Business Everywhere na Start bez modemu

SubForum obecnych i przyszłych użytkowników internetu w technologii CDMA - Centertel (Orange Freedom PRO), Sferia, Nordisk, Plus (CDMA2000 1xEVDO itd.)

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
al-czerniawski
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 374
Rejestracja: 2008-01-04, 11:38
Lokalizacja: spod Nieporętu

Business Everywhere na Start bez modemu

Post autor: al-czerniawski »

Korzystam z ww abonamentu w systemie CDMA. Bardzo mi on odpowiada z uwagi na noc bez limitów i możliwość do sporadycznego użytkowania modemu w dzień przy stawce 5 gr za 1 MB. Daje też możliwość w razie potrzeby wykupienia dodatkowych pakietów danych. W sumie jak dla mnie rewelacyjna oferta. Choć normalnie nadal korzystam ze sprawdzonej Sferii.
Ostatnio jednak zostałem zaskoczony ograniczeniem transferu DL w dzień i w nocy do ok. 64 kbps. Normalnie przekraczał 1,5 Mbps, czasami nawet ponad 2 Mbps. Zauważyłem to pierwszy raz 3 listopada, w nocy. Przez parę wcześniejszych dni nie miałem możliwości korzystania z modemu.
Sprawdzałem działanie łącza na różnych modemach, z anteną i bez. Oczywiście Sferia na tym samym routerze działa bez pudła.
Przycięcie jest wyraźnie systemowe. UL mam normalny tj. tyle ile modem wydoli.
Czy ktoś biegły w Orange'u potrafi mi to uzasadnić? Czy mam od razu składać reklamację?

Edit:
UL mam normalny tj. tyle ile modem wydoli.
Sprawdzałem w nocy z 5 na 6 listopada i wygląda jednak, że i UL mam koślawy.
Ostatnio zmieniony 2010-11-06, 09:29 przez al-czerniawski, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
guteq
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 383
Rejestracja: 2009-03-31, 15:57
Lokalizacja: Kraków / Przemyśl

Re: Business Everywhere na Start bez modemu

Post autor: guteq »

al-czerniawski pisze:Daje też możliwość w razie potrzeby wykupienia dodatkowych pakietów danych.
No właśnie, jak to z tymi pakietami jest naprawdę? Orange w Regulaminie usługi Dodatkowe Pakiety twierdzi, że pakiety nie są dostępne dla "Nowy BE Na Start":

Kod: Zaznacz cały

Usługa dostępna jest w planie taryfowym Business Everywhere wraz z usługą Business Everywhere w wariancie: Nowy Business Everywhere na próbę, Business Everywhere Mini, Nowy Business Everywhere Standard, Nowy Business Everywhere Premium oraz Business Everywhere Platinum Pro. 
al-czerniawski, czy próbowałeś dokupić któryś z tych pakietów do swojego BE Na Start, a jeśli tak, to czy się udało?
Pozdro,
GutEQ
al-czerniawski
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 374
Rejestracja: 2008-01-04, 11:38
Lokalizacja: spod Nieporętu

Re: Business Everywhere na Start bez modemu

Post autor: al-czerniawski »

guteq pisze:czy próbowałeś dokupić któryś z tych pakietów
Nie, nie próbowałem bo nie miałem jak dotąd takiej potrzeby. Z rozmowy w salonie dowiedziałem się jednak, że zgodnie z informacją, ofertą, podawaną na stronie www Orange'a jest taka możliwość, a regulaminy ponoć nie są ścisłe w tym zakresie. Sądzę jednak, że patrząc od strony prawnej to ważniejsze są regulaminy, które dawałyby mocniejszą podstawę do reklamacji niż tabela z ofertą na stronie www. Choć pewnie i na nią można by się powoływać w razie jakichś roszczeń. Wszak jest to oferta złożona publicznie. http://www.orange.pl/portal/map/map/corpo_inet_mobile zakładka "tabela opłat"

Dla mnie pakiety nie były szczególnym warunkiem do podpisania umowy, wystarczało mi 5gr/1MB, do zawarcia umowy. Czasem u klienta pozwala mi to na weryfikację możliwości skorzystania z Orange'a w jego lokalizacji. Jedyne co mi nie pasuje to brak możliwości blokady dziennej, co chyba odróżnia abonament business od indywidualnego.

Dodam. Sprawę pakietów, jak doczytałem, dokładnie reguluje regulamin udostępniający tę możliwość we wszystkich opcjach w ofercie Orange Free oraz Business Everywhere.
Kolejny raz dodam.
Jak doczytałem? :/ Przeczytaj dalsze posty zwracając baczną uwagę na daty regulaminów i obowiązujący w nich dopisek: "do odwołania".
Ostatnio zmieniony 2010-11-07, 01:36 przez al-czerniawski, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
guteq
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 383
Rejestracja: 2009-03-31, 15:57
Lokalizacja: Kraków / Przemyśl

Re: Business Everywhere na Start bez modemu

Post autor: guteq »

al-czerniawski pisze:Sprawę pakietów, jak doczytałem, dokładnie reguluje regulamin udostępniający tę możliwość we wszystkich opcjach w ofercie Orange Free oraz Business Everywhere.
Czy mógłbyś podesłać linka do tego regulaminu, proszę? Temat jest dla mnie o tyle ważny, że jeśli można dokupić pakiety, to będę mógł zamienić swoje mało wykorzystywane ale przydatne BE Optimum na "BE Na Start" i sporo zaoszczędzę a zachowam dostęp do CDMA :)
Pozdro,
GutEQ
al-czerniawski
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 374
Rejestracja: 2008-01-04, 11:38
Lokalizacja: spod Nieporętu

Re: Business Everywhere na Start bez modemu

Post autor: al-czerniawski »

guteq pisze:Czy mógłbyś podesłać linka do tego regulaminu
Na prośbę zacząłem szukać i... zgłupiałem :szok: . Znalazłem bowiem kolejny regulamin z późniejszą datą (14 września 2010 r.) niż ten, który wcześniej cytowałem. Jest on dostępny tu: http://www.orange.pl/portal/map/map/corpo_inet_mobile w zakładce "do pobrania". Regulamin tylko dla klientów biznesowych. Dokładnie ten, który przytaczałeś.

Regulamin cytowany przeze mnie wcześniej znajduje się tu: http://www.orange.pl/portal/map/map/new ... Id=4883609 w zakładce "do pobrania"
Choć nie jestem pewny czy jest to ten sam link, z którego cytowałem. Ale regulamin ten sam, z 7 lipca 2010r. :gwiazdki: :gwiazdki:
Ostatnio zmieniony 2010-11-07, 01:39 przez al-czerniawski, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
guteq
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 383
Rejestracja: 2009-03-31, 15:57
Lokalizacja: Kraków / Przemyśl

Re: Business Everywhere na Start bez modemu

Post autor: guteq »

al-czerniawski pisze:Na prośbę zacząłem szukać
Dzięki :)
al-czerniawski pisze:i... zgłupiałem :szok:
No właśnie, ja też... Orange podaje na stronie sprzeczne informacje :dobani: i na dodatek mamy dwa regulaminy - jeden z 14-go września 2010 r. a drugi z 7 lipca 2010 r. które są ze sobą SPRZECZNE :klnie: w tym starszym jest info że usługa dostępna dla wszystkich rodzajów BE, a w nowszym jest lista która nie zawiera BE Na Start. :gwiazdki:

Dlatego - jeśli to nie kłopot dla Ciebie - gdybyś któregoś dnia zamierzał ściągnąć trochę więcej danych na swoim BE Na Start to może zechciałbyś spróbować włączyć którykolwiek pakiet i zobaczyć czy się to uda? ;)
Pozdro,
GutEQ
al-czerniawski
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 374
Rejestracja: 2008-01-04, 11:38
Lokalizacja: spod Nieporętu

Re: Business Everywhere na Start bez modemu

Post autor: al-czerniawski »

guteq pisze:może zechciałbyś spróbować włączyć którykolwiek pakiet
Obawiam się, że nie będę miał takiej okazji. W tej chwili Orange'a używam tylko w nocy i sporadycznie w czasie wizyt u klientów. A do tego zbędne mi są dodatkowe pakiety. Na dodatek ciągle mam transfer na poziomie 64 kbps. Zdecydowałem się złożyć reklamację i czekam na reakcję Orange'a.
Awatar użytkownika
guteq
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 383
Rejestracja: 2009-03-31, 15:57
Lokalizacja: Kraków / Przemyśl

Re: Business Everywhere na Start bez modemu

Post autor: guteq »

al-czerniawski pisze:Obawiam się, że nie będę miał takiej okazji.
Nic to :) jak mi się umowa terminowa skończy za 2 miesiące to będę mógł zmieniać taryfy do woli, przetestuję wtedy i wrzucę info :)
al-czerniawski pisze:ciągle mam transfer na poziomie 64 kbps. Zdecydowałem się złożyć reklamację i czekam na reakcję Orange'a.
Może to jest taka fajna taryfa, że transfer tani i w nocy darmowy, ale niezbyt szybki? :rotfl:

Oczywiście żartuję... powodzenia w przebijaniu się przez reklamacje w Orange, daj znać na forum czy Ci się udało.
Pozdro,
GutEQ
al-czerniawski
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 374
Rejestracja: 2008-01-04, 11:38
Lokalizacja: spod Nieporętu

Re: Business Everywhere na Start bez modemu

Post autor: al-czerniawski »

W dostępnych online opcjach moich usług nie mam możliwości osobistego zakupu pakietów. Musiałbym to zrobić wystawiając zlecenie, które nie wiem czy byłoby przyjęte.

Podsumowując swoją wiedzę na dziś.
Tabele opłat nie dają możliwości zakupu pakietów przy wykupieniu abonamentu BE na Start w salonie. Podobnie najnowszy regulamin z 14.09.2010r. nie wyszczególnia tej taryfy.
Natomiast zakup abonamentu online daje wg tabeli opłat możliwość dokupowania pakietów. Z tym, że nie udało mi się tego dokonać przy próbie zakupu bez modemu. Jednak najnowszy regulamin dotyczący tych pakietów i tak nie obejmuje tej taryfy. :rotfl:
Lipcowy regulamin został odwołany przez wrześniowy. Tak mniemam. :hyhy:
Awatar użytkownika
guteq
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 383
Rejestracja: 2009-03-31, 15:57
Lokalizacja: Kraków / Przemyśl

Re: Business Everywhere na Start bez modemu

Post autor: guteq »

al-czerniawski pisze:W dostępnych online opcjach moich usług nie mam możliwości osobistego zakupu pakietów.
No to pozamiatane :dobani: skoro nie ma tej opcji w Orange Online dla BE Na Start, to znaczy, że wrześniowy regulamin obowiązuje i pakietów dla tej taryfy nie ma.
To mamy jasność... dzięki że sprawdziłeś :)
Pozdro,
GutEQ
al-czerniawski
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 374
Rejestracja: 2008-01-04, 11:38
Lokalizacja: spod Nieporętu

Re: Business Everywhere na Start bez modemu

Post autor: al-czerniawski »

Dyskusja pobudziła mnie do dalszego zgłębiania regulaminów.
I ciekawostka :zly: . Regulamin "Szczęśliwe godziny" z 5 listopada 2010r. http://www.orange.pl/portal/map/map/corpo_inet_mobile zakładka "do pobrania". Cytuję:

13. Operator zastrzega sobie prawo do zaprzestania świadczenia Usługi w każdym czasie bez podania przyczyny, co nie będzie naruszać praw Abonentów, którzy włączyli Usługę przed jej odwołaniem.

Może zatem spadek prędkości łącza do 64 kbps to uszczęśliwienie zaprzestaniem świadczenia usług Szczęśliwe Godziny w każdym czasie bez podania przyczyny. :klnie: choć umowę zawarłem 8 października 2010r. !!
Czy następnym krokiem Orange'a będzie zaprzestanie świadczenia usługi 5gr/1MB przy ciągłym pobieraniu opłat za abonament bez usług?! Bo 5gr/1MB z prędkością 64 kbps już mam!
Jeśli to jest rzeczywista polityka Orange'a to muszę ostrzec użytkowników Sferii z abonamentem TranSfernight by nie rezygnowali, jak ja to zrobiłem, z tej usługi na rzecz Orange'a.
Awatar użytkownika
guteq
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 383
Rejestracja: 2009-03-31, 15:57
Lokalizacja: Kraków / Przemyśl

Re: Business Everywhere na Start bez modemu

Post autor: guteq »

al-czerniawski pisze:Czy następnym krokiem Orange'a będzie zaprzestanie świadczenia usługi 5gr/1MB przy ciągłym pobieraniu opłat za abonament bez usług?!
Wcale bym się nie zdziwił... :klnie:

Wygląda na to, że nie ma taryfy która byłaby jednocześnie dobra i tania :) jest albo jedno, albo drugie :rotfl:
Mi pozostaje chyba tylko Nowy BE Standard... przynajmniej w porównaniu z aktualną taryfą dojdzie mi darmowy dostęp do hotspotów i obniżenie abo o 15 zł/mies.
Pozdro,
GutEQ
al-czerniawski
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 374
Rejestracja: 2008-01-04, 11:38
Lokalizacja: spod Nieporętu

Re: Business Everywhere na Start bez modemu

Post autor: al-czerniawski »

Zauważyłem dziś około południa poprawę jakości łącza. Czyli być może reklamacja poskutkowała. Mam nadzieję, że na trwale.
Przypomnę.
3 listopada stwierdziłem obcięcie transferu do 64 kbps.
6 listopada złożyłem reklamację nie doczekawszy się na forum wyjaśnienia sytuacji.
8 listopada otrzymałem maila z potwierdzeniem przyjęcia reklamacji i z uwagą, że większość reklamacji udaje się rozwiązać w ciągu 14 dni.
10 listopada zauważyłem poprawę jakości łącza. Dotyczy to w moim przypadku systemu naliczania 5gr/1MB. Zobaczymy w nocy jak działają "Szczęśliwe Godziny".

Niepokoi mnie jedynie to, że jednocześnie 10 listopada rozpoczął się mój nowy okres rozliczeniowy. Zastanawiam się zatem czy to nie ma jakiegoś związku z poprawą łącza. Bo gdyby związek jakiś istniał to mocno mnie intryguje jaki? Przecież noc mam bez limitów, a w dzień nie nabiłem sobie konta ponad zastrzeżoną wartość 200zł płatności. Normalnie modem w dzień mam wyłączony i co najwyżej odpalam próbnie u klientów testy prędkości. Co ostatnio zdarzało mi się b.rzadko.

Dodaję 12 listopada:
12 listopada zostałem mile zaskoczony telefonicznie przez Doradcę z Departamentu Obsługi Klienta Biznesowego. Uzyskałem rzeczowe wyjaśnienia.
Otóż Szczęśliwe Godziny w przypadku abonamentu BE na Start są aktywowane automatycznie razem z aktywacją łącza. Nie są aktywowane automatycznie w tych przypadkach gdy aktywacja jest płatna.
Zmiana prędkości łącza nie wynikała z ograniczenia systemowego i mogła wynikać z jakichś innych przyczyn technicznych.
Inna ważna informacja to ta dotycząca limitu należności przyjmowana zazwyczaj przy podpisywaniu umowy. Limit dotyczy usług związanych z korzystaniem z telefonu komórkowego, a nie jest związany z korzystaniem z Internetu za pośrednictwem modemu.
Ostatnio zmieniony 2010-11-12, 11:59 przez al-czerniawski, łącznie zmieniany 2 razy.
em1L
Stały użytkownik forum
Posty: 73
Rejestracja: 2009-01-21, 21:25
Lokalizacja: Dzierzgoń

Re: Business Everywhere na Start bez modemu

Post autor: em1L »

Jak to w ogóle jest z tym abonamentem Na Start?

W nocy od 00:00 do 8:00 jest bez limitów, a później w dzień, po 8:00 naliczają 5gr/1mb?
Czy może limitują do tych 64kbits na okres dzienny, a w nocy odblokowują limit?
al-czerniawski
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 374
Rejestracja: 2008-01-04, 11:38
Lokalizacja: spod Nieporętu

Re: Business Everywhere na Start bez modemu

Post autor: al-czerniawski »

em1L pisze:Jak to w ogóle jest z tym abonamentem Na Start?
Teoretycznie w nocy i w dzień powinno się korzystać z pełnych możliwości jakie daje CDMA.

Podejrzewam, że zaczynam rozumieć skąd się wzięło obniżenie prędkości jakiego doświadczyłem.
Otóż nie aktywowałem usługi "Szczęśliwe Godziny". Jakoś bez powodu przyjąłem, że ta usługa, podobnie jak usługa "Cała Naprzód" czyli owe 5gr/1MB są aktywowane wraz z aktywowaniem karty SIM/RUIM w systemie. Tymczasem, jak doczytałem regulamin, usługę tę aktywuje się wedle życzenia i można z niej korzystać do momentu gdy Orange'owi się coś odmieni i bez uprzedzenia, w dowolnym czasie zrezygnuje z jej świadczenia.

Te, spóźnione, przemyślenia każą mi wnioskować, że moja najbliższa faktura wyniesie, zamiast ok. 15 zł netto, 200 zł. :( Czyli tyle ile wynosi limit płatności ustalony jako zabezpieczenie przed ich nadmiernym wzrostem. Strasznie :klnie: droga ta nauka czytania ze zrozumieniem.
Może to potwierdzać moje wcześniejsze niepokoje związane ze zbieżnością daty nowego okresu rozliczeniowego i przywrócenia normalnego działania łącza.

Te wątpliwości skierowałem dziś w zapytaniu mailowym do BOK. Jeszcze nie mam odpowiedzi.

Podsumowując. Pierwszym ważnym krokiem w korzystaniu z BE na Start i pewnie też Orange Free 19 jak i innych, dających możliwość działania w nocy bez limitów, powinno być włączenie SMS-em, lub online usługi "Szczęśliwe Godziny".
Dopiero po tym, nocą, cieszcie się bez ograniczeń z szybkiego łącza!!!!

Aktywację zleciłem teraz mailem przez BOK, oraz zleciłem zmianę wysokości miesięcznego limitu należności jedynie na 30 zł zamiast przyjętych przy popisywaniu umowy 200 zł. Na odpowiedzi muszę jeszcze poczekać.

Dodaję 12 listopada.
Mogę już w systemie Orange'a zobaczyć swoją fakturę. Wystawiona: 10.11.2010 i ku memu zdumieniu opiewa ona na kwotę tylko:18,42zł. :hurra:
Wynika z tego, że korzystając z łącza w nocy musiałem mieć włączone SG, choć osobiście ich nie aktywowałem. Mógł to ewentualnie uczynić sprzedawca w salonie przy zawieraniu umowy. A przycięcie transferu nie wynikało z wyczerpania limitu należności.

Dodatkowe wyjaśnienia dopisałem w poście wyżej, a związanym z historią reklamacji.
ODPOWIEDZ