od kilku dni jestem posiadaczem usługi iPlus oraz modemu HUAWEI E230. Ogólnie wszystko działa fajnie i jestem zadowolony z Internetu ale... no właśnie jest małe ale. iPlusa kupiłem żeby pracować w pociągu a niestety jest problem z usługą VPN. Udaje mi się podłączyć do sieci w pracy poprzez VPN'a ale nie uda mi się korzystać z zasobów sieci.
Zastanowiło mnie to bardzo bo nim zakupiłem iPlusa to testowałem na zestawie pożyczonym od kolegi i nie było problemów. Pożyczyłem więc zestaw kolegi (na modemie OPTION) jeszcze raz, przełożyłem swoją kartę SIM do OPTION'a i działa. Wniosek jest prosty że problem leże w modemie HUAWEI E230.
Zacząłem więc wertować forum producenta gdzie znalazłem taki post: http://forum.huawei.com/jive4/thread.jspa?forumID=130&threadID=324214&messageID=388225#388225
Jak na razie zespół wsparcia od strony producenta się nie wypowiedział sensownie

Kolejnym moim pomysłem był firmware upgrade. Znalazłem u producenta dwie wersje (http://www.huawei.com/mobileweb/en/doc/list.do?type=-1&id=5841). Ściągnąłem nowszą, zacząłem instalować i zatrzymałem się w momencie kiedy installer pokazuje informacje o aktualnie zainstalowanej wersje oraz o tej którą zamierza wgrać. Jest spora różnica w tych wersjach:
- aktualna: HOST11.11.07
- do wgrania: UTPS11.030.01.13.03_MAC11.202.08.00.03
Postanowiłem na razie nie ryzykować wgrywania tej nowej wersji bo nie wiem jak Plus na to zareaguje jeśli postanowię wymienić modem. I tu doszliśmy do ostatniej sprawy jaką jest podstawa do wymiany modemu. Czy opisana przez mnie sytuacja stanowi powód żeby ubiegać się o wymianę modemu na inny model ?
Czy ktoś ma jakiś pomysł co mogę zrobić/sprawdzić jeszcze ?
Ewentualnie czy ktoś wie jak zrobić backup aktualnie wgranego firmware żeby mieć możliwość przywrócenia go jeśli nowy nie zadziała ?