Problem z iPlusem - internet jest, a jakoby go nie bylo

Kwestie techniczne, konfiguracja telefonów do współpracy z internetem, rozwiązywanie problemów z tym związanych... itp.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
9874123
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2010-10-01, 23:07
Lokalizacja: Poznan

Problem z iPlusem - internet jest, a jakoby go nie bylo

Post autor: 9874123 »

Witam,

Wczoraj dostalem modem Huawei 1750, taryfa 4GB i Bezlik GB w godzinach nocnych (24-9), usluga iPlusa. Chwile sie pomeczylem, ale udalo mi sie skonfigurowac internet na Windowsie XP ( iplus manager, bez problemow przy instalacji ) oraz na Ubuntu 10.04 ( dociagnalem usb-modeswitch i usb-modeswitch-data i network manager zaczal wykrywac modem)

Internet smigal,ze az milo. Transfery nie spadaly ponizej 200 kb/s. Zadne porty nie byly zablokowane - torrent na losowych portach nie zglaszal zadnych problemow. Youtube odtwarzal filmy w czasie rzeczywistym. Strony ladowaly sie w ulamkach sekund. Ten blogostan nie trwal jednak dlugo, bo juz nastepnego dnia, tj. 1.10 zaczelo sie pieklo. Transfery ~3kb/s, ciagle server timeouty, zarejestrowanie sie na stronie bez-kabli.pl trwalo mniej wiecej godzine. Wiekszosc aplikacji flash nie jest w stanie sie nawet zaladowac. Wietnam jak rzadko.

Z cala pewnoscia nie wykorzystalem jeszcze 4 GB, co najwyzej 2 - z czego 99% w nielimitowanej taryfie Bezlik GB. W ustawieniach nie grzebalem, nie zmienialem zadnych APNow, w ogole - zadnych opcji. Zarowno na Linuksie, jak i na Windowsie internet sie czolga w agonii. Nie mam pojecia o co moze chodzic. Jedyne co mi przychodzi do glowy to moze jakas awaria w nadajniku, ktory mnie obslugiwal, bo iplus manager pokazuje 1 kreske zasiegu HSDPA/HSUPA ( ale nie wiem ile mial zasiegu kiedy wszystko hulalo ). Dzisiaj, w godzinach popoludniowych mam zamiar przejsc sie do salonu plusa i im popyszczyc, spytac czy to awaria, czy tez tylko zwykla zlosliwosc rzeczy martwych.

Wszelkie informacje, podpowiedzi oraz sugestie pozadane i wyczekiwane z niecierpliwoscia.

Pozdrawiam,
M.
Awatar użytkownika
Jo_gurt
Guru bezprzewodowy
Posty: 16330
Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem z iPlusem - internet jest, a jakoby go nie bylo

Post autor: Jo_gurt »

9874123, pewnie znana sprawa z niepełnym limitem w niepełnym pierwszym okresie rozliczeniowym.
9874123
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2010-10-01, 23:07
Lokalizacja: Poznan

Re: Problem z iPlusem - internet jest, a jakoby go nie bylo

Post autor: 9874123 »

O co dokladnie chodzi? Czy wystarczy to przeczekac? I ile mialoby to trwac?

Obawiam sie, ze nie moge sobie pozwolic na luksus nieposiadania internetu w momencie gdy musze np. rejestrowac sie w USOSach uniwersyteckich :( Czy jest jakis sposob na rozwiazanie tego problemu?

Pozdrawiam,
M.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26429
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Problem z iPlusem - internet jest, a jakoby go nie bylo

Post autor: wojteks »

9874123 pisze:O co dokladnie chodzi?
Pełny okres rozliczeniowy to miesiąc (30dni) i nie zaczyna się w momencie podpisania umowy tylko za kilka dni, operator ma kilka stałych dni w miesiącu przykładowo 1,11,21 dzień. Powiedzmy że podpisałeś umowę 16 to do najbliższego początku okresu rozliczeniowego masz 5 dni czyli dostajesz 5/30 limitu miesięcznego a od 21 będziesz miał do 20 następnego miesiąca pełny limit.
9874123 pisze:Czy wystarczy to przeczekac? I ile mialoby to trwac?
Jak wyżej.
9874123 pisze:Czy jest jakis sposob na rozwiazanie tego problemu?
Tak, dokupić transfer.
Nie pomagam na PW!
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Problem z iPlusem - internet jest, a jakoby go nie bylo

Post autor: YaHooo »

9874123 pisze:O co dokladnie chodzi? Czy wystarczy to przeczekac? I ile mialoby to trwac?
W plusie jest 6 okresów rozliczeniowych http://bok.plusgsm.pl/Scripts/rightnow. ... _faqid=902

To, że dostałeś modem to nie oznacza, że od tego dnia się zaczyna Twój okres rozliczeniowy. Załóżmy, że modem dostałeś 1-szego, a Twój okres się zaczyna 9. Zatem przysługuje Ci limit w pierwszym niepełnym okresie proporcjonalny do liczby dni. W tyn przypadku za 8 dni. Czyli masz do dyspozycji 8/30 limitu który jest na umowie. W następnym okresie będzie już pełny limit.
9874123 pisze:Czy jest jakis sposob na rozwiazanie tego problemu?
Możesz sobie dokupić pakiet iPlus Extra http://www.iplus.pl/indywidualni-promoc ... extra.html
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
9874123
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2010-10-01, 23:07
Lokalizacja: Poznan

Re: Problem z iPlusem - internet jest, a jakoby go nie bylo

Post autor: 9874123 »

Dzieki za wszystkie odpowiedzi :-)

Dokupilem 128mb a internet wciaz sie wlecze (niewiele szybciej). Jesli chodzi o okresy rozliczeniowe, to modem zostal kupiony i uruchomiony 30 wrzesnia, problem zaczal sie 1 pazdziernika (pierwszy okres rozliczeniowy) i trwa do teraz.

Pozdrawiam,
M.
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Problem z iPlusem - internet jest, a jakoby go nie bylo

Post autor: YaHooo »

9874123 pisze:Dokupilem 128mb a internet wciaz sie wlecze (niewiele szybciej).
To może jakiś problem z siecia? Trzeba by zadwonić do BOK'u. Wtedy powiedzą Ci na 100% czy masz założony limit, czy nie.
9874123 pisze:modem zostal kupiony i uruchomiony 30 wrzesnia, problem zaczal sie 1 pazdziernika (pierwszy okres rozliczeniowy) i trwa do teraz.
Nie wiadomo czy taki okres rozliczeniowy masz. Tu też najlepiej się przekonać dzwoniąc do BOK'u.
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
9874123
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2010-10-01, 23:07
Lokalizacja: Poznan

Re: Problem z iPlusem - internet jest, a jakoby go nie bylo

Post autor: 9874123 »

Ok, juz wiem co bylo nie tak.

Okazalo sie, ze wykupione dodatkowe megabajty (128) transferu zaczely dzialac z opoznieniem, a problem pierwotny wynikl z faktu nie wlaczonej uslugi Bezlik ( pomimo zaznaczenia tego podczas sporzadzania umowy :/ ). Ergo - wyczerpalem caly limit na ten niepelny okres rozliczeniowy.

Temat zamkniety. Dzieki za pomoc.

Pozdrawiam,
M.
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Problem z iPlusem - internet jest, a jakoby go nie bylo

Post autor: YaHooo »

9874123 pisze:Okazalo sie, ze wykupione dodatkowe megabajty (128) transferu zaczely dzialac z opoznieniem,
A to bywa tak czasem.
9874123 pisze:problem pierwotny wynikl z faktu nie wlaczonej uslugi Bezlik
To można pisać reklamację.
9874123 pisze:Temat zamkniety.
Na naszym forum <a href="http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?p=82778#82778">»nie zamykamy tematów«</a>.
9874123 pisze:Dzieki za pomoc.
Nie ma za co :ok:
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
ODPOWIEDZ