Play Fresh - reklamacja

Dyskusje na luzie nie związane z forum w granicach netykiety.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Alcek
Stały użytkownik forum
Posty: 142
Rejestracja: 2008-04-14, 13:31
Lokalizacja: Małopolska

Play Fresh - reklamacja

Post autor: Alcek »

Niepoprawne działanie systemów rozliczających czy aktywujących usługi nie jest niczym szczególnie dziwnym.

W dniu 21 marca br. aktywowałem pakiet przez Play24 100 MB Play Online na karcie Play Fresh. W dniu 23 marca wykonałem trzy połączenia związane z transmisją danych na 10 kB, 40 kB, 4000 kB między godziną 11.40 a 11.47 w strefie zasięgu sieci Play (marketingowo: "strefa taniego internetu Play"). Po zalogowaniu na Play 24 stwierdziłem, iż za wymienione wyżej połączenia pobrana została opłata w łącznej wysokości 4,92 zł. Natomiast stwierdziłem, iż nie mam żadnych MB na pakiecie Play Online 100 MB i nie mogę aktywować następnego. W związku z powyższym zwróciłem się z uprzejmą prośbą o zwrot kwoty 4,92 zł oraz o reaktywowanie pakietu 100 MB, pomniejszonego o wykorzystany przeze mnie transfer w wysokości 4050 kB. Powyższe informacje o liczbie wykorzystanego transferu i poniesionych kosztach otrzymałem z Play24. Tymczasem otrzymałem od konsultanta odpowiedź następującej treści:
Szanowny Panie, dziękujemy za zgłoszenie, nadesłane za pośrednictwem strony internetowej 26 marca 2010 r., dotyczące pakietu 100MB. Uprzejmie informujemy, że po dokładnej analizie Pana konta nie stwierdzamy nieprawidłowości w naliczaniu jednostkowym za korzystanie z internetu. Jednocześnie informujemy, że od dnia 21 marca do 29 marca 2010 roku nie zostało nawiązane żadne połączenia z internetem i nie naliczyliśmy jakiejkolwiek opłaty za korzystanie z usług internetu. W razie pytań i wątpliwości zachęcamy do kontaktu z naszą Obsługą Klienta za pośrednictwem strony internetowej, e-maila lub dzwoniąc pod numer 790 500 500. Zapraszamy do serwisu Play24 na stronie www.24.playmobile.pl. Znajdują się w nim szczegółowe informacje dotyczące stanu konta, historii połączeń oraz dostępnych usług. Poprzez Play24 można również skontaktować się z Obsługą Klienta, na bieżąco śledzić status swojego zgłoszenia oraz zobaczyć naszą odpowiedź. Z poważaniem, XXXX XXXX konsultant back office ds. obsługi klienta
Można się streścić: "Odczep się Pan - masz zwidy. Jak chcesz się pożalić to możesz do Nas jeszcze zadzwonić, wysłać mejla albo formularz". Jeszcze bym zrozumiał, gdyby chcieli mi wmawiać, że wykorzystałem cały pakiet albo, że w ogóle go nie aktywowałem, a tu wmawiają mi, że ogóle nie korzystałem z internetu, kiedy z danych zawartych w Play24 wynika zupełnie co innego.

Co o tym sądzicie? Gdzie mogę szukać pomocy? Nie chodzi mi o te 5 zł, tylko o zasadę, że nie powinno się robić klienta w bambuko.
Awatar użytkownika
krystianb
Guru bezprzewodowy
Posty: 10352
Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
Lokalizacja: wa

Re: Play Fresh - reklamacja

Post autor: krystianb »

Wyślij im reklamację do reklamacji, załączając screena z play24.
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
Awatar użytkownika
baxxxio
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 246
Rejestracja: 2010-01-25, 23:07
Lokalizacja: kelakefu

Re: Play Fresh - reklamacja

Post autor: baxxxio »

I uzbroj sie w cierpliwosc, jeszcze kilka razy ci napisza ze to nie ich wina, bedziesz musial walczyc o swoje.
Alcek
Stały użytkownik forum
Posty: 142
Rejestracja: 2008-04-14, 13:31
Lokalizacja: Małopolska

Re: Play Fresh - reklamacja

Post autor: Alcek »

Wysłałem im jeszcze raz z załączonym plikiem excel z wykazem połączeń wygenerowanych z Play24 i prośbą, by nie robili ze mnie idioty.
marens
Guru bezprzewodowy
Posty: 3607
Rejestracja: 2007-04-14, 10:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Play Fresh - reklamacja

Post autor: marens »

Napisz do Play4You2 PW na Telepolis.
Alcek
Stały użytkownik forum
Posty: 142
Rejestracja: 2008-04-14, 13:31
Lokalizacja: Małopolska

Re: Play Fresh - reklamacja

Post autor: Alcek »

Poczekam na odpowiedź na mejla, bo każdy ma prawo się jednak pomylić, ale jeśli dalej będą ze mnie robić głupa to napiszę.
zDaleKi
Stary bywalec bezprzewodowy
Posty: 11508
Rejestracja: 2005-10-12, 11:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Play Fresh - reklamacja

Post autor: zDaleKi »

marens pisze:Napisz do Play4You2 PW na Telepolis
Lub u nas, tu też PW odbiera z tego co wiem.
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
Alcek
Stały użytkownik forum
Posty: 142
Rejestracja: 2008-04-14, 13:31
Lokalizacja: Małopolska

Re: Play Fresh - reklamacja

Post autor: Alcek »

Dostałem uroczą odpowiedź, z której trudno jezdnoznacznie stwierdzić, czy moja reklamacja łaskawie została uznana za złożoną z zastrzeżeniem, że nie odpowiedzą mi na mejla. Znając życie jeśli otrzymam jakąkolwiek odpowiedź to pewnie nie wcześniej niż za 2 miesiące.
Nr zgłoszenia: 16579135
Data wpłynięcia do P4: 2010-03-30 19:26:33
Data zamknięcia zgłoszenia: 2010-04-02 20:59:17

Witamy serdecznie,


dziękujemy za zgłoszenie dotyczące pakietu PlayOnline 100 MB , które wpłynęło do nas 29 marca 2010 roku drogą mailową.

Z przykrością informujemy, iż w chwili obecnej nie możemy udzielić Panu informacji poprzez pocztę elektroniczną.
By uzyskać drogą mailową informacje na temat konta należy wybrać jedną z dwóch poniższych ścieżek weryfikacyjnych:

1) najpierw zdeklarować swój adres mailowy jako kontaktowy i za jego pośrednictwem się z nimi kontaktować. Przy każdorazowym kontakcie tą drogą wymagane jest również podanie numeru telefonu bądź numeru konta, którego sprawa dotyczy oraz hasła. Zamiast hasła alternatywą może być podanie trzech innych danych z wymienionych poniżej:

adresu zameldowania bądź korespondencyjnego,
numeru Dowodu osobistego bądź numeru Pesel,
adresu kontaktowego e-mail,
kontaktowego numeru telefonu.

2) w przypadku kiedy pisze Pan z adresu e-mail, który nie jest u nas zdeklarowany jako kontaktowy, konieczne jest podanie imienia i nazwiska, numeru konta bądź numeru telefonu oraz hasła.

Ma to na celu zapewnienie pełnego bezpieczeństwa własności i interesów naszych Klientów. Informacje o koncie, mogą być udostępnione wyłącznie osobom do tego uprawnionym.
W celu zdeklarowania adresu mailowego prosimy o udanie się do najbliższego Punktu Sprzedaży lub złożenia takiej dyspozycji telefonicznie, listownie bądź edytując swoje dane kontaktowe na koncie Play24.

Zapraszamy do serwisu Play24 na stronie www.24.playmobile.pl. Znajdują się w nim szczegółowe informacje dotyczące stanu konta, historii połączeń oraz dostępnych usług. Poprzez Play24 można również skontaktować się z Obsługą Klienta, na bieżąco śledzić status swojego zgłoszenia oraz zobaczyć naszą odpowiedź.

Pozdrawiamy,
xxx xxxxxxx
specjalista ds. obsługi klienta

P4 sp. z o.o. z siedzibą i adresem w Warszawie, ul. Taśmowa 7, 02 - 677 Warszawa wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000217207, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla miasta stołecznego Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP 951-21-20-077, REGON 015808609, której kapitał zakładowy wynosi: 47,348,000.00 PLN złotych.
Awatar użytkownika
krystianb
Guru bezprzewodowy
Posty: 10352
Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
Lokalizacja: wa

Re: Play Fresh - reklamacja

Post autor: krystianb »

Załóż sobie konto na 24.playmobile.pl tam najpierw podajesz adres email, potem dopiero nr telefony, wpisujesz hasło przysłane smsem i już masz potwierdzony adres email do korespondencji. A do tego możesz bezpośrednio z ww strony wysyłać reklamacje.
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Play Fresh - reklamacja

Post autor: ja.michal »

Pisanie reklamacji mailem jest totalną głupotą dla mnie bo dowód żaden.
Alcek
Stały użytkownik forum
Posty: 142
Rejestracja: 2008-04-14, 13:31
Lokalizacja: Małopolska

Re: Play Fresh - reklamacja

Post autor: Alcek »

Założyłem sobie to konto Play24 na samym początku, stąd wziąłem dane o transferze i 3 razy już to zgłaszałem. Zarejestrowałem numer. Mam jeszcze na głowie stanąć? Przecież mają mój adres, bo zarejestrowałem numer i odpowiedź mogą mi przysłać pocztą. Skoro usługodawca dopuszcza tę formę złożenia reklamacji to w czym problem. Na dodatek takie takie zgłoszenia są rejestrowane na Play24 do którego podawałem już adres e-mail. Gdyby sprawa dotyczyła zawyżonej faktury o poważniejszą kwotę to może pofatygowałbym się osobiście.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Play Fresh - reklamacja

Post autor: ja.michal »

Alcek, składać to możesz i przez telefon, ale potem nie płacz, że nie masz dowodu.
Alcek
Stały użytkownik forum
Posty: 142
Rejestracja: 2008-04-14, 13:31
Lokalizacja: Małopolska

Re: Play Fresh - reklamacja

Post autor: Alcek »

W sumie to mam dowód, bo takie zgłoszenia są rejestrowane i jest to widoczne w Play 24. W Orange kiedyś pisałem o przywrócenie dezaktywowanego numeru. Przyłączyli mi go z powrotem mimo, że Pani w punkcie sprzedaży powiedziała, że to już nie możliwe. W poważniejszych sprawach to jasne, że lepiej mieć papier.
Alcek
Stały użytkownik forum
Posty: 142
Rejestracja: 2008-04-14, 13:31
Lokalizacja: Małopolska

CD.

Post autor: Alcek »

Odpowiedź na reklamację otrzymałem treści następującej:
Witamy, informujemy, iż niniejsze pismo zostanie wysłane na adres korespondencyjny: Sz. P. XXXXX XXXXXXX XXXXXX 0 / 0 00-000 XXXXX Warszawa, dnia 14 kwietnia 2010 roku Nr zgłoszenia: 00000000 000000000 Nr telefonu:
Szanowny Panie, dziękujemy za zgłoszenie dotyczące płatności, które wpłynęło do nas 8 kwietnia 2010 roku drogą mailową. Dokładnie zapoznaliśmy się z opisaną przez Pana sprawą. Przykro nam z powodu zaistniałej sytuacji. W oparciu o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 roku przedstawiające prawne zasady reklamacji usługi telekomunikacyjnej, będące aktem wykonawczym do ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo Telekomunikacyjne poniżej przedstawiamy decyzję w przedmiotowej sprawie. W toku postępowania wyjaśniającego informujemy, że w dniu 23 marca 2010 roku miała miejsce transmisja danych za pomocą APN Internet w godzinach: 11:40, 11:42, 11:45, 11:47, 11:52. Łącznie pobranych zostało 4132 kB danych. Należność została rozliczona poprawnie. W związku z powyższym reklamacja została uznana za niezasadną. Ufamy, iż niniejsze pismo w pełni wyczerpuje poruszane przez Pana kwestie. Zapraszamy do serwisu Play24 na stronie www.24.playmobile.pl. Znajdują się w nim szczegółowe informacje dotyczące stanu konta, historii połączeń oraz dostępnych usług. Poprzez Play24 można również skontaktować się z Obsługą Klienta, na bieżąco śledzić status swojego zgłoszenia oraz zobaczyć naszą odpowiedź. z poważaniem XXXXXXX XXXXXXXXX imłodszy specjalista ds. obsługi klienta Powyższa odpowiedź wyczerpuje drogę postępowania reklamacyjnego. Informujemy, iż przysługuje prawo wniesienia odwołania od podjętej decyzji do Działu Rozpatrywania Odwołań od Reklamacji w terminie 30 dni od daty otrzymania niniejszego pisma. Zgodnie z §7 ust. 2 pkt 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej (Dz. U. nr 226 poz. 2291) dalszych roszczeń można dochodzić również w postępowaniu sądowym przed sądem powszechnym właściwym dla miejsca zawarcia umowy, w postępowaniu mediacyjnym przed Prezesem UKE, lub przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Prezesie UKE. P4 SP. Z O. O., UL. TAŚMOWA 7, 02-677 WARSZAWA KRS 0000217207 NIP 951-21-20-077, REGON 015808609 KAPITAŁ ZAKŁADOWY 47 348 000,00 PLN
Zmagań ciąg dalszy. Tłumacze im, że zleciłem aktywacje Pakietu Playonline 100 MB, 5 zł wleciało jak kamień w wodę, a nie skorzystałem w ogóle z tego pakietu i kiedy wykonałem transmisję danych na nieco 4050 kB, to rozliczyło mnie według cennika standardowego. Naprawdę składając reklamację, mam wrażenie, że to wołanie na puszczy. Dziś wysłałem odwołanie, poczekam, co odpowiedzą.
Awatar użytkownika
compile
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 271
Rejestracja: 2007-09-19, 11:47
Lokalizacja: Poznań

Re: Play Fresh - reklamacja

Post autor: compile »

Miałem tak samo przy telefonie na abonamencie, 3 razy to reklamowałem, z mizernym skutkiem :zly:
Jedyne czego dowiedziałem się od któregoś z rzędu konsultanta to możliwość wyłączenia transmisji danych w roamingu plusa jakimś tam kodem.
Alcek
Stały użytkownik forum
Posty: 142
Rejestracja: 2008-04-14, 13:31
Lokalizacja: Małopolska

Re: Play Fresh - reklamacja

Post autor: Alcek »

To nie dokładnie to samo. U mnie nie ma wątpliwości, że połączenie zostało wykonane w ramach sieci Play. Nie ma też wątpliwości, że została pobrana opłata za pakiet i nie mogłem aktywować następnego w tym miesiącu.
Józek
### BAN ###
Posty: 335
Rejestracja: 2009-10-25, 08:28
Lokalizacja: Ossa

Re: Play Fresh - reklamacja

Post autor: Józek »

Alcek pisze:To nie dokładnie to samo. U mnie nie ma wątpliwości, że połączenie zostało wykonane w ramach sieci Play. Nie ma też wątpliwości, że została pobrana opłata za pakiet i nie mogłem aktywować następnego w tym miesiącu.
Że tobie się zdarzyło nie znaczy że ma komuś. Ja też jade na Fresh'u.
Awatar użytkownika
krystianb
Guru bezprzewodowy
Posty: 10352
Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
Lokalizacja: wa

Re: Play Fresh - reklamacja

Post autor: krystianb »

Józek pisze:Że tobie się zdarzyło nie znaczy że ma komuś.
Nie podoba Ci się to nic nie pisz lepiej. Kolega przedstawia jak denny jest poziom boku u playa, gdzie to próbują z klienta zrobić... lepiej nie będę kończył.
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
Józek
### BAN ###
Posty: 335
Rejestracja: 2009-10-25, 08:28
Lokalizacja: Ossa

Re: Play Fresh - reklamacja

Post autor: Józek »

krystianb pisze:Nie podoba Ci się to nic nie pisz lepiej. Kolega przedstawia jak denny jest poziom boku u playa, gdzie to próbują z klienta zrobić... lepiej nie będę kończył.
Myślałem o internecie, a Ty mówisz o BOK-u.
Szczerze nigdy się nie dodzwoniłem po 30 sekundach rozłącza.
Alcek
Stały użytkownik forum
Posty: 142
Rejestracja: 2008-04-14, 13:31
Lokalizacja: Małopolska

Re: Play Fresh - reklamacja

Post autor: Alcek »

Nie dzwoniłem do boku, tylko napisałem na maila. Każde zgłoszenie z tego, co zaobserwowałem jest rejestrowane i przysyłane jest potwierdzenie. Zanim bym się dodzwonił, to straciłbym część kwoty, o której zwrot się staram. Odpowiedź dostałem, tylko, że w stylu "nie mamy Pana płaszcza i co Nam Pan zrobi?".
adamos22
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 474
Rejestracja: 2009-02-18, 11:23
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Play Fresh - reklamacja

Post autor: adamos22 »

Niestety w Play jakość obsługi stoi na żenującym poziomie, u nich zawsze wszystko jest w porządku, nie ma żadnych problemów, a co jeden konsultant, to inna diagnoza. Nie wiem z czego to się bierze, ale tak było i jak widać dalej tak jest. Korzystałem z usług wszystkich operatorów, ale tak źle nigdzie nie było. Dlatego też z oferty Play korzystam wyłącznie w pre-paidzie, gdzie po prostu nie liczę już na żaden support z ich strony, staram się doładowywać konto w miarę niskimi kwotami, max. 30 PLN i jak na razie wszystko jest w miarę OK, a w razie problemów po prostu mogę zrezygnować.
Ale raczej na podpisanie umowy to bym się nie zdecydował.

Kiedyś też walczyłem z Play, w sumie chodziło mi o tzw. przyznanie racji, bo kwota którą straciłem na połączenia do OK, wysyłanie pism itp, przekroczyła kwotę roszczeń, i szczerze powiem że nie było warto, ostatecznie coś tam uznali, czegoś nie, od tej pory inaczej podchodzę do tej firmy.
Dobrze, że jest i że w jakiś sposób skłaniają po woli konkurencję do obniżania cen.
Alcek
Stały użytkownik forum
Posty: 142
Rejestracja: 2008-04-14, 13:31
Lokalizacja: Małopolska

Re: Play Fresh - reklamacja

Post autor: Alcek »

Wysłałem odwołanie pocztą elektroniczną i dzisiaj otrzymałem odpowiedź:
Miło nam ponformować, że Pana odwołanie uznaliśmy za zasadne.
Na początku listu przepraszamy za długi czas rozpoartywania sprawy. Specyfika niektórych problemów wymaga ekspertyzy specjalistów z określonej dziedziny, co czasem wydłża czas oczekiwania na odpowiedź... 14 czerwca 2010 roku na główne konto dla numeru xxxxxxxxx przyznaliśmy 5 zł (opłata pobrana za pakiet) oraz 4,92 zł (opłata za korzystanie z Internetu)
Trochę to trwało, ale jednak jest mi niezwykle miło, że ktoś przyznał mi racje. Przywraca to do pewnego stopnia wiarę w sens i rzetelność postępowania reklamacyjnego.
adamos22
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 474
Rejestracja: 2009-02-18, 11:23
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Play Fresh - reklamacja

Post autor: adamos22 »

O to gratulację @Alcek :) Fajnie, że napisałeś jak się skończyło i że Ci się udało.
ODPOWIEDZ