To ja odpowiem co powoduje ten błąd: otóż widocznie TNI zmienia numer centrum serwisowego.
Taki format podany przez Ciebie nie istnieje. Musi być:
+48601000310 - niby taki mały plusik a jednak jego brak powoduje błedy w wysyłaniu.
Po zmianie na poprawny numer centrum konieczny restart Watchera (najlepiej z opcja wyłączenia radia).
No i najlepiej usunąć pozostałości po TNI - łącznie w usłudze Centrum sieci i udostępniania w Windows 7 (lub gdzies tam). Zapewne każda próba skojarzenia routera/TNI zmiania numer centrum na niepoprawny. Być może konfiguracja routera przy ustawieniach z jego wewn. pamięci dla różnych operatorów ma błędny numer.
Dlatego ważne jest pozbycie się innych programów do obsługi i połączenie modemu kabelkiem.
Przetestowane - u mnie również dziś po połączeniu kablem wystąpił ten problem - a jednak

- nawet na tel. smsy nie wychodziły. A teraz jest cacy
