Play i dziwny problem

Pozostałe zagadnienia (sprzętowe i programowe), które nie pasują do powyższych kategorii np. optymalizacja łącza, liczniki danych, bezpieczeństwo w sieci, informacje podstawowe.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
rossoneri
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-06-15, 23:03
Lokalizacja: K/T

Play i dziwny problem

Post autor: rossoneri »

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Mam problem z internetem PLAY ONLINE(Modem Huawei E160). Przyznam szczerze, że praktycznie nigdy problemów z Play'em nie miałem, a posiadam go już 3 lata. Dopiero co wróciłem z pracy i internet w tej chwili jest mi bardzo potrzebny, ale niestety jak na złość nie chce ze mną współpracować. Moja kochana mama, która bardzo lubi serfować po internecie, przekazała mi właśnie, że internet nie działa od 10 rano. Problem polega na tym, że praktycznie w każdym miejscu mieszkania w modemie świeci się zielona dioda(nie mogę się wtedy połączyć, w oprogramowaniu Play wyskakuje wiadomość "połączenie nie jest możliwe przed zarejestrowaniem do sieci"), dopiero jak stanę z laptopem przy oknie dioda zmienia kolor na granatowy i mogę się połączyć. Przy oknie zasięg waha się pomiędzy 20%-60%, ruszę się dosłownie o jeden metr do tyłu połączenie jest zrywane. Prędkość internetu jest PORAŻAJĄCO niska, ledwo co udało mi się dostać na to forum. Limitu nie przekroczyłem NA PEWNO. Zawsze zasięg był maksymalny, do nadajnika mam kilkaset metrów. Do BOK-u próbowałem się dodzwonić, ale nic z tego. Jeszcze przed tym, jak wpadłem na pomysł, aby trochę z laptopem pochodzić po domu, próbowałem przeinstalować oprogramowanie PLAY. I tu AVAST, program antywirusowy z którego korzystam ostrzegł mnie przy instalacji PO. Zasugerował mi, że oprogramowanie, które instaluje jest NIEBEZPIECZNE. Musiałem wybrać jakieś 3 opcje, ale jako, że się na tym za bardzo nie znam kliknąłem OK i instalacja dobiegła końca.

Zwracam się z pytaniem do ekspertów, w czym może być problem ? Akurat jak internet jest mi bardzo, ale to bardzo potrzebny PLAY zawodzi. Szkoda słów. Myślę, że problem tkwi nadajniku. Po prostu coś się stało, ale cholerka od 9 godzin nie naprawiliby tego ?

Jeżeli napisałem w złym dziale / nazwałem źle temat lub w jakikolwiek sposób złamałem regulamin, to bardzo przepraszam, ale nie mogę dostać się do regulaminu forum w dodatku przez to wszystko tracę nerwy.

Pozdrawiam, z góry dziękuję za zainteresowanie z państwa strony.
Maciek764
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1620
Rejestracja: 2008-07-19, 17:07
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Play i dziwny problem

Post autor: Maciek764 »

Z tego co piszesz to wydaje mi się, że nadajnik z którym zwykle się łączysz nie działa i łączy się z jakimś dalszym. Jakbyś się podłączył przez topnetinfo to mógłbyś zobaczyć z jakim NodeB się łączysz.
rossoneri
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2010-06-15, 23:03
Lokalizacja: K/T

Re: Play i dziwny problem

Post autor: rossoneri »

Coś niesamowitego. Zrobiłem to co napisałeś Maciek764. Pobrałem topnetinfo(trochę to trwało, transfer bardzo słaby). Gdy pobierała się lista BTS-ów, internet zaczął działać normalnie, lecz zasięg wciąż jest słaby. Dosłownie zaraz po połączeniu się przez program topnetinfo wszystko wróciło do normy. Ja już nic nie rozumiem, w każdym bądź razie wszystko jest w jak najlepszym porządku. I chwała Bogu.

Dziękuje za zainteresowanie.

PS.

Maciek764, bardzo interesujący jest ten program topnetinfo. Zawsze łączyłem się poprzez podstawowy manager PLAY, lecz od dziś będę używał w/w programu. Dzięki.

Utworzony przeze mnie temat proszę przenieść do kosza. Przepraszam za zaśmiecanie forum, ale kompletnie nie wiedziałem już co robić.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Play i dziwny problem

Post autor: YaHooo »

rossoneri pisze:Przepraszam za zaśmiecanie forum, ale kompletnie nie wiedziałem już co robić.
Spokojnie. My tu przecież na forum nie bijemy jak ktoś zakłada poprawnie temat i oczekuje pomocy :) Tak samo rozwiązanych tematów nie wyrzucamy do kosza ani nie zamykamy (chyba, że ktoś zacznie się brzydko zachowywać ;) ). Być może jeszcze coś się przytrafi w związku zaistniałą sytuacją i wtedy tu coś dopiszesz.
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
ODPOWIEDZ