Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM
Moderator: Moderatorzy
-
- Użytkownik forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 2007-09-07, 08:31
Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM
Witam wszystkich!
Problem dotyczy w/w sprzętu.
Testowane na 2 laptopach:
1) Asus (jakiś zeszłoroczny model)
2) Actina (parę lat ma...)
Objawy:
Po zainstalowaniu najnowszego BE ze strony orange, modem działa bardzo nie przewidywalnie. Po uruchomieniu BE i wciśnięciu "Połącz" nieraz wyświetla się komunikat:
"Nie można nawiązać połączenia. Żaden z punktów dostępowych nie jest dostępny"
i w pasku wyboru połączenia nie ma nic oprócz Połączenia automatycznego. Po wejściu w ustawienia zaawansowane BE -> Identyfikator połączenia ->Połączenia mobilne -> Urządzenia -> i kliknięciu Zmień Tryb Wyboru Sieci Komórkowej następuje wykrywanie sieci, które... nic nie wykrywa lub wykrywa od razu wszystkich trzech operatorów(to zależy od dnia, np. dziś nie wykrywa żadnego, a przy którymś razie z kolei wykryło tylko Orange). Zasięg Orange na telefonach jest cały czas.
Następnie, jeśli już uda mu się wykryć zasięg Orange, po wciśnięciu Połącz na BE, modem wyświetla komunikat "Trwa uwierzytelnianie" a po jakiejś minucie wyświetla
"Błąd połączenia. Błąd 628. Sprawdź czy karta (lub modem) jest podłączona oraz czy nie jest używana przez inną aplikację".
Próby uruchomienia komputera od nowa, wyjęcie i włożenie modemu, przeinstalowanie BE nic nie dają...
Zauważyłem, że wchodząc w Ustawienia -> Połączenia sieciowe i klikając na połączenie telefoniczne "Bussiness Everywhere", po wpisaniu hasła "internet" i numeru *99# czasami modem się połączy, ale to też nie reguła. Teraz np. wyświetla błąd 619 - nie można ustanowić połączenia ze zdalnym komputerem... - to pewnie przez to, że nie może znaleźć sieci.
Ale jak już się połączy tym sposobem to poźniej o dziwo działa i orengowski BE, czyli po kliknięciu Połącz, uwierzytelnia się i mam połączenie. Po ponownym uruchomieniu komputera także - wszystko działa sprawnie i szybko (tzn. łączenie, bo transfer jest na poziomie 30kb/s a nie jak wyświetla ikonka 384kb/s;) Aż do momentu gdy np. laptop zostanie wyłączony na noc...
Jeszcze jedna sprawa, orengowski BE przy instalacji, modem 3G/EDGE rozpoznaje jako Option 3G+/Fusion 3G+, nie wiem czy ma to jakikolwiek związek...
Dzwoniłem do BOKu Orange na *800 ale miła Pani nie była w stanie mi pomóc:)
To chyba było by na tyle. Dodam jeszcze, że modem i laptop Asusa nie są moje a koleżanki z pracy, która twierdzi, że wcześniej wszystko chodziło OK. Sprawdzanie na Actinie daje te same rezultaty co na Asusie.
Proszę szanownych forumowiczów o jakieś sugestie co mam zrobić.
Zapomniałem dodać, że systemy to Win Xp Home oraz Pro, oba SP2
Problem dotyczy w/w sprzętu.
Testowane na 2 laptopach:
1) Asus (jakiś zeszłoroczny model)
2) Actina (parę lat ma...)
Objawy:
Po zainstalowaniu najnowszego BE ze strony orange, modem działa bardzo nie przewidywalnie. Po uruchomieniu BE i wciśnięciu "Połącz" nieraz wyświetla się komunikat:
"Nie można nawiązać połączenia. Żaden z punktów dostępowych nie jest dostępny"
i w pasku wyboru połączenia nie ma nic oprócz Połączenia automatycznego. Po wejściu w ustawienia zaawansowane BE -> Identyfikator połączenia ->Połączenia mobilne -> Urządzenia -> i kliknięciu Zmień Tryb Wyboru Sieci Komórkowej następuje wykrywanie sieci, które... nic nie wykrywa lub wykrywa od razu wszystkich trzech operatorów(to zależy od dnia, np. dziś nie wykrywa żadnego, a przy którymś razie z kolei wykryło tylko Orange). Zasięg Orange na telefonach jest cały czas.
Następnie, jeśli już uda mu się wykryć zasięg Orange, po wciśnięciu Połącz na BE, modem wyświetla komunikat "Trwa uwierzytelnianie" a po jakiejś minucie wyświetla
"Błąd połączenia. Błąd 628. Sprawdź czy karta (lub modem) jest podłączona oraz czy nie jest używana przez inną aplikację".
Próby uruchomienia komputera od nowa, wyjęcie i włożenie modemu, przeinstalowanie BE nic nie dają...
Zauważyłem, że wchodząc w Ustawienia -> Połączenia sieciowe i klikając na połączenie telefoniczne "Bussiness Everywhere", po wpisaniu hasła "internet" i numeru *99# czasami modem się połączy, ale to też nie reguła. Teraz np. wyświetla błąd 619 - nie można ustanowić połączenia ze zdalnym komputerem... - to pewnie przez to, że nie może znaleźć sieci.
Ale jak już się połączy tym sposobem to poźniej o dziwo działa i orengowski BE, czyli po kliknięciu Połącz, uwierzytelnia się i mam połączenie. Po ponownym uruchomieniu komputera także - wszystko działa sprawnie i szybko (tzn. łączenie, bo transfer jest na poziomie 30kb/s a nie jak wyświetla ikonka 384kb/s;) Aż do momentu gdy np. laptop zostanie wyłączony na noc...
Jeszcze jedna sprawa, orengowski BE przy instalacji, modem 3G/EDGE rozpoznaje jako Option 3G+/Fusion 3G+, nie wiem czy ma to jakikolwiek związek...
Dzwoniłem do BOKu Orange na *800 ale miła Pani nie była w stanie mi pomóc:)
To chyba było by na tyle. Dodam jeszcze, że modem i laptop Asusa nie są moje a koleżanki z pracy, która twierdzi, że wcześniej wszystko chodziło OK. Sprawdzanie na Actinie daje te same rezultaty co na Asusie.
Proszę szanownych forumowiczów o jakieś sugestie co mam zrobić.
Zapomniałem dodać, że systemy to Win Xp Home oraz Pro, oba SP2
-
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 579
- Rejestracja: 2007-01-11, 23:31
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM
Mnie to wygląda na problemy z modemem. Nie napisałeś co prawda jaki jest zasięg ale nie powinno mieć to zbyt wielkiej różnicy. Na Twoim miejscu oddałbym modem do serwisu - niech się z nim pomęczą.
Jeśli Internet, to tylko w Play, jeśli telefon, to tylko w Orange
-
- Użytkownik forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 2007-09-07, 08:31
Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM
Udało (tak w cudzysłowiu) mi się kilka razy połączyć. Tzn. BE znalazł sieć "Orange PL - Internet - #1", ale ikonka zasięgu była cała szara - tzn. że zasięgu praktycznie nie było, albo był bardzo niski - a zazwyczaj były 4 na 5 kresek. kliknąłem Połącz, uwierzytelnił się, wyskoczyła ikonka przy zegarze, że jest połączenie 384kb/s, BE oznajmił, że ściąga dane - ściągnął całe 40kB, ale żadnej strony internetowej nie otworzył... i sieć nagle znikła i znowu jej nie ma.
Pojawia się i znika;) Czyli to wina modemu?
Jeśli chodzi o zasięg sieci GSM jako taki, to na telefonie z Orange mam wszystkie kreski...
Pojawia się i znika;) Czyli to wina modemu?
Jeśli chodzi o zasięg sieci GSM jako taki, to na telefonie z Orange mam wszystkie kreski...
-
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 579
- Rejestracja: 2007-01-11, 23:31
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM
Moim zdaniem to problemy z modemem. Udaj się do Orange i każ im oddać modem do serwisu.
Jeśli Internet, to tylko w Play, jeśli telefon, to tylko w Orange
-
- Użytkownik forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 2007-09-07, 08:31
Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM
Modem oddany do serwisu. Zdiagnozowano uszkodzenie mechaniczne - koszt naprawy 600zł...
- Jaco
- Mistrz bezprzewodowy - moderator
- Posty: 10946
- Rejestracja: 2006-03-27, 18:24
- Lokalizacja: Polska
Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM
kemot82 pisze:Modem oddany do serwisu. Zdiagnozowano uszkodzenie mechaniczne - koszt naprawy 600zł...



Co ty nim rzucałeś

Jakieś inne szczegóły uszkodzenia mechanicznego.Na jakiej podstawie to stwierdził serwis.Mają jakąś dokumentację,zdjęcia?
- wlodus
- Specjalista bezprzewodowy-senior
- Posty: 440
- Rejestracja: 2007-06-16, 16:52
- Lokalizacja: Łódź
Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM
w przypadku uszkodzen mechanicznych nie zawsze musi byc zdjecie...ale dokumentacja koniecznie...
cena jest podana dla tego serwisu wiec na pewno jest zawyzona...no chyba ze ten modem faktycznie jest bardzo zniszczony...
cena jest podana dla tego serwisu wiec na pewno jest zawyzona...no chyba ze ten modem faktycznie jest bardzo zniszczony...
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez wlodus, łącznie zmieniany 1 raz.
nie wszystko złoto co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon...
-
- Użytkownik forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 2007-09-07, 08:31
Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM
Z zewnątrz nie wyglądał na uszkodzony... Podobno przerwały się jakieś połączenia w środku, na wysokości miejsca gdzie karta robi się cieńsza.
Modem jest koleżanki, a ona pożyczała go bratu, a on komuś tam, więc już się nie ustali czy ktoś nim rzucał;)
Co jest bardziej opłacalne?
-rezygnacja i zakup nowego BE z nowym modemem (sama rezygnacja to 1000PLN);
-naprawa uszkodzonego modemu(600PLN);
Jak tylko dostanę w rękę dokumentację z serwisu, opiszę dokładniej uszkodzenie. A powyższy opis uszkodzenia pochodzi od słów właścicielki modemu.
Modem jest koleżanki, a ona pożyczała go bratu, a on komuś tam, więc już się nie ustali czy ktoś nim rzucał;)
Co jest bardziej opłacalne?
-rezygnacja i zakup nowego BE z nowym modemem (sama rezygnacja to 1000PLN);
-naprawa uszkodzonego modemu(600PLN);
Jak tylko dostanę w rękę dokumentację z serwisu, opiszę dokładniej uszkodzenie. A powyższy opis uszkodzenia pochodzi od słów właścicielki modemu.
- Sundance_kid
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 5361
- Rejestracja: 2006-02-20, 22:13
- Lokalizacja: Bratoszewice
Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM
Kupić nowy modem. Np. na Allegro. Chyba to będzie jak najbardziej opłacalne moim zdaniem.
- DJ1910
- Specjalista bezprzewodowy-senior
- Posty: 486
- Rejestracja: 2007-07-01, 21:23
- Lokalizacja: Miasto Włókniarzy
Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM
za 170-200 zl mozna kupic spokojnie uzywany modem UMTS, wiec nie jest to aż tak ogromna kwota jak 600 zł
- sardo nunspa
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 657
- Rejestracja: 2006-01-18, 00:41
- Lokalizacja: Beskid Mały ale jary
Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM
Zupełnie nie rozumiem
jak to modem jest cały nierozebrany, niezniszczony plomby nietknięte i co
Ty zepsułeś jak
Zajmujesz się telekinezą – zginałeś łyżeczkę siłą woli i przy okazji modem też zepsułeś
. Gdyby wpadł do wody ok. Twoja wina, ale dopóki nietknięta jest plomba na sprzęcie naprawa powinna być na koszt sprzedającego.




Latka lecą...
- Jaco
- Mistrz bezprzewodowy - moderator
- Posty: 10946
- Rejestracja: 2006-03-27, 18:24
- Lokalizacja: Polska
Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM
No to czytaj uważnie:sardo nunspa pisze:Zupełnie nie rozumiem
To że nie ma śladów rzucania i innych rzeczy nie znaczy że temu komuś nie upadł gdzieś i się coś w nim uwaliło.Modem jest koleżanki, a ona pożyczała go bratu, a on komuś tam,
Serwis rządzi się swoimi prawami i nawet jak któryś z serwisantów go uszkodził to i tak się nie przyznają. Wiem coś o tym.
- sardo nunspa
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 657
- Rejestracja: 2006-01-18, 00:41
- Lokalizacja: Beskid Mały ale jary
Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM
Koszt części 50zł robocizna 550 złJaco pisze:Serwis rządzi się swoimi prawami

Latka lecą...
-
- Użytkownik forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 2007-09-07, 08:31
Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM
Dostałem właśnie do ręki Kartę Naprawy.
Cytuje:
"Opis uszkodzenia: Modem nie loguje się do sieci.
Opis naprawy: Stwierdzono mechaniczne uszkodzony modem - przegięty na łączeniu z metalową częścią obudowy. Możliwa odpłatna naprawa w serwisie nadrzędnym, polegająca na wymianie modemu na nowy. (...)"
Opis uszkodzenia dosyć ogólny a modem rzeczywiście posiada leciutki luzik na łączeniu plastiku z metalem, ale gdyby ktoś mi tego nie powiedział, obawiam się, że sam bym tego nie zauważył:)
Została podjęta decyzja o zakupie nowego modemu, prawdopodobnie z Allegro.
Da się coś zrobić z tym uszkodzonym czy wyrzucić go do śmietnika?
Cytuje:
"Opis uszkodzenia: Modem nie loguje się do sieci.
Opis naprawy: Stwierdzono mechaniczne uszkodzony modem - przegięty na łączeniu z metalową częścią obudowy. Możliwa odpłatna naprawa w serwisie nadrzędnym, polegająca na wymianie modemu na nowy. (...)"
Opis uszkodzenia dosyć ogólny a modem rzeczywiście posiada leciutki luzik na łączeniu plastiku z metalem, ale gdyby ktoś mi tego nie powiedział, obawiam się, że sam bym tego nie zauważył:)
Została podjęta decyzja o zakupie nowego modemu, prawdopodobnie z Allegro.
Da się coś zrobić z tym uszkodzonym czy wyrzucić go do śmietnika?
- Jaco
- Mistrz bezprzewodowy - moderator
- Posty: 10946
- Rejestracja: 2006-03-27, 18:24
- Lokalizacja: Polska
Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM
Skoro już go nie naprawisz bezpłatnie to możesz sam zajrzeć i stwierdzić uszkodzenie.Jeśli zauważysz jakieś przerwane luty,ścieżki możesz pokusić sie i pójść do serwisu GSM aby ci to po lutowali chyba że sam masz takie zdolności i odpowiedni sprzęt.Jeśli uda ci się go naprawić zaoszczędzisz trochę kasy. Jeśli nie to nie ma co się rozczulać tylko kupić nowy modem lub fona z modemem i śmigać po necie.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 2007-11-09, 21:45
- Lokalizacja: warszawa
Re: Globetrotter 3G/EDGE + Orange Bussiness Everywhere PROBLEM
dostałem identyczną kartę naprawy: taka sama cena, opis uszkodzenia i sposób naprawy: "odpłatna naprawa w serwise nadrzędnym
, polegjąca na wymianie modemu. Równocześnie informujemy, że w przypadku zgody na wymianę, uszkodzona karta pozostaje w
sewisie". Gwarancja - 3 miesiące.
czy ktoś może polecić serwis gdzie mógłbym zweryfikować tę diagnozę?
btw: na allegro widziałem komplety orange+be - też z gwarancją 3 miesiące ale już za ok. połowę ceny
, polegjąca na wymianie modemu. Równocześnie informujemy, że w przypadku zgody na wymianę, uszkodzona karta pozostaje w
sewisie". Gwarancja - 3 miesiące.
czy ktoś może polecić serwis gdzie mógłbym zweryfikować tę diagnozę?
btw: na allegro widziałem komplety orange+be - też z gwarancją 3 miesiące ale już za ok. połowę ceny