Awaryjność kart sim iPLUS

Pozostałe zagadnienia (sprzętowe i programowe), które nie pasują do powyższych kategorii np. optymalizacja łącza, liczniki danych, bezpieczeństwo w sieci, informacje podstawowe.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
darekka
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 890
Rejestracja: 2011-11-02, 13:50
Lokalizacja: Łódzkie

Awaryjność kart sim iPLUS

Post autor: darekka »

Witam wszystkich i jeśli to możliwe to piszcie ile razy zepsuła się Wam karta sim usługi iPlus- ja pierwszą awarię miałem w 2 tygodnie od podpisania Umowy oraz drugą usterkę odnotowałem we wrześniu 2012 czyli po około roku od poprzedniej. Co najciekawsze to Plus za wymianę karty żąda 61,50zł. Dodatkowo na reklamację w tej sprawie odpowiada, że taki ma cennik i jak coś to za wymianę jest opłata niezależnie od przyczyny wymiany(w obu przypadkach karta działała do wyłączenia komputera a po restarcie już nie była widoczna w żadnym innym modemie lub telefonie). Piszą, że jak się człowiek nie zgadza z odpowiedzią to zapraszają do dochodzenia roszczeń poprzez sąd lub postępowanie mediacyjne.
Ciekawy sposób na zarobek ponad comiesięczną opłatę abonamentową.
darekka
Awatar użytkownika
krystianb
Guru bezprzewodowy
Posty: 10352
Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
Lokalizacja: wa

Re: Awaryjność kart sim iPLUS

Post autor: krystianb »

Jeśli nie masz tej umowy na firmę to zawsze możesz się udać do rzecznika praw konsumenta.
Z resztą problem awarii karty można szybko rozwiązać odpowiednim pismem dającym operatorowi 2 możliwości, albo bezpłatna wymiana wadliwej karty na nową, albo rozwiązanie umowy z winy operatora, z powodu niemożliwości świadczenia usług.
Usługodawców (sprzedawców z resztą też) trzeba krótko trzymać, odpowiednio skrojone pismo, najlepiej pisane prawniczym językiem, szybko udowodni drugiej stronie, że to nie szaraczek, tylko klient świadomy swoich praw pisze, wtedy podejście operatora zmienia się o 180 stopni, staje frontem do klienta.
Ostatnio zmieniony 2012-10-12, 13:17 przez krystianb, łącznie zmieniany 1 raz.
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
darekka
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 890
Rejestracja: 2011-11-02, 13:50
Lokalizacja: Łódzkie

Re: Awaryjność kart sim iPLUS

Post autor: darekka »

Wysłałem żądanie odstąpienia od naliczonej opłaty ze wskazaniem iż POLKOMTEL jest właścicielem karty SIM co obliguje go do utrzymania sprzętu niezbędnego do działania Usługi w należytym stanie-zapis Regulaminu.Dodatkowo za Twoją radą poinformowałem że niesprawność SIM jest powodem do zerwania Umowy z winy operatora oraz że w przypadku odmowy złożę takie żądanie.
Dzięki- plus poleci dla Ciebie
Ostatnio zmieniony 2012-10-12, 14:16 przez darekka, łącznie zmieniany 1 raz.
darekka
atento
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 859
Rejestracja: 2007-06-29, 14:56
Lokalizacja: Wawa-Puszcza biała

Re: Awaryjność kart sim iPLUS

Post autor: atento »

darekka pisze:Dodatkowo na reklamację w tej sprawie odpowiada, że taki ma cennik i jak coś to za wymianę jest opłata niezależnie od przyczyny wymiany
W plusie reklamacje składa się po wymianie karty a nie przed, chyba ze wymieniasz kartę przy nowej umowie i nie minęło 30dni lub podpisujesz aneks to wtedy będzie gratis, ostatnie wyjście iść do głównego salonu gdzie powinni miec tester, wsadza przetestują jeśli winna karta wymienia od reki za 0zl inaczej możesz nasłać 1001 prawników a i tak karty nie dostaniesz za darmo .

Czyli prościej płacisz za kartę następnie reklamujesz bubel, nie reklamujesz kosztu wymiany a sama karte i tak trzeba pisać.
W zasadzie dwukrotne uszkodzenie karty w ten sam sposób daje do myślenia czy to aby na pewno wina samej karty sim.
Ostatnio zmieniony 2012-10-12, 14:24 przez atento, łącznie zmieniany 1 raz.
darekka
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 890
Rejestracja: 2011-11-02, 13:50
Lokalizacja: Łódzkie

Re: Awaryjność kart sim iPLUS

Post autor: darekka »

Wina kart bo awaria miała miejsce na Sierra 307 i druga na Huawei E398.A co do reklamacji to wysłałem po wystawieniu Faktury-a więc po naliczeniu opłaty.
darekka
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Awaryjność kart sim iPLUS

Post autor: YaHooo »

darekka pisze:Witam wszystkich i jeśli to możliwe to piszcie ile razy zepsuła się Wam karta sim usługi iPlus- ja pierwszą awarię miałem w 2 tygodnie od podpisania Umowy oraz drugą usterkę odnotowałem we wrześniu 2012 czyli po około roku od poprzedniej.
Ja używam od początku (październik 2007) tej samej karty i nic się złego nie dzieje.
darekka pisze:Wina kart bo awaria miała miejsce na Sierra 307 i druga na Huawei E398.
No to może często ją przekładasz i dotykasz styków? Elektryczność statyczna może uszkodzić kartę.
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
darekka
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 890
Rejestracja: 2011-11-02, 13:50
Lokalizacja: Łódzkie

Re: Awaryjność kart sim iPLUS

Post autor: darekka »

Nie mam w zwyczaju przekładać karty bo niedawno zakupiłem modem E398 i dopiero po jakimś czasie karta padła. W Sierra 307 w 2 tygodnie od aktywacji również uległa awarii, a nie była ruszana.
darekka
marens
Guru bezprzewodowy
Posty: 3607
Rejestracja: 2007-04-14, 10:01
Lokalizacja: Wrocław

Re: Awaryjność kart sim iPLUS

Post autor: marens »

Moja karta iPlusa działa bezproblemowo od 2,5roku, dosyć często przekładam.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26429
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Awaryjność kart sim iPLUS

Post autor: wojteks »

Miałem do czynienia z wieloma kartami SIM, nie pamiętam przypadku aby padła, najstarsza była z 98r i jeszcze rok temu działała sprawnie (do zmiany operatora). Z jednego z modemów wylewałem wodę (deszczówkę), padł a karta przeżyła.
Nie pomagam na PW!
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Awaryjność kart sim iPLUS

Post autor: YaHooo »

darekka to nie wiem, może masz najzwyczajniejszego w świecie pecha?
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
usagi
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 249
Rejestracja: 2010-02-27, 02:29
Lokalizacja: Pożdżenice

Re: Awaryjność kart sim iPLUS

Post autor: usagi »

Moja od LTE też nie działa. Nie rozumiem, dlaczego nie chce się zalogować do sieci LTE, skoro jestem w zasięgu. Karta nowiutka, bo wymieniałem w zeszłym tygodniu (przedłużałem umowę bez sprzętu). Macie może jakieś pomysły? Może to ja coś robię niepoprawnie?
Usagi
jarek999
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1559
Rejestracja: 2011-07-13, 15:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Awaryjność kart sim iPLUS

Post autor: jarek999 »

usagi pisze: dlaczego nie chce się zalogować do sieci LTE, skoro jestem w zasięgu. Karta nowiutka, bo wymieniałem w zeszłym tygodniu (przedłużałem umowę bez sprzętu). Macie może jakieś pomysły?
A umowa wg nowego aneksu "weszła w życie"? Co prawda karta SIM jak każdy produkt może być trefny 1 na 1000... . Niestety często jest problem gdzie indziej-szwankuje autoryzacja karty na serwerze operatora i co panika, wymiana karty (61zł-przy nie umiejętnej wymianie dodatkowy bonus dla Plus). Starą kartę miałem ok. 5lat działała bez zarzutów, choć przy korzystaniu z sieci Aero2 2 razy był pad z jej autoryzacją. Ba z nową USIM 2dni temu sieć macierzysta Polkomtela odmówiła współpracy (to się dzieje po tej prywatyzacji i konsolidacji sieci CP, Plus- w poprzednich latach nigdy nie miałem problemów, nie pamiętałem nawet nr swojego iPlusa). Nie panikujemy tylko dzwonimy do BOK-2601 lub 601102601 i problem rozwiązany po kilku minutach. ;)
jareq
Awatar użytkownika
Pijo
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 677
Rejestracja: 2009-07-06, 12:16
Lokalizacja: Podlasie/Mazowsze

Re: Awaryjność kart sim iPLUS

Post autor: Pijo »

Tutaj coś napisali na temat kart sim w Plusie:
ponieważ z Polkomtela nie doczekaliśmy się oficjalnej odpowiedzi na to, co może być przyczyną "uciekania" kart SIM klientów Plusa z sieci LTE do sieci WCDMA, pomimo tego, iż sygnał LTE na danym obszarze - miejscu pobytu terminala sugeruje, iż takie przełączenie nie powinno nastąpić - publikujemy informację, otrzymaną od naszego Czytelnika, który miał identyczne dolegliwości ze swoim SIMem. Po wielokrotnym próbach wyjaśnienia owej "zagadki" okazało się, że po ostatniej reparametryzacji sieci w ramach grupy telekomunikacyjnej Zygmunta Solorza-Żaka konieczna jest wymiana karty SIM na taką, której numer seryjny rozpoczyna się od 959. Cytowane karty SIM pozwalają również na wyłamanie części z plastiku i używanie owej karty jako microSIM. Choć Polkomtel nie podaje nigdzie żadnych informacji w temacie, aby klientów wesprzeć - to, jak rozwiązano problem naszego Czytelnika sugeruje, iż w każdym z przypadków właśnie w taki sposób należy postąpić
gsm.biz.pl

Czy wierzyć w to co piszą w tym serwisie czy nie - to już pozostawiam do własnej interpretacji.
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Awaryjność kart sim iPLUS

Post autor: YaHooo »

Pijo szczerze to nie rozumiem tu czegoś. Przecież chyba była aktualizacja kart SIM CP jak i Plusa, więc czemu w kartach CP taki problem nie występuje...
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
jarek999
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1559
Rejestracja: 2011-07-13, 15:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Awaryjność kart sim iPLUS

Post autor: jarek999 »

Niektórzy nie mają co pisać to piszą bajki. Team Z.Solorza składa się z kilku spółek które sprzedają sobie usługi na wzajem (takie praktyki obecnie są stosowane przez biznes aby nie tworzyć dużego molocha i aby wcisnąć więcej poprawiając ich efektywność-taki sobie wyścig szczurów, sam pracuje w prywatnej firmie w której funkcjonują 3 spółki jednego właściciela), od strony klienta niestety czasami jest to niewygodne (przy usługach teleinformatycznych zdarzają się jednak wpadki w integralności systemu i oprogramowania skutkujące błędami w autoryzacji). OT
jareq
usagi
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 249
Rejestracja: 2010-02-27, 02:29
Lokalizacja: Pożdżenice

Re: Awaryjność kart sim iPLUS

Post autor: usagi »

No to ja już nic nie wiem. Mam do nich drugi raz iść? Już i tak mi wielką łaskę uczynili, że wymienili kartę za darmo. Kazali podawać jakieś bzdury typu numer IMEI modemu, numer seryjny starej karty SiM (jakby nie mieli go w swojej bazie danych). Można by powiedzieć, że nie wywiązują się z postanowień umowy, bo przecież nie mam dostępu do LTE, chociaż jestem w zasięgu tej technologii. Najłatwiej byłoby, gdyby przesyłali kartę USIM wraz z umową, ale na to jak do tej pory jeszcze nie wpadli. Przepraszam, że tak narzekam, ale jestem strasznie zły.
Usagi
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Awaryjność kart sim iPLUS

Post autor: YaHooo »

usagi pisze:No to ja już nic nie wiem. Mam do nich drugi raz iść?
Moim zdaniem tak.
usagi pisze:Można by powiedzieć, że nie wywiązują się z postanowień umowy, bo przecież nie mam dostępu do LTE, chociaż jestem w zasięgu tej technologii.
W takim razie niech Ci udowodnią, że to Twoja wina ;)
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
jarek999
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1559
Rejestracja: 2011-07-13, 15:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Awaryjność kart sim iPLUS

Post autor: jarek999 »

usagi pisze: Mam do nich drugi raz iść? ...numer seryjny starej karty SiM (jakby nie mieli go w swojej bazie danych). Można by powiedzieć, że nie wywiązują się z postanowień umowy, bo przecież nie mam dostępu do LTE
Nie, nie chodzić nigdzie ale zadzwonić do BOK (najlepiej pn-pt w godz. 8-17 aby nie czekać na linii nie wiadomo ile minut), poprosić o kontakt z działem technicznym iPlus, przygotować kartę SIM bo nr będzie nam potrzebny (to że mają takowe dane nie szkodzi aby potwierdzić autoryzację), modem będzie potrzebny tylko do fizycznego zestawienia połączenia. Przedstawić problem-brak autoryzacji karty i możliwości korzystania z LTE będąc w zasięgu tej technologi. Reset danych na serwerze operatora i powinno działać (zresztą takie sprawdzenie robimy podczas rozmowy podłączając modem). ;)
jareq
darekka
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 890
Rejestracja: 2011-11-02, 13:50
Lokalizacja: Łódzkie

Re: Awaryjność kart sim iPLUS

Post autor: darekka »

Witam szanowne grono po przerwie-w dniu dzisiejszym otrzymałem odpowiedź na moje pismo z powyższego tematu.Polkomtel pomimo podtrzymania zasadności naliczenia opłaty za wymianę uszkodzonej karty SIM z powody jak to określono naszej dotychczasowej współpracy podjął decyzję o anulowaniu naliczonej kwoty i wystawi fakturę korygującą. Po mojemu to przeważył argument mówiący o zerwaniu umowy z winy operatora.A więc opłaca się stawić opór takiemu gigantowi w walce o swoje racje.
darekka
Awatar użytkownika
Andrzejz78
Guru bezprzewodowy
Posty: 2222
Rejestracja: 2012-02-01, 14:46
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Awaryjność kart sim iPLUS

Post autor: Andrzejz78 »

darekka pisze:A więc opłaca się stawić opór takiemu gigantowi w walce o swoje racje.
Na pewno warto jest tak robić bo to nic nie kosztuje
Ja też mam swój sposób na tego giganta może nie w sprawach reklamacji ale w sprawie przedłużania umowy

Co roku gdy kończy mi się okres umowy piszę wypowiedzenie odpowiednio wcześniej Składam to w salonie i jestem ostatecznie zdecydowany pomimo "super ofert" dawanych przez pracowników salonu Po kilku godzinach od wizyty w salonie dzwonią do mnie z iPlusa i tak samo namawiają ale już oferta jest lepsza Ja już powoli mięknę tak żeby to wyczuli ale też wspominam o innych operatorach o tym że mam "kabel" już doprowadzony do domu itp. Po takim ściemnianiu dostaję całkiem przystępną ofertę i podpisuję umowę na kolejny rok

W styczniu będzie kolejna okazja trochę pozciemniać ;)
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Awaryjność kart sim iPLUS

Post autor: YaHooo »

darekka pisze:Polkomtel pomimo podtrzymania zasadności naliczenia opłaty za wymianę uszkodzonej karty SIM z powody jak to określono naszej dotychczasowej współpracy podjął decyzję o anulowaniu naliczonej kwoty i wystawi fakturę korygującą.
I bardzo dobrze :ok: Swoją drogą który to już raz widzę pismo w którym ze względy na "dobre podejście do klienta", "dotychczasową współpracę" uznają reklamację ;)
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
darekka
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 890
Rejestracja: 2011-11-02, 13:50
Lokalizacja: Łódzkie

Re: Awaryjność kart sim iPLUS

Post autor: darekka »

To pewnie ich standardowa metoda wyjścia z tzw.twarzą, bo uznana reklamacja licho wygląda w statystykach.Tak czy siak grunt to się im postawić.
darekka
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: Awaryjność kart sim iPLUS

Post autor: YaHooo »

Też mi się tak wydaje. Ważne jest, że uznali reklamację.
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
ODPOWIEDZ