[problem] Axesstel MV400 / MV410 - błagam - POMOCY
Moderator: Moderatorzy
- deejaymg
- Stały użytkownik forum
- Posty: 88
- Rejestracja: 2011-04-21, 14:10
- Lokalizacja: jesteś?
[problem] Axesstel MV400 / MV410 - błagam - POMOCY
Witam po długiej przerwie...
Przedstawiłem kiedyś na forum mój problem odnośnie axesstela mv410.
W skrócie przypomnę, modem zachowywał się jakby bez przyczyny nagle gubił zasięg.
Oddałem modem do Orange, wysłali do serwisu, który stwierdził że router jest w 100% sprawny.
Podłączyłem w domu, podczas 1 dnia użytkowania rozłączył się już 2 razy.
Obecnie problem występuje częściej, czasami rozłączy się 3 razy z rzędu, nawet nie zdążę włączyć stronę i już muszę włączać modem od nowa, opiszę dokładnie jak mogę problem i bardzo proszę o każde pomocne słowo.
Wpisuje pin w axessmanager, korzystam normalnie z internetu.
Wszystkie lampki świecą na zielono, mam dodatkowo zamontowaną antenę cdma, w managerze wszystkie kreski zasięgu.
Modem nagle potrafi sam się rozłączyć, kreski zasięgu managerze ciągle się zmieniają z 0 na 1, 3, max.
I teraz wydaje mi się, że to istotna rzecz: zauważyłem, że dzieje się tak najczęściej, kiedy modem wchodzi w stan uśpienia.
Załaduję jakąś stronę, po czym czytam, modem nie przesyła wtedy kb i wchodzi w stan uśpienia. Kiedy chcę kliknąć kolejną stronę już nie mogę, bo połączenie zostaje zerwane a kreski z zasięgiem głupieją, w modemie wówczas świecą się wszystkie lampki na zielono z wyjątkiem SIGNAL.
Żeby ponownie nawiązać połączenie, muszę włączyć od nowa router i wpisać ponownie kod pin.
Kuzyn ma axesstela mv500, mieszka 200 metrów dalej, nie korzysta z dodatkowych anten od ponad pół roku i jest ok. Zaniosłem swój modem do niego i dzieje się tak samo jak u mnie.
Rozkładam ręce i już nie wiem co mam robić.
Router rozłączył się nawet teraz, podczas pisania tego postu.
Bardzo proszę o pomoc.
Przedstawiłem kiedyś na forum mój problem odnośnie axesstela mv410.
W skrócie przypomnę, modem zachowywał się jakby bez przyczyny nagle gubił zasięg.
Oddałem modem do Orange, wysłali do serwisu, który stwierdził że router jest w 100% sprawny.
Podłączyłem w domu, podczas 1 dnia użytkowania rozłączył się już 2 razy.
Obecnie problem występuje częściej, czasami rozłączy się 3 razy z rzędu, nawet nie zdążę włączyć stronę i już muszę włączać modem od nowa, opiszę dokładnie jak mogę problem i bardzo proszę o każde pomocne słowo.
Wpisuje pin w axessmanager, korzystam normalnie z internetu.
Wszystkie lampki świecą na zielono, mam dodatkowo zamontowaną antenę cdma, w managerze wszystkie kreski zasięgu.
Modem nagle potrafi sam się rozłączyć, kreski zasięgu managerze ciągle się zmieniają z 0 na 1, 3, max.
I teraz wydaje mi się, że to istotna rzecz: zauważyłem, że dzieje się tak najczęściej, kiedy modem wchodzi w stan uśpienia.
Załaduję jakąś stronę, po czym czytam, modem nie przesyła wtedy kb i wchodzi w stan uśpienia. Kiedy chcę kliknąć kolejną stronę już nie mogę, bo połączenie zostaje zerwane a kreski z zasięgiem głupieją, w modemie wówczas świecą się wszystkie lampki na zielono z wyjątkiem SIGNAL.
Żeby ponownie nawiązać połączenie, muszę włączyć od nowa router i wpisać ponownie kod pin.
Kuzyn ma axesstela mv500, mieszka 200 metrów dalej, nie korzysta z dodatkowych anten od ponad pół roku i jest ok. Zaniosłem swój modem do niego i dzieje się tak samo jak u mnie.
Rozkładam ręce i już nie wiem co mam robić.
Router rozłączył się nawet teraz, podczas pisania tego postu.
Bardzo proszę o pomoc.
-
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 503
- Rejestracja: 2010-07-30, 00:42
- Lokalizacja: łódzkie
Re: [problem] Axesstel MV400 / MV410 - błagam - POMOCY
To jest na 100% wina po stronie BTSów,ale oczywiście te kretyny z Orange nadal będą wciskać,że wszystko jest OK. Cytat z pisemnej odp na reklamację :
Statystyki poziomu mocy dla stacji obsługujących Pana lokalizację zostały dokładnie sprawdzone i ich analiza nie wykazała żadnych nieprawidłowości
- deejaymg
- Stały użytkownik forum
- Posty: 88
- Rejestracja: 2011-04-21, 14:10
- Lokalizacja: jesteś?
Re: [problem] Axesstel MV400 / MV410 - błagam - POMOCY
No nic, nie pozostaje nic innego chyba, jak ponowna reklamacja routera???
-
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 503
- Rejestracja: 2010-07-30, 00:42
- Lokalizacja: łódzkie
Re: [problem] Axesstel MV400 / MV410 - błagam - POMOCY
Ja wysłałem pismo o zdjęcie PINu. Używam tego do monitoringu więc po prostu jak już zdejmą to ustawie jakiś wyłącznik czasowy co będzie co powiedzmy 30-60 minut odcinał i od razu podawał prąd tak by router się resetował. Jak padnie to max 30 min nie będę miał podglądu.
Myślę,że to nie jest wina routera tylko raczej oprogramowania BTSa które z nowszym produktem (mv500) jakoś działa,ale z "zabytkiem" nie bardzo.
U mnie to w ogóle jest ciekawie bo po takim padzie jak od razu zresetuje go to najpierw mam sygnał -10x db i dopiero jak jeszcze raz zrestartuje to wraca do normy. Przy czym jak jest to -10x to strasznie telewizor śnieży (kabel antenowy od axesstela leci obok kabla od anteny tv - w tym samym przewodzie kominowym)
Myślę,że to nie jest wina routera tylko raczej oprogramowania BTSa które z nowszym produktem (mv500) jakoś działa,ale z "zabytkiem" nie bardzo.
U mnie to w ogóle jest ciekawie bo po takim padzie jak od razu zresetuje go to najpierw mam sygnał -10x db i dopiero jak jeszcze raz zrestartuje to wraca do normy. Przy czym jak jest to -10x to strasznie telewizor śnieży (kabel antenowy od axesstela leci obok kabla od anteny tv - w tym samym przewodzie kominowym)
- deejaymg
- Stały użytkownik forum
- Posty: 88
- Rejestracja: 2011-04-21, 14:10
- Lokalizacja: jesteś?
Re: [problem] Axesstel MV400 / MV410 - błagam - POMOCY
Nie wiem co mam dalej robić, bo internet działa naprawdę fajnie, nawet po upływie limitu nie narzekam.
Tylko to ciągłe rozłączanie...
Tylko to ciągłe rozłączanie...
Potrzebujesz pomocy? Napisz PW.
-
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 503
- Rejestracja: 2010-07-30, 00:42
- Lokalizacja: łódzkie
Re: [problem] Axesstel MV400 / MV410 - błagam - POMOCY
A mieliście kiedyś tak,że usługa działa,a Axessmanager podczas próby uruchomienia wywala "Please insert valid RUIM" czy tam po naszemu "Niewłaściwa karta RUIM" ?
Może to efekt uboczny zdalnego zdjęcia PINu ?
Nie mam jak go zrestartować by sprawdzić czy po przeładowaniu będzie tak samo,a szkoda


-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 9567
- Rejestracja: 2010-08-01, 18:30
- Lokalizacja: Nürnberg
Re: [problem] Axesstel MV400 / MV410 - błagam - POMOCY
Wyciagnij zasilasz z gniazdka.bdkacz pisze:Nie mam jak go zrestartować
Nie pomagam na PW.
-
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 503
- Rejestracja: 2010-07-30, 00:42
- Lokalizacja: łódzkie
Re: [problem] Axesstel MV400 / MV410 - błagam - POMOCY
Jestem 30km od miejsca gdzie jest zainstalowany i łącze się z kompem podłączonym do niego via teamviewer,a ta małpa (Axesstell) niestety nie ma możliwości dostępu do panelu www (tam jest też opcja restartu) w sytuacji gdy komp podpięty jest do niego via wifi
Także wtyczki niestety z 30 km nie wyciągnę...

- deejaymg
- Stały użytkownik forum
- Posty: 88
- Rejestracja: 2011-04-21, 14:10
- Lokalizacja: jesteś?
Re: [problem] Axesstel MV400 / MV410 - błagam - POMOCY
Nikt nie ma więcej pomysłów co zrobić?
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2011-09-09, 19:51 ]
Witam ponownie.
Właśnie wróciłem od kuzyna, mieszka 200 m dalej.
Sytuacja identyczna jak u mnie, modem przechodzi w stan uśpienia, czasami zdarzy mu się zachować połączenie, ale najczęściej nie potrafi ponownie się połączyć i trzeba restartować modem i wpisywać PIN.
Moja karta w jego modemie (Axesstel MV500) - wszystko ok, żadnych problemów.
Jego karta w moim modemie - sytuacja jak z moją kartą, czyli rozłączanie.
Czy to jest wina routera? Jeśli tak, to dlaczego serwis odesłał router z dopiskiem, że nie wykryto żadnych usterek?
Co mi teraz pozostaje? Ponowna reklamacja w salonie orange?
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2011-09-09, 19:51 ]
Witam ponownie.
Właśnie wróciłem od kuzyna, mieszka 200 m dalej.
Sytuacja identyczna jak u mnie, modem przechodzi w stan uśpienia, czasami zdarzy mu się zachować połączenie, ale najczęściej nie potrafi ponownie się połączyć i trzeba restartować modem i wpisywać PIN.
Moja karta w jego modemie (Axesstel MV500) - wszystko ok, żadnych problemów.
Jego karta w moim modemie - sytuacja jak z moją kartą, czyli rozłączanie.
Czy to jest wina routera? Jeśli tak, to dlaczego serwis odesłał router z dopiskiem, że nie wykryto żadnych usterek?
Co mi teraz pozostaje? Ponowna reklamacja w salonie orange?
Pozdrawiam.
-
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 503
- Rejestracja: 2010-07-30, 00:42
- Lokalizacja: łódzkie
Re: Axesstel MV400 / MV410 - błagam - POMOCY
No i kolego zdaje się,że masz racje,że tu jest pies pogrzebany. Napisałem prosty programik który co 5 sekund pinguje wp.pl (co by nie dać routerowi przejść w stan uśpienia) efekt - stabilne połączenie od ponad 18 godzin (gdzie wcześniej potrafiło się wyrąbać nawet po 30 min)...ale pełny sukces odtrąbię jak pochodzi tak z 48deejaymg pisze: I teraz wydaje mi się, że to istotna rzecz: zauważyłem, że dzieje się tak najczęściej, kiedy modem wchodzi w stan uśpienia.

Czy MV500 też ma to durne usypianie ?
Ps. przyszła odp w sprawie zdjęcia PINu :
Czy oni na prawdę uważają użytkowników za kretynów ? Przecież gdybym był w stanie to zdjąć w telefonie to bym do nich nie pisał...Witam serdecznie.
W nawiązaniu do zgłoszenia dotyczącego prośby o wyłączenie kodu PIN z karty o numerze CDMxxxxxx informuję, że zgłoszenie zostało rozpatrzone negatywnie ponieważ nie posiadamy technicznych możliwości wyłączenia kodu PIN dla podanego numeru. Dlatego też sugerujemy próbę wyłączenia samodzielnie zabezpieczenia kodem PIN za pomocą telefonu komórkowego po uprzednim przełożeniu karty R-UIM.
- deejaymg
- Stały użytkownik forum
- Posty: 88
- Rejestracja: 2011-04-21, 14:10
- Lokalizacja: jesteś?
Re: [problem] Axesstel MV400 / MV410 - błagam - POMOCY
Wielkie dzięki za odpowiedź.
Router mojego kuzyna MV500 nie ma żadnych problemów z wychodzeniem ze stanu uśpienia i połączeniem się.
Router mojego kuzyna MV500 nie ma żadnych problemów z wychodzeniem ze stanu uśpienia i połączeniem się.
-
- Stały użytkownik forum
- Posty: 142
- Rejestracja: 2009-01-28, 17:55
- Lokalizacja: woj. lódzkie
Re: [problem] Axesstel MV400 / MV410 - błagam - POMOCY
Nie wykryto usterek, bo pewnie technik sprawdzał go przez chwilę i uznał, że wszystko ok. Niestety przy tego typu usterkach potrzeba więcej czasu na sprawdzenie. Moim zdaniem reklamuj ponownie, uwzględniając w zgłoszeniu reklamacyjnym dokładnie na czym polega usterka i (jeśli to możliwe) jak często się pojawia... Jeżeli ekspertyza nic nie wykaże, a problem znowu będzie się pojawiał, proś o wymianę modemuCzy to jest wina routera? Jeśli tak, to dlaczego serwis odesłał router z dopiskiem, że nie wykryto żadnych usterek?

-
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 503
- Rejestracja: 2010-07-30, 00:42
- Lokalizacja: łódzkie
Re: [problem] Axesstel MV400 / MV410 - błagam - POMOCY
@centrix23 obawiam się, że tu jedynie pomogła by wymiana na MV500, bo wygląda na to iż cała seria MV400 to jest jedno wielkie badziewie - mi wymienili na nowy nie dalej niż 2 tyg temu i nadal mam to samo, więc to nie jest kwestia konkretnego egzemplarza, tylko albo jakiejś sporej partii, albo wręcz modelu. I albo coś jest zrąbane w firmware (chociaż wcześniej miałem z 2009, teraz z 2011 i jest to samo),albo błąd sprzętowy, ewentualnie jakaś niekompatybilność z firmware BTS'ów.
A Orange zamiast wziąć z 10 egz i przetestować w różnych regionach kraju to usilnie wciska rady typu wymiana karty RUIM która z tą wadą ma tyle wspólnego co kolor ścian w pokoju,w którym stoi router... - jedyne co zauważyłem po wymianie karty to dłuższe logowanie do sieci.
Ps. w załączniku mój programik - spartański wygląd,ale robiony "na kolanie" - ma działać,a nie ładnie wygląd ać,szczególnie,że i tak będzie funkcjonował zminimalizowany:)
A Orange zamiast wziąć z 10 egz i przetestować w różnych regionach kraju to usilnie wciska rady typu wymiana karty RUIM która z tą wadą ma tyle wspólnego co kolor ścian w pokoju,w którym stoi router... - jedyne co zauważyłem po wymianie karty to dłuższe logowanie do sieci.
Ps. w załączniku mój programik - spartański wygląd,ale robiony "na kolanie" - ma działać,a nie ładnie wygląd ać,szczególnie,że i tak będzie funkcjonował zminimalizowany:)
-
- Stały użytkownik forum
- Posty: 57
- Rejestracja: 2011-07-02, 14:51
- Lokalizacja: wieś koło Łochowa
Re: [problem] Axesstel MV400 / MV410 - błagam - POMOCY
To nie kwestia modelu, tylko danego egzemplarza. Moje MV410, a mam już drugi - nigdy nie stwarzały tego typu problemów. Swoją drogą, ilość wadliwych, patrząc na wpisy na forach musi być dość spora.
-
- Stały użytkownik forum
- Posty: 142
- Rejestracja: 2009-01-28, 17:55
- Lokalizacja: woj. lódzkie
Re: [problem] Axesstel MV400 / MV410 - błagam - POMOCY
Podobnie jak poprzedniczka uważam, że to nie kwestia modelu tylko konkretnego egzemplarza. Opowiem na swoim przykładzie. Po zakupie usługi jakieś 2,5 roku temu mój mv410r spisywał się nieźle - stabilne połączenie, żadnych zacięć itp. Po jakiś 6 miesiącach zaczął gubić sygnał przy próbie połaczenia. Restart pomagał. Czasami w ciągu godziny rozłączał się kilka razy. Tłumaczyłem to sobie jakimiś zawirowaniami sygnału od btsa itp. chociaż sygnał zawsze miałem na poziomie -75dBm bez anteny zewnętrznej. Gdy router padł zupełnie i gdy wymieniono mi go na nowy (tydzień przed upływem gwarancji
) problem gubienia sygnału odszedł w niepamięć.
Jeśli chodzi o to który z modemów jest lepszy - mv410 czy mv510 - miałem okazje testować 2 egzemplarze mv510 i w porównaniu do 410 (ta sama lokalizacja) wypadły gorzej. Poziom sygnału niższy o 6-9 -dbm. Chociaż oba modemy miały full zasięg mv510 sprawiał wrażenie "ociężałego". Może to tylko wrażenie bo pewnie oba modemy oparte na tym samym radiu, aczkolwiek empirycznie in plus dla 410r

) problem gubienia sygnału odszedł w niepamięć.
Jeśli chodzi o to który z modemów jest lepszy - mv410 czy mv510 - miałem okazje testować 2 egzemplarze mv510 i w porównaniu do 410 (ta sama lokalizacja) wypadły gorzej. Poziom sygnału niższy o 6-9 -dbm. Chociaż oba modemy miały full zasięg mv510 sprawiał wrażenie "ociężałego". Może to tylko wrażenie bo pewnie oba modemy oparte na tym samym radiu, aczkolwiek empirycznie in plus dla 410r

-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 2011-09-24, 12:15
- Lokalizacja: Człuchów
Re: [problem] Axesstel MV400 / MV410 - błagam - POMOCY
Ja mam MV500 i u mnie jest dokładnie tak samo. Nie wiem co robić bo koleś w salonie powiedział że " MV500 to najnowszy sprzęt i on nie ma żadnych wad"
- deejaymg
- Stały użytkownik forum
- Posty: 88
- Rejestracja: 2011-04-21, 14:10
- Lokalizacja: jesteś?
Re: [problem] Axesstel MV400 / MV410 - błagam - POMOCY
Witam ponownie.
Oddałem modem ponownie do salonu Orange.
Serwis zakwalifikował mój modem do wymiany na nowy, już trzeci tydzień czekam na nowego Axesstela.
Myślę czy nie pisać jakiegoś pisma o obniżenie abonamentu, dlaczego mam płacić za cały miesiąc skoro 3 tygodnie nie korzystałem z karty sim CDMA?
Oddałem modem ponownie do salonu Orange.
Serwis zakwalifikował mój modem do wymiany na nowy, już trzeci tydzień czekam na nowego Axesstela.
Myślę czy nie pisać jakiegoś pisma o obniżenie abonamentu, dlaczego mam płacić za cały miesiąc skoro 3 tygodnie nie korzystałem z karty sim CDMA?
- deejaymg
- Stały użytkownik forum
- Posty: 88
- Rejestracja: 2011-04-21, 14:10
- Lokalizacja: jesteś?
Re: [problem] Axesstel MV400 / MV410 - błagam - POMOCY
Dzisiaj dostałem telefon od kierownika salonu Orange, powiedział, że dzwonił do serwisu w sprawie wymiany mojego modemu na nowy.
Serwis potwierdził, że otrzymam nowy modem, ale ani on, ani serwis nie potrafią określić kiedy dostanę nowego Axesstela. Czy mogę działać jakoś w tej sprawie?
Kierownik salonu zlitował się nade mną i jutro osobiście do mojego domu ma dostarczyć modem zastępczy.
Serwis potwierdził, że otrzymam nowy modem, ale ani on, ani serwis nie potrafią określić kiedy dostanę nowego Axesstela. Czy mogę działać jakoś w tej sprawie?
Kierownik salonu zlitował się nade mną i jutro osobiście do mojego domu ma dostarczyć modem zastępczy.
Potrzebujesz pomocy? Napisz PW.
- YaHooo
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 17761
- Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
- Lokalizacja: Białystok
Re: [problem] Axesstel MV400 / MV410 - błagam - POMOCY
Obawiam się, że jeśli naprawdę nie mają nowego modemu, to nic nie zdziałasz.Czy mogę działać jakoś w tej sprawie?
Pozdrawiam YaHooo 
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)

> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
-
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 503
- Rejestracja: 2010-07-30, 00:42
- Lokalizacja: łódzkie
Re: [problem] Axesstel MV400 / MV410 - błagam - POMOCY
Jak reklamował jako niezgodność z umowa to w wypadku braku MV410 muszą mu wymienić na MV411
- deejaymg
- Stały użytkownik forum
- Posty: 88
- Rejestracja: 2011-04-21, 14:10
- Lokalizacja: jesteś?
Re: [problem] Axesstel MV400 / MV410 - błagam - POMOCY
Był dziś u mnie kierownik salonu orange. Przywiózł ze sobą dwa modemy Anydata, chyba 635. Był jakiś problem bo modemy ciągle włączały się i wyłączały. Jutro ma podrzucić mi mv411.
Jeśli do środy nie otrzymam nowego axesstela umówiliśmy sie, że otrzymam nowego mv411 a 410 zostanie cofnięty jako towar niezgodny z umową.
Jeśli do środy nie otrzymam nowego axesstela umówiliśmy sie, że otrzymam nowego mv411 a 410 zostanie cofnięty jako towar niezgodny z umową.
-
- Użytkownik forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 2012-08-20, 21:17
- Lokalizacja: warszawa
Re: [problem] Axesstel MV400 / MV410 - błagam - POMOCY
to trafiles na dobry salon orange, ja oddalam na gwarancje axestella bo psul sie i po 30 dniach firma mi modemu nie oddala ani zepsutego ani nowego poniewaz router zginal i nikt nie poczuwa sie do tego zeby go oddac w salonie rozkladaja rece a ja nie mam ani routera tylkjo rachunki za internet;/ a oni w twarz mowia mi ze router zginal serwis nieodpowiada i kaza czekac bo oni nie wiedza kiedy wroci