mBank mobile - Pakiety internetowe 100MB - ważność/aktywacja
Moderator: Moderatorzy
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 2010-04-06, 09:50
- Lokalizacja: PL
mBank mobile - Pakiety internetowe 100MB - ważność/aktywacja
Mam wątpliwości dotyczące regulaminu pakietów 100MB ("Internet 100 MB") w ofercie mBank mobile:
http://mbankmobile.pl/regulaminy/archiw ... 090714.pdf
Punkt III.3 regulaminu brzmi:
"W przypadku aktywacji kolejnego Pakietu Internet, Okres ważności wszystkich Pakietów Internet zgromadzonych na koncie telefonicznym Użytkownika przedłuża się o kolejne 30 dni."
"Okres ważności" jest wspomniany również w II.3:
"W ramach Oferty Użytkownik może aktywować Pakiet Internet zawierający limit 100 MB (sto megabajtów) („Limit”) do wykorzystania na połączenia z siecią Internet w ramach Pakietowej Transmisji Danych w ciągu 30 dni (720 godzin) („Okres ważności”) od chwili aktywacji Pakietu Internet."
Czy, w przypadku aktywacji TRZECH pakietów w RÓŻNE dni, *PIERWSZY* z tych pakietów będzie mógł być PONOWNIE aktywowany:
(1) 30 dni po aktywacji *PIERWSZEGO* (bo minęło 720 h od aktywacji PIERWSZEGO, niezależnie od przedłużenia Okresu Ważności przez aktywację OSTATNIEGO (TRZECIEGO)),
(2) 30 dni po aktywacji *TRZECIEGO* (bo aktywacja OSTATNIEGO (TRZECIEGO) przedłużyła o 30 dni okres ważności WSZYSTKICH (TRZECH) pakietów)?
Przykład: aktywuję 3 pakiety 100 MB:
- PIERWSZY - 1. kwietnia,
- DRUGI - 11. kwietnia,
- TRZECI - 21. kwietnia.
Czy PIERWSZY może być ponownie aktywowany już 1. maja czy dopiero 21. maja?
http://mbankmobile.pl/regulaminy/archiw ... 090714.pdf
Punkt III.3 regulaminu brzmi:
"W przypadku aktywacji kolejnego Pakietu Internet, Okres ważności wszystkich Pakietów Internet zgromadzonych na koncie telefonicznym Użytkownika przedłuża się o kolejne 30 dni."
"Okres ważności" jest wspomniany również w II.3:
"W ramach Oferty Użytkownik może aktywować Pakiet Internet zawierający limit 100 MB (sto megabajtów) („Limit”) do wykorzystania na połączenia z siecią Internet w ramach Pakietowej Transmisji Danych w ciągu 30 dni (720 godzin) („Okres ważności”) od chwili aktywacji Pakietu Internet."
Czy, w przypadku aktywacji TRZECH pakietów w RÓŻNE dni, *PIERWSZY* z tych pakietów będzie mógł być PONOWNIE aktywowany:
(1) 30 dni po aktywacji *PIERWSZEGO* (bo minęło 720 h od aktywacji PIERWSZEGO, niezależnie od przedłużenia Okresu Ważności przez aktywację OSTATNIEGO (TRZECIEGO)),
(2) 30 dni po aktywacji *TRZECIEGO* (bo aktywacja OSTATNIEGO (TRZECIEGO) przedłużyła o 30 dni okres ważności WSZYSTKICH (TRZECH) pakietów)?
Przykład: aktywuję 3 pakiety 100 MB:
- PIERWSZY - 1. kwietnia,
- DRUGI - 11. kwietnia,
- TRZECI - 21. kwietnia.
Czy PIERWSZY może być ponownie aktywowany już 1. maja czy dopiero 21. maja?
-
- Mistrz bezprzewodowy
- Posty: 1887
- Rejestracja: 2007-12-27, 19:19
- Lokalizacja: Kraków
Re: mBank mobile - Pakiety internetowe 100MB - ważność/aktyw
Nie Ty jedenrt pisze:Mam wątpliwości dotyczące regulaminu pakietów 100MB ("Internet 100 MB") w ofercie mBank mobile:
http://mbankmobile.pl/regulaminy/archiw ... 090714.pdf

Czytając ten Regulamin i traktując jego zapisy literalnie, nie dostrzegam nigdzie warunku, jakoby następny pakiet można było aktywować dopiero po upływie Okresu Ważności poprzedniego.Czy, w przypadku aktywacji TRZECH pakietów w RÓŻNE dni, *PIERWSZY* z tych pakietów będzie mógł być PONOWNIE aktywowany:
(1) 30 dni po aktywacji *PIERWSZEGO* (bo minęło 720 h od aktywacji PIERWSZEGO, niezależnie od przedłużenia Okresu Ważności przez aktywację OSTATNIEGO (TRZECIEGO)),
(2) 30 dni po aktywacji *TRZECIEGO* (bo aktywacja OSTATNIEGO (TRZECIEGO) przedłużyła o 30 dni okres ważności WSZYSTKICH (TRZECH) pakietów)?
Jedyny warunek to taki, że:
O Okresie Ważności nic nie ma!2. Uczestnik może jednocześnie mieć aktywne 3 (trzy) Pakiety Internet.
Natomiast pakiet przestaje być aktywny w momencie wykorzystania przyznanego w tym pakiecie limitu transferu, więc moim zdaniem, jeśli tylko użytkownik zużyje pierwszy pakiet, to już może aktywować następny.
A jak jest naprawdę, to chyba wiedzą tylko w mBanku, a i to nie na pewno

Tym niemniej, gdybyś uzyskał autorytatywna odpowiedź w tej kwestii z mBanku, to podaj ją tu

Krzysztof
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 2010-04-06, 09:50
- Lokalizacja: PL
Re: mBank mobile - Pakiety internetowe 100MB - ważność/aktywacja
Wygląda na to, że udało mi się uzyskać odpowiedź od mBanku i faktycznie, dobrze kombinujesz.
Tutaj link do forum mBanku z odpowiedziami przedstawiciela mEkipy:
http://www.mbank.pl/forum/read.html?f=1 ... 7&t=936087
Kopiuję tutaj najważniejsze z mojego punktu widzenia wypowiedzi mBanku (na wypadek gdyby wątek zniknął) - na pytanie zadanie w pierwszym poście:
Tutaj link do forum mBanku z odpowiedziami przedstawiciela mEkipy:
http://www.mbank.pl/forum/read.html?f=1 ... 7&t=936087
Kopiuję tutaj najważniejsze z mojego punktu widzenia wypowiedzi mBanku (na wypadek gdyby wątek zniknął) - na pytanie zadanie w pierwszym poście:
A następnie, na moje kolejne pytanie uściślające z przykładem:Kolejny pakiet możesz aktywować jeżeli wykorzystasz 100mb max jednocześnie możesz mieć aktywne 3 pakiety jednocześnie.
Np jeżeli już 22 kwietnia wykorzystasz 100 mB np 1 pakiet-> to już możesz sobie aktywować kolejny pakiet a termin ważności wszystkich pakietów przedłuży się do 22 maja.
Odpowiedź:Załóżmy, czysto hipotetycznie, że aktywuję jednocześnie 3 pakiety 100 MB. Te 300 MB zużywam, dla prostoty obliczeń, w dokładnie jeden dzień (równe 24h). Czyli następne 3x100 MB aktywuję następnego dnia. I następnego. I tak ciągle.
Czy mam rozumieć, że w ciągu jednego kalendarzowego miesiąca (30-sto dniowego) efektywnie dokonam aktywacji 30 * 3 = 90 pakietów, w których prześlę 30 * 3 * 100 MB = 9000 MB danych, a z mojego konta zostanie ściągnięte 30 * 3 * 5 PLN = 450 PLN?
Wniosek: pakiety można aktywować jeden po drugim, nie przekraczając nigdy trzech jednocześnie aktywnych. Po wykorzystaniu 100mb z jednego pakietu można aktywować sobie kolejny.tak
-
- Mistrz bezprzewodowy
- Posty: 1887
- Rejestracja: 2007-12-27, 19:19
- Lokalizacja: Kraków
Re: mBank mobile - Pakiety internetowe 100MB - ważność/aktywacja
Dzięki za wyjaśnienie sprawy i za linka - przyda sięrt pisze:Wygląda na to, że udało mi się uzyskać odpowiedź od mBanku i faktycznie, dobrze kombinujesz.
Tutaj link do forum mBanku z odpowiedziami przedstawiciela mEkipy:
http://www.mbank.pl/forum/read.html?f=1 ... 7&t=936087

Krzysztof
-
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 3607
- Rejestracja: 2007-04-14, 10:01
- Lokalizacja: Wrocław
Re: mBank mobile - Pakiety internetowe 100MB - ważność/aktywacja
Też dziękuje, nigdy nie byłem tego pewien.Chris-Kr pisze:Dzięki za wyjaśnienie sprawy i za linka - przyda się
Wszelkie niedomówienia pozostawił Plus, bo to ta sama platforma była.Chris-Kr pisze:Czytając ten Regulamin i traktując jego zapisy literalnie, nie dostrzegam nigdzie warunku, jakoby następny pakiet można było aktywować dopiero po upływie Okresu Ważności poprzedniego
Pamiętam, że był problem w "Popołudniach i weekendach" w MixPlus III
Pakiet 100min/5zł można było aktywować raz na 30dni, nie znikał po wykorzystaniu tylko po upływie okresu ważności.
-
- Stały użytkownik forum
- Posty: 129
- Rejestracja: 2009-12-10, 15:07
- Lokalizacja: Polski
Re: mBank mobile - Pakiety internetowe 100MB - ważność/aktywacja
A ja mam pytanko odnośnie tych pakietów. Da się je anulować? Mam zawsze wbite te je... wizytówki i 200 mb tylko z 10zł. Więc da się anulować jakoś te wizytówki?
-
- Użytkownik forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 2011-04-21, 12:36
- Lokalizacja: Podlasie
Re: mBank mobile - Pakiety internetowe 100MB - ważność/aktywacja
yyy ... chodzi Ci o informację w sms z zapytaniem o aktywne pakiety? (*121#). Nie jest aż tak uciążliwa. W końcu wizytówki dostajesz po doładowaniu konta za free. Bardziej uciążliwa może być aktywacja pakietu 20 MB za free. Miałem kilka razy sytuację np: Zapytanie o ilość pozostałych pakietów = 27MB (aktywowany kilka dni wcześniej był pakiet free 20MB). Na koncie około 25 zł. Zatem luzik surfuje spokojnie, po chwili sms przypominamy o niskim stanie konta. Ilość danych w transferach około 27 MB. Sytuację miałem kilka razy i nie wiedziałem o co chodzi. Zwyczajnie pakiet 20MB jest aktywny, a środki lecą z konta. Miałem tak kilka razy zanim na to wpadłem. Wcześniej myślałem, że zwyczajnie zagapiłem się i pobrałem / wysłałem za dużo danych. Radzę uważać z tymi pakietami "za free" o ile ktoś jeszcze korzysta z netu przez mBank mobile. Po kilku takich, zapewne przypadkowych
ubytkach kasy z konta odpuszczam sobie internet od mMobile.
mBank pewnie będzie tłumaczył się korzystaniem z infrastruktury Plusa i błędami po ich stronie, a kasa leci. Żenada na maksa

mBank pewnie będzie tłumaczył się korzystaniem z infrastruktury Plusa i błędami po ich stronie, a kasa leci. Żenada na maksa

-
- Stały użytkownik forum
- Posty: 129
- Rejestracja: 2009-12-10, 15:07
- Lokalizacja: Polski
Re: mBank mobile - Pakiety internetowe 100MB - ważność/aktywacja
Nie chodzi mi o ilość aktywnych pakietów, mam mbanka, ładuje 100mb za 5zł i mogą być tylko 3 pakiety, z tego mam 2 po 100mb i chciałbym 3 wrzucić od razu, a nie moge, bo mam te wizytówki i chce je usunąć, bo po co mi one jak karte tylko do neta uzywam.. A nie wiem jak je anulować żeby zrobić miejsce na 100mb
-
- Mistrz bezprzewodowy
- Posty: 1887
- Rejestracja: 2007-12-27, 19:19
- Lokalizacja: Kraków
Re: mBank mobile - Pakiety internetowe 100MB - ważność/aktywacja
Reklamowanie czegokolwiek w mBanku to syzyfowa praca.panther pisze:Po kilku takich, zapewne przypadkowychubytkach kasy z konta odpuszczam sobie internet od mMobile.
mBank pewnie będzie tłumaczył się korzystaniem z infrastruktury Plusa i błędami po ich stronie, a kasa leci. Żenada na maksa![]()
Mnie kiedyś podwójnie pobrano należność za doładowanie komórki.
Myślałem, że wystarczy jeden telefon i sprawa będzie załatwiona, tym bardziej że komórka też mBanku, ale nic z tego.
Za każdym razem konsultant odpowiada, że "za chwilę" ktoś bardziej kompetentny do mnie oddzwoni i załatwi reklamację. Oczywiście, nikt nie oddzwania.
Gdy próbowałem upominać się o tę reklamację na e-maila, to odmówili jej rozpatrzenia tą drogą i ponownie skierowali mnie na infolinię.
A koszty moich połączeń na infolinię już dwukrotnie przekraczają reklamowaną przeze mnie kwotę doładowania (5 zł).
Chyba będę zmuszony w końcu napisać w tej sprawie do Komisji Nadzoru Bankowego, bo sposób rozpatrywania reklamacji klientów przez mBank woła o pomstę do nieba.
Krzysztof
-
- Użytkownik forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 2011-04-21, 12:36
- Lokalizacja: Podlasie
Re: mBank mobile - Pakiety internetowe 100MB - ważność/aktywacja
To chodzi czy nie chodzi ...Lucas_21 pisze:Nie chodzi mi o ilość aktywnych pakietów
Próbowałem Ci już to wytłumaczyć .... Wizytówki, nie mają żadnego wpływu na ilość aktywowanych pakietów do internetu. Jak chcesz się ich pozbyć - jak wyłączyć - nie wiem, ale pamiętam, że znikały same (jakoś po 30 dniach od doładowania konta) i pojawiły się znowu po kolejnym zasileniu konta - chyba dotyczy to kwot przedłużających konto o 30 dni i więcej. Mi w każdym razie w niczym nie przeszkadzają. Pamiętam, że ludzie narzekali, że wizytówki jednak nie do końca są darmowe i pobierają kasę z konta - kolejna mega usługa mMobilaLucas_21 pisze:mam mbanka, ładuje 100mb za 5zł i mogą być tylko 3 pakiety [cut ...]

W mMobile nie można mieć więcej niż 300MB danych na transfer. Możesz mieć aktywne max 3 pakiety internetowe. 3-ci pakiet internetowy można aktywować tylko w sytuacji, gdy na transfer pozostało Ci poniżej 200MB. Jak masz ponad 200 np 201MB nie aktywujesz trzeciego pakietu gdyż 201 + 100 > 300 ...
Powiedzmy, że Ciebie przycięli na piwo, w moim przypadku wyszłaby z tego niezła skrzynka ... Przynajmniej masz historię konta i jasną podstawę reklamacji. Niestety ciężko jest reklamować przekroczenie transferów. Mając środki na koncie zawsze mogłem aktywować kolejny pakiet MB ...Chris-Kr pisze:koszty moich połączeń na infolinię już dwukrotnie przekraczają reklamowaną przeze mnie kwotę doładowania (5 zł).