Witam
Od 2008 korzystam z usług z jednego z dostawców internetu w Krk. Niestety od dłuższego czasu mam problem z internetem. Myślę że to problem ze strony dostawcy a nie mój, jednak oczywiście mogę się mylić.
Otóż, w umowie mam zapisane następujące punkty:
- internetowe łącze stałe o prędkości max do 1 Mbit/s
- prędkość standardowa do routera brzegowego do 0,5 Mbit/s
- prędkość wysyłania danych do 1 Mbit/s.
Natomiast jeśli robię test poprzez speedtest.net to pokazuje mi średnio:
- download speed: 0,20 Mb/s
- upload speed: 0,30 Mb/s
Ping jest na średnim poziomie 30 ms.
I tak, chcąc pooglądać jakiś filmik 3 min na youtube muszę czekać ok 10 min na załadowanie całego, filmik 8 min to 25 minut ładowania całości; chcąc ściągnąć jakiś dokument pdf (np gazetkę ze strony hipermarketu) to 3 MB zajmuje 5 min. Dla mnie to masakra, ponieważ będąc u znajomych w małym miasteczku takie filmiki oglądam na bieżąco, pliki ściągam do jednej minuty.
Proszę o pomoc co mogę z tym zrobić? Płacę za ten pseudo-internet 59 zł/m. Czy mój dostawca obciął mi transfer? Czy mogę coś z tym zrobić?
Niestety rozwiązanie umowy raczej nie wchodzi w rachubę ponieważ w tym budynku jest tylko jeden ISP (chyba że nie wiem o innym).
Mieszkam w Krk/Azory
Prędkość rzeczywista a prędkość w umowie
Moderator: Moderatorzy
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 2007-12-22, 19:11
- Lokalizacja: Jarosław/Sanok
- Blido
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 2969
- Rejestracja: 2008-02-21, 23:30
- Lokalizacja: Szczecinek
Re: Prędkość rzeczywista a prędkość w umowie
Rozumiem że sprawdziłeś już na wszelkie sposoby czy problem nie jest po twojej stronie? Sprawdzałeś czy problem występuje na innym kompie i systemie? Najlepiej odpal Linuksa (np. Ubuntu) z LiveCD i zobacz czy tam również jest tak słaby transfer.
Raczej mało prawdopodobne aby ktoś był tak bezczelny. Bardziej prawdopodobne jest przeciążenie sieci. Zobacz czy transfer rośnie a pingi maleją późno w nocy.faryzeus pisze:Czy mój dostawca obciął mi transfer?
Reklamować.faryzeus pisze:Czy mogę coś z tym zrobić?
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 2007-12-22, 19:11
- Lokalizacja: Jarosław/Sanok
Re: Prędkość rzeczywista a prędkość w umowie
Na linuksie jeszcze nie sprawdzałem. Spróbuję załatwić sobie płytkę z jakimś livecd i zrobić to jak najszybciej. Na wieczór wartości lekko wzrosły (dl = 0,29 Mb/s ul = ,035 Mb/s). Napisałem już wiele emaili do firmy, ale zero odzewu, chociaż prosiłem o odpowiedź w ustawowym czasie. Najgorsze jest to że nie mam żadnej alternatywy...
- Blido
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 2969
- Rejestracja: 2008-02-21, 23:30
- Lokalizacja: Szczecinek
Re: Prędkość rzeczywista a prędkość w umowie
E-maile nie mają żadnej mocy prawnej. Najlepiej wyślij im reklamację ze swoimi żądaniami (np. zerwaniem umowy, obniżeniem abonamentu itp.) listem poleconym. Jeśli nie odpowiedzą w ciągu 30 dni to reklamacja automatycznie zostanie uznana.faryzeus pisze:Napisałem już wiele emaili do firmy, ale zero odzewu, chociaż prosiłem o odpowiedź w ustawowym czasie.