- to niby jak mogli "zpewnić odpowiednie warunki
techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego
i sprawdzenie jego jakości". Teraz śmiga ale mam moc sygnału na 1-2 kreski, od nadajnika dzieli mnie las i po to chciałem mieć modem z gniazdem na antenę aby poprawić sygnał. I dalej uważam, że powinni w salonie sprawdzać przy transakcji tak jak jest to opisane w ustawie to nie było by problemu, a gdy tego nie zrobili to w/g mnie powinni zaraz wymienić na inny wolny od wad.
Awatar użytkownika
baxxxio
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 246
Rejestracja: 2010-01-25, 23:07
Lokalizacja: kelakefu

Re: Wycofanie się z umowy

Post autor: baxxxio »

Koledzy ci zwracali uwage zebys jeszcze raz przeczytal zapis na ktory sie powolujesz :roll:

Sprzedawca ma zapewnic warunki, a nie sprawdzic i wybrac za ciebie.

Modem mozesz reklamowac.Widocznie miales pecha i nabyles niewpelni sprawny.
Zle to rozegrales, zamiast poprosic o wymiane modemu, zaatakowales ich odstapieniem od umowy :dobani:
jerk1
Użytkownik forum
Posty: 26
Rejestracja: 2010-02-14, 16:32
Lokalizacja: z gór

Re: Wycofanie się z umowy

Post autor: jerk1 »

Przecież już pisałem- w salonie nie mieli konektora , anteny - to niby jak zapewnili warunki?, a o wymiaę to wpierw prośiłem ale w odpowiedzi uszłyszałem- takie są procedury- i stąd moje pretensje o stosowanie tych procedur tylko z jednej strony.
Awatar użytkownika
DoMiNo
Stały użytkownik forum
Posty: 141
Rejestracja: 2009-10-11, 22:02
Lokalizacja: pomorskie

Re: Wycofanie się z umowy

Post autor: DoMiNo »

DoMiNo pisze:jerk1 dodam, że opisywany przez ciebie błąd działania mógł nie wystąpić nawet przy sprawdzaniu modemu na miejscu.
No to jeszcze raz, może teraz prościej. Ty na prawdę myślisz, że w centrum miasta, gdzie jest pełny zasięg, dołączenie anteny jeszcze by ten zasięg poprawiło? Ta usterka, jeśli występuje, nie jest do wykrycia w miejscu sprzedaży, nawet gdybym sprzedawca miał dobre chęci.
Awatar użytkownika
baxxxio
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 246
Rejestracja: 2010-01-25, 23:07
Lokalizacja: kelakefu

Re: Wycofanie się z umowy

Post autor: baxxxio »

Pozatym co napisal kolega wyzej, to mozesz miec pretensje do siebie ze nie wziales iplusa na probe(po to wlasnie jest ta opcja zeby sobie zycia nie komplikowac).
Antena to akcesorium pomocnicze, bez ktorego usluga dziala poprawne.To ze chcesz miec lepszy zasieg i szybszy transfer to jest juz twoja sprawa.

Usluga z tego co piszesz dziala prawidlowo.
Awatar użytkownika
DoMiNo
Stały użytkownik forum
Posty: 141
Rejestracja: 2009-10-11, 22:02
Lokalizacja: pomorskie

Re: Wycofanie się z umowy

Post autor: DoMiNo »

jerk1, podpowiem ci coś jeśli już tak koniecznie chcesz się powoływać na przepisy. Tego co cytowałeś nie przeforsujesz. Powołaj się lepiej na
Roz. 1, art. 4, us. 1

Kod: Zaznacz cały

Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili 
jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała 
ona w chwili wydania.
jerk1 pisze:w/g mnie powinni zaraz wymienić na inny wolny od wad
To tylko twoja opinia. Wg ustawy jest tak

Kod: Zaznacz cały

Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie
ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za
uzasadnione.

Tak więc pilnuj tego terminu. Nie oznacza to oczywiście, że w ciągu 14dni muszą ci naprawić sprzęt. Może to trwać znacznie dłużej. I obowiązkowo składaj wszystkie roszczenia na piśmie, żądaj podpisu na kopii, co by się potem nie wykręcali.
jerk1
Użytkownik forum
Posty: 26
Rejestracja: 2010-02-14, 16:32
Lokalizacja: z gór

Re: Wycofanie się z umowy

Post autor: jerk1 »

Czyli w/g Ciebie DoMiNo mam być zadowolony, że mam nie w pełni sprawny modem a co do zasięęgu to - tak myślę, że nawet w centrum po podpięciu anteny moc sygnału by się znieniła.
baxxxio - sprubój wziąść modem E1820 na próbę- nie można
Awatar użytkownika
DoMiNo
Stały użytkownik forum
Posty: 141
Rejestracja: 2009-10-11, 22:02
Lokalizacja: pomorskie

Re: Wycofanie się z umowy

Post autor: DoMiNo »

Nie. Ja tylko twierdzę, że żyjemy w państwie z chorymi przepisami, a ustawę na którą się obaj powołujemy można sobie głęboko wsadzić bo tych przepisów nie da się egzekwować - po prostu nie są jednoznaczne. Prosty przykład. Niby sprzedawca musi w ciągu 14dni ustosunkować się do reklamacji, ale nigdzie nie ma terminu wywiązania się z niej.

Z drugiej strony to rozumiem, że nie wymienili ci od ręki. Wolą najpierw sprawdzić czy sam tego nie zepsułeś.
Ostatnio zmieniony 2010-02-25, 21:02 przez DoMiNo, łącznie zmieniany 1 raz.
jerk1
Użytkownik forum
Posty: 26
Rejestracja: 2010-02-14, 16:32
Lokalizacja: z gór

Re: Wycofanie się z umowy

Post autor: jerk1 »

Wracając do tematu, pragnę powiadomić, że mój modem od dnia 8.03 jest jeszcze w serwisie i nie reagują na żadne ponaglenia. To są już szczyty bezczelności w stosunku do klienta, ściągają comiesięczny abonament od samego początku umowy a sprzęt jest od pierwszego dnia niesprawny a teraz u nich w serwisie już 1,5 miesiąca. Poradźcie co dalej robić aby uzyskać wywiązanie się z umowy przez operatora tj. otrzymać dobry sprzęt i jakąś rekompensatę.
jerk1
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Wycofanie się z umowy

Post autor: ja.michal »

jerk1 tylko, że sprzęt i usługa to są dwie różne rzeczy. Z racji zakupu usługi masz zniżkę na sprzęt.
Ile czasu mają na naprawę określają warunki gwarancji, ale jeśli nie określają to wg przepisów czas naprawy ma być "odpowiedni". Bardo nieostre niestety określenie.
jerk1
Użytkownik forum
Posty: 26
Rejestracja: 2010-02-14, 16:32
Lokalizacja: z gór

Re: Wycofanie się z umowy

Post autor: jerk1 »

Zareklamowałem jako niezgodny z umową, mają na to 14 dni , czyli gdy jest po tym terminie- zgadzają się ze mną , ale co z tego, jeszcze nie odesłali do salonu a w salonie- bez papierka nic nie mogą zrobić. Uważam, że są bezczelni w swym działaniu, ale to jest Polska a nie zachodnie kraje.
jerk1
ODPOWIEDZ