Proszę o pomoc przy zmianie softu w E1752

Kwestie techniczne, konfiguracja i rozwiązywanie problemów z modemami GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
gulki81
Początkujący użytkownik forum
Posty: 3
Rejestracja: 2010-12-18, 23:19
Lokalizacja: Poznań

Proszę o pomoc przy zmianie softu w E1752

Post autor: gulki81 »

Witam serdecznie! Mam Huawei'a E1752C od Orange'a. Jestem totalnym lamerem w dziedzinie softu modemowego, z tego moje pytanie do Was ;) Czy gdybym zamienił brandowy soft orangutański na niebrandowy od Huawei'a, to w razie potrzeby oddania modemu do serwisu, w trakcie trwania gwarancji istnieje możliwośc powrócenia do brandowego softu od Orange'a, w taki sposób aby nie zorientowali się w serwisie, ze owy soft był modyfikowany, tak jak ma to miejsce przy zmianie oprogramowania w telefonach? :)

Druga rzecz, o którą chciałem spytać, to czy mógłby mnie ktoś obeznany w forum skierować do odpowiedniego FAQ instruującego w jaki sposób w tymże modelu przeprowadzić taką zmianę softu z brandowego na Huawei'owy? :) Po numerze IMEI wygenerowałem numer flashingowy mojego modemu, jeżeli jest to do czegoś przydatne :)

Do tej pory zmieniałem jedynie softy w telefonach :) Byłbym wdzięczny za jakieś informacje lub sugestie, pozdrawiam :)
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Proszę o pomoc przy zmianie softu w E1752

Post autor: ja.michal »

gulki81 pisze:to w razie potrzeby oddania modemu do serwisu, w trakcie trwania gwarancji istnieje możliwośc powrócenia do brandowego softu od Orange'a, w taki sposób aby nie zorientowali się w serwisie, ze owy soft był modyfikowany, tak jak ma to miejsce przy zmianie oprogramowania w telefonach? :)
Nie. Nie ma dostępu do brandowanego softu.
gulki81 pisze:Druga rzecz, o którą chciałem spytać, to czy mógłby mnie ktoś obeznany w forum skierować do odpowiedniego FAQ instruującego w jaki sposób w tymże modelu przeprowadzić taką zmianę softu z brandowego na Huawei'owy?
Pobierasz dashboard do swojego modemu i wgrywasz. Tyle. Instrukcji nie ma jako takiej. ;)
Znajdziesz na stronie www.sterowniki.bez-kabli.pl
Modem
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 209
Rejestracja: 2010-12-15, 19:54
Lokalizacja: Południe

Re: Proszę o pomoc przy zmianie softu w E1752

Post autor: Modem »

A po co chcesz zmienić soft ?
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Proszę o pomoc przy zmianie softu w E1752

Post autor: YaHooo »

gulki81 pisze:Czy gdybym zamienił brandowy soft orangutański na niebrandowy od Huawei'a, to w razie potrzeby oddania modemu do serwisu, w trakcie trwania gwarancji istnieje możliwośc powrócenia do brandowego softu od Orange'a, w taki sposób aby nie zorientowali się w serwisie, ze owy soft był modyfikowany, tak jak ma to miejsce przy zmianie oprogramowania w telefonach? :)
Nie obraź się, ale zupełnie nie rozumiem dlaczego chcesz ukrywać to, że zmieniłeś sobie dashboard w modemie. Przecież wgrywasz coś co udostępnia sam producent na swojej stronie. Więc na jakiej podstawie mogą Ci nie przyjąć na gwarancję? ;) Poza tym dashboard nic nie miesza w modemie. Ja to zawsze porównuję, że firmware to taki odpowiednik komputerowego BIOS'a, natomiast dashboard to Windows lub inny system operacyjny :)
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
gulki81
Początkujący użytkownik forum
Posty: 3
Rejestracja: 2010-12-18, 23:19
Lokalizacja: Poznań

Re: Proszę o pomoc przy zmianie softu w E1752

Post autor: gulki81 »

Dzięki chłopaki za odzew :) Jak już wyżej wspomniałem zielony jestem w sofcie modemowym. Jakieś tam doświadczenie mam w zmianie softu w telefonach, tam po zmianie na niebrandowany serwisy zasadniczo nie uznają gwarancji, z tego też moje pytanie jak to wygląda przy modemach. Likwidacją sim-locka zainteresowany nie jestem, bo i tak korzystam z OFnK, ale te ich oprogramowanie orangutańskie myślałem zamienić na soft od Huawei'a, bo co drugie łączenie z siecią wywala błędy, do tego o ile się dobrze zorientowałem nie mogę przez nie sprawdzić stanu konta poprzez kody, chyba że się mylę to mnie poprawcie :)
Modem
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 209
Rejestracja: 2010-12-15, 19:54
Lokalizacja: Południe

Re: Proszę o pomoc przy zmianie softu w E1752

Post autor: Modem »

masz w ogóle sim-locka ?
Zmiana softu nic nie poprawisz bo to to samo.
Jeśli nie możesz sprawdzić stanu konta przez dedykowany soft to tym bardziej nie przez uniwersalny.
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Proszę o pomoc przy zmianie softu w E1752

Post autor: YaHooo »

gulki81 pisze:Jakieś tam doświadczenie mam w zmianie softu w telefonach, tam po zmianie na niebrandowany serwisy zasadniczo nie uznają gwarancji, z tego też moje pytanie jak to wygląda przy modemach.
Tu jest nieco inna sprawa. Ponieważ Ty nie zmieniasz firmware, ale dashboard. To nie ma wpływu na pracę modemu. To jest tylko menadżer połączeń.

[ Dodano: 2010-12-19, 13:18 ]
gulki81 pisze:co drugie łączenie z siecią wywala błędy
Spróbuj najpierw połączenie <a href="http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=7211" target="_blank">»Dial-up«</a>
gulki81 pisze:ile się dobrze zorientowałem nie mogę przez nie sprawdzić stanu konta poprzez kody
A to można załatwić z "palca" poprzez komendy AT.
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
gulki81
Początkujący użytkownik forum
Posty: 3
Rejestracja: 2010-12-18, 23:19
Lokalizacja: Poznań

Re: Proszę o pomoc przy zmianie softu w E1752

Post autor: gulki81 »

Dzięki, YaHooo... połączenie dial-up działa bardzo stabilnie :)

A co masz na myśli z tym... "to można załatwić z "palca" poprzez komendy AT"? Mógłbyś mi to wytłumaczyć jak krowie na rowie? :D Chyba nie masz na myśli, przekładanie karty sim z modemu do telefonu i wklepywanie kodów z klawiatury fona? :D

A to nie traci się gwarancji na modem przy zmianie softu z brandowanego na Mobile Partner'a od Huawei'a? Widziałem w necie Mobile Partner'a z obsługa kodów USSD, taki soft chyba przyjmuje kody operatorskie np. *124#? :)

A i jeszcze jedno, czy wiecie może skąd mogę zassać tego Bytemobile Optimization Client 4.1 ponoć wyszła taka wersja, ja znalazłem jedynie Orange Romania Mobile Data Accelerator w wer. 3.2.4 :)
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Proszę o pomoc przy zmianie softu w E1752

Post autor: YaHooo »

gulki81 pisze:Dzięki, YaHooo... połączenie dial-up działa bardzo stabilnie :)
Nie ma za co :ok:
gulki81 pisze:A co masz na myśli z tym... "to można załatwić z "palca" poprzez komendy AT"?
Więc komendy AT ( http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?p=38079#38079 ) możesz wpisywać za pomocą <a href="http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?p=38083#38083">»HyperTerminal«</a> (tu masz przykłady jak go uruchomić). No i istnieje taka komenda która wysyła kody USSD do modemu. Nie wiem czy na Twoim modemie pójdzie, ale możesz spróbować słać komendę jak tu opisałem > Przykład wysyłania kodów USSD za pomocą komend AT <.

[ Dodano: 2010-12-19, 19:37 ]
gulki81 pisze:A to nie traci się gwarancji na modem przy zmianie softu z brandowanego na Mobile Partner'a od Huawei'a?
Z tego co wiem, to nie :)
gulki81 pisze:Widziałem w necie Mobile Partner'a z obsługa kodów USSD, taki soft chyba przyjmuje kody operatorskie np. *124#? :)
Jak najbardziej będzie obsługiwać :)
gulki81 pisze:A i jeszcze jedno, czy wiecie może skąd mogę zassać tego Bytemobile Optimization Client 4.1 ponoć wyszła taka wersja
Niestety nie wiem.
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22036
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Proszę o pomoc przy zmianie softu w E1752

Post autor: ja.michal »

Jeśli tam siedzi typowa aplikacja Orange z ich jakimiś dziwnymi sterownikami jak w Optionach robią to wgranie niebrandowanego oprogramowania może, ale nie musi, skutkować utratą gwarancji. W przypadku firmware to też różnie może być bo czasem firmware operatora mają jakieś ustawienia pod daną sieć. W Optionach od Orange na pewno.

Zdjęcie simlocka bez ingerencji fizycznej czy programowej nie powinno wiązać się z utratą gwarancji. Zwłaszcza, że Orange jest tak fajne, że nawet po zakończeniu umowy nie zdejmują simlocka. :dobani:
ODPOWIEDZ